Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Всесвітня історія Міць римської імперії. Конспект уроку
Рейтинг
3

Аналіз змін Римської імперії за часи правління Октавіана Августа та його вплив на сенат; негативні особливості правління в Римській імперії

Міць римської імперії. Конспект уроку

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 3 з 5 на основі 1 оцінок.

Мета: роз'яснити особливості та недоліки правління в Римській імперії.

Завдання: проаналізувати зміни Римської імперії за часи правління Октавіана Августа та його вплив на сенат; розкрити негативні особливості правління в Римській імперії: купівлю посад, нечесність людей, недостатність відповідальності посадових осіб.

Методи: співставлення, аналіз, робота у групах, робота із джерелами.

ХІД УРОКУ

1. Повторення: правління в Римській республіці.

2. Порівнюється правління в Римській республіці та Римській імперії з використанням схем.

3. Повторення: обов'язки сенату в період Римської республіки.

4. Учні діляться на групи з п'яти осіб.

5. Учні читають джерело та відповідають на запитання:

  • Яким чином змінилось формування сенату за часи Римської імперії в порівнянні з республіканським періодом?
  • Кому й чому було вигідне таке формування сенату?
  • Чому зменшилась роль сенату в період імперії?
  • Який погляд римлян на формування сенату в період існування імперії? Чому?
  • Якої шкоди завдало римському суспільству таке формування сенату?
  • Яким чином Октавіан Август зловживав своєю владою?

6. Опираючись на джерело, текст підручника й попередні відповіді, учні формулюють висновки про вплив сенату, що змінився, та зростання ролі імператора в період Римської імперії.

Зв'язки з антикорупційною освітою: учні, порівнюючи правління в республіці й імперії, установлюють негативні особливості республіканського правління. Роблячи висновки, відповідають на запитання, чому правління «посмертних» сенаторів впливало на державу. Формують негативний погляд на підкуп сенаторів, що процвітав у римській імперії.

Додаток

«Сенат давно вже розрісся та перетворився в розбещену юрбу - до нього входило понад тисячу членів, серед них і найнікчемніші люди, прийняті після смерті Цезаря за знайомством або за хабар, народ їх називав «посмертними» сенаторами».

Автор: Е. Галінайтіте

Освіта.ua
10.09.2008

Популярні новини
Школа існує для дитини, - Лілія Гриневич За словами міністра Лілії Гриневич, опорні школи дають реальний результат для надання кращої освіти
Рада просить називати школи на честь Героїв АТО Рада просить місцеві органи забезпечити найменування шкіл та вишів на честь Героїв України
5 головних тенденцій оновлення програм 5-9 класів Серед пропозицій оновлення програм координатори обговорення виділили п’ять основних тенденцій
Півтисячі освітян долучились до обговорення програм Найменш обговорюваними є програми базової школи з фізики, хімії та іноземних мов

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!