Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Історія України Повторювально-узагальнюючий урок "Україна в боротьбі за збереження незалежності"
Рейтинг
9

Повторювально-узагальнюючий урок виховує в учнів почуття патріотизму, толерантності, поваги до історичного минулого своєї держави. У центрі уроку ‑ групова навчальна робота учнів. Заздалегідь діти одержують завдання представляти на уроці різні політичні сили: "більшовики", "білогвардійці", "Директорія", "УЦР" і т. ін.

Повторювально-узагальнюючий урок "Україна в боротьбі за збереження незалежності"

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 4.5 з 5 на основі 2 оцінок.

Мета:

  • Повторити, закріпити й узагальнити матеріал теми, розвивати вміння, навички, які формувалися на уроках теми. Виховувати в учнів почуття патріотизму, толерантності, поваги до історичного минулого своєї держави;
  • Показати складність політичної ситуації того часу та закономірність появи анархізму  у найскладніший період в історії Української державності;
  • Продовжити роботу над історичними термінами: автономія, демократія, суверенітет, республіка, монархія, анархізм, "червоний терор", "білий терор";
  • Формувати вміння аналізувати, узагальнювати та критично оцінювати історичні процеси. Навчити використовувати історичний досвід у характеристиці політичної ситуації сьогодення.

Тип уроку: повторювально-узагальнюючий.

Форма роботи: групова.

Обладнання: підручник, повідомлення про лідерів політичних сил, на столах - назви політичних сил. (Для надання більш емоційного сприйняття матеріалу можна запропонувати дітям обрати емблему-символ кожної окремої політичної сили, наприклад, "більшовикам" - червоні стрічки, "білогвардійцям" - аксельбанти або погони, "Директорія" - жовто-блакитні стрічки, УЦР- елемент українського герба…).

Підготовча робота: За тиждень клас поділити на 6 груп, які мають представити наступні політичні сили в Україні  періоду революції та боротьби за незалежність:

  • Українську Центральну Раду;
  • Гетьманат Скоропадського;
  • Директорію;
  • більшовиків;
  • білогвардійський рух;
  • анархічний рух.

Учні від імені обраної "політичної сили" мають висловити свою позицію за наступним планом:

  • Час перебування при владі в Україні, портрет та коротка біографічна довідка про лідера(ів) руху. (Таким чином протягом уроку створюється портретна галерея політичних діячів періоду революції. Можливо використання  електронних засобів).
  • Статус України в планах політичних сил.
  • Внутрішня політика, соціальна база.
  • Результати діяльності.

(Відповіді мають бути чіткими та лаконічними (до 2 хв.) Для кращого порівняння кожна група розкриває по черзі лише по одному питанню. В якості ведучого можуть виступати більш підготовлені учні, або учитель).

Автор: Безноско О. В., учитель, Мереф'янська школа № 6 Харківської обл.

Завантажити>>>

Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»

Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.

Освіта.ua
08.04.2010

Популярні новини
Школа існує для дитини, - Лілія Гриневич За словами міністра Лілії Гриневич, опорні школи дають реальний результат для надання кращої освіти
Рада просить називати школи на честь Героїв АТО Рада просить місцеві органи забезпечити найменування шкіл та вишів на честь Героїв України
5 головних тенденцій оновлення програм 5-9 класів Серед пропозицій оновлення програм координатори обговорення виділили п’ять основних тенденцій
Півтисячі освітян долучились до обговорення програм Найменш обговорюваними є програми базової школи з фізики, хімії та іноземних мов

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!