Учитель уже декілька років працює над проблемою "Синергетичний підхід до викладання суспільно-політичних наук" и констатує, що на початку ХХІ століття світ не просто змінився, його змінність перетворилась на константу історичного процесу. У цьому контексті стає очевидним, що цінність отриманих знань, здобутих учнями у загальноосвітньому навчальному закладі, полягає не так у теоретичному їх засвоєнні, як у формуванні їх практичного застосування

Синергетичний підхід до викладання предметів суспільно-політичних наук

Оцініть публікацію
 

Відомо, що реформа освіти одним із завдань має формування творчо мислячої особистості, а не стисненої рамками приписів, циркулярів, наказів тощо. Адже, як творити не накажеш, бо тоді не буде творіння, а жорстке слідування букві закону, забуваючи про головне, те, що написано між рядками – дух закону.

Зрозуміло, що освіта, значення якої було суттєво піднесено в індустріальному суспільстві, не могла не зазнати технологічних змін. Ще засновник дидактичної науки Ян  Коменський у середині ХУІІ ст. мріяв про створення чітко організованої системі навчання. «Мистецтво навчання не потребує нічого іншого, крім умілого розподілу часу, предметів і методів…».

Змінився статус учителя, змінюється суспільство. Вчитель виступає в ролі управлінця. Треба вивести дитину на самокеровану систему. Знання розглядаються з точки зору накопичення досвіду. Вільні знання – засіб для існування в суспільстві. Не кожна тема, урок забезпечує 12-бальний рівень. Дитина повинна мати уявлення про свій рівень. За висновком ЮНЕСКО нашим учням не вистачає критичного і логічного мислення у засвоєнні знань, толерантності, технологічності у доведенні своєї думки,  вмінь працювати з інформацією. Рівень компетенції – це знання, які дають можливості існувати в суспільстві. Слід розгортати знання, а не перевантажувати учня. Уміння – операції, які виконує учень, щоб покращити свої знання. Існує протиріччя між обсягом інформації та можливістю особистості її засвоїти.Учитель повинен так навчати, щоб дітям було цікаво, щоб не помічали, що вони навчаються.

Автор: Олійник Ю. В., викладач історії та суспільно-політичних наук, Коротичанський ліцей Харківської обл.

Завантажити>>>

Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»

Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.

Освіта.ua
10.06.2010

Популярні новини
Цього року учні 9-х класів складатимуть ДПА Інформація про звільнення від проходження ДПА учнів 9-х класів є недостовірною
МОН розробило типову освітню програму для учнів 5–9 класів Документ окреслює підходи до розроблення школами освітніх програм на кожному циклі освіти
Час використання гаджетів на уроці є обмеженим Учителі мають не перевищувати визначену тривалість роботи учнів з технічними засобами
Цього року у 265 школах відбудуться інституційні аудити Під час аудитів буде вивчено освітнє середовище, систему оцінювання, педагогічну діяльність
Загрузка...