Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Українська література Письмовий переказ тексту із творчим завданням
Рейтинг
38

Конспект уроку з предмету "Рідне слово"

Письмовий переказ тексту із творчим завданням

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 3.5 з 5 на основі 11 оцінок.

Мета: вдосконалювати вміння учнів письмово переказувати текст, творчо його осмислювати. Розвивати в учнів творче мислення, виховувати в них уважність, любов до рідного слова, бажання допомогти іншим в скрутну хвилину.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

ІІ. Зв'язне мовлення.

1. Читання тексту.

Про бідного багача

Жив бідний чоловік. Ліг він спати, та не може заснути. Все думає: "Чому бідним так важко жити на світі?" А тут почувся голос:

- Візьми на столі гаманець і будеш багатим. У ньому лише один золотий, але як ти його візьмеш, відразу з'явиться другий. Набери, скільки хочеш, а тоді кинь гаманець у річку. Доки не втопиш гаманця, не зможеш нікому дати жодного золотого, бо всі твої гроші перетворяться на череп'я.

Мало не здурів бідняк з радощів, коли намацав на столі гаманець. Узяв золотий, а на його місці вже лежить другий. Почав тягнути гроші. Думає: "До ранку наберу грошей, вистачить і мені й іншим біднякам. А тоді вкину гаманець у річку!".

Та вранці подумав, що грошей назбирав ще мало. Тягав гроші весь день. Коли прийшов вечір, вирішив утопити гаманець у річці. Усю ніч витягав золоті із гаманця.

Уранці захотів той чоловік їсти. У хижі нічого не мав, а купити не міг, бо всі гроші стануть черепками. А гаманець топити було жаль. Сидів і тягнув з нього гроші.

Пройшов тиждень, місяць... Поніс гаманець до річки, але кинути пошкодував. Знов вернувся до хижі тягнути гроші. Так і вмер серед купи золотих. (Нар. казка, 189 сл.).

2. Колективне складання плану.

1. Роздуми бідняка.

2. Голос серед ночі.

3. "Буде мені й іншим біднякам...".

4. Усе буде мало.

5. Жадібність чоловіка.

6. Серед купи золотих...

7. Як я оцінюю поведінку багатого бідняка.

3. Завдання: переказати текст, завершивши переказ висловлюванням власної думки, оцінки вчинку або поведінки людини (людей). Оцінку висловити у формі роздуму (теза - доказ - висновок).

4. Самостійна робота учнів.

ІІІ. Домашнє завдання. Знайти серед творів художньої літератури уривок про вчинки або поведінку людини.

Освіта.ua
21.01.2009

Популярні новини
Опубліковано рейтинг шкіл України 2017 року (виправлено) Освіта.ua складено рейтинг шкіл України за результатами зовнішнього оцінювання випускників шкіл 2017 року
Вчителів звільнили від ходіння по мікрорайону Залучати учителів до організації та ведення обліку дітей, охоплених освітою, відтепер буде заборонено
МОН шукає фахівців з дерегуляції Метою проекту є зменшення бюрократичного тиску на школи і педагогічних працівників
Парламент ухвалив новий закон «Про освіту» В уряді та Міносвіти заявляють, що шкільна реформа є одним із головних пріоритетів держави

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!