Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Вища освіта Система роботи студради щодо формування здорового способу життя мешканців гуртожитку
Рейтинг
7

Сценарій проведення розширеного засідання студентської ради у формі „круглого столу” на заявлену тему, мета якого - удосконалення роботи студради з утвердження здорового способу життя мешканців гуртожитку

Система роботи студради щодо формування здорового способу життя мешканців гуртожитку

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 3.5 з 5 на основі 2 оцінок.

Святість життя тільки у справах
Імануїл Кант

Проблема формування здорового способу життя є найактуальнішою проблемою у виховному процесі, так як вона охоплює всі сторони виховання особистості у єдності її біологічної, психологічної і соціальної сфер.

Розв’язання проблеми потребує активного залучення студентського самоврядування до спрямування всіх форм організації життєдіяльності молоді на забезпечення комплексності її виховання. Це дозволяє формувати вміння кожного студента не просто адаптуватись до існуючих умов, а й виховувати в собі творчу особистість, активного громадянина України, медичного фахівця третього тисячоліття.

Сценарій проведення розширеного засідання студентської ради.

Мета: удосконалення роботи студради з утвердження здорового способу життя мешканців гуртожитку.

Форма проведення: "Круглий стіл."

Місце проведення: актовий зал гуртожитку.

Оформлення приміщення: крісла розміщенні півколом, літературна виставка" Ми за здоровий спосіб життя."

Обладнання: мультимедійний проектор, екран, фотоінформація про роботу студради з утвердження здорового способу життя мешканців гуртожитку.

Учасники: заступник директора коледжу з виховної роботи, практичний психолог коледжу, завідуюча гуртожитком, члени студради та старостату.

Вступне слово вихователя.

Виховну роботу в гуртожитку очолює рада, до якої входять як представники студентства, так і представники педагогічного колективу.

Рада працює за такими напрямками: навчальний, санітарно-побутовий, культурно-масовий, фізкультурно-оздоровчий, інформаційний. Відповідні сектори очолюють члени студради, які залучають до громадської роботи мешканців гуртожитку.

Вся виховна робота в гуртожитку, а отже і робота студради спрямована на формування здорового способу життя його мешканців, що включає формування моральних якостей молодої людини, дає розуміння соціально-гігієнічних аспектів здоров’я молоді, раціонального використання вільного часу, необхідності занять фізичною культурою і спортом, раціонального харчування, подолання шкідливих звичок, культури побуту, створення здорової сім’ї.

Запрошую всіх присутніх обговорити цю тему за круглим столом і спробувати знайти шляхи удосконалення роботи студентського самоврядування з утвердження здорового способу життя мешканців гуртожитку.

Голова студради:

Члени студради разом з вихователями, адміністрацією, викладачами, кураторами груп зосереджують зусилля на подоланні факторів ризику різноманітних захворювань, боротьбі з алкоголізмом, курінням, гіподинамією, нераціональним харчуванням, конфліктними відносинами.

Ні один випадок порушення дисципліни не залишається без уваги. Порушники правил проживання в гуртожитку притягаються до благоустрою гуртожитку та його території. Їх поведінка розглядається на розширених засіданнях ради гуртожитку за участю директора коледжу та заступника директора з виховної роботи.

Щомісяця, а за необхідністю і частіше, проводяться засідання студради, на яких обговорюються різноманітні питання та проблеми, що виникають під час проживання студентів в гуртожитку. Найбільш часто обговорюються такі питання, як дотримання мешканцями правил внутрішнього розпорядку в гуртожитку, успішність, дисципліна, вживання тютюнових виробів, алкоголю, культура спілкування між студентами, санітарно-побутові умови проживання та інші.

Велике значення у формуванні здорового способу життя відіграє виховання культури розумової праці. Члени студради допомагають вихователям відпрацьовувати із студентами режим праці та відпочинку з моменту поселення в гуртожиток, ознайомлювати мешканців з відповідними інструкціями та рекомендаціями, проводити колективні та індивідуальні бесіди на наступні теми: "Твоє відношення до навчання", "Як навчитися берегти час", "Як працювати з книгою" та інші.

