Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Вища освіта Підвищення рівня фізичної активності на заняттях із фізичної культури

У статті на заявлену тему автор пише, що найважливішою вимогою до заняття є забезпечення диференційованого підходу до студентів з урахуванням їх здоров’я, фізичного розвитку, статі та рухової підготовленості

Підвищення рівня фізичної активності на заняттях із фізичної культури

Оцініть публікацію
 

Дві речі цінуються тільки тоді,
коли їх немає: молодість та здоров’я
(Арабське прислів’я)

У сучасних умовах виникають принципові зміни відношення людини до праці, засобів виробництва, забезпечують зміни характеру трудової діяльності. Спортивна підготовка сприяє повноцінному функціонуванню організму, всебічному розвитку рухових якостей і стимулює, таким чином, здібності до творчої праці.

Структура спортивного заняття ніколи не є самоціллю. Вона повинна відповідати задачам навчання і виховання, а також дидактичним, психологічним і фізіологічним функціям, що виявляються в ході заняття. Методика навчання повинна відповідати пізнавальній здатності студентів. Початком цієї підготовки є заняття з фізичної культури, а також позакласна спортивно – масова робота в навчальному закладі.

Від якості занять залежить ефективність всієї системи фізичного виховання. Ефективність заняття залежить також від якості підготовки викладача до наступних занять, дотримання дидактичних принципів застосування викладачем найраціональніших форм організації навчального процесу і сучасних методичних прийомів, використовування наявного устаткування, інвентарю, технічних засобів навчання, обліку специфіки місця проведення занять, а також професійної спрямованості викладача.

Найважливішою вимогою до заняття э: забезпечення диференційованого підходу до студентів, з урахуванням їх здоров’я, фізичного розвитку, статі і рухової підготовленості; досягнення високої динамічної емоційності, освітньої та інструктивної спрямованості навчальних занять; формування умінь та навиків самостійних занять фізичною культурою.

У період навчального процесу вивчаються розділи програмного матеріалу: легка атлетика, гімнастика, спортивні ігри, а також теоретичні відомості.

Приділяючи увагу розвитку рухомих якостей, у кожному розділі навчальної програми разом з уміннями й навичками, передбачаємо використовування вправ, які сприяють підвищенню рівня фізичних якостей, які необхідні для кращого оволодіння видами рухів, обумовлених даним розділом програми.

Але всі заняття з фізичної підготовки зводитимуться до нуля, якщо не забезпечити певний рівень фізичного навантаження. А забезпечити такий рівень можна лише за рахунок свідомого відношення студентів до активної участі в занятті, тобто в їх зацікавленості.

Треба зробити так, щоб фізичне навантаження сприймалося ними не як "потрібна робота" на занятті, а як весела емоційна гра, де є місце жартам, підказкам викладача, де є веселі переможці з гарними оцінками, безжурні переможені з надією на перемогу наступного разу.

Таке фізичне навантаження не пригноблюватиме студентів, а буде непомітним для них емоційно і фізично протягом заняття.

Звичайно, від розділів програми відхилятися немає необхідності. Але у будь-якому випадку на кожному занятті необхідно використовувати ті форми і методи, які допомагають викладачу, непомітно для студентів підвищувати рівень фізичного навантаження з урахуванням програми, віку, статі і професії.

На кожному занятті використовуємо естафети, яких безліч варіантів. Для цього використовуємо: набивні, баскетбольні, волейбольні м’ячі, кеглі, обручі, скакалки, баскетбольні щити і волейбольну сітку. Це не повний перелік устаткування.

Естафету проводимо між трьома – чотирма командами, де кожний гравець виконує свою роль, тобто має велике фізичне навантаження. Кожний учасник команди виконує своє завдання двічі, тобто, виконавши перше, він стає в кінець колони своєї команди, і коли дійде черга, він змагається вдруге. Враховуючи помилки свої та інших можна досягти кращих результатів. Важливу роль відіграють склади команд.

Я призначаю трьох капітанів команд, а вони по черзі обирають гравців у команду. Команди готові, оголошую призи, тобто оцінки за зайняті місця в естафеті. Наприклад, усі переможці одержують 10 балів, ІІ місце – 9 балів і ІІІ місце – 8 балів. Звичайно, проводжу три різнопланові естафети і по сумі місць визначаю переможця.

Команди рівнозначні, перемогти хочуть всі. Справа, навіть, не в оцінці, хоча і вона відіграє важливу роль. Тут проявляються воля до перемоги, почуття колективізму, позитивні емоції. Задоволеними залишаються всі, і переможці і переможені, які йдуть із заняття з надією перемогти наступного разу. Обговорення естафет не замовкає навіть у роздягальні.

В естафеті кожний хоче проявити себе з кращого боку, не підвести товаришів, тому на утомленість ніхто не звертає уваги. Навантаження чергує з паузами відпочинку, під час очікування своєї участі.

