Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Вища освіта Спільна робота педагогів і учнів над створенням соціальної реклами
Рейтинг
30
Вибір редакції

Робота над створенням соціальної реклами розпочинається не тільки з бажання дітей і педагога, а, передусім, з потреби та зацікавленості використовувати цю методику при рішенні конкретних соціальних проблем, у необхідності поставлення соціальних перспектив перед учнями загальноосвітніх навчальних закладів чи студентами

Спільна робота педагогів і учнів над створенням соціальної реклами

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 5 з 5 на основі 6 оцінок.

Учитель, який хоче мати високі результати навчання,
повинен знати стилі пізнання своїх учнів,
покладати це в основу організації спільної діяльності
педагога і школярів на уроці.
В. Сухомлинський

Проблеми, що виникають у суспільстві, потребують нетрадиційних вирішень та пошуку нових засобів впливу на свідомість і безпосередньо на вчинки кожної окремої людини. Саме соціальна реклама є тим інструментом, що може змінити ставлення суспільства до будь-якої проблеми та сформувати позитивно спрямовану поведінку людини.

У Законі України "Про рекламу" сказано, що соціальна реклама — це інформація довільного виду, розповсюджена в будь-якій формі, яка спрямована на досягнення суспільно корисних цілей, популяризацію загальнолюдських цінностей, і розповсюдження якої не має на меті отримання прибутку.

Робота над створенням соціальної реклами розпочинається не тільки з бажання дітей і педагога, а, передусім, з потреби і зацікавленості використовувати цю методику при рішенні конкретних соціальних проблем, в необхідності поставлення соціальних перспектив перед учнями загальноосвітніх навчальних закладів чи студентами ВНЗ І-ІІ рівня акредитації. Коли є практичне застосування соціальної реклами в житті, робота над нею виявляється не тільки цікавою, різноманітною, але й корисною, а головне затребуваною як викладачем, так і учнем (студентом).

В процесі створення плакатів, відео- і аудіороликів на соціальну тематику дитина вчиться шукати, аналізувати, тлумачити, усвідомлювати і генерувати соціально значиму інформацію, тим самим проектуючи свою соціальну перспективу. Створення соціальної реклами дозволяє особистості познайомитися і приділити увагу всім видам соціальних проблем, які існують у суспільстві.

Мало того, ця технологія проста і доступна. Вона не вимагає великих матеріальних витрат з боку навчального закладу, і потребує тільки одного – підготовки педагогічного складу викладачів, здатних поєднати в собі маркетолога, соціального робітника, психолога, педагога, правознавця, соціолога, художника, режисера, журналіста і дизайнера. Особливістю процесу створення соціальної реклами є те, що запропоноване завдання може бути орієнтоване як на індивідуальне виконання, так і на групову участь.

У випадку колективної роботи, група не повинна бути великою. Коли в одному творчому колективі більше 4-5 чоловік, то це призведе до того, що завдання виконають тільки частина, інші не зможуть повноцінно виконати запропонований соціальний матеріал і отримати необхідні знання і навички.

Вибір тематики завдання краще поєднати з навчальною програмою, оскільки це зробить роботу більш ефективною. Особливо наочно тематичний вибір змістового направлення соціальної реклами відбувається при закріпленні вивченого матеріалу на заняттях. В цьому випадку постановка задачі може мати не тільки пізнавальний характер, але одночасно і рішення тієї чи іншої соціальної проблеми.

Орієнтовний перелік напрямів соціальної тематики:

  • "Чисто не там, де прибирають, а там, де не смітять!" – проблеми засміченості вулиць, парків та скверів рідного міста;
  • "Чемність – обличчя суспільства" – проблеми підвищення етичного рівня спілкування молоді;
  • "Молодь за здоровий спосібжиття" чи "Життя без шкідливих звичок" – проблеми куріння, алкоголю, наркотиків та інші;
  • турбота про братів наших менших;
  • сімейні цінності;
  • "Освіта - скарб; праця - ключ до нього" - закріплення розуміння важливості навчання в людському житті;
  • допомога дітям-сиротам;
  • допомога літнім людям;
  • "Світ рівних можливостей" - толерантне ставлення до людей з обмеженими можливостями;
  • донорство крові;
  • проблема живого спілкування в епоху поширення інтерактивних засобів спілкування;
  • проблема підліткового суїциду;
  • "Батьки і Діти – боротьба поколінь" – проблеми спілкування різних поколінь;
  • інші актуальні проблеми сучасності.

Після вибору теми, мети і форми виконання (плакат, відео, аудіо) створюваної соціальної реклами, учні (студенти) повинні перейти до безпосереднього створення соціального продукту.

