Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Уроки з суспільствознавства Я - громадянин
Рейтинг
30

Конспект уроку з суспільствознавства

Я - громадянин

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 3.8 з 5 на основі 8 оцінок.

Кількість годин: 3.

Предмет: суспільствознавство.

Мета та завдання:

1. Прищеплювати громадянські цінності й етичні установки.

2. Учити знаходити інформацію, оцінювати її та творчо використовувати.

3. Учити створювати посібники, призначені для виховання інших.

Методи: робота в невеликих групах, самостійна робота, дискусія.

Підготовка до уроку: це повинен бути не перший урок, присвячений корупції. Учні вже мають знати, що таке корупція, і вміти розпізнавати її прояви.

ХІД УРОКУ 1

1. Тема записується на дошці.

2. Обговорюються та записуються на великому аркуші ціннісні установки, які, на думку учнів, необхідні громадянинові.

3. Обговорюється, які настільні ігри учні знають, у які з них грали в дитинстві, в які зараз люблять грати.

4. Пояснюється мета уроку: створити гру, в якій би відбивались життєві реалії - різні ситуації, правильні й неправильні, добрі й погані вчинки.

5. Якщо тема гри звужується, наприклад, «Корупція», «Правопорушення», указуються джерела, в яких можна знайти додаткові відомості.

6. Обговорюються умові та строки роботи. Звичайно уроки громадянського виховання бувають один раз на тиждень, тому варто намітити для виконання роботи два уроки.

7. Учні розраховуються на перший-четвертий (залежно від кількості учнів у класі), розсідаються по групах.

8. Учні у своїй групі обговорюють, гру якого типу вони будуть створювати, яку інформацію їм необхідно знайти, готовлять план своїх дій.

9. Домашнє завдання: зібрати матеріали для гри.

ХІД УРОКУ 2

1. Обмін досвідом результатів збору й підготовки матеріалів для гри.

2. Робота у групах зі створення ігор.

3. Домашнє завдання: закінчити створення гри, оформити її.

ХІД УРОКУ 3

1. Кожна група учнів представляє свою гру: пояснює умови гри, розповідає про новий досвід і труднощі, що виникли у процесі створення гри.

2. Групи обмінюються іграми, намагаються грати в них, з'ясовують із творцями гри неясні моменти.

3. Урок закінчується дискусією про новий досвід, етичні та громадянські цінності. На дошці знову вивішується аркуш паперу (на якому під час першого уроку були записані цінності), список цінностей та установок коректується.

Ігри можуть використовуватись на уроках громадянського виховання в молодших класах.

Зв'язки з антикорупційною освітою: сам навчальний процес розвиває вихованців, учить їх шукати матеріали, у творчу діяльність включаються не тільки учні, а й їхні близькі, знайомі.

Якщо з технічних причин створити гру не вдалось, учні діляться тільки досвідом та ідеями.

Автор: Е. Жукаускене

Освіта.ua
11.12.2008

Популярні новини
МОН і Мінрегіон оновлять 200 українських шкіл В Україні розпочали розробку проекту створення нового освітнього простору в школах
Учителів можуть звільняти за аморальні вчинки, - ВСУ Верховний суд надав роз'яснення щодо звільнення педагогів, які себе скомпрометували
Нова українська школа: 9 змін, які пропонує Міносвіти Це буде «школа компетентностей», яка співпрацюватиме з батьками і враховуватиме індивідуальність
Мертві бджоли… Оновленню програм із української мови Навчання української за 29 років не змінило своєї суті й не виконує ролі, яку належить виконувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!