Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Методика та технологія Формула вчительського щастя
Вибір редакції

У статті-роздумі авторка пише, що сьогодні освіта часто називається „послугою”. Думаю, що ця послуга полягає не в потуранні бажанням, які часом ще не усвідомлені, а в наданні можливостей знайти себе, розкрити свої таланти та здібності, пізнати радість перетворення з ремісника у творця

Формула вчительського щастя

Оцініть публікацію
 

Ви вмієте грати у футбол? Ваше «так» чи «ні» однаково умовні, поки ви не вийдете на поле з м’ячем.

Ви талановиті? Можливо, ви самі ще не знаєте про це, поки у вас не з'явиться можливість проявити свій талант.

Сьогодні освіта часто називається «послугою». Я думаю, що ця послуга полягає не в потуранні бажанням (які часом ще не усвідомлені), а в наданні можливостей - знайти себе, розкрити свої таланти та здібності, пізнати радість перетворення з ремісника в творця.

Суспільство покладає на школу великі надії, пов'язані з відродженням інтелектуального потенціалу країни. Проходить час дипломованих неуків, наше все більш помітне відставання в ключових галузях прогресу диктує гостру необхідність в справді освічених, висококласних фахівцях. Ті, хто завтра стане керувати державою, будувати міжпланетні кораблі, заводи, здійснювати сенсаційні відкриття - всі вони зараз сидять за шкільними партами. І від нас зараз залежить, чи стануть вони справжніми Професіоналами, готовими змінити на краще наше життя.

Ключовою фігурою в процесі становлення є, безумовно, вчитель. Саме він може побачити і явні, і потенційні можливості дитини. Саме він створює ті «ігрові поля», на яких виявляються здібності і розквітають таланти. Тому для мене складова формули учительського успіху - це успішні учні, які виростають у Професіоналів.

Що важливо для профі? - Все дуже просто:

  • Любити те, що робиш
  • Бути компетентним
  • Постійно зростати
  • Приносити користь

Чи можу я навчити цьому? Та я саме цього і повинна навчити! Шкільні знання вам знадобляться частково, а от чи будете ви все життя тільки носити важкі камені чи будувати храм, залежить від того, що ви зрозуміли про себе. І я вчитель не тому, що у мене більше каменів - а тому, що я знаю, ЩО і ЯК з них можна побудувати.

Тому кожен раз, обдумуючи хід уроку, я намагаюся, в першу чергу, відповісти на питання: що це дасть дитині? Що з цього він засвоїть, чим буде користуватися? Де той момент, який стане вершиною успіху, радості, який назавжди окрилить і надихне?

Ця вершина обов'язково буде, і ми будемо йти до неї разом, перевіряючи всі можливі варіанти, серед яких обов'язково знайдеться твій.

Я покажу на уроці цілий спектр дій та ролей - ви будете залучені до жаркої дискусії, створите свій колаж, станете учасником прес-конференції, напишете листа міністру енергетики, знімете свій перший ролик - і обов'язково знайдете те, що вам сподобається, що змусить вас нишпорити в інтернеті, штурмувати бібліотеку, діставати питаннями старших, уважно читати газети і приходити на залік з посмішкою. І ви обов’язково станете компетентним фахівцем, а не жертвою важкої навчальної праці, ви отримаєте перший досвід перетворення в Професіонала. Ось ще одна складова формули: можливість знайти своє «поле» повинна бути у всіх.

І коли мої діти починають говорити все впевненіше, починають доводити свою точку зору й задають питання, коли вони починають перемагати на конференціях і конкурсах, я розумію - точка успіху досягнута. Ви зрозуміли, до чого ведуть ваші захопленість і працьовитість. Ви навчилися бути кращим, профі - і розучитися вже не можна, як не можна розучитися їздити на велосипеді.

І, безумовно, Професіонала може виростити тільки Професіонал. Ніхто не повірить, що ти зацікавлений у розвитку, якщо ти досі не знаєш, як включається комп'ютер. Ніхто не піде за тобою, якщо сам ти сірий і похмурий, і твій оптимізм прямо пропорційний зарплаті. Ніхто не почує тебе, якщо тобі нічого сказати, нічим поділитися. Ніхто не прийде до тебе, якщо ти сам собі нецікавий. І це ще одна складова формули«от осины не родяться апельсины». Нехай діти не тільки дізнаються, але і побачать, як працюють справжні профі!

І якщо ви сьогодні не світова футбольна знаменитість - може, це тільки тому, що ви ще не були на СВОЄМУ полі?

Автор: Павлюк Інна Василівна
Посада: методист РМК.

Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»

Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.

Освіта.ua
30.08.2012

Популярні новини
Київ просить у парламенту гроші на освіту Київська влада заявляє, що на фінансування освіти міста не вистачає 1,2 млрд грн
Закон України «Про освіту»: крок за межі Система освіти звужує межі дії закону, зокрема, в реалізації індивідуальної освітньої траєкторії
Гриневич пообіцяла вигризати зарплати для вчителів Міністр освіти заявила, що має намір добиватись підвищення заробітних плат для вчителів
Школи мають самі вирішувати питання шкільної форми Питання щодо шкільної форми має регламентуватись внутрішніми правилами школи

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!