Члени навчального сектору здійснюють контроль за організацією самопідготовки, аналізують стан успішності мешканців гуртожитку, співпрацюють з кураторами та старостами груп, виявляють невстигаючих студентів. Разом з вихователями з’ясовують причини з яких той чи інший студент не встигає. Організовують допомогу у вивченні предметів силами кращих студентів.

Члени студради дбають про створення доброзичливого психологічного клімату, відповідних побутових умов.

Санітарно-побутовий сектор разом зі старостами очолюють самообслуговування в гуртожитку, яке здійснюється під девізом "Гуртожиток - наш дім" і спрямоване на створення в гуртожитку зразкового побуту. Стимулом для цього є змагання на кращу кімнату, та кращий поверх. Здійснюється контроль:

  • за організацією і проведенням генеральних прибирань з метою забезпечення чистоти та порядку в гуртожитку;
  • за виконанням мешканцями правил внутрішнього розпорядку, рішень студради;
  • за дотриманням мешканцями правил користування електроплитами та правил протипожежної безпеки;
  • за виконанням черговими на поверхах своїх обов’язків, графіків чергувань;
  • за економним використанням електроенергії та збереженням тепла;
  • за проведенням ремонтних робіт в кімнатах.

Раз на два тижні проводяться рейди з перевірки санітарного стану поверхів за участю старости поверху, відповідального за поверх члена студради, чергового вихователя, фоторепортера-члена інформаційного сектору студради. Завдяки фоторепортеру інформація про життя гуртожитку актуальна і дієва.

Члени інформаційного сектору співпрацюють з прес-центром, висвітлюють всі сторони студентського життя, ініціюють конкурси стіннівок за підтримкою студентського активу майже всіх поверхів, а також вихователів.

Члени фізкультурно-оздоровчого сектору з’ясовують захоплення та інтереси мешканців, на основі чого складають турнірні таблиці та організовують і проводять змагання на першість гуртожитку з міні-футболу, армреслінгу, настільного тенісу, шашок та шахів. Це сприяє спрямуванню мешканців гуртожитку не тільки на розвиток їхньої фізичної культури, але й на раціональне використання вільного часу.

Члени студради, зокрема культурно-масового сектору, розуміють, що змістовний відпочинок-важлива умова здорового способу життя, фактор міцного здоров’я та творчого довголіття.

Тому студентський актив намагається урізноманітнювати форми і види відпочинку, заохочуючи до організації і проведення виховних заходів мешканців гуртожитку.

Це тематичні вечори, спортивні турніри, зустрічі з цікавими людьми, екскурсії, участь у роботі клубів за інтересами.

Так члени прес-центру випускають різнопланові стіннівки, які мають не тільки інформаційний, розважальний, але й навчальний характер. Заслуговує на увагу рубрика "Проба пера". Студенти через своє поетичне слово висловлюють щиру подяку педагогам, вітають друзів з різними святами, діляться своїм світосприйманням.

Члени клубу "Подружка" мають змогу отримати відповідь на те, як вибудувати своє щасливе майбутнє, готуючись до нього заздалегідь. Вони вчаться майстерності вести домашнє господарство, готувати, плести, вишивати, доглядати за квітами.

Заступник голови студради:

Друзі, мешканцям гуртожитку запам’ятались тематичні вечори відпочинку, які стали популярною формою організації дозвілля мешканців гуртожитку. Такі, наприклад, як "Ми за здоровий спосіб життя" за участю членів клубу кун-фу, які продемонстрували присутнім своє бойове мистецтво; або ж "Не ми обираємо час, а час обирає нас", підготовлений студентською радою, та багато інших.

