Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Інтегровані уроки План-конспект бінарного уроку-лекції з української та зарубіжної літератури "Модернізм як художньо-естетична система"
Рейтинг
6

План-конспект бінарного уроку-лекції з української та зарубіжної літератури з візуалізацією та елементами евристичної бесіди. Мета уроку ‑ з’ясувати філософські засади розвитку модернізму в мистецтві та літературі; виховувати в учнів непересічні моральні цінності

План-конспект бінарного уроку-лекції з української та зарубіжної літератури "Модернізм як художньо-естетична система"

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 3 з 5 на основі 2 оцінок.

Мета уроку:

  • активізувати і закріпити знання учнів, набуті в попередні роки про літературні течії і напрямки у курсі української та зарубіжної літератури;
  • з’ясувати причини появи, філософські засади, основні ознаки та етапи розвитку модернізму у мистецтві та літературі (зарубіжній та українській);
  • розкрити особливості основних напрямів і течій раннього модернізму;
  • розвивати практичні навички аналізу символістських поезій та зразків імпресіонізму в українській та зарубіжній літературі; вміння спів ставляти різні напрями в літературі та живописі;
  • розвивати навички самостійної роботи з науковою та довідковою літературою; філологічну чутливість під час аналізу художнього тексту;
  • виховувати в учнів високу духовність, непересічні моральні цінності.

Тип уроку: бінарний урок. Лекція – візуалізація з елементами евристичної бесіди.

Методична мета: методика проведення бінарного уроку.

Обладнання:

  • портрет П. Бодлера, З. Гіпіус, П. Верлена, П. Карманського, В. Пачовського, Б. Лепкого, К. Дебюссі, Р. Штрауса, М. Равеля, Ф. Ніцше, А. Шопенгауера, А. Бергсона;
  • картини художників: П. Серюзьє "Меланхолія"; Д. Уінстлер "Гармонія в голубому і сірому тонах"; О. Новаківський "Втрачені надії", "Дві баби роздумують над смертю"; Г. Клімт "Поцілунок"; М. Врубель "Демон"; П. Гоген "Звідки ми прийшли? Хто ми? Куди йдемо?"; Г. Моро "Орфей", "Видіння". П. де Шаванн "Сон". К. Моне "Імпресія. Схід сонця", "Скелі в Ест рема", "Собор в Руані в сонячному сяйві"; Ж. Сьора "Мис дю Ок в Гранкасі"; В. Гог "Автопортрет", "Соняшники", "Пшеничне   поле"; К. Піссаро "Бульвар Монмартр. Захід сонця";
  • музичні твори ( в записі): К. Дебюссі "І місяць  не сходить на зруйнований храм". "Місячне сяйво (з дитячим хором", "Рух"; Р. Штраус "Увертюра до опери "Міщанин  - дворянин"; М. Равель П’єса у формі  хабанери;
  • виставка журналів "Великие художники" ( символісти та імпресіоністи);
  • виставка творів письменників-символістів та імпресіоністів;
  • папки для індивідуальної роботи, в яку входять: план уроку, схеми "Модернізм", "Основні ознаки модернізму", "Літературознавчий словничок", листівка "основні ознаки декадансу", таблиця порівняльна "Реалізм. Імпресіонізм", тексти поезій та уривки з прозових творів для аналізу, стаття "Які особливості українського модернізму?";
  • тести для перевірки засвоєння матеріалу на уроці ( на комп»ютері);
  • Таблиця для заповнення на уроці "Модерністські течії у мистецтві та  літературі кінця ХІХ – початку ХХ століття".

Візуальні типи навчального матеріалу: схеми, слайди, відеоролики.

Випереджаюче навчання:

  • укласти словничок літературознавчих термінів, пояснити їх значення;
  • вивчити напам’ять поезії поетів-символістів.

Література:

  • Українське мистецтво та архітектура кінця ХІХ – поч.. ХХ ст.. К. Наукова думка, 2000. с. 9-27; с. 186-194;
  • Альбоми «Великие художники»: ч.1 Винсент Ван Гог, ч.2. Клод Моне, ч.3 Поль Гоген, ч.4 Огюст Ренуар, ч.9 Камиль Писсаро, ч.11 Жорж Сёра, ч.12 Джеймс Макнейя Уинстлер, ч.13 Набиды, ч.14 Гюстав Моро и символисты;
  • Ковальова О. Леся Українка: вибір модернізму. Дивослово. № 11- 2001;
  • Покумань Г. Цей багатобарвний мистецький світ. – Українська мова і література в школі  № 4,5 – 2001;
  • Клочек Г. Опозиція чи традиція?. – Українська мова в середніх школах, ліцеях, гімназіях. 2004 № 4;
  • Демчик О. Нестандартні уроки з української літератури ( 9-11 клас). Тернопіль "Підручники-посібники", 2000;
  • Старовойт І.С.,  Сілаєва Т.О., Орендарчук Г.О. Філософія. Тернопіль – 1997;
  • Бодлер і модернізм. Матеріали до уроків. В журн. "Тема" № 1 – 2001;
  • Музыкальный  энциклопедический словарь. М., "Советская энциклопедия" , 1991 г;
  • Шутько Р.Б. Матеріали до уроків зарубіжної літератури 10 кл. Харків, "Торсінг", 2000 - 192 с.

Автор: Александрова Т. В., викладач української мови та літератури, Кременчуцьке педагогічне училище ім. А. С. Макаренка. (співавтор Грисенко Л. П.).

Завантажити>>>

Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»

Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.

Освіта.ua
12.06.2010

Популярні новини
Рада просить називати школи на честь Героїв АТО Рада просить місцеві органи забезпечити найменування шкіл та вишів на честь Героїв України
5 головних тенденцій оновлення програм 5-9 класів Серед пропозицій оновлення програм координатори обговорення виділили п’ять основних тенденцій
Півтисячі освітян долучились до обговорення програм Найменш обговорюваними є програми базової школи з фізики, хімії та іноземних мов
Фіналісти EGAP Challenge презентували власні проекти В Міносвіти презентували освітні інноваційні проекти від фіналістів програми EGAP Challenge

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!