Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Інформатика Космічна подорож
Рейтинг
5

Урок-гра для учнів 4-х класів (заняття у комп'ютерному гуртку)

Космічна подорож

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 5 з 5 на основі 1 оцінок.

До цього уроку діти працювали із клавіатурним тренажером, створювали свою папку, зберігали малюнок у папці.

Тема: Знайомство із програмами "Калькулятор" і "Блокнот". Робота з буфером обміну інформації.

Мета. Ознайомити учнів із програмами "Блокнот" та "Калькулятор". Вироблення в них умінь та практичних навичок виділяти необхідний фрагмент, копіювати його та вставляти в потрібне місце, програму.

Розвивати увагу та зосередженість, навики роботи з мишкою.

Виховувати наполегливість, зацікавленість програмним забезпеченням.

Обладнання. Комп'ютер з операційною системою Windows, програми "Калькулятор", "Блокнот", картки.

Міжпредметні зв'язки: математика, Я і Україна (природознавство)

Напис на дошці: "Кмітливість, логіку готуйте та про комп'ютер не забудьте"

Нижче на дошці записаний приклад 118-21*5=

Організація гри.

Біля кожного комп'ютера знаходиться 2 картки. На першій написано 5 прикладів (вибраних із підручника "Математика" для 4 класу), на другій - відповіді, які учні повинні отримати.

Хід уроку.

І. Актуалізація опорних знань.

  • Як написати дужки?
  • Як написати велику букву?
  • Як витерти неправильний символ?
  • Як вставити пропуски між словами?
  • Як змінити розкладку клавіатури?
  • Як зберегти документ?
  • Як вийти із програми?
  • Які основні планети Сонячної системи ви знаєте?

ІІ. Повторення правил техніки безпеки.

  • Як необхідно сидіти за комп'ютером?
  • Як поводити себе біля комп'ютера?
  • Що не можна робити за комп'ютером?

ІІІ. Вироблення практичних навичок.

Сьогодні наш космічний корабель блукає просторами Космосу і не може повернутися на Землю. Для щасливого повернення його до дому вам прийдеться сьогодні стати штурманами корабля і скерувати його у необхідному напрямку.

Щоб усіх перемагати - треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння - і тоді прийде уміння.

Зараз ми потрапили у поле гравітації планети Марс. Відкрийте бортовий журнал і впишіть планету, біля якої ми пролітаємо. А бортовим журналом у нас буде програма "Блокнот".(Пуск-Програми-Стандартні-Блокнот). Вписуємо слово Марс.

Для виходу із поля гравітації необхідно розв'язати приклад, записаний на дошці, за допомогою програми "Калькулятор". (Пуск-Програми-Стандартні-Калькулятор). Спочатку виставимо вигляд калькулятора "Звичайний" (Меню "Вигляд" - "Звичайний"). Обчислюємо приклад і називаємо відповідь. (Відповідь окремо записую на дошці.)

Але що це? Ми ніяк не можемо відлетіти від цієї планети. Можливо отримана відповідь неправильна? Давайте змінимо вигляд калькулятора на інженерний (Меню "Вигляд" - "Інженерний") і знову виконаємо це обчислення. Отримали зовсім іншу відповідь. Записуємо її на дошці. Яка відповідь правильна? Давайте з'ясуємо, який повинен бути порядок виконання дій? Яку помилку допустив звичайний калькулятор при обчисленні?

Отже, інженерний калькулятор враховує порядок дій у прикладах, тому обчислення на ньому правильні. Нарешті нам вдалося відлетіти від планети Марс, розв'язавши цю головоломку.

Зараз ми підлітаємо до планети Сатурн. Що ми знаємо про цю планету? Запишіть у бортовий журнал "Сатурн". (Робимо активним вікно Блокнота і вписуємо). Щоб успішно минути цю планету і летіти на Землю доведеться увімкнути захисний щит корабля. Для цього запишіть у "Блокнот" п'ять прикладів із карток, причому кожен приклад починайте із нового рядка і закінчуйте значком "дорівнює".

Молодці! Захист увімкнено.

Фізкультхвилинка. (Зарядка для очей)

Змінюємо курс на Землю. Для цього виділяємо перший приклад. (Проводимо по ньому мишкою, тримаючи натиснутою ліву кнопку). Наш приклад затемнився. Тепер скопіюємо його у пам'ять комп'ютера. Натискуємо Меню "Правка" - "Копіювати". Нарешті вставимо його у калькулятор (робимо активним вікно Калькулятора). Натискуємо Меню "Правка" - "Вставити". Калькулятор швидко виконав обчислення і видав нам відповідь. Аналогічними діями копіюємо відповідь із калькулятора і вставляємо її у перший приклад блокноту. Такі ж обчислення проводимо і з рештою прикладів. Результати із Блокнота звіряємо із результатами, що записані на другій картці.

Нарешті ми тримаємо курс на Землю. Тому передамо до дому дані про нас. Запишіть у Блокноті своє прізвище та ім'я. Збережіть файл у своїй папці під назвою "Журнал". Закрийте програми "Калькулятор" та "Блокнот".

ІV Підсумок уроку.

  • Які програми ми використовували у своїй подорожі?
  • Як відкрити програму "Блокнот"?
  • Як відкрити програму "Калькулятор"?
  • Які є види калькуляторів?
  • На якому калькуляторі краще обчислювати здорові приклади?
  • Як виділити певний фрагмент?
  • Як скопіювати приклад у пам'ять комп'ютера?
  • Як вставити його із пам'яті?

Ви сьогодні гарно попрацювали на уроці. (Вчитель виділяє найкращих і нагороджує їх паперовими медалями.)

Автор: Вчитель інформатики І категорії Ященко Тамара Львівна (Лубенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 Лубенської міської ради Полтавської області.)

Освіта.ua
13.11.2008

Популярні новини
Гриневич просить виші підтримати реформу школи Студенти педагогічних вишів мають розуміти, якою буде Нова українська школа
ДПА і ЗНО - 2017: що необхідно знати випускнику Директор УЦОЯО розповів про новації, які необхідно знати майбутнім випускникам
Як відбуватиметься ДПА школярів у 2017 році Порядок державної підсумкової атестації у школах в 2016/17 навчальному році не зміниться
Бюджет освіти та науки 2017: що пропонує уряд Експрес-аналіз бюджету освіти та науки на 2017 рік представлений Аналітичним центром CEDOS

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!