Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Методика та технологія Індивідуальний підхід у навчанні молодших школярів
Рейтинг
1
Вибір редакції

У своєму виступі на педраді авторка пише, що кожна дитина - унікальна людська істота, особлива людина, яка має великий внутрішній потенціал. Усі діти обдаровані. Тільки треба вміти знайти ключик до них, відкрити та розвинути їхні приховані можливості

Індивідуальний підхід у навчанні молодших школярів

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 1 з 5 на основі 1 оцінок.

Доктор Ховард Гарднер – основоположник теорії багатосторонніх здібностей наводить вісім різновидів сприймання світу:

  • логіко-математичні,
  • музикальні,
  • рухові (кінестетичні),
  • лінгвістичні,
  • просторового уявлення,
  • міжособистісних,
  • внутрішньо-особистісних,
  • природничо-наукових.

Кожна дитина проявляє свої сильні сторони хоча б в одній з областей багатосторонніх розумових здібностей, представлених Гарднером.

Кожна людина має всі вісім здібностей і використовує їх в різних поєднаннях протягом всього свого життя. Але в кожної людини ці здібності проявляються по-різному, індивідуально. У деяких людей добре розвинуто декілька здібностей, інші відчувають труднощі у проявленні декількох з них, але більшість з нас стоять десь посередині: в нас є одна або декілька здібностей, які ми проявляємо з легкістю, деякі – з великими труднощами.

Школа робить упор на логіко-математичні і лінгвістичні здібності. Діти, що мають такі здібності добре вчаться в школі. Учні з погано розвинутими вербальними і логічними здібностями часто відстають, хоча вони талановиті в одній чи декількох галузях. Теорія багатