Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Методика та технологія Система роботи з опорними конспектами на уроках історії
Рейтинг
8

Опис власної системи роботи з опорними конспектами з історії. Автор переконливо доводить їх необхідність для підвищення рівня навчальних досягнень учнів із предмету, наводить приклади опорних конспектів, особливості планування та принципи роботи з ними

Система роботи з опорними конспектами на уроках історії

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 4 з 5 на основі 2 оцінок.

Причини необхідності застосування системи з опорними конспектами:

За останній час з’явилися нові програми, підручники, посібники з історії. Робиться спроба перейти від епізодичних оповідань, міфів до правдивої розповіді про складні події історії нашої Батьківщини та всесвітньої історії.

Підчас учням важко розібратися в матеріалі великому за обсягом і складному по розумінню. А ще при цьому мала кількість годин на вивчення деяких тем. Отже учням необхідна досвідчена допомога вчителя. Адже ще Т. Спенсер зазначав, що "якщо знання людини невпорядковані, то чим більше вона знає, тим більшою буде плутанина в думках".

Як донести до учнів необхідну інформацію, щоб вона була зрозумілою і зацікавила їх вивченням більш глибоким історії? Це дуже складна проблема. І над її вирішенням я працюю вже 17 років. На мій погляд один із шляхів її вирішення є систематична послідовна робота з опорним конспектом. Як відомо учнів сприймають: на нюх, смак – 3-5% інформації; на слух – 10-15%; зором – 80-85%.

Отже , необхідно на уроках як найбільше використовувати зорову пам’ять учнів. Саме завдяки зоровій пам’яті учні і запам’ятовують більше необхідної інформації.

Таким чином пропонована система роботи з опорним конспектом, має на меті:

  • допомогти учням усвідомити логічний взаємозв’язок подій,
  • скласти образну схему змісту уроку, що дає можливість свідомо запам’ятовувати матеріал,
  • інтенсифікувати навчальний процес,
  • допомогти учням при підготовці до уроків узагальнення.

Слід зазначити, що використання опорних конспектів на уроках історії залучає не тільки зорову, слухову, але й механічну пам’ять. Це, звичайно, сприяє значно легшому засвоєнню величезної кількості історичної інформації.

Автор:
Трухіна І. А., учитель історії, Молодогвардійська школа Краснодонського району Луганської обл.

Завантажити>>>

Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»

Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.

Освіта.ua
08.04.2010

Популярні новини
МОН проведе моніторинг якості початкової освіти В Україні вивчать стан читацької та математичної компетентностей учнів початкової школи
Директори шкіл не подаватимуть е-декларації Законом скасовано необхідність подання декларацій окремим працівникам освіти
В уряді розповіли, як відбудеться реформа школи Запропонований проект містить кроки держави, що будуть зроблені для розвитку української школи
Випускники мають знати англійську на рівні В1, - Хобзей Здобутком проведення Року англійської мови є збільшення кількості та якості літніх мовних таборів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!