Запам’яталися і зустрічі з психологом Ароновою Т. І. на тему "Спостерігати, бачити, розуміти"; з альпіністом, який здійснив понад 100 сходжень на гірські вершини, Коцогоровим С. С., з чемпіоном світу із скелелазіння серед молоді Сергієм Побережцем; програмним директором радіостанції" Відкрите радіо" Мариною Марченко; режисером самодіяльного Троїцького театру Сергієм Ситником та інші.

Цікавими були екскурсії на скеледром, на радіостанції" Відкрите радіо"," Європа плюс", у бібліотечну філію №6.

Нещодавно мешканці та вихователі гуртожитку побували на виставі Троїцького театру "Людина, яка платить". Ми вдячні акторам за хорошу гру, за спілкування після вистави, світлини для фотоальбому гуртожитку.

Студентський актив прийняв участь у тематичному заході, присвяченому пам’яті Кості Ємельяненка, який повторив подвиг Олександра Матросова.

Запрошую переглянути фотоінформацію про проведені виховні тематичні заходи, спрямовані на утвердження здорового способу життя студентів, які мешкають в гуртожитку. Сподіваюсь приємні спогади надихнуть нас на організацію нових цікавих заходів, які і надалі розкриватимуть творчий потенціал мешканців гуртожитку, допомагатимуть студентам стати на шлях самопізнання і самовдосконалення.

(Перегляд учасниками засідання фотоінформації за допомогою мультимедійного проектора)

Вихователь:

Шановні члени студради і старостату, ви добросовісно виконуєте свої обов’язки і заслуговуєте на подяку. Але, як на мій погляд, у роботі ради є певні труднощі.

Не всі члени зстудради сприймають студентське самоврядування як репетицію перед дорослим життям. Хоча досить часто ви зтикаєтесь з проблемами, розв’язання яких потребує від вас організаторських, дипломатичних та комунікативних здібностей. Теоретично ви розумієте, що рада є органом студентського самоврядування, основна мета якого продемонструвати, що студентство перетворилося на силу, здатну самостійно керувати своїм життям і впевнено розв’язувати пов’язані з цим проблеми. А на практиці?

Голова студради:

На практиці ми намагаємось самостійно мислити, аналізувати і оцінювати конкретну ситуацію з громадських позицій, приймати розумне рішення, бути об’єктивними в оцінці негативних явищ у молодіжному середовищі. Проте у багатьох членів студради відсутній досвід ведення громадської роботи та небажання цьому вчитися в деяких із нас. А тому я вважаю, що необхідно більше уваги приділяти формуванню студради. Особливо, коли йдеться про поповнення ради студентами нового набору. Щоб відібрати найбільш достойних студентів, за якими підуть інші.

Голова інформаційного сектору:

Я вважаю, що потрібно урізноманітнювати просвіту членів студради шляхом проведення семінарів, тренінгів, круглих столів, зустрічей з представниками молодіжних громадських організацій міста, студентським активом інших навчальних закладів.

Пропоную активу відвідати Кременчуцький міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. З інтернету я дізналась, що головна мета центру-допомога в самодопомозі, не давати готових рецептів, а вчити приймати рішення самостійно! Велику увагу працівники центру приділяють просвітницьким заходам, які направленні на профілактику соціально негативних явищ у молодіжному середовищі, а саме на боротьбу з тютюнопалінням, наркотиками та СНІДОМ.

Доцільно глибше ознайомитися з діяльністю центру, вивчити та запозичити у працівників центру дієві форми роботи з проблем профілактики негативних проявів у молодіжному середовищі, формування здорового способу життя.

Пропоную створити ініціативну групу у кількості чотирьох членів студради і делегувати їх у центр для налагодження контактів та отримання потрібної інформації. Ввести до складу ініціативної групи голову студради, заступника, голову інформаційного сектору, фоторепортера.

