Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Методика та технологія Синергетичний підхід до викладання предметів суспільно-політичних наук

Учитель уже декілька років працює над проблемою "Синергетичний підхід до викладання суспільно-політичних наук" и констатує, що на початку ХХІ століття світ не просто змінився, його змінність перетворилась на константу історичного процесу. У цьому контексті стає очевидним, що цінність отриманих знань, здобутих учнями у загальноосвітньому навчальному закладі, полягає не так у теоретичному їх засвоєнні, як у формуванні їх практичного застосування

Синергетичний підхід до викладання предметів суспільно-політичних наук

Оцініть публікацію
 

Відомо, що реформа освіти одним із завдань має формування творчо мислячої особистості, а не стисненої рамками приписів, циркулярів, наказів тощо. Адже, як творити не накажеш, бо тоді не буде творіння, а жорстке слідування букві закону, забуваючи про головне, те, що написано між рядками – дух закону.

Зрозуміло, що освіта, значення якої було суттєво піднесено в індустріальному суспільстві, не могла не зазнати технологічних змін. Ще засновник дидактичної науки Ян  Коменський у середині ХУІІ ст. мріяв про створення чітко організованої системі навчання. «Мистецтво навчання не потребує нічого іншого, крім умілого розподілу часу, предметів і методів…».

Змінився статус учителя, змінюється суспільство. Вчитель виступає в ролі управлінця. Треба вивести дитину на самокеровану систему. Знання розглядаються з точки зору накопичення досвіду. Вільні знання – засіб для існування в суспільстві. Не кожна тема, урок забезпечує 12-бальний рівень. Дитина повинна мати уявлення про свій рівень. За висновком ЮНЕСКО нашим учням не вистачає критичного і логічного мислення у засвоєнні знань, толерантності, технологічності у доведенні своєї думки,  вмінь працювати з інформацією. Рівень компетенції – це знання, які дають можливості існувати в суспільстві. Слід розгортати знання, а не перевантажувати учня. Уміння – операції, які виконує учень, щоб покращити свої знання. Існує протиріччя між обсягом інформації та можливістю особистості її засвоїти.Учитель повинен так навчати, щоб дітям було цікаво, щоб не помічали, що вони навчаються.

Автор: Олійник Ю. В., викладач історії та суспільно-політичних наук, Коротичанський ліцей Харківської обл.

Завантажити>>>

Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»

Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.

Освіта.ua
10.06.2010

Популярні новини
Програми для старшої школи розроблять до 15 квітня У МОН створено групи, завданням яких є розробка навчальних програм для 10-11 класів
МОН планує подолати нав'язане репетиторство За словами міністра освіти, потрібно подолати таке явище у школі, як репетиторство
Свобода школи: МОН знає, як школам писати документи Відомство звертає увагу, що документи мають виготовлятись за допомогою комп'ютерної техніки
Вчитель Нової школи матиме свободу творчості, - Гриневич За словами міністра, педагогіка партнерства має бути однією з основ нової школи

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!