Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Початкова школа Узагальнення про слова - назви предметів
Рейтинг
1

Тема: сьогодні ми вчитимемо складати й записувати переказ

Узагальнення про слова - назви предметів

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 1 з 5 на основі 1 оцінок.

Хід уроку

Узагальнення вивченого матеріалу

1. Гра „Хто швидше знайде помилку"

Хто? Що?
Вівця сіно
Теля молоко
Сіре м'ясо
Лоша сівже

Доведіть, що ви не помилилися.

2. Робота за варіантами

Запишіть чотири слова, які означають:

І варіант: назви меблів.

ІІ варіант: назви риб.

Висновок: у граматиці живі істоти - це теж предмети.

3. Розрізнення власних і загальних назв.

поля, Поля

каштан, Каштан

майка, Майка

веселка, Веселка

Поясніть, чому перше слово ви написали з малої букви, а друге - з великої.

4. Робота в парах.

Поверніться один до одного, запитайте у свого товариша ім'я, по батькові й прізвище. Запишіть його собі в зошит. Якщо не знаєте, к правильно записати, запитайте в мене.

У цей час двоє учнів на дошці утворюють від загальних назв власні назви сіл:

калина - Калинівка
гай - ...
щастя - ...
вишня - Вишневе
береза - ...
коваль - ...

Зробіть висновок, коли слова, що означають назви предметів, пишуться з великої букви.

Запишіть речення, вставляючи дані про свою адресу: Я живу на вулиці Ревуцького, ___, квартира ___.

5. Виконання вправи 250.

Висновок: слова - назви предметів можуть мати одне або два значення.

6. Переказ.

У Лесі Коваленко жив папуга Гоша. Одного разу тітка Ліда відкрила кватирку. Гоша вилетів. Леся дуже сумувала. Вона шукала його в саду. Допомагав їй собака Дружок.

І ось якось Гоша сів Лесі на плече. Дівчинка зраділа.

Складіть і запишіть відповіді за запитання.

- Хто жив у Лесі Коваленко?
- Що з ним трапилось?
- Де і з ким шукала Леся Гошу?
- Як знайшовся папуга?

Підсумок уроку

На які запитання відповідають слова, що означають назви предметів? Коли ставимо запитання хто? Коли ці слова пишуться з великої букви?

Автор: О. Лобчук

Освіта.ua
04.07.2008

Популярні новини
В Україні запускають службу якості освіти Планується, що основним завданням служби стане не покарання, а допомога школам
Лілія Гриневич про бюджет, батьківські кошти та вчителів Інтерв’ю міністра освіти і науки України Лілії Гриневич на радіо «Новое время» про актуальні питання в освіті
МОН не змінюватиме Порядок поділу класів на групи Відомство відмовилось від ідеї зміни Порядку поділу класів на групи при вивченні предметів
В МОН розробили порядок проведення аудиту шкіл Відомством розроблений та запропонований для обговорення Порядок проведення аудиту шкіл

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!