Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Фізика Будова речовини. Підсумковий урок. 7-й клас
Рейтинг
15

Одним з найефективніших засобів, що поєднує навчальну, розвиваючу і виховну функції, є дидактична гра. До участі в такій грі обов'язково залучаються всі учні класу. Це сприяє розвитку в них уміння працювати в колективі, вчить самостійно мислити, виховує почуття відповідальності

Будова речовини. Підсумковий урок. 7-й клас

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 5 з 5 на основі 3 оцінок.

Запропоновані підсумкові уроки побудовані у вигляді популярної телегри „Найрозумніший", що дає змогу оцінити знання всіх учнів класу за 45 хвилин. Головна перевага уроку-гри - кожен працює самостійно, тому оцінки більш об'єктивні. Для проведення уроків такого типу не потрібно ніякого спеціального обладнання.

Мета: в активній формі перевірити знання учнів з теми "Будова речовини"; сприяти розвитку логічного мислення, умінню застосовувати знання в нестандартних ситуаціях; виховувати впевненість у власних здібностях.

Тип уроку: урок-гра „Найрозумніший".

Методичні вказівки стосовно технології проведення гри

З учнів класу вибираємо трьох помічників, кожен з яких одержує листок-таблицю з прізвищами учнів відповідного ряду і номерами питань. Кожен учень отримує табличку з буквами „Т" - так, „Н" - ні. Прослухавши питання, учні протягом 5 секунд піднімають табличку з відповідною буквою. Помічники фіксують відповіді в своїх таблицях. Після фіксації відповідей один із учнів може їх прокоментувати. Одержавши відповіді на вісім питань І туру, підводяться підсумки і третя частина учнів, яка найгірше справилась із завданнями, вибуває (їх оцінки від 1 до 6 балів). З рештою учнів за тими же правилами проводиться ІІ тур. Три кращих учня виходять до фіналу. Учні, що вибули, отримують оцінки від 7 до 9 балів.

Учасники фіналу по черзі називають числа від 1 до 12 і дають відповіді на питання. що стоїть під цим номером (зміст питань учні не знають). Якщо якийсь фіналіст не дав правильну відповідь, відповісти може інший фіналіст згідно черги, одержавши за правильну відповідь додатковий бал. Якщо на питання відповів учень, що вибув із гри, то він одержує додатковий бал до оцінки.

Підсумок уроку

1. Нагородити переможця гри і фіналістів.

2. Оголосити оцінки, які одержав кожен учень, з рахуванням додаткових балів. Оцінки виставляють помічники згідно таблиць відповідей і табличці оцінювання.

Домашнє завдання

Вивчити п. 17.

Питання І туру: „Так чи ні?"

1. Газ легко стиснути, тому що молекули газу легко змінюють свої розміри.

2. Газ легко стиснути, тому що його молекули притягуються одна до одної.

3. Мідна деталь розширюється внаслідок нагрівання, при цьому збільшується кількість атомів у деталі.

4. Під час охолоджування тіла зменшується розмір його молекул.

5. Коли речовина переходить із одного агрегатного стану в інший, змінюється маса молекул.

6. Влітку, коли тепло, дні внаслідок нагрівання збільшуються, а взимку, коли холодно, дні внаслідок охолодження зменшуються.

7. Коли речовина переходить із одного агрегатного стану в інший, змінюється характер руху та взаємодія молекул.

Питання ІІ туру: „Так чи ні?"

1. Внаслідок явища дифузії тане лід.

2. Маса атома Гідрогену менша від маси молекули води.

3. Внаслідок явища дифузії кисень із повітря потрапляє у воду.

4. Ртуть за кімнатної температури зберігає об'єм, але не зберігає форми.

5. Газ у закритій посудині стиснули, зменшивши об'єм удвічі. У результаті цього маса газу зменшилась у двічі.

6. Газ у закритій посудині стиснули, зменшивши його об'єм удвічі. У результаті цього маса газу зменшилась удвічі.

7. Годинник - це фізичне явище.

8. Під час експерименті виконують вимірювання.

9. Коли ви ковзаєте по льоду, механічна енергія перетворюється на теплову.

ІІІ тур. „Відгадати загадки фізико-технічного й астрономічного змісту"

1. Летить - мовчить, лежить - мовчить; коли вмре, тоді зареве. (Сніг.)

2. Пухнаста вата кудись пливе. (Хмара.)

3. У вогні не горить, а у воді не тоне. (Лід.)

4. Що з землі не піднімеш? (Тінь.)

5. Удень спить, уночі дивиться. (Місяць.)

6. У воді викупався, а сухий залишився. (Місяць.)

7. Блискає, мигає, вогняні стріли пускає. (Блискавка.)

8. Мати товста, дочка червона, син біс - до небес доліз . (Піч, вогонь, дим.)

9. Йде, йде, а з місця не зійде. (Годинник.)

10. На всякий заклик відповідь даю, ані душі, ні тіла не маю. (Луна.)

11. Книги читають, а грамоти не знають. (Окуляри.)

12. Ти кричав - вона мовчала, ти мовчав - вона кричала. (Луна.)

13. Дві сестри качалися - правди домагалися, а коли домоглися - зупинилися. (Гойдалка, терези.)

14. Чудо-птах, червоний хвіст, полетіла в зграю зірок. (Ракета.)

15. Летить по небу жар-птиця, хвостом пишається. (Комета.)

16. Маленький Єрофейка потонув до шийки. (Гвіздок.)

Автор: C. Кузьменко

Освіта.ua
11.11.2008

Популярні новини
Гриневич закликала виші підтримати реформу школи Студенти педагогічних вишів мають розуміти, якою буде Нова українська школа
ДПА і ЗНО - 2017: що необхідно знати випускнику Директор УЦОЯО розповів про новації, які необхідно знати майбутнім випускникам
Як відбуватиметься ДПА школярів у 2017 році Порядок державної підсумкової атестації у школах в 2016/17 навчальному році не зміниться
Бюджет освіти та науки 2017: що пропонує уряд Експрес-аналіз бюджету освіти та науки на 2017 рік представлений Аналітичним центром CEDOS

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!