Osvita.ua Середня освіта Сучасна освіта Нетрадиційні форми проведення батьківських зборів. Підсумки минулого навчального року - "Стали ми на рік доросліше"

Нетрадиційні форми проведення батьківських зборів. Підсумки минулого навчального року - "Стали ми на рік доросліше"

Пропонуємо для розгляду орієнтовну модель нетрадиційної форми проведення батьківських зборів

ПІДСУМКИ МИНУЛОГО НАВЧАЛЬНОГО РОКУ - «СТАЛИ МИ НА РІК ДОРОСЛІШЕ»

Форма проведення: усний журнал.

Ці батьківські збори проводяться разом з учнями. Вони підбивають підсумок спільної діяльності дітей, батьків і класного керівника в навчальному році. Аналіз цих дій дозволяє визначити перспективи на майбутнє, створити оптимістичний настрій.

Хід зборів

I. Вступне слово педагога

Закінчується навчальний рік, ми прощаємося зі школою на час канікул. Хочеться, щоб розставання було приємним і запам'яталось. Яким він був, цей рік, у нашій з вами спільній діяльності?

Давайте «погортаємо» разом з дітьми «сторінки», на яких відбиті події минулого навчального року.

II. Огляд «сторінок» усного журналу

Сторінка перша - математична. Це повідомлення з уроків природничо-математичного циклу, фрагменти уроків, участь у роботі гуртків, результати олімпіад, у яких брали участь учні класу, і т. д.

Сторінка друга - філологічна. Фрагменти уроків рідної мови та літератури, іноземної мови, які можна обіграти уривками із творів, хвилинками ерудитів з предмета, висловленнями на тему «Цей предмет у моєму житті» і т. д.

Сторінка третя - історико-географічна. Міні-КВК з батьками на тему «Чи знаємо ми свою Батьківщину?». Батьки та діти заздалегідь розділені на дві команди, що готують одна одній запитання для історико-географічної розминки. Час виконання завдання не більше 10-ти хвилин.

Сторінка четверта - музична. Вона починається виконанням загальної пісні, наприклад, «Ти і я, і ми з тобою». Для цієї сторінки за заздалегідь проведеним жеребкуванням діти повинні були підготувати музичні сюрпризи в мікрогрупах (для батьків або один для одного - за бажанням).

Сторінка п'ята - подяки. Ця сторінка складається з кількох частин:

1. Заповнення «Гами почуттів» - великого листа паперу, на якому записані фломастером такі слова:

  • любов -
  • добро -
  • повага -
  • радість -
  • задоволення -
  • взаєморозуміння -
  • теплота -

Діти заздалегідь підготували (за бажанням) маленькі записки-подяки педагогам, які викликали в них добрі почуття своїм ставленням до уроку, класу, конкретної людини. Діти виходять і приклеюють на відповідну лінієчку свої записки-побажання (написані «обличчям» усередину). На лицьовій стороні листка - тільки ім'я та по батькові вчителя. Ця «Гама почуттів» буде розміщена у вчительській, і кожний педагог може підійти та зняти послання, адресоване тільки йому.

2. Нагородження батьків, які допомагали класу в цьому навчальному році жити цікавим і насиченим життям.

Це можна зробити у вигляді грамот або медалі для батьків у вигляді розкритої дитячої долоні. Класний керівник звертає увагу на те, що доросла людина, батько, не має права випустити зі своєї великої долоні дитячу долоньку, а значить, не має права залишити без підтримки, уваги, любові.

Сторінка шоста - дискусійна.

На дошці записані запитання:

  • Яким ви бачите наш клас у майбутньому році?
  • Що хочете побажати класу, педагогам, класному керівнику, своїй дитині в майбутньому навчальному році? (На це запитання батьки відповідали.)
  • Що ви хочете побажати собі в новому навчальному році? Чим вам може допомогти ваш класний керівник? (Це запитання дітям.)

Рекомендації педагога учням.

Сторінка сьома - таємнича. Кожний учень отримує запечатаного листа від класного керівника, який треба розкрити вдома та прочитати наодинці. У цьому листі - побажання учню, пов'язані з його навчанням, характером, особистісними проявами.

Такий лист повинен бути написаний у доброзичливій формі, однак у ньому можуть бути й рекомендації учню з подолання наявних у нього негативних якостей.

III. Рекомендації батькам

Батькам на замітку й на допомогу класному керівнику

Хочете виростити обдаровану дитину? На допомогу вам - поради Девіда Льюіса, що узагальнили досвід тисяч родин, де є обдаровані діти:

  • Я відповідаю на запитання дитини наскільки можливо терпляче й чесно. Серйозні запитання та висловлення дитини я сприймаю всерйоз.
  • У нас у квартирі є дошка, на якій дитина може демонструвати свої роботи. Я не лаю дитину за безлад у кімнаті чи на столі, якщо це пов'язано з творчим заняттям і робота ще не закінчена.
  • Я надав дитині кімнату чи спеціальний куточок винятково для самостійних творчих занять.
  • Я показую дитині, що її люблять такою, яка вона є, а не за її досягнення.
  • Я даю дитині посильну можливість у прояві турботи.
  • Я допомагаю дитині будувати її плани та приймати рішення.
  • Я намагаюсь показати дитині цікаві місця.
  • Я допомагаю дитині поліпшити результати її роботи.
  • Я допомагаю дитині нормально спілкуватися з дітьми і радий бачити їх у себе вдома.
  • Я ніколи не кажу дитині, що вона гірша за інших дітей.
  • Я ніколи не караю дитину приниженням.
  • Я купую дитині книги, пов'язані з її інтересами.
  • Я привчаю дитину мислити самостійно.
  • Я регулярно читаю дитині.
  • Я привчаю дитину до читання з дитинства.
  • Я пробуджую фантазію й уяву дитини.
  • Я уважно ставлюсь до потреб дитини.
  • Я знаходжу час, щоби щодня побути з дитиною наодинці.
  • Я дозволяю дитині брати участь у плануванні сімейного бюджету.
  • Я ніколи не лаю дитину за невміння та помилки.
  • Я хвалю дитину за навчальну ініціативу.
  • Я навчаю дитину вільно спілкуватися з дорослими будь-якого віку.
  • Я дозволяю дитині грати зі всяким мотлохом.
  • Я спонукаю дитину вчитись вирішувати проблеми самостійно.
  • У заняттях дитини я знаходжу щось, гідне похвали.
  • Не існує тем, які я зовсім виключаю з обговорення з дитиною.
  • Я допомагаю дитині бути особистістю.
  • Я допомагаю дитині знаходити телепрограми, що заслуговують на її увагу.
  • Я розвиваю в дитині позитивне сприйняття її здібностей.
  • Я ніколи не відмахуюсь від невдач дитини, кажучи: «Я цього теж не вмію».
  • Я заохочую в дитині максимальну незалежність від дорослих.
  • Я вірю у здоровий глузд дитини та довіряю їй.

Якщо ви згодні з 20 % цих порад, то вам необхідно терміново подумати над іншим.

Якщо поради влаштовують вас і відповідають вашій програмі виховання на 50 %, у вас повинно вийти, у вас є на це шанси.

Якщо ви виконуєте ці поради на 90 %, дайте більше волі дитині й собі.

Збори можна закінчити загальною піснею (з огляду на контингент батьків).

Освіта.ua
04.09.2007


Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Немає коментарів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!