Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Зарубіжна література План-конспект уроку з зарубіжної літератури "Переосмислення євангельських сюжетів і образів у творі М. О. Булгакова "Майстер і Маргарита", прийом "роману в романі"
Рейтинг
24

План-конспект уроку з позначеної теми. Мета ‑ дослідити роман "Майстер і Маргарита" та сформувати в учнів особисте ставлення до морально-етичних проблем, порушених у творі; розвивати логічне мислення; показати зв’язок літератури з іншими науками; виховувати відповідальність за свої вчинки

План-конспект уроку з зарубіжної літератури "Переосмислення євангельських сюжетів і образів у творі М. О. Булгакова "Майстер і Маргарита", прийом "роману в романі"

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 3 з 5 на основі 8 оцінок.

Мета:

  • дослідити (проаналізувати) на уроці роман Майстра (хронологічні рамки, об'єм, персонажі, зв'язок з романом Булгакова та з біблійними сюжетами; проблематика);
  • сформувати в учнів своє особисте ставлення до морально-етичних проблем, порушених у творі;
  • розвивати логічне мислення, порівняння, аналіз, вміння робити висновки;
  • показати зв'язок літератури як науки з історією, етикою, географією;
  • виховувати у старшокласників прагнення до самостійності та відповідальності за свої вчинки та переконання.

Освітні завдання:

  • вичленити із роману Булгакова 4 розділи, присвячених роману Майстра (2, 16, 25, 26);
  • проаналізувати їх текстуально;визначити їх місце в цілісному сприйнятті твору;
  • детально зупинитися на характеристиці образу Ієшуа Га-Ноцрі;
  • засвоїти прийом "роману в романі";
  • розвиваючі завдання:скласти порівняльну таблицю євангельських образів та образів із роману Майстра;
  • знайти відмінності/подібності між ними;
  • з'ясувати, де присутня історична реальність (біблійні герої), а де прослідковується авторське переосмислення.

Виховні завдання:

  • проблема морального вибору (образ Понтія Пілата, Іуди із Кіріафи);
  • проблема співвідношення добра і зла (Ієшуа – Понтій Пілат, Ієшуа – Марк Крисобій);
  • проблема справедливості і відповідальності (Пілат, Каіфа, Афраній);
  • проблема людських пороків та спокус (Понтій, Іуда, Ніза).

Обладнання: текст роману М. Булгакова "Майстер і Маргарита", Біблія, ілюстрації до роману, музика із рок-опери "Ісус Христос – суперзірка".

Тип уроку: вивчення нового матеріалу із використанням інтерактивних методів навчання.

Автор:
Вовк Т. В., учитель російської мови та зарубіжної літератури, Гнівенська альтернативна школа № 1 ім. А. С. Макаренка Тиврівського району Вінницької обл.

Завантажити>>>

Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»

Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.

Освіта.ua
05.08.2010

Популярні новини
Учні коледжів і училищ складатимуть ДПА у формі ЗНО Учні, які отримують повну загальну середню освіту, складатимуть ДПА у формі ЗНО
Школи мають надати дані про випускні класи Навчальні заклади мають внести дані про випускні класи старшої школи до бази даних УЦОЯО
МОН: не всі учителі миттєво сприймуть зміни При впровадженні реформи МОН планує зосередитись на підтримці агентів змін
Міносвіти заснувало ще один шкільний конкурс Міносвіти підтримало ініціативу щодо проведення щорічного конкурсу «Стежками Каменяра»

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!