Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Зарубіжна література Комунікативно-ситуативні вправи для 8 класу
Рейтинг
13

За програмою 12 річної школи

Комунікативно-ситуативні вправи для 8 класу

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 2.2 з 5 на основі 6 оцінок.

  • Уявіть, що Ви виступаєте на літературній конференції з доповіддю на тему: «Місце і роль художньої літератури в житті людини і людства». Складіть розгорнутий план своєї доповіді.
  • Літературознавці говорять, що В. Вордсворд «позбавив англійську поезію штампів, приблизив мову до живої народної говірки» . Чи згодні Ви з цим. Аргументуйте свою відповідь.
  • Уявіть, що Вам випала честь познайомити позаземні цивілізації зі священними книгами людства. Яку з книг Ви оберете і як презентуєте?
  • Прочитавши давньоіндійські Веди, Ви дізналися, що найпершою на землі з'явилася любов. Чи згодні Ви з цим? Аргументуйте.
  • Уявіть себе укладачем сучасної Біблії. Напишіть свої 10 заповідей, яких необхідно дотримуватись людству у XXI ст.
  • Ваш однокласник був відсутній на уроці під час вивчення Корану. Складіть алгоритм підготовки за цією темою.
  • Уявіть, що ви берете участь у розмові індуса, мусульманина та християнина. Доведіть їм, що священні книги різних релігій мають багато спільного.

До Т.1. ЛЮДИНА ТА ЇЇ СВІТ У ДАВНІХ ЛІТЕРАТУРАХ

  • Уявіть себе учасником  розкопок архіолога Генріха Шлімана. Розкажіть, яке місто він шукав і чи знайшов його?
  • Уявіть, що ви потрапили в античний період. З ким з поетів ви б хотіли поспілкуватись? Відтворіть ваш діалог.
  • Уявіть себе верховним богом Олімпу. Як ви будете ставитися до людей і інших богів? Кому ви будете допомагати , а кого карати?
  • Уявіть себе античним героєм, що перенісся у наш час. Які героїчні вчинки ви б здійснили? Чому?
  • Ви - письменник . Напишіть невеличкий твір , наслідуючи античних авторів.
  • Уявіть себе Ахіллом з твору "Іліада" Гомера. Як би ви себе поводили з Гектором? Чи вступили б ви у двобій?
  • Уявіть, що ви потрапили у часи Троянської війни. На боці якого війська ви б воювали? Чому?
  • Від імені Андромахи умовте Гектора не погоджуватись на бій з Ахіллом.
  • Уявіть себе присутнім під час того, коли Паріс вирішував, кому віддати яблуко. Кому ви порадите його віддати, щоб запобігти війні?
  • Втіште Ахілла після смерті Патрокла. Які слова Ви використаєте, щоб заспокоїти героя?
  • Згадайте слова, які використав Гектор, щоб підняти бойовий дух троянців? А як би Ви заохотили воїнів до бою?
  • Уявіть себе Одіссеєм. Як би ви поводилися при зустрічі з Поліфемом?
  • Уявіть себе Поліфемом. Як би ви зустріли Одіссея та його друзів?
  • Розкажіть про свої пригоди в печері від імені Одіссея(Поліфема).
  • Уявіть, що ви режисер, який знімає фільм «Одіссея». Розкажіть про свою роботу.
  • Уявіть, що ви військовий кореспондент під час Троянської війни. Підготуйте репортаж з місця подій про битву Гектора та Ахілла.
  • Ви актор, якому доручили виконання головної ролі у фільмі «Одіссея». Як ви будете працювати над роллю?
  • Ви повністю прочитали поему Гомера «Одіссея». Як би ви зацікавили друзів, щоб вони теж прочитали її?
  • Уявіть, що Ви зустрілися з Вергілієм. Розкажіть про що б Ви його запитали. Які слова мовного етикету Ви використаєте при розмові з незнайомою людиною?
  • Уявіть, що Ви літературний критик. Доведіть, що «Енеїда» - це епічна поема.
  • Уявіть, що ви присутні при розмові Гомера та Вергілія. Про що, на вашу думку, вони будуть говорити? Напишіть діалог уявної розмови двох поетів.
  • Уявіть, що ви Еней. Як би ви себе поводили з Турном? Чи вступили б Ви у двобій?
  • Від імені цариці Дідони розкажіть про свої почуття до Енея. Як Ви ставитесь до її вчинку ( самогубство)?
  • На уроці вчитель запропонував написати твір на тему «Уособлення в образі Енея ідеї подвигу в ім'я народу». Складіть план роботи над твором.
  • Уявіть себе відомим режисером. Складіть невеликий кіносценарій будь-якого уривку з поеми «Енеїда».
  • Розмірковуючи над схожістю поеми «Енеїда» Вергілія та «Одіссея» Гомера, Ваш однокласник стверджує, що Вергілій повністю скопіював твір Гомера. Ви з цим згодні? Доведіть свою точку зору.
  • Розкажіть від імені Енея про свою подальшу долю після падіння Трої.
  • Ви отримали завдання інсценізувати уривок з поеми «Енеїда», який саме уривок ви оберете і яку роль будете грати. Аргументуйте відповідь.
  • Відтворіть міфологічний світогляд античного світу, написавши власний міф про діяння богів чи героїв.
  • У явіть, що Ви поет Тіртей, який своїми віршами закликав воїнів перемагати ворогів. Які слова Використаєте Ви для підняття бойового духу?
  • Познайомившись з творчістю Архілоха, Ви дізнались , які поради дає поет людям. Чи актуальні вони у наш час? Відповідь аргументуйте.
  • Уявіть себе закоханим поетом Алкеєм. Напишіть зізнання в коханні до поетеси Сапфо. Які художні засоби Ви використаєте, щоб передати глибину почуттів?
  • Ви - учасник круглого столу, де обговорюється проблема: «Чому Есхіла називають «батьком» давньогрецької трагедії?». Підготуйте невеликий виступ на цю тему.
  • Уявіть себе журналістом. Напишіть статтю на тему: «Еллінський театр - його значення для світової культури».
  • Уявіть себе театральним критиком. Порівняйте сучасний і давньогрецький театр. Що в них спільне, а що відмінне?
  • Від імені Есхіла поясніть чому головним героєм своєї поеми Ви обрали Прометея?
  • Ви - режисер. Складіть план роботи над виставою за трагедією Софокла «Антігона».
  • Напишіть листа Горацію від імені давньогрецької поетеси Сапфо, творчість якої Ви сприймаєте як зразок. Намагайтеся дотримуватися стилю давньогрецької літератури.
  • Від імені Овідія поясніть чому Ви у "Метаморфозах" "класифікуєте" чотири покоління людей, вживаючи назви різних металів.

