![]() |
Рейтинг
24 |
План-конспект уроку з позначеної теми. Мета ‑ дослідити роман "Майстер і Маргарита" та сформувати в учнів особисте ставлення до морально-етичних проблем, порушених у творі; розвивати логічне мислення; показати зв’язок літератури з іншими науками; виховувати відповідальність за свої вчинки |
План-конспект уроку з зарубіжної літератури "Переосмислення євангельських сюжетів і образів у творі М. О. Булгакова "Майстер і Маргарита", прийом "роману в романі"
Мета:
- дослідити (проаналізувати) на уроці роман Майстра (хронологічні рамки, об'єм, персонажі, зв'язок з романом Булгакова та з біблійними сюжетами; проблематика);
- сформувати в учнів своє особисте ставлення до морально-етичних проблем, порушених у творі;
- розвивати логічне мислення, порівняння, аналіз, вміння робити висновки;
- показати зв'язок літератури як науки з історією, етикою, географією;
- виховувати у старшокласників прагнення до самостійності та відповідальності за свої вчинки та переконання.
Освітні завдання:
- вичленити із роману Булгакова 4 розділи, присвячених роману Майстра (2, 16, 25, 26);
- проаналізувати їх текстуально;визначити їх місце в цілісному сприйнятті твору;
- детально зупинитися на характеристиці образу Ієшуа Га-Ноцрі;
- засвоїти прийом "роману в романі";
- розвиваючі завдання:скласти порівняльну таблицю євангельських образів та образів із роману Майстра;
- знайти відмінності/подібності між ними;
- з'ясувати, де присутня історична реальність (біблійні герої), а де прослідковується авторське переосмислення.
Виховні завдання:
- проблема морального вибору (образ Понтія Пілата, Іуди із Кіріафи);
- проблема співвідношення добра і зла (Ієшуа – Понтій Пілат, Ієшуа – Марк Крисобій);
- проблема справедливості і відповідальності (Пілат, Каіфа, Афраній);
- проблема людських пороків та спокус (Понтій, Іуда, Ніза).
Обладнання: текст роману М. Булгакова "Майстер і Маргарита", Біблія, ілюстрації до роману, музика із рок-опери "Ісус Христос – суперзірка".
Тип уроку: вивчення нового матеріалу із використанням інтерактивних методів навчання.
Автор: Вовк Т. В., учитель російської мови та зарубіжної літератури, Гнівенська альтернативна школа № 1 ім. А. С. Макаренка Тиврівського району Вінницької обл.
Завантажити>>>
Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»
Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.
Посилання за темою:
- ▶ Л. Н. Толстой и В. А. Сухомлинський о моральной ответственности человека за все происходящее вокруг. (Рос. мова.)
- ▶ План-конспект уроку зарубіжної літератури "Элементы постмодернизма в притче П. Коэльо "Рождественская сказка". 11 клас (Рос. мова.)
- ▶ Дидактичний матеріал з літератури "Задания к итоговому уроку по творчеству Булгакова". 11 клас (Рос. мова.)
- ▶ План-конспект уроку із зарубіжної літератури "Добре бачить тільки серце. Найголовнішого очима не побачиш..."
Освіта.ua
05.08.2010