Першим кроком цього творчого процесу є написання сценарію майбутнього витвору. Він повинен включати в себе ряд відомостей, які необхідні для подальшої роботи по створенню соціальної реклами, механізми, які призводять до рішення соціальної проблеми з точки зору учня (студента), визначення мети, яку передбачає дана творча робота; опис змістових і наочних образів, необхідних для створення соціальної реклами (фотосюжети, художні малюнки, відеосюжети, фони, рекомендації щодо шрифту, озвучення (відео, аудіо), емоційного насичення); опис зображувального підсумку роботи, який включає етапи монтажу (аудіо, відео, комп’ютерного, художньої роботи – малюнка і шрифту), дизайнерських рішень (фони, шрифти, додаткові художні чи відео елементи); технічних параметрів роботи з рекомендаціями, де буде використовуватися дана робота, рекомендований віковий критерій аудиторії.

По суті, сценарій включає в себе всі аспекти і складові соціальної реклами, точно описуючи весь її склад, але найбільш серйозною відмінністю в створенні сценарію стає техніка виконання соціальної реклами.

Так, однією з найбільш простих форм висловлення думки для учнів (студентів) є створення соціальної реклами у вигляді плакату в техніці малюнка. В даній роботі якість створюваного художнього твору не повинна бути основним критерієм роботи. Найбільш важливою метою є створення індивідуального, самостійного сценарію і образу (малюнка, колажу), який відображає основну думку соціального плакату з внесенням до нього соціально орієнтованого тексту – лозунгу і додаткових змістових пояснень і рекомендацій. У даному випадку процес створення соціальної реклами може мати не тільки форму уроку, але й гри.

Цікавою і ефективною технікою створення соціальної реклами у вигляді плакату є фотографія з подальшою обробкою в комп’ютері через створення колажу. Дана техніка надає рівні умови перед всіма, так як використання технічного засобу надає рівні можливості учням (студентам), оскільки не потребує спеціальних художніх навичок роботи з пензлем, олівцем чи аплікацією, як при створенні малюнка.

Створення подібної соціальної реклами може стати найбільш цікавою для учнів (студентів), так як передбачає використання сучасних технічних засобів – фотоапаратів і мобільних телефонів, оснащених камерами, а також процесу фотополювання за необхідним сюжетом. Ця робота може відбуватися як на території навчального закладу, так і охоплювати інші об’єкти зйомки, наприклад, історичні пам’ятки, транспорт, спортивні секції, домашній побут, включаючи в роботу і батьків учнів (студентів). Необхідно враховувати, що до підсумкового фотозображення в комп’ютері можуть бути додані цитати, гасла, девізи і тексти.

Особливу місце в створенні соціальної реклами передбачає робота з відео зображенням. В даній техніці виконання до всіх перерахованих етапів роботи з соціальною рекламою додається робота з живим об’єктом довільного характеру (зйомка оточуючих об’єктів без постановочної підготовки), робота з акторами (друзями і рідними учнів (студентів), постановочна зйомка з використанням фонів і декорацій. Також додається необхідність роботи зі звуком, з записом звукових сцен, введення музичних творів і спецефектів (сигналів, шумових ефектів).

Тут з’являється можливість роботи в такому жанрі журналістського мистецтва, як взяття інтерв’ю. У роботі з готовим відеозображенням додається потреба вивчення і застосування на практиці програмних продуктів, які дозволяють здійснювати відео монтаж і накладку звуку.

Соціальне проектування різноманітне, як і оточуюче нас життя. Тому робота в цій сфері не тільки цікава для професіоналів, але і пізнавальна для всіх категорій людей, які прагнуть розвинути свій внутрішній світ. Через цей інструмент, призначений для схвалення в суспільстві норм і правил поведінки, турботи про близьких і любові до життя, більшість стає здатними до придбання навику рішення існуючих соціальних проблем.

В результаті соціальне мистецтво за допомогою працьовитості і таланту однієї людини здатне змінити життя мільйонів людей в новий, якісний кращий бік. Все це можливо, якщо ми навчимося використовувати медіатекст соціальної реклами у навчальному процесі, позакласній роботі та повсякденному житті.

Автор: Соколовська Світлана Юріївна
Посада: викладач економічних дисциплін.

Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»

Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.

Освіта.ua
20.02.2014

Популярні новини
Рада просить називати школи на честь Героїв АТО Рада просить місцеві органи забезпечити найменування шкіл та вишів на честь Героїв України
5 головних тенденцій оновлення програм 5-9 класів Серед пропозицій оновлення програм координатори обговорення виділили п’ять основних тенденцій
Півтисячі освітян долучились до обговорення програм Найменш обговорюваними є програми базової школи з фізики, хімії та іноземних мов
Фіналісти EGAP Challenge презентували власні проекти В Міносвіти презентували освітні інноваційні проекти від фіналістів програми EGAP Challenge

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!