Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Позакласні заходи Програма гуртка "Юний журналіст"
Рейтинг
127

Різновіковий гурток "Юний журналіст" є однією з форм навчання основ журналістики учнів 6-11-х класів. На його засвоєння відводять 106 навчальних годин (1 година теоретичних та 2 години практичних занять на тиждень)

Програма гуртка "Юний журналіст"

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 4.2 з 5 на основі 30 оцінок.

Мета програми:

  • Створити умови для оптимальної соціальної та творчої самореалізації особистості, інтелектуального самовдосконалення;
  • Формувати медіа культуру у профільній орієнтації учнів та стимулювати їх активність у пошуках професії;
  • Вивчити основи журналістської майстерності.

Перспективна мета - підготовка учнів до співпраці з міськими, обласними, державними періодичними виданнями та можливому обранню журналістики як майбутньої професії.

У процесі реалізації мети програми вирішуються наступні завдання:

І. Навчальні:

  • Озброєння учнів сукупністю знань про принципи журналістської діяльності, особливості  журналістської професії, а також про професії що мають безпосереднє чи опосередковане відношення до медіа сфери;
  • Вивчення історії журналістики, етапів її розвитку;
  • Вивчення основ соціології та журналістської творчості;
  • Формування навичок журналістської майстерності, комунікативної компетентності та придбання первинного професійного досвіду та початкової професійної орієнтації;
  • Формування практичного досвіду створення шкільного друкованого видання;
  • Формування практичних умінь та навичок у вирішенні екологічних, здоров'язберігаючих та інших завдань, набуття відповідних знань.

ІІ. Виховні:

  • Формування навичок колективної діяльності та діалогового спілкування, сучасного світосприйняття, активної життєвої позиції;
  • Формування толерантності, культури міжнаціонального спілкування у багатонаціональному соціумі;
  • Формування уявлення про журналістику як професію, що відіграє специфічну роль у житті суспільства;
  • Прищеплення культури спілкування зі світом ЗМІ;
  • Пробудження інтересу до преси та формування свідомого ставлення до журналістики як виду суспільної діяльності;
  • Формування потреби в постійній підвищеній інформованості;
  • Формування почуття відповідальності за природу, екологію, у тому числі про власне здоров'я;
  • Формування в учнів та їх батьків розуміння необхідності використання оздоровчих заходів для відновлення та збереження здоров'я;
  • Виховання культури поведінки та мовлення.

ІІІ. Розвиваючі:

  • Всебічний розвиток творчих здібностей, індивідуального мислення, інтересів, схильностей, фізичного стану організму учня та на цій основі формування професійної спрямованості;
  • Розширення загальної обізнаності.

Форма подання матерілу - практико-орієнтована.

Форма організації - модульна.

За метою навчання - прикладна, оскільки орієнтована на професійну освіту випускника в галузі журналістики, а також на вироблення актуальних навичок та вмінь.

Прогнозований результат навчання за програмою - створення шкільного періодичного видання з можливим його використанням  у навчально-виховному процесі; створення учнями свого портфоліо; засвоєння учнями теоретичних та практичних знань, умінь та навичок журналістської діяльності.

Програма курсу «Основи журналістики» складається з чотирьох розділів.

Навчання здійснюється з урахуванням вікових та особистісних властивостей учнів.

До занять можна залучити й молодших школярів, які ма­ють добрі літературні здібності й інтерес до журналістської професії.

Розгорнуте календарно-тематичне планування програми

№ п/п

Зміст

Кількість годин

Форма роботи

Дата

Лекційні

Практичні

І. Введення в історію журналістики

1

Вступ. Знайомство з поняття „Журналістка".

 Газетний світ

1

2

Реферат, евристична бесіда,

творча робота №1, тести

 

2

Як і чому виникла журналістика

1

2

Евристична бесіда, творча робота, „круглий стіл"

 

3

З історії дитячої преси

1

2

Творча робота, евристична бесіда

 

4

Знайомство з дитячими та підлітковими ЗМІ

1

2

Творча робота з виданнями, евристична бесіда. екскурсія

 

5

Знайомство з законами про ЗМІ

1

2

Творча робота, екскурсія

 

6

Підсумкове заняття

1

2

Посвята  у  юнкори

 

ІІ. Основи журналістики

7

Знайомство із деревом жанрів

1

2

Евристична бесіда

 

8

Майстерня жанрів. Інформація.

1

2

Семінар-лекція, творча роботи

 

9

Замітка.

1

2

Творча робота, евристична бесіда

 

10

Звіт

1

2

Творча робота, евристична бесіда

 

11

Репортаж

1

2

Творча робота, евристична бесіда

 

12

Інтерв'ю

1

2

Творча робота, евристична бесіда

 

13

 Прес-реліз. Опитування

1

2

Практика, акція, евристична бесіда. екскурсія

 

14

Огляд, коментарі

1

2

Евристична бесіда, робота з виданнями

 

15

Стаття

1

2

Творча робота, евристична бесіда

 

16

Нарис

1

2

Творча робота, екскурсія

 

17

Фельєтон, памфлет

1

2

Творча робота, робота з текстами

 

18

Есе

1

2

Творча робота

 

19

Соціологія як складова частина журналістських знань

1

2

Самостійна робота, „круглий стіл", робота з анкетами

 

20

Культура мовлення

1

2

„Круглий стіл", творча робота, евристична бесіда

 

21

Підсумкове заняття

1

2

Конкурс проектів

 

ІІІ. Художньо-технічне оформлення видання

22

Структура видання

1

2

Евристична бесіда, майстер-клас, екскурсія

 

23-24

Робимо газету

2

4

Екскурсія, екскурсія, майстер-клас, „круглий стіл"

 

25-26

Заголовки та ілюстрації

2

4

Творча робота, евристична бесіда

 

27

Типи та види шкільних газет

1

2

Творча робота, евристична бесіда

 

28

Підсумкове заняття

1

2

Захист проектів

 

ІV. Редакційно-видавнича діяльність

29-30

Особливості журналістської праці, редакція

2

4

Евристична бесіда, ділова гра, прес-коктейль

 

31-32

Редагування матеріалів різних форм та жанрів

2

4

Евристичний семінар, практика

 

33

Реклама у видавничій діяльності

1

2

Творча робота, „круглий стіл", проект, акція

 

34

Підсумкове заняття

1

2

Захист проектів нагородження „Золотою плямою"

 


Автор: Левітова Олена Миколаївна

Дивиться також: Заняття гуртка "Юний журналіст"

Освіта.ua
21.08.2009

Популярні новини
Штучний інтелект замінить вчителів за 10 років? Е. Селдон, віце-канцлер Університету Букінгема, вважає, що штучний інтелект докорінно змінить освіту
Опубліковано рейтинг шкіл України 2017 року Освіта.ua складено рейтинг шкіл України за результатами зовнішнього оцінювання випускників шкіл 2017 року
Вчителів звільнили від ходіння по мікрорайону Залучати учителів до організації та ведення обліку дітей, охоплених освітою, відтепер буде заборонено
МОН шукає фахівців з дерегуляції Метою проекту є зменшення бюрократичного тиску на школи і педагогічних працівників

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!