(Пропозиція обговорюється і приймається членами студради і старостату за деяким доповненням. А саме: членам ініціативної групи відзвітувати на черговому засіданні студради про результати проведеної роботи, ознайомити актив з інформаційними матеріалами та розробити на їх основі план активізації роботи студради з розв’язання проблем профілактики негативних проявів у молодіжному середовищі, доповнити і розширити існуючі та напрацьовані форми роботи з цього питання в гуртожитку.)

Голова культурно-масового сектору:

На мою думку було б добре налагодити контакти з Молодіжним Парламентом Кременчука, який сприяє створенню сприятливих умов для позитивної реалізації особистісного потенціалу молодих кременчужан, неформальної освіти та розвитку молоді, залучення її до участі в громадському та політичному житті країни.

Голова студради:

Я спілкувалась з координатором окремих програм. Мене зацікавила програма "Стажування молоді в органах місцевого самоврядування ". Опанувавши основи врядування у місцевій громаді, ми зможемо якісно покращити роботу студради. Заслуговує на увагу і програма" Школа молодого лідера", в рамках якої проводяться цікаві тренінги, направлені на виховання молодіжного активу.

Координатор відмітила, що головною метою діяльності Парламенту є забезпечення впливу молодих громадян на прийняття рішень усіма органами, установами та організаціями, що мають в Україні публічно-правові повноваження. Діяльність Молодіжного Парламенту спрямоване на налагодження діалогу, обміну інформацією та співпраці між молодіжними громадськими організаціями, органами студентського та учнівського самоврядування, а також між ними та органами влади, інститутами громадянського суспільства, які впливають на прийняття рішень в державі.

Координатор окремих програм люб’язно погодилась взяти участь в зборах активу гуртожитку з метою ознайомлення активу з діяльністю Молодіжного Парламенту Кременчука та розкриття змісту і направленості різнопланових проектів, таких, наприклад, як "Зелена толока"," Серце до серця" чи "Святий Миколай дітям". А також, щоб поділитися досвідом організаційної роботи, дати поради та рекомендації. Нам необхідно визначитися зі складом учасників заходу і місцем його проведення.

Голова санітарно-побутового сектору:

Пропоную запросити на збори не тільки членів студради і старостату, але й старост секцій, а також активних учасників виховних тематичних заходів, які проводяться в гуртожитку.

(Члени самоврядування підтримують пропозицію голови санітарно-побутового сектору і визначаються з часом і місцем проведенням зборів. Призначають відповідальних.)

Вихователь:

Друзі, дуже добре, що ви приділяєте велику увагу просвіті членів студради та старостату. Впевнена, що запропоновані вами заходи активізують роботу ради і ми разом покращимо результати нашої спільної діяльності з утвердження здорового способу життя.

Але для того, щоб результати були ще вагомішими, вихователям необхідна більш дієва допомога активу в спрямуванні мешканців гуртожитку на оволодіння саногенним мисленням. Адже в процесі виховної роботи ми спостерігаємо, що деякі мешканці гуртожитку культивують у себе патогенне мислення, властивості якого руйнівні для їх щастя і здоров’я. Це аутоагресія, заздрощі, ревнощі, підозріння, злопам’ятність, концентрація уваги на темному і негативному в житті, невміння або небажання побачити і оцінити світлі сторони життя.

Член інформаційного сектору:

При спілкуванні з такими студентами, на тематичних заходах, у стіннівках ми намагаємось показати їм всі переваги саногенного мислення. Його властивості-це концентрація на позитивних явищах життя, актуалізація позитивних, світлих, чуттєвих образів. Ми підкреслюємо, що людина з переважанням такого типу мислення вміє прощати образи, не тримати гніву, розв’язувати внутрішні і зовнішні конфлікти, відкрита для дружби. Пропоную урізноманітнити виховні заходи з цього питання і залучити вище згаданих студентів до участі у круглих столах на тему:" Ти знаєш, що ти людина…"," Оволодіння саногенним мисленням-найкращий психологічний захист і допомога в боротьбі з шкідливими звичками, такими як алкоголізм, або ж куріння". Організувати й провести круглі столи силами активу за допомогою практичного психолога та вихователів.

