Osvita.ua Середня освіта Сучасна освіта Цього року столичні школи очікують 26 тисяч першокласників
Цього року столичні школи очікують 26 тисяч першокласників

Головне управління освіти та науки Київської міської державної адміністрації нагадує, що умови прийому дітей до 1-х класів на 2011-2012 навчальний рік не змінилися

Цього року столичні школи очікують 26 тисяч першокласників

Вік майбутніх першокласників регламентується статтею 20 Закону України "Про загальну середню освіту", у якій йдеться, що "зарахування учнів до загальноосвітніх навчальних закладів здійснюється, як правило, з шести років".

Разом з тим, у Головному управління звертають увагу батьків та педагогічної громадськості на те, що згідно зі ст. 12 Закону України "Про дошкільну освіту" право на перебування у дошкільних навчальних закладах гарантовано дітям віком від двох місяців до шести (семи) років.

Прийом дітей до 1-го класу загальноосвітніх навчальних закладів здійснюється без конкурсу відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 07.04.2005 р. №204 "Про прийом дітей до першого класу загальноосвітніх навчальних закладів", а також відповідно до території обслуговування. За наявності вільних місць дитина може розпочинати навчання в інших навчальних закладах.

Для зарахування дитини до 1-го класу батькам чи особам, які їх замінюють, слід подати наступні документи: заяву на ім'я директора, копію свідоцтва про народження дитини та медичну картку встановленого зразка.

До спеціалізованої школи (школи-інтернату) з поглибленим вивченням окремих предметів прийом дітей здійснюється незалежно від території обслуговування.

Прийом дітей, які вступають до першого класу спеціалізованої школи (школи-інтернату), проводиться у терміни, визначені навчальним закладом, у формі співбесіди з дитиною в присутності її батьків або осіб, які їх замінюють, згідно з Інструкцією про порядок конкурсного приймання дітей (учнів, вихованців) до гімназій, ліцеїв, колегіумів, спеціалізованих шкіл (затверджено наказом МОН 19.06.2003 р. №389).

Співбесіда з дитиною, яка вступає до 1-го класу спеціалізованої школи (школи-інтернату), має включати виконання спеціальних діагностичних завдань для перевірки рівня загального розвитку дитини, її функціональної готовності до систематичного навчання та здатності до вивчення дисциплін відповідно до спеціалізації закладу.

Такі завдання розробляє педагогічна комісія на основі матеріалів, запропонованих центрами практичної психології і соціальної роботи (психологічними службами), та затверджує директор навчального закладу за погодженням з відповідним органом управління освітою.

Головне управління освіти та науки підкреслює, що не допускається перевірка знань та умінь дитини понад обсяги державних вимог навчально-виховних програм дошкільного навчального закладу.

Зокрема, не дозволяється перевіряти вміння читати, писати, рахувати тощо, оскільки формування цих навичок відбувається у процесі навчання дитини в початкових класах за чинними навчальними програмами для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів.

Спілкування з дитиною має проводити вчитель початкових класів та психолог у формі доброзичливої співбесіди, що триває не більше 30 хвилин, у присутності батьків або осіб, які їх замінюють.

Оскільки навчання учнів 1-го класу здійснюється з урахуванням особливостей фізичного і психічного розвитку дітей, їхніх вікових та індивідуальних можливостей, слід зазначити, що готовність до систематичного навчання визначається взаємозв'язаними компонентами: фізичною готовністю (станом здоров'я і фізичним розвитком дитини), інтелектуальною і особистісною готовністю.

Фізична готовність дитини до школи визначається медичними працівниками і записується у медичній картці.

Особистісна готовність характеризує уміння дитини орієнтуватися в навколишньому світі, запас її знань, ставлення до школи, самостійність дитини, її активність й ініціативу, розвиток потреби у спілкуванні, вміння встановити контакт з однолітками і дорослими.

Інтелектуальна готовність дитини до школи включає в себе розвиток фонематичного слуху, зорового сприймання, образних уявлень, розвиток таких психічних процесів, як сприймання, увага, спостережливість, пам'ять, уява, а також розумовий і мовленнєвий розвиток.

Шкільний психолог та вчитель вивчають індивідуальні особливості дитини з метою найефективнішого впливу на її всебічний розвиток та виховання у процесі навчання після зарахування до першого класу.

Наразі станом на 20 червня 2011 року подано понад 23,5 тисяч заяв щодо вступу до першого класу київських загальноосвітніх навчальних закладів, що складає приблизно 90% від запланованої кількості першокласників у 2011-2012 навчальному році. За попередніми підрахунками цього року до перших класів мають прийти 26 тис. маленьких киян.

Освіта.ua
20.06.2011

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!