Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Методика та технологія Формуємо правописну грамотність школярів
Рейтинг
7

У статті на заявлену тему авторка пише, що процес вироблення грамотного письма дуже складний і потребує постійної наполегливої праці. І багато чого в ньому залежить не тільки від учня, а й від учителя. Завданням педагога є вміле використання технологій навчання українській мові, обґрунтування й розроблення технологій

Формуємо правописну грамотність школярів

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 2.3 з 5 на основі 3 оцінок.

Чимало вже сказано про орфографічну грамотність учнів, запропоновано ряд рецептів поліпшення становища, але означена проблема існує і нині.

Чому ж так відбувається? Як цьому зарадити? Ці питання постійно постають перед учителями-філологами.

Звичайно, можна нарікати на те, що учні мало читають художньої літератури, на уроках не завжди уважні, не зовсім старанно готуються до уроків.

То як же навчити учнів грамотно писати? Адже процес вироблення грамотного письма дуже складний і потребує постійної наполегливої праці. І багато чого в ньому залежить не тільки від учня, а й від учителя. Завданням педагога є вміле поєднання форм, методів і засобів як складників технологій навчання української мови, обґрунтування й розроблення технологій, спрямованих на розвиток умінь і навичок правильної грамотності.

Як показує практика, що для формування в учнів навичок орфографічно й пунктуаційно правильно писати, вчителі переважно використовують диктанти й тестові завдання. Але крім традиційних ефективних форм навчальної діяльності (коментоване письмо, орфографічні, вибіркові, вибірково-розподільні, пояснювальні диктанти), слід застосовувати й сучасні технології:

  • проблемно-пошукові (проблемний діалог, робота з деформованим висловлюванням, дослідження-моделювання, конструювання, реконструювання, відновлення, творчі диктанти, навчальне редагування),
  • проектні (творче спостереження з елементами аналізу, зіставлення, порівняння, ситуативні завдання),
  • колективна та групова діяльність, диференціація й індивідуалізація навчання (робота в парах, мікрогрупах, за варіантами),
  • ігрові форми (кросворди, ребуси, лінгвістичні ігри) тощо.

Це сприяє розвиткові розумових здібностей учнів, пізнавальній активності й самостійності, формуванню комунікативної компетенції.

Автор: Ракамін Антоніна Володимирівна
Посада: учитель української мови та літератури.

Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»

Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.

Освіта.ua
29.09.2013

Популярні новини
Законопроект «Про освіту» схвалений комітетом Ради Комітет з питань науки і освіти передав у ВР до прийняття в цілому проект закону «Про освіту»
Учителів найменше цінують у Києві, – дослідження Повага до вчителя напряму залежить від розмірів населеного пункту та статі й віку опитаних осіб
Школи відмовляться від карального оцінювання, - Гриневич За словами міністра, у Новій українській школі буде створено стимулюючу систему оцінювання
Оприлюднено нові програми для 5-9 класів Міністерство освіти затвердило оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!