Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Географія Не кидайте весла, не опускайте вітрила
Рейтинг
22

У своєму нарисі авторка пише: «Мене звати Вчитель. Мій корабель - це моя школа, а безмежний океан, що оточує мене всі ці роки, - моя професія. Ім’я цього океану - Педагогіка»

Не кидайте весла, не опускайте вітрила

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 3.7 з 5 на основі 6 оцінок.

Гей, нові Колумби й Магелани!
Напнемо вітрила наших мрій!
Кличуть нас у мандри океани,
Бухту спокою облизує прибій...
Василь Симоненко

Колись я, ще сидячи за шкільною партою, вирішила вирушити в свою подорож. Подорож, яка продовжується ось вже двадцять перший рік. Я вийшла у відкритий океан, і мій корабель борознить його неосяжні простори.

Мене звати Вчитель. Мій Корабель – це моя школа, а безмежний Океан, що оточує мене всі ці роки, - моя професія. Ім’я цього океану – Педагогіка.

Подорожі не бувають легкими, вони дуже часто ховають у собі безліч небезпек та несподіванок. Та чи можна відмовитися від своєї мрії і повернути назад після довгих років плавання? Ні, такого права я не маю. Адже зі мною мої помічники, моя прекрасна команда, з якою я розділяю всі труднощі і радощі цього плавання, - мої учні.

Така команда свого капітана не підведе навіть у важкий момент. Я в цьому повністю впевнена. Хоча іноді з ними буває нелегко, бо всі вони такі різні. Ось цей, наприклад, з піратською банданою на голові, справжній зірвиголова. Але кмітливий, все схоплює на льоту. А цей трохи похмурий і мовчазний, зате надійний, будь-яке завдання виконає як треба. Третій – непосидючий жартівник. Зате він - душа колективу, зможе всіх з’єднати воєдино.

Так, всі вони дуже не схожі один на одного. Та вони й повинні бути такими, а мені треба лише знайти свій підхід до кожного з них! Вони самі здатні багато чого зрозуміти та багато чому навчитися. Я повинна тільки підказати, як краще використати шкалу власного досвіду, як правильно зорієнтувати компас своїх інтересів і захоплень і, можливо, як вибрати свій напрям на карті життя. Бо всім їм колись доведеться вийти в свій Океан...

Хороший капітан повинен прорахувати дії своєї команди на багато кроків наперед і вміло обходити небезпечні ділянки, оберігаючи себе і своїх підопічних від серйозних помилок. А якщо неприємностей все ж таки уникнути не вдалося, треба навчитися долати їх спільно.

Що може капітан без своєї команди? Чи чекає вдача команду, якщо у неї немає капітана? Лише єдність, лише довіра й розуміння між нами зможе привести до успіху.

А ще я повинна навчити своїх юних супутників наполегливості і терпінню. Вони повинні бути готовими до випробувань і важкої щоденної праці на шляху до нових відкриттів. Їм необхідно зрозуміти, що духом романтики багато подій пронизуються лише через багато років, та дух цей треба берегти в своїх серцях завжди.

І тому я сьогодні розповідаю без прикрас своїм учням історію подорожі Колумба та його команди. Історію довгих місяців плавання, сповнених стражданнями і стомлюючим чеканням, коли над водними просторами ледь звучала, немов згасла надія, пісня іспанських моряків:

Всюди води Атлантики,
Безкінечна даль,
Тут ні краплі романтики,
Лиш журба та печаль...

І тільки набагато пізніше був тріумф, була радість здійсненого відкриття і гордість за пройдений шлях.

Що повинні взяти для себе з цієї історії мої учні? Те, що не буває легких перемог, а для справжнього відкриття знадобиться немало сил і часу. Те, що для досягнення наміченої цілі треба наполегливо рухатися вперед, долаючи незгоди і власну втому. Не кидати весла, не опускати вітрила, відчувши гірко-солоний присмак океану. А головне, зрозуміти – що тільки разом ми – величезна сила і тільки єдиною командою можна здолати всі труднощі нашого плавання.

І тоді ми обов’язково пропливемо великим морем Знань, спільно відкриємо архіпелаги Взаєморозуміння і Співробітництва, пройдемо крізь рифи Недовіри, перетнемо пустелі Втоми і Ліні і подаруємо всім новий материк Мрії.

Автор: Павлюк Інна Василівна
Посада: учитель географії та біології.

Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»

Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.

Освіта.ua
18.11.2011

Популярні новини
Школа існує для дитини, - Лілія Гриневич За словами міністра Лілії Гриневич, опорні школи дають реальний результат для надання кращої освіти
Рада просить називати школи на честь Героїв АТО Рада просить місцеві органи забезпечити найменування шкіл та вишів на честь Героїв України
5 головних тенденцій оновлення програм 5-9 класів Серед пропозицій оновлення програм координатори обговорення виділили п’ять основних тенденцій
Півтисячі освітян долучились до обговорення програм Найменш обговорюваними є програми базової школи з фізики, хімії та іноземних мов

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!