Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Українська мова Урок-турнір - узагальнення вивченого про фразеологізми
Рейтинг
11

Конспект уроку з української мови

Урок-турнір - узагальнення вивченого про фразеологізми

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 3.7 з 5 на основі 3 оцінок.

Нема мудріших,
ніж народ, учителів.
У нього кожне слово
Це перлина...
М. Рильський

Мета уроку: поглибити й узагальнити знання учнів з даної теми; навчитися пояснювати значення фразеологізмів і доречно їх уживати; розвивати спостережливість, логічне мислення, уміння аналізувати, узагальнювати; виховувати повагу до слова, підтримувати інтерес до вивчення рідної мови.

Тип уроку: узагальнення та закріплення навчальної інформації (ігрове навчання).

Урок-турнір (можна використати для додаткових чи факультативних занять, а також у позакласній роботі. Підбір вправ дає можливість використати інтерактивні методи навчання: «мозковий штурм», роботу в парах, роботу в малих групах та ін.).

І. Організаційний момент

Повідомлення про порядок і проведення мовознавчої гри:

  • дві команди гравців, які у свою чергу поділяються на підгрупи в залежності від складності чи накопичення завдань;
  • гра складається із 12-ти завдань.

ІІ. Повідомлення теми, мети, очікування навчальних результатів, мотивація навчальної діяльності учнів

Учитель. Ви знаєте, я сьогодні зайшла до кабінету і на столі побачила телеграму. Нас запрошують у країну Фразеологію, там відбудеться турнір на кращого знавця рідної мови. Я вважаю, що нам не треба відмовлятися, правда? Переможці будуть відзначені. Отож почнемо.

ІІІ. Застосування учнями навчальної інформації в нестандартних умовах

1-й раунд. Розминка

  • Що вивчає фразеологія?
  • Що таке фразеологізм?
  • Чим фразеологізми відрізняються від однозвучного з ним вільного словосполучення?
  • Які за походженням фразеологізми наявні в українській мові?
  • Яка роль фразеологізмів у мовленні?
  • Якими членами речення можуть бути фразеологізми?

(О. Глазова, Ю. Кузнєцов. Рідна мова. 5 клас, с. 247. Тут і надалі завдання подані за згаданим підручником.)

2-й раунд. «Латка на фразеологізм»

Доповнити поданими «латками» слова, щоб отримати фразеологізм (завдання для двох груп на швидкість).

1. «Латка»: ніс, язик, окор, вухо, губа, зуб

тримати ... за вітром; на ... нічого покласти; і за ... не свербить; робити з ... халяву; хоч в ... стрель;

2. «Латка»: кіт, кінь, курка, свиня, собака, коза

гарна як ... в дощ; носиться як ... з яйцем; нагадати ... смерть; як ... на плакав; пише як ... лапою.

3-й раунд. «Розумній голові досить два слова» (для двох груп)

Дібрати фразеологічне порівняння.

1. Бити як (Сидорову козу);

2. Упав як (сніг на голову)

Автор: Самсонова Тетяна Дмитрівна

Освіта.ua
01.09.2009

Популярні новини
Гриневич пообіцяла вигризати зарплати для вчителів Міністр освіти заявила, що має намір добиватись підвищення заробітних плат для вчителів
Школи мають самі вирішувати питання шкільної форми Питання щодо шкільної форми має регламентуватись внутрішніми правилами школи
Профспілка передумала виводити освітян на «акції протесту» Анонсована раніше «акція протесту» освітян не відбудеться. Профспілка домовилась з урядом
Українські вчителі найбідніші в Європі, - профспілка Рівень зарплати українських учителів найнижчий серед пострадянських країн

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!