Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Українська література Народна казка "Красний Іванко і закляте місто"
Рейтинг
7

Конспект уроку з української літератури

Народна казка "Красний Іванко і закляте місто"

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 2.3 з 5 на основі 3 оцінок.

Тема: ПЧ. Народна казка «Красний Іванко і закляте місто».

Мета: докладніше ознайомити учнів з українськими народними казками; викликати інтерес до їх читання, почуття захоплення ними; розвивати артистичні, творчі здібності учнів; виховувати на засадах здорової народної моралі.

ХІД УРОКУ

І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇДІЯЛЬНОСТІ

1.     Повідомлення теми й мети уроку.

2.     Слово вчителя.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда:

1.     Які народні казки ми опрацювали на попередніх уроках?

2.     Що таке казка?

3.     Які особливості казки? Початок? Кінець?

4. Згадайте, чи зустрічалася вам до цього часу казка, в якій головний герой мав ім'я Іван? (Іван-Побиван, Іванко-Дурник, Іван-царевич і сірий вовк і т.д.)

ІІІ. ОПРАЦЮВАННЯ КАЗКИ «КРАСНИЙ ІВАНКО І ЗАКЛЯТЕ МІСТО».

1.     Колективне читання казки.

2.     Робота над змістом.

3.     Бесіда за змістом прочитаного.

  • Якою подією розпочинається казка?
  • Чи пошкодувала мати про те, що вчинила?
  • Що сказав матері, Іван, коли довідався правду?
  • Що ж відбулося після того, як Іванкові виповнилося 20 років?
  • Які цифрові повтори фігурують у казці? Чи зустрічали ви якісь символічні числа в інших казках? (3 брати, 3 загадки пана Марусі, 3 речі мав дістати дурник: жар-птицю, панну, коня).
  • Як ви оцінюєте поведінку Івана під час знущань над ним чортами?
  • Чому Іванка названо красним? Що це означає?
  • Чого навчає нас казка?

4. Гра «Перевтілення в головного героя».

(Хтось із учнів перевтілюється в роль казкового героя, виходить на клас, а всі учні класу ставлять йому питання, на які вони хотіли б почути відповіді).

IV. Закріплення вивченого

Літературний диктант. Кожна правильна відповідь - 1 бал.

1)  Що попросив незнайомий чоловік у бідної жінки за багатство? (Те, чого вона не знає).

2)  Ким був незнайомець? (Нечистим).

3)  Чому жінка часто плакала? (Бо погодилася продати ще ненародженого сина).

4)  Як ріс хлопчик? (Як із води, був красивим).

5)  До кого звернувся Іванко за порадою? (До діда-Всевіда).

6)  У скільки років прийшли за хлопчиком чорти? (У 20 років).

7)  Як треба було поводитися хлопцеві, щоб чорти одступилися? (Мовчати).

8)  Як звалося закляте місто? (Проїм).

9) Як поводив себе Іван? (Мужньо терпів).

10) Чому панночка була чорною? (Бо на ній лежало прокляття)

11) Ким став Іванко? (Царем).

12) Без чого не хотів одружуватися хлопець? (Без материної поради)

V. ПІДСУМОК УРОКУ.

Чого нас вчить ця казка? Які моральні якості треба виховувати в собі, щоб бути героєм, лицарем? - чесність, правдивість, справедливість, порядність, гуманність, вміння терпіти, допомагати людям, героїзм, наполегливість і т.д.

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Дати письмову відповідь на питання: «Мені сподобався красний Іванко тому, що....». Прочитати казку «Летючий корабель».

Автор: Похилько Лілія Віталіївна, учитель української мови та літератури школи-гімназії №6 м. Вінниці

Освіта.ua
28.06.2009

Популярні новини
Керівники шкіл та вишів подаватимуть е-декларації Починаючи з 01 січня 2017 року, освітяни-керівники будуть зобов'язані подавати е-декларації
В МОН хочуть відкрити процедуру надання грифів Міністерство освіти має намір зробити відкритою процедуру надання грифу навчальній літературі
МОН зменшить регуляторний вплив на школи У відомстві переглянуть накази МОН на предмет зменшення регуляторного впливу в освіті
В Україні планують провести Рік німецької мови Україна та Німеччина обговорили питання проведення у 2017 році Року німецької мови в Україні

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!