(Учасники засідання обговорюють пропозицію, призначають відповідальних, визначаються з часом та місцем проведення виховних заходів.)

Вихователь:

Велике значення для утвердження здорового способу життя має спрямування мешканців гуртожитку на оволодіння практичними знаннями і навиками психології активності та саморегуляції.

Людство створило безліч теорій і практик самовдосконалення особистості. У розмаїтті ідей підходів, шкіл-від вкрай раціоналістичних до містичних-сучасній молодій людині не легко розібратись. В процесі виховної роботи ми часто спостерігаємо, як в своєму позитивному прагненні до самовдосконалення деякі мешканці гуртожитку обирають сумнівні, а іноді навіть шкідливі засоби.

Отже завдання як вихователів, так і активу вберегти мешканців гуртожитку від небажаних наслідків.

Голова фізкультурно-оздоровчого сектору:

У своїй роботі ми опираємось на В. М. Шепеля, автора популярних книг з ортобіотики;пропонуємо студентам щоденно практикувати три типи заходів:

  • релаксацію-шлях до психічного здоров’я;
  • рекреацію-шлях до фізичного здоров’я;
  • катарсис - шлях до морального, духовного здоров’я.

Релаксація-це зняття нервової напруги, звільнення від негативних думок, актуалізація позитивних емоцій. Засоби релаксації (аутотренінг, медитацію, рефлексію) під керівництвом практичного психолога вивчають з певним обмеженням лише окремі студенти. А от різноманітні прийоми релаксації доступні широкому загалу. Це сміхотерапія. Проводимо вечори гумору, члени прес-центру випускають гумористичні стіннівки. Підмічають кумедні аспекти в певних подіях, по доброму кепкують з них. Також танці. Члени студради організовують і проводять дискотеки для мешканців гуртожитку, залучають студентів до участі в танцювальних студіях та гуртках.

Ми рекомендуємо студентам і засоби, що відволікають-читання, розв’язання кросвордів, в’язання, вишивання, прибирання. У стані сильного збудження радимо силові вправи.

Член фізкультурно-оздоровчого сектору:

Рекреація-фізичне зміцнення здоров’я. Голова студради згадувала про спортивні змагання та турніри, які проводяться в гуртожитку. А тому я не буду повторюватись.

Готуючись до засідання ради, я переглянув інформацію про роботу клубу "Твоє здоров’я", який раніше функціонував у гуртожитку. Мене зацікавили теми засідань клубу. Такі, наприклад, як:

  • "Йога-джерело краси і здоров’я" за участю тренера з класичної йоги Сердюк І. В. та викладача коледжу Мисик В. В.;
  • "Бодіфлекс-засіб скористатися чудом під назвою кисень’’;
  • "Як бути життєрадісним, або роздуми про значення нервів і емоцій для здоров’я людини";
  • "В пошуках екологічної ніші, або мистецтво відпочивати" за участю менеджера клубу "Вертикаль" Гайдурової І. та інші.

Зацікавився я зустрічами з людьми, які стали на шлях самовдосконалення, екскурсіями, можливістю ознайомитись з різноманітними методиками із оздоровлення. Це вправи за Пітером Келдером, бодіфлекс, динамічні та ізометричні вправи для активізації роботи мозку. Члени клубу допомагали проводити індивідуальну роботу із студентами, які зацікавились тією чи іншою методикою з оздоровлення.

На основі викладеного звертаюсь до адміністрації коледжу, завідуючої гуртожитком, вихователів з проханням відновити роботу клубу "Твоє здоров’я", а ми-члени студради та старостату надамо всебічну допомогу.

(Пропозиція обговорюється, приймається рішення про відновлення роботи клубу "Твоє здоров’я" у новому навчальному році.)