Ось одна з естафет, яку із задоволенням проводимо:

Три команди стоять у колонах, обличчям до одного з баскетбольних щитів. У капітанів в руках по кеглі та баскетбольному м’ячу. По сигналу біжать до шведських сходів (кожний до своєї), м’ячі кладуть між планками (щоб не випав на підлогу), а самі залазять на сходи і ставлять кеглю на верхню частину сходів, щоб вона не випала від хитання, а самі старанно злізають, беруть м’яч і кидають у кільце.

У цей момент кегля повинна стояти. При падінні її треба поставить знову. при попаданні м’яча в кільце його кладуть між планками, дістають кеглю, беруть м’яч і біжать до своєї команди, передаючи все це наступному учаснику. Той все це повторює.

Дана естафета передбачає розвиток швидкісних якостей, точного розрахунку, влучності, охайності і терпіння.

Все це пов’язано з великим емоційним підйомом. Виконуючи цю естафету не вперше, студенти враховують всі нюанси, роблять все швидше і якісніше, тобто професійніше, одержують задоволення від занять. Через декілька занять можна провести більше естафет, тобто збільшити фізичне навантаження.

Також використовуємо на заняттях рухомі ігри. Під час проведення ігор всі студенти включаються у змагання, і непомітно для себе одержують добре фізичне навантаження.

Ось одна з ігор:

Вона відома всім з дитинства. Називається гра "У вибивного". Особливо прийнятна для проведення в спортзалі: чітка розмітка майданчика, обмежений простір, м’яч далеко не відлітає, тому всі гравці в постійній напрузі. Правила гри: одна команда знаходиться усередині майданчика, а інша команда розділена на 2 групи, знаходяться з двох зовнішніх сторін майданчика.

У цієї команди, яка вибиватиме, знаходяться 2 волейбольних м’ячі, при чому спочатку на одній стороні. По сигналу викладача, який контролює час, одна команда вибиває гравців, які знаходяться усередині майданчика (кидають руками м’яч), а гравці іншої команди – ухиляються від попадань. Тут можуть бути різновиди гри. Можна м’яч ловити і робити собі запасні "окуляри". Попадання в гравця може бути пряме, а може і від поля.

При чому, кидаючи, повинні зміркувати, що швидше вибити можна, кинувши обидва м’ячі одночасно в одного гравця з протилежних сторін майданчика. У даному випадку відхилитися, уникнути попадання дуже складно. Це роблять тільки найуважніші і спритні. Після того, як залишається останній гравець, викладач оголошує час, що витрачено на гру, і команди міняються місцями. Та команда, яка витратила менше часу на вибивання і є переможцем.

У цій грі, яка триває в напрузі кожного гравця, відпрацьовуються такі якості, як швидкість, спритність, точність, сила кидка, швидкість мислення. всі студенти одержують добре фізичне навантаження, також добре відомий метод "тренування по колу". На кожній "станції" за певний час, кожний студент одержує навантаження на певну групу м’язів. У кожного вже є свої вправи і "станції", де він проявляє себе з найбільшим успіхом.

Рівень навантаження можна регулювати самоконтролем: кожен студент виміряє кількість серцевих скорочень, а потім збільшує або зменшує кількість підходів. викладач у даній ситуації лише консультує студентів. Щоб активізувати кожного студента, сформувати у них навички самостійних занять, прагнемо знайти індивідуальний підхід до нього, порадити ті зауваження, на які студент повинен звернути особливу увагу, порадити йому рівень фізичного навантаження, яке прийняте тільки для нього, враховуючи стан його готовності, частоту серцевих скорочень, стать і професію.

У процесі фізичного виховання студенти повинні отримати теоретичні відомості про суспільне значення фізичної культури і спорту, про тренування, про гігієну тіла і одягу, про шкоду алкоголю і нікотину, про надання першої медичної допомоги, про режим дня і організацію дозвілля у вихідні дні і канікули, про правила змагань і про їх організацію.

Автор: Ткачов Євген Вікторович
Посада: викладач фізичної культури.

Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»

Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.

Освіта.ua
13.02.2014

Популярні новини
Наш пріоритет – український вчитель, - Гройсман За словами прем’єра, заробітна плата вчителів буде підвищена на два тарифних розряди
Місцева влада зможе утримувати школи, - Гройсман За 11 місяців 2016 року додаткові надходження до місцевих бюджетів сягнули 44 млрд
Керівники шкіл та вишів подаватимуть е-декларації Починаючи з 01 січня 2017 року, освітяни-керівники будуть зобов'язані подавати е-декларації
В МОН хочуть відкрити процедуру надання грифів Міністерство освіти має намір зробити відкритою процедуру надання грифу навчальній літературі

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!