ДО.Т. 2. ЖАНРОВО-ТЕМАТИЧНЕ РОЗМАЇТТЯ СЕРЕДНЬОВІЧНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  • Уявіть себе істориком, створіть картину світу до початку доби Середньовіччя і після.
  • Напишіть казку про життя китайського поета Лі Бо.
  • Уявіть, що Ви завдяки віршам Лі Бо та Ду Фу побували у Китаї. Опишіть Ваші враження від цієї країни. Використовуйте епітети та порівняння.
  • Допоможіть своєму другові зрозуміти, що таке афористична мова. Використайте поезію Рудакі.
  • Уявіть ,що Ви філософ і шукаєте відповідь на запитання: «Для чого ми живемо?». Знайдіть відповідь у віршах О.Хайяма. Чи згодні Ви з ним?
  • Відтворіть уявний діалог сучасного читача і ліричного героя газелей Гафіза. Порівняйте їх ставлення до життя, бажання, цінності.
  • Уявіть себе середньовічним трубадуром. Оспівайте найвидатнішу постать в історії України або світу (на ваш вибір). Намагайтеся дотримуватися стилю, притаманному середньовічній літературі.
  • Уявіть, що Ви - Джауфре Рюдель. Які художні засоби Ви використаєте, щоб оспівати красу шляхетної дами(лицаря)?
  • Використавши канцони і сирвенти трубадурів, створіть образ ідеального середньовічного рицаря.
  • Уявіть себе середньовічним вагантом. Розкажіть як здобувалася у той час вища освіта. Порівняйте з сучасністю.
  • Ви живете в Середньовіччі. Розкажіть людям XXI ст. про свою епоху.
  • Уявіть зустріч двох епічних героїв Іллі Муромця і Роланда. Опишіть їх зовнішній вигляд, відтворіть діалог між ними на тему: «Що таке героїзм?».
  • Розкажіть від імені Карла та Ганелона про Роланда. Чи будуть відрізнятися ці характеристики? Чому?
  • Від імені Роланда розкажіть , що змушує Вас воювати.
  • Уявіть, що мандруючи світом до Вас завітав Данте Аліг'єрі. Утворіть уявний діалог між Вами та поетом.
  • Уявіть, що Ви адвокат під час суду над Данте, коли його обвинуватили у підкупі та хабарництві і вигнали з Флоренції. Виголосіть промову на захист поета.
  • Ви знаєте, як уявляли потойбічча Вергілій і Данте, а яке воно на Ваш погляд. Опишіть.
  • Уявіть, що Ви мандруєте по підземному царстві разом з Данте. Опишіть побачене, використавши епітети, порівняння та метафори.
  • Опишіть свою версію пекла. За які гріхи і як там би карали грішників?
  • Уявіть себе поетом Данте, який зустрів у Раю свою кохану Беатріче. Розкажіть від імені поета про свої почуття.
  • Уявіть, що Ви перша людина, яка прочитала «Божественну комедію» Данте. Напишіть відгук на поему.