Член культурно-масового сектору:

Катарсис-моральне очищення і піднесення. Мета катарсису-пробудження "внутрішнього Бога кожної людини-її совісті". Голова студради та заступник висвітлювали засоби катарсису. Це заохочення мешканців гуртожитку до спілкування з мистецтвом, відвідування театрів, музеїв, виставок, концертів. Організація зустрічей з творчими людьми, створення умов для творчого самовираження мешканців гуртожитку, проведення колективних бесід, лекцій, диспутів, на яких пропагуємо альтруїстичну допомогу нужденним, милосердя, любов.

Я вважаю, що члени студради повинні зосередити увагу на залученні мешканців до глибшого вивчення основ ортобіотики. З цією метою пропоную силами членів студради та старостату за допомогою вихователів створити в гуртожитку бібліотечку, до якої б входили книжки із серії" Сам собі психолог", біографії видатних людей, які до поважного віку зберегли волю до життя та творчої праці і внесли вклад у культуру всього людства, праці В. М. Шепеля, В. С. Братуся, Ю. М. Орлова та інших. Самим опрацювати цю літературу і рекомендувати іншим, з послідуючим обговоренням.

(Студентський актив, представники адміністрації, вихователі підтримали дану пропозицію.)

Вихователь:

Сьогодні ми з вами гарно попрацювали. Обговорили ряд актуальних проблем, віднайшли шляхи їх розв’язання, прийняли дієві рішення та внесли цікаві пропозиції. Дуже важливо, що наше спілкування проходило у дружній доброзичливій атмосфері. В ній панували взаємоповага і взаєморозуміння, які об’єднують в творчий союз вихователів і студентів.

Дякую за розуміння.

Висновки:

За результатами проведення розширеного засідання ради гуртожитку прийняті рішення:

Створити ініціативну групу у складі голови студради, заступника, голови інформаційного сектору, фоторепортера і делегувати їх у Кременчуцький міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді з метою налагодження контактів і отримання інформаційних матеріалів з розв’язання проблем профілактики негативних проявів у молодіжному середовищі. Розробити на їх основі план активізації роботи студради з цього питання шляхом доповнення і розширення існуючих та напрацьованих форм діяльності.

Налагодити контакти з Молодіжним Парламентом, організувати і провести зустріч активу з координатором окремих програм.

Урізноманітнити виховні заходи, які спрямовують мешканців гуртожитку на оволодіння саногенним мисленням, організувати і провести круглі столи на тему:" Ти знаєш, що ти людина…"," Оволодіння саногенним мисленням-найкращий психологічний захист і допомога в боротьбі з шкідливими звичками, такими як алкоголізм, або ж куріння".

Надати допомогу вихователям гуртожитку у відновленні роботи клубу "Твоє здоров’я".

Створити в гуртожитку бібліотечку, до якої входитимуть книги із серії" Сам собі психолог", біографії видатних людей, які до поважного віку зберегли волю до життя та творчої праці і внесли вклад у культуру всього людства, праці В. М. Шепеля, В. С. Братуся, Ю. М. Орлова та інших. Членам студради та старостату опрацювати цю літературу і рекомендувати її мешканцям гуртожитку з послідуючим обговоренням.

Автор: Хохлова Лідія Павлівна
Посада: вихователь гуртожитку.

Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»

Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.

Освіта.ua
22.12.2013

Популярні новини
Керівники шкіл та вишів подаватимуть е-декларації Починаючи з 01 січня 2017 року, освітяни-керівники будуть зобов'язані подавати е-декларації
В МОН хочуть відкрити процедуру надання грифів Міністерство освіти має намір зробити відкритою процедуру надання грифу навчальній літературі
МОН зменшить регуляторний вплив на школи У відомстві переглянуть накази МОН на предмет зменшення регуляторного впливу в освіті
В Україні планують провести Рік німецької мови Україна та Німеччина обговорили питання проведення у 2017 році Року німецької мови в Україні

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!