Osvita.ua Середня освіта Сучасна освіта Школа у проекті: погляд з регіону
Школа у проекті: погляд з регіону

На відміну від спеціалізованих, звичайні середні загальноосвітні школи, які не мають високого статусу шкіл нового типу та гучних гасел, значно більше цікавляться новими явищами сьогоднішнього освітнього простору. Не чекаючи пропозицій чиновників, учителі та керівництво шукають і знаходять інформацію про нові та діючі проекти, беруть у них активну участь

Школа у проекті: погляд з регіону

Стояння на місці, або крок назад

Як не дивно, більшість регіональних шкіл на чолі з директорами не дуже й обізнані із сучасними можливостями розвитку учнів і підвищення престижу навчального закладу. Вони живуть у своєму маленькому замкнутому «світі» й не звертають увагу на те, що відбувається навкруги.

Так, директорка однієї з черкаських шкіл художньо-естетичного профілю на запитання про участь у проектах середньої загальної освіти зневажливо посміхнулась: «Навіщо нам це? І своєї роботи вистачає. Зайвого часу бракує». Хоча, якщо замислитись, саме школам, які вибрали певний профіль, було б доцільно цікавитись досвідом інших, новими проектами, які би стосувались профільних предметів. Адже стояти на місці - те саме, що й робити крок назад. Проте амбіцій багато, а результату немає. Потрібне розуміння того, що із часом навіть найдосвідченіший учитель не зможе навчити новому, якщо сам не знатиме, що відбувається в сучасному світі.

На відміну від спеціалізованих, звичайні середні загальноосвітні школи, які не мають високого статусу шкіл нового типу та гучних гасел, значно більше цікавляться новими явищами сьогоднішнього освітнього простору. Не чекаючи пропозицій чиновників, учителі та керівництво шукають і знаходять інформацію про нові та діючі проекти, беруть у них активну участь. Найбільшою популярністю в регіонах користуються власне українські проекти, оскільки інформацію про них знайти простіше. Інформація ж про масштабні міжнародні проекти поширюється лише у великих містах.

У чималій кількості шкіл сьогодні організовані так звані «дебат-клуби» найрізноманітніших спрямувань. Вони охоплюють досить значну частину учнівського колективу, переважно старші класи. На чолі клубу - учитель, який викладає профільний предмет. Такі дебат-клуби збираються раз на один-два тижні, досліджують й обговорюють певну тему, інакше кажучи, урізноманітнюють навчальний процес і розширюють світогляд учнів.

Багато хто із зацікавлених у вдосконаленні власних та учнівських знань учителів пропонують свої власні проекти, і не лише в межах школи, а й із залученням інших шкіл. Проте сьогодні робити це важко, адже мало хто виявляє ініціативність у підтримці. Тому дуже часто такі проекти завершуються, не встигнувши розпочатись.

Юрій Васильович Середа, директор Черкаської школи № 7:

Зараз наша школа бере участь лише в одному проекті - «Освіта для українського громадянства», організатор - ГО «Учителі за демократію та партнерство». Участь у проекті нам запропонувала Спілка керівників шкіл України. У рамках проекту ми обмінювались досвідом з учителями та директорами інших міст країни - Києва, Харкова, Львова, Івано-Франківська.

Програма проекту складається з двох етапів. Перший - це етап вивчення, самостійної оцінки власної роботи, висновків. Другий етап - це поставлення мети та планування її досягнення. Перший етап ми завершили восени, зараз триває другий.

Група, котра займається втіленням проекту, складається із трьох учителів (заступник директора, соціальний педагог і вчитель фізики) та двох учнів старших класів. Керує групою заступник директора. Такий склад обумовлений прагненням до об'єктивності оцінювання роботи як учнів, так і викладацького складу. Наприклад, опитування з метою дізнатись думку дітей про директора та вчителів проводили самі учні.

Уважаю, що участь у подібних проектах іде на користь іміджу школи, підвищує рівень її спроможності дати кращу освіту. До того ж, для учнів це добрий шанс проявити свої здібності до суспільної діяльності.

Галина Григорівна Кравченко, заступник директора Черкаської школи № 32:

На разі в нашій школі триває всеукраїнський проект «Малюнок промовить тисячами слів», до участі в якому приймаються малюнки та твори англійською мовою на будь-яку тематику. Мета цього проекту - збагачення словникового запасу учнів усіх класів як з англійської, так і з української мови.

Деякі учні цікавляться інтернет-проектами, беруть у них участь із власної ініціативи. Це добра можливість спілкування з однолітками українською та англійською мовою, що збагачує світогляд дитини, допомагає здобути нові знання. Це сучасний, цікавий та дієвий спосіб дізнатись щось нове про інші країни, просто спілкуючись.

Звичайно, участь у проектах для загальноосвітніх шкіл не зробить вашу школу найкращою та популярною за один день. Проте така робота поступово, але постійно приноситиме користь, у першу чергу учням, які прагнуть отримати знання, а не просто атестат. Це також цікава творча робота для ініціативних учителів-новаторів.

Автор: Д. Квітка

Освіта.ua
05.11.2008


Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!