ДО Т.3. ЗЛЕТ ЛЮДСЬКОГО ДУХУ В ЛІТЕРАТУРІ ДОБИ ВІДРОДЖЕННЯ

  • Подорожуючи у часі, Ви потрапили у добу Відродження. Опишіть свої враження про побачене.
  • Ви отримали завдання підготувати повідомлення про культурні набутки доби Відродження. Складіть план виступу.
  • Уявіть зустріч представника доби Середньовіччя та Відродження. Відтворіть діалог стосовно питання, що знаходиться у центрі світобудови: людина чи бог.
  • Уявіть себе батьком Франческо Петрарка, який понад усе хотів, щоб син став юристом. Переконайте його у тому, що Франческо має хист до поетичного мистецтва і прославиться на весь світ.
  • Уявіть, що на уроці літератур и Ваш однокласник сказав, що не розуміє що таке сонет. Поясніть йому, використавши сонети Петрарка.
  • Уявіть, що Ви закоханий поет Ф. Петрарка. Використовуючи уривки з сонетів, передайте свої почуття до Лаури.
  • Уявіть, що Ви та кілька Ваших друзів застрягли у ліфті. Вигадайте цікаву історію, щоб розважити своїх супутників.
  • Ваш товариш говорить, що оповідання і новела нічим не відрізняються. Чи згодні Ви з ним ? Відповідь аргументуйте.
  • Напишіть характеристику Дон Кіхоту, з точки зору сучасного читача.
  • Уявіть себе очевидцем подвигів хитромудрого гідальго Дон Кіхота з Ламанчі. Опишіть побачені пригоди.
  • Від імені Дон Кіхота розкажіть, яким Ви бачите оточуючий світ. Як Ви намагаєтесь його покращити?
  • Уявіть, що Ви - Санчо Панса. Поясніть, чому Ви мандруєте зі старим дивакуватим «лицарем».
  • Уявіть себе на похоронах У. Шекспіра. Виголосіть прощальну промову на його честь.
  • Уявіть, що Ви актор трупи Шекспіра. Висловіть своє враження від п'єс Шекспіра.
  • Уявіть себе найкращим другом Гамлета. Допоможіть йому вирішити питання, яке ятрить його душу: помститися дядькові за вбивство батька чи ні.
  • Уявіть себе дослідником життя і творчості Шекспіра. Подайте своє бачення «шекспірівського питання».
  • Уявіть, що Вам дали завдання поставити шкільну виставу за п'єсою Шекспіра. Який твір Ви оберете ,як Ви будете добирати акторів, які декорації використаєте?
  • Уявіть, що Ви присутні під час подій, описаних Шекспіром у «Гамлеті». Передайте атмосферу, яка панувала у Данії.
  • Уявіть що Ви зустрілися з Офелією перед її самогубством. Умовте її не робити цього. Які слова Ви доберете?
  • Уявіть, що Гамлет пише листа до свого друга. Відтворіть зміст листа.

Автор: Лехочка Олена

Освіта.ua
07.06.2009

Популярні новини
МОН презентувало стандарт початкової освіти Документ передбачає впровадження нового змісту, що ґрунтується на формуванні компетентностей
Освітню реформу відкладено до вересня Для розгляду реформи освіти парламентарям у четвер не вистачило робочого часу
Ми розпочнемо реформу освіти вчасно, - Гройсман Прем’єр-міністр наголошує, що уряд розпочне реформу освіти і знайде джерела її фінансування
Прем’єр: ми не маємо відкладати реформу освіти За словами Гройсмана, затягувати з модернізацією нашої освіти через брак ресурсів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!