Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Методика та технологія Формула вчительського щастя
Вибір редакції

У статті-роздумі авторка пише, що сьогодні освіта часто називається „послугою”. Думаю, що ця послуга полягає не в потуранні бажанням, які часом ще не усвідомлені, а в наданні можливостей знайти себе, розкрити свої таланти та здібності, пізнати радість перетворення з ремісника у творця

Формула вчительського щастя

Оцініть публікацію
 

Ви вмієте грати у футбол? Ваше «так» чи «ні» однаково умовні, поки ви не вийдете на поле з м’ячем.

Ви талановиті? Можливо, ви самі ще не знаєте про це, поки у вас не з'явиться можливість проявити свій талант.

Сьогодні освіта часто називається «послугою». Я думаю, що ця послуга полягає не в потуранні бажанням (які часом ще не усвідомлені), а в наданні можливостей - знайти себе, розкрити свої таланти та здібності, пізнати радість перетворення з ремісника в творця.

Суспільство покладає на школу великі надії, пов'язані з відродженням інтелектуального потенціалу країни. Проходить час дипломованих неуків, наше все більш помітне відставання в ключових галузях прогресу диктує гостру необхідність в справді освічених, висококласних фахівцях. Ті, хто завтра стане керувати державою, будувати міжпланетні кораблі, заводи, здійснювати сенсаційні відкриття - всі вони зараз сидять за шкільними партами. І від нас зараз залежить, чи стануть вони справжніми Професіоналами, готовими змінити на краще наше життя.

Ключовою фігурою в процесі становлення є, безумовно, вчитель. Саме він може побачити і явні, і потенційні можливості дитини. Саме він створює ті «ігрові поля», на яких виявляються здібності і розквітають таланти. Тому для мене складова формули учительського успіху - це успішні учні, які виростають у Професіоналів.

Що важливо для профі? - Все дуже просто:

  • Любити те, що робиш
  • Бути компетентним
  • Постійно зростати
  • Приносити користь

Чи можу я навчити цьому? Та я саме цього і повинна навчити! Шкільні знання вам знадобляться частково, а от чи будете ви все життя тільки носити важкі камені чи будувати храм, залежить від того, що ви зрозуміли про себе. І я вчитель не тому, що у мене більше каменів - а тому, що я знаю, ЩО і ЯК з них можна побудувати.

Тому кожен раз, обдумуючи хід уроку, я намагаюся, в першу чергу, відповісти на питання: що це дасть дитині? Що з цього він засвоїть, чим буде користуватися? Де той момент, який стане вершиною успіху, радості, який назавжди окрилить і надихне?

Ця вершина обов'язково буде, і ми будемо йти до неї разом, перевіряючи всі можливі варіанти, серед яких обов'язково знайдеться твій.

Я покажу на уроці цілий спектр дій та ролей - ви будете залучені до жаркої дискусії, створите свій колаж, станете учасником прес-конференції, напишете листа міністру енергетики, знімете свій перший ролик - і обов'язково знайдете те, що вам сподобається, що змусить вас нишпорити в інтернеті, штурмувати бібліотеку, діставати питаннями старших, уважно читати газети і приходити на залік з посмішкою. І ви обов’язково станете компетентним фахівцем, а не жертвою важкої навчальної праці, ви отримаєте перший досвід перетворення в Професіонала. Ось ще одна складова формули: можливість знайти своє «поле» повинна бути у всіх.

І коли мої діти починають говорити все впевненіше, починають доводити свою точку зору й задають питання, коли вони починають перемагати на конференціях і конкурсах, я розумію - точка успіху досягнута. Ви зрозуміли, до чого ведуть ваші захопленість і працьовитість. Ви навчилися бути кращим, профі - і розучитися вже не можна, як не можна розучитися їздити на велосипеді.

І, безумовно, Професіонала може виростити тільки Професіонал. Ніхто не повірить, що ти зацікавлений у розвитку, якщо ти досі не знаєш, як включається комп'ютер. Ніхто не піде за тобою, якщо сам ти сірий і похмурий, і твій оптимізм прямо пропорційний зарплаті. Ніхто не почує тебе, якщо тобі нічого сказати, нічим поділитися. Ніхто не прийде до тебе, якщо ти сам собі нецікавий. І це ще одна складова формули«от осины не родяться апельсины». Нехай діти не тільки дізнаються, але і побачать, як працюють справжні профі!

І якщо ви сьогодні не світова футбольна знаменитість - може, це тільки тому, що ви ще не були на СВОЄМУ полі?

Автор: Павлюк Інна Василівна
Посада: методист РМК.

Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»

Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.

Освіта.ua
30.08.2012

Популярні новини
Керівники шкіл та вишів подаватимуть е-декларації Починаючи з 01 січня 2017 року, освітяни-керівники будуть зобов'язані подавати е-декларації
В МОН хочуть відкрити процедуру надання грифів Міністерство освіти має намір зробити відкритою процедуру надання грифу навчальній літературі
МОН зменшить регуляторний вплив на школи У відомстві переглянуть накази МОН на предмет зменшення регуляторного впливу в освіті
В Україні планують провести Рік німецької мови Україна та Німеччина обговорили питання проведення у 2017 році Року німецької мови в Україні

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!