Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Антикорупційне виховання Корупція в Литві

Конспект уроку з суспільствознавства. Причини корупції в Литві

Корупція в Литві

Оцініть публікацію
 

Кількість годин: 2.

Предмет: суспільствознавство.

Цілі:

1. З'ясувати причини корупції в Литві.

2. Навчати роботі з різними джерелами.

Література й посібники:

- доповідь на конференції "Від реформи правління до ефективної боротьби з корупцією", Вільнюс, 20 червня 2001 р.);

- корупційна карта Литви за 2001 р.;

- аркуші із завданнями;

Методи: робота в міні-групах, експертиза.

ХІД УРОКУ 1

1. Учні діляться на п'ять груп по п'ять-шість осіб (3 хв).

2. Учитель роздає групам статті й аркуші із завданнями. Вивчаючи представлені матеріали, учні заповнюють аркуші (20 хв; аркуші із завданнями додаються).

3. Групи представляють свої роботи та вивішують їх на дошці (10 хв).

I група представляє учасників корупції;

II група представляє причини корупції;

III група представляє прояви корупції, указує її діяння;

IV група представляє найбільш корумповані сфери суспільства та влади;

V група пропонує способи зменшення корупції.

4. Учитель узагальнює матеріал і разом з учнями розглядає таблицю "Індекс сприйняття корупції ТI, 2002".

ХІД УРОКУ 2

1. Коротке повторення виконаних групами робіт (5 хв).

2. Учитель дає групам завдання: заповнити таблицю "Користь і шкода корупції".

3. Групи представляють свою роботу, потім складається загальна таблиця "Шкода й користь корупції", в якій відбивалися б найважливіші тези учнів (10 хв).

4. Дискусія "Корисна чи шкідлива корупція" (10 хв).

І група. Хто найчастіше буває замішаний у корупції?

ІІ група. Для чого вдаються до корупції?

III група. Як проявляється корупція?

IV група. В яких сферах корупція найпоширеніша?

V група. Як зменшити корупцію?

2. Учні діляться на п'ять груп по п'ять-шість осіб. Групам видають білі аркуші паперу та фломастери.

3. Учитель пояснює хід роботи: група повинна заповнити представлену на аркушах схему (15 хв).

4. Групи виставляють аркуші й коротко (близько 10 хв) представляють свою роботу.

5. Робота у групах. На основі представленої на аркушах інформації формулюється визначення корупції, в якому б описувались учасники корупції, їхні цілі, діяння та наслідки (близько 5 хв).

6. Групи представляють визначення корупції (5 хв).

7. Учитель видає групам роздавальний матеріал "Визначення корупції", а учні порівнюють дані вчителем формулювання зі створеним ними самими визначенням.

8. Узагальнення. Групи висловлюють свої зауваження (близько 5 хв).

Автор: Н. Бітковене. "Антикоррупционное воспитание в школе".

Освіта.ua
11.12.2008

Популярні новини
Уряд запустив створення інспекції, що займеться школами Планується, що нова служба проводитиме моніторинг якості освітньої діяльності та якості освіти
У МОН радять школам взяти участь у змаганні сайтів Конкурс проводиться з метою впровадження комунікаційних технологій в освітній процес
МОН втретє оголосило конкурс на посаду очільника ІМЗО Відомством оголошений конкурсний відбір на посаду керівника Інституту модернізації змісту освіти
Уряд підвищив зарплати учителям Показник зарплат українських вчителів відтепер становитиме від 6,5 до 8,5 тисяч грн

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!