Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Методика та технологія Учитель іноземної мови: вимоги сучасності
Рейтинг
15
Вибір редакції

У статті на заявлену тему автори наголошують, що досвід організації навчально-виховного процесу свідчить про те, що чим ширше застосовуються комп’ютери у процесі вивчення різних предметів та чим раніше учні починають працювати з комп’ютером, тим ефективніші результати навчання

Учитель іноземної мови: вимоги сучасності

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 3.8 з 5 на основі 4 оцінок.

Як зазначається в Національній доктрині розвитку освіти України у XXI столітті, одним із пріоритетів розвитку освіти є впровадження сучасних інформаційних технологій, які розширюють можливості учнів у якісному формуванні системи знань, умінь і навичок їх застосування у практичній діяльності, сприяють розвитку інтелектуальних здібностей до самонавчання, створюють сприятливі умови для інтенсифікації навчальної діяльності учнів і вчителя.

Новітні розробки в галузі інформаційних технологій змінюють спосіб їх застосування при вивченні різних дисциплін у процесі навчання. У Концепції інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів, комп’ютеризації сільських шкіл зазначено, що інформатизація навчально-виховного процесу загальноосвітньої школи передбачає, у першу чергу, широке використання в процесі вивчення шкільних навчальних дисциплін комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання на базі сучасних комп’ютерів і телекомунікаційних мереж.

Розвиток комп’ютерної техніки не тільки якісно змінює життя суспільства, але й впливає на культуру, залучає людство до накопичення культурного багатства. Інформатизація суспільства стимулює якісні зміни в соціально-політичних й економічних процесах. Нові інформаційні технології орієнтують людину на саморозвиток та самонавчання.

Використання комп’ютерних технологій дозволяє учням співпрацювати з носієм інформації, здійснювати вибір інформації, темп подання, компонувати матеріал та бути активним учасником процесу навчання. Все це дуже важливо при вивченні будь-якого предмету, та, як нам здається, дає унікальну можливість для кожного вивчити іноземну мову, спілкуватися з її носіями, мати друзів, мандрувати з континенту на континент віртуально та реально і відчувати задоволення від того, що розуміють тебе і розумієш ти.

Це також важливо для вчителя, який може використовувати автентичні матеріали (статті, відеоролики, інтерв’ю, сучасну прозу, поради колег, методистів, розробки уроків тощо), професійно рости( курси, вебінари on-line Британської Ради, Кембриджа, Оксфорда, професійні блоги та сайти).

Досвід організації навчально-виховного процесу в нашій школі свідчить, що чим ширше застосовуються комп’ютери у процесі вивчення різних предметів (у тому числі й іноземної мови) та чим раніше учні починають працювати з комп’ютером, тим ефективніші результати навчання. Та чи маємо ми змогу використовувати їх, мультимедійне обладнання систематично? На превеликий жаль, ні, поки не почали використовувати на практиці BYOD (Bring Your Own Device) та зіткнулися з новою проблемою. Проблема полягає в ефективному застосуванні комп’ютерних програм, тому що часто фахівці не завжди, знаючи добре комп’ютер, можуть використовувати їх ефективно під час навчання.

Ми сподіваємось, що наші поради будуть корисні для тих, хто починає або хотів би почати використовувати цей методичний засіб на своїх уроках.

У переважній більшості сучасних смартфонів та планшетів реалізовані наступні функції, які можна використати у процесі навчання іноземної мови:

Функція

Приклад використання на уроці

Звукозапис

Учні записують свою розповідь чи діалог з метою подальшого аналізу, знаходження та виправлення помилок.

Під час семестрової контрольної чи олімпіади учитель записує на диктофон розповідь учнів для подальшого детального аналізу чи з метою запобігання виникнення конфліктних ситуацій.

Відеозапис

Учні знімають задані сценки на камеру та демонструють їх у класі на великому екрані для подальшого групового аналізу.

Фотографування

Учень робить опис кімнати за наданою йому фотографією (наприклад, власної кімнати однокласника).

Можливість роботи у мережі Інтернет

Якщо є можливість підключитися до мережі Інтернет по Wi-Fi, то учні можуть:

  • користуватися пошуковими системами для знаходження інформації;
  • робити тестові завдання онлайн;
  • мати доступ до аудіо та відео матеріалів, які розміщені у мережі Інтернет тощо.

Аудіоплеєр

За наявності mp3 динаміка учитель має змогу відтворювати аудіо матеріали: діалоги, пісні тощо прямо з власного мобільного телефону чи планшету.

Відеоплеєр

Відтворювання відеоматеріалів на великому екрані за наявності проектора.

Учитель може дивитися зняті на камеру мобільного телефону чи планшету діалоги чи сценки за темою домашнього завдання

 

Для сучасних смартфонів та планшетів розроблено багато програмових засобів, спрямованих як на самоосвіту з іноземної мови, так і придатних для використання учителем на уроці.

Перевагами використання учнями мобільних додатків є наступне:

  • зручність використання полягає у мобільності гаджетів, учні мають доступ до навчальних матеріалів де завгодно і коли їм зручно;
  • ефективність використання полягає у тому, що більшість мобільних додатків є зручно організованими та дуже зрозумілими, тому учні не витрачають зайвий час у пошуках необхідної інформації;
  • підвищення зацікавленості у предметі створюється через те, що сучасним учням подобається використовувати гаджети у повсякденному житті, тому вони з більшим заохоченням користуються ними і в навчанні.

Роздивимося приклади програм на платформі Android як однієї з найбільш розповсюджених мобільних операційних систем у нашій країні.

Програма

Опис

GoldenDict

Оболонка для словників, які завантажуються окремо.

Учні набагато частіше користуються зараз електронними словниками, ніж традиційними паперовими. З одного боку, підвищується швидкість та зручність праці, з іншого – на відміну від паперового словника учень не бачить сусідніх слів, що зменшує можливість збагачення пасивного словникового запасу.

Неправильні дієслова

Існує багато тренажерів для тренування неправильних дієслів англійської мови. Основні можливості таких програм є наступними:

  • надання можливості займатися самоосвітою у будь-який час та будь-де;
  • вибір дієслів для заучування та тренування;
  • тести множинного вибору для закріплення вивченого матеріалу.

Учні можуть використовувати ці програми для самоосвіти з метою покращити знання неправильних дієслів.

LearnEnglish: аудіо та відео

Програма для самоосвіти. Учні мають можливість слухати найпопулярніші подкасти Британської Ради та дивитися відео, щоб покращити навички аудіювання. Епізоди подкастів та відеокліпів має інтерактивні аудіосценарії, глосарії та вправи на розуміння тексту.

FREE Flashcards Helper

Програма для роботи над вивченням нових слів. Учитель має можливість зробити сет карток зі словами, які зараза вивчаються, онлайн на сайті програми http://www.freezingblue.com

Учні мають можливість завантажити створені учителем сети карток та використовувати свій телефон або планшет для більш швидкого та зручного вивчення слів.

Draw Names From A Hat

Генератор випадкового вибору учня. Учитель заздалегідь вводить у програму список імен групи, під час заняття достатньо натиснути на кнопку, щоб випадково обрати якогось учня. Це підвищує зацікавленість та мотивацію дітей.

HatPick

Більш функціональний генератор випадкового вибору. Учитель має можливість заздалегідь заготувати, наприклад, список тем для творів, а учні, користуючись мобільним телефоном або планшетом учителя, обирають собі конкретну тему випадково. Зміна з традиційного розбиття «перший-другий варіант» підвищує зацікавленість учнів у заняттях з англійської мови.

Team Creator

Генератор випадкового об’єднання учнів у команди. Якщо немає необхідності об’єднати учнів у групи за рівнем знань, то учитель, користуючись програмою, може вказати кількість команд, кількість учнів у команді та імена дітей, з яких команди будуть формуватися. Програма сформує групи випадковим чином.

Окрім підвищення зацікавленості, це може зняти виникаючі конфліктні ситуації між учнями та учителем, коли учні через особисті причини, не бажають бути з кимось в одній команді та звинувачують учителя, що він невірно їх організував.

English Grammar

Довідник з англійської граматики: правила, таблиці, приклади. Учні надають перевагу користуванню власним гаджетом під час уроку, ніж списуванню з дошки чи роздивлянню вивішеної учителем таблиці.

Test Your English I

Збірник інтерактивних тестів з граматики для початкового рівня. Учні можуть використати програму для самооцінки. Кожен тест складається з десяти запитань, реалізована зручна таблиця результатів, де у учні можуть наочно побачити свій прогрес.

EBookDroid

Проглядач файлів форматів PDF, DjVu, XPS (OpenXPS), Comic books (cbz,cbr), FictionBook (fb2, fb2.zip), EPUB и RTF. Оскільки багато вільно розповсюджуваної в мережі Інтернет інформації (таблиці, збірники вправ тощо) доступне саме в цих форматах, то для того, щоб не роздруковувати їх, а користуватися в електронній формі, учителю та учням і знадобиться такий проглядач на телефоні чи планшеті.

Kingsoft Office

Проглядач файлів форматів Microsoft Office. Учителю та учням немає необхідності завжди мати з собою ноутбук чи комп’ютер для перевірки, наприклад, презентації, виконаної як домашнє завдання, якщо немає необхідності демонструвати її у класі.

 

Автори:

  • Назарова Лариса Володимирівна, учитель англійської мови
  • Євсєєв Олексій Сергійович, учитель англійської мови

Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»

Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.

Освіта.ua
05.12.2013

Популярні новини
Наш пріоритет – український вчитель, - Гройсман За словами прем’єра, заробітна плата вчителів буде підвищена на два тарифних розряди
Місцева влада зможе утримувати школи, - Гройсман За 11 місяців 2016 року додаткові надходження до місцевих бюджетів сягнули 44 млрд
Керівники шкіл та вишів подаватимуть е-декларації Починаючи з 01 січня 2017 року, освітяни-керівники будуть зобов'язані подавати е-декларації
В МОН хочуть відкрити процедуру надання грифів Міністерство освіти має намір зробити відкритою процедуру надання грифу навчальній літературі

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!