Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Позакласні заходи Місце іноземної мови в нашому житті
Рейтинг
21
Вибір редакції

Конспект виховної години в 5-му класі на заявлену тему, мета якого - ознайомити учнів із термінами «іноземна мова», «міжнародна мова», «поліглот» і пояснити їх значення; навчати систематизувати одержану інформацію; розвивати комунікативні здібності; виховувати інтерес до вивчення іноземної мови

Місце іноземної мови в нашому житті

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 3.5 з 5 на основі 6 оцінок.

Мета: ознайомити учнів із термінами «іноземна мова», «міжнародна мова», «поліглот» і пояснити їх значення; навчати систематизувати одержану інформацію; розвивати комунікативні здібності; виховувати інтерес до вивчення іноземної мови.

Обладнання: надпис на дошці «Англійська мова – мова міжнародного спілкування»; музичний супровід; виставка новинок англомовної літератури.

Хід заходу

Вчитель: Ще не так давно ви почали вивчати іноземну мову. Кожний із вас віднісся до цього по – різному. Одні захопилися з перших уроків і нині старанно виконують завдання, інші ж міркують так: « І нащо тільки вигадали цю іноземну мову, навіщо ввели до шкільної програми, скільки не вчи – як слід не вчиться». Ось тому я і вирішила поговорити про важливість вивчення іноземної мови. Але спочатку давайте з’ясуємо, що ж означає термін «іноземна мова».

Учні висловлюють свої думки,

Вчитель: Так. Рідна мова – це та, якою ми спілкуємося від народження. А іноземна – це мова інших народів. Для нас вона чужа, незрозуміла. І тому нам необхідно вивчати її, щоб мати змогу розуміти і спілкуватися з іншими народами.

Учень: Але ж мов, як і народів, дуже багато. Невже в майбутньому нам доведеться їх вивчати?

Вчитель: Ні. Для цього для цього нам необхідно з'ясувати значення терміну «міжнародна мова». Як ви думаєте?

Учні висловлюють свої думки.

Вчитель: Так. Міжнародна мова – це така мова, яку обов’язково вивчають у будь – якому куточку землі. Як ви думаєте яка міжнародна мова зараз?

Учні висловлюють свої думки.

Вчитель: Так, англійська. Де б ви не були, чи в Африці чи в Америці, знаючи англійську мову, ви завжди зможете порозумітися з місцевими жителями.

Вчитель: Як бачите англійська мова не тільки іноземна мова для нас, а й мова міжнародного спілкування. І я хочу, щоб ви саме зараз спробували поглянути на іноземну мову не як на предмет, з якого вам у майбутньому доведеться складати іспит, а як на інструмент, що розширює межі вашого кругозору.

В одній із доповідей, виголошеній на всесвітньому конгресі лінгвістів, повідомлялось, що в наш час люди розмовляють майже трьома тисячами мов. Деякими розмовляють мільйони людей, іншими – тільки сотні. Так, англійською мовою користуються 350 мілн. чоловік. А однією з найпоширеніших мов вважають російську. Її вивчають на всіх континентах, користуються нею 240 млн. чоловік.

Учень: Але ж на земній кулі проживають і малочислені народності. Невже і в них є своя мова?

Вчитель: Так, цілком вірно. Згадаймо лише, що на Кольському півострові живуть саамі. Їх всього 2 тис. чоловік, але вони мають не тільки рідну мову, а й писемність. В наш час серед величезної кількості мов виділяють 13 великих. Як ви думаєте, які це мови?

Учень: китайська, російська, іспанська …

Вчитель: Так, цілком вірно. Але я бачу, що ви хочете сказати: « Навіщо знати ці мови? » запевняю, хто володіє цими мовами, той теоретично має змогу розмовляти з 2 млрд. чоловік і не відчувати мовного бар’єру, який ускладнює спілкування між народами.

Учень: Але чому все ж з великої кількості мов для вивчення обирають певні? Чим керуються, коли в школах впроваджують обов’язкове вивчення англійської, французької, німецької, а за кордоном – російської.

Вчитель: Це пояснюється тим, що береться до уваги не лише поширеність мови, а й те, скільки видається нею друкованої продукції. А в наш час особливо знати мову потрібно для широкого використання, для ознайомлення з літературою, новинками наукового й культурного життя, з різноманітною іншою інформацією. Крім того, не слід забувати і про моду на мову. Як ви гадаєте, які мови зараз наймодніші?

Учень: Англійська, російська.

Вчитель: Правильно. А зараз мені хочеться розповісти деякі факти, пов’язані з вивченням іноземної мови.

Один із ентузіастів вивчення іноземних мов розповідав, що коли Генріху Шліману – знаменитому німецькому археологові, який віднайшов Трою, для вивчення перших двох мов знадобилося по рокові, то пізніше він опановував мову за лічені тижні. А всього знав він 14 мов. Не думайте, що він був вундеркіндом. В юності Генріх скаржився на погану пам’ять. Трапилось так, що він вирішив присвятити себе вивченню стародавнього світу. Для цього було необхідно знати чимало мов. І тільки завдяки його наполегливості та тренуванням він досягнув того, що щодня зміг заучувати напам’ять по 20 сторінок прозового тексту. Все це дало йому можливість оволодіти за 6 тижнів російською мовою, яка вважається дуже важкою для іноземців.

Вчитель: А давайте пригадаємо, кого називають поліглотом?

Учень: Поліглот – це людина, яка володіє багатьма мовами.

Вчитель: І як правило, поліглотами ми вважаємо тих людей, які знають 6 – 12 мов. А чи відомо вам, що й серед поліглотів трапляються рекордсмени? Так, кардинал Меццофанті, який жив у середині минулого століття, знав понад 100 мов. 132 мовами володів професор Тестерман з Німечини. Не поступається перед ними й москвич І. Дворецький. Він знає чимало живих і мертвих мов.

Учень: Дозвольте розповісти один дивний випадок, який трапився у Фінляндії у XVII ст. Там судили студента лише за те, що він «неймовірно швидко вивчав іноземну мову, а це неможливо без сприяння нечистої сили». Звинувачення підтримала і церква, і студента засудили до смертної кари як «зачарованого дияволом».

Вчитель: Нині доведено, що здібность до мов - не царина обраних. Усі діти швидко й легко засвоюють мови. Успішне вивчення іноземної мови триває в юності. Отже, чим раніше людина почне опановувати мову, тим вагоміших результатів досягне. І ще: чим більше мов знає людина, тим легше їй засвоювати нову мову. Лінгвісти стверджують: хочеш швидко навчитися розмовляти будь-якою мовою, вчи слова і поринай у мову для спілкування, починаючи з найлементарнішого спілкування у побуті, в сім’ї, з товаришами в школі, із знайомими, які володіють мовою, котру ти вивчаєш. Необхідно також пам’ятати, щоб вивчати іноземну мову, слід знати мету, потрібно підійти до вивчення мов цілком серйозно, як до важливої справи. Необхідно усвідомити, що існують чотири форми опанування мов.

Учень: Що ж це за форми?

Вчитель: Дві пасивні і дві активні. Уміння читати, розуміти прочитане і вміння розуміти живу мову – пасивні форми володіння іноземною мовою. А вміння розмовляти, спілкуватися чужою мовою, так само, як і вміння викладати нею на письмі свої думки, це вже активні форми знання мови.

Вчитель: І на закінчення хочу ще сказати. Вивчайте мову не тільки для того щоб добре відповісти урок, прочитати статтю чи книжку в оригіналі, а щоб знати. Тоді і урок відповіси добре, і книжку прочитаєш, і розмовлятимеш.

Я сподіваюсь, що сьогодні переконала вас у важливості вивчення іноземної мови.

Хочу ще познайомити із новинками літератури, які допомагають у вивченні англійської мови.

Під супровід англійських пісень вчитель демонструє нові методики вивчення англійської мови, різноманітні словники, іншу додаткову літературу.

Автор: Коваленко Ольга Василівна
Посада: учитель англійської мови.

Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»

Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.

Освіта.ua
04.01.2014

Популярні новини
Місцева влада зможе утримувати школи, - Гройсман За 11 місяців 2016 року додаткові надходження до місцевих бюджетів сягнули 44 млрд
Керівники шкіл та вишів подаватимуть е-декларації Починаючи з 01 січня 2017 року, освітяни-керівники будуть зобов'язані подавати е-декларації
В МОН хочуть відкрити процедуру надання грифів Міністерство освіти має намір зробити відкритою процедуру надання грифу навчальній літературі
МОН зменшить регуляторний вплив на школи У відомстві переглянуть накази МОН на предмет зменшення регуляторного впливу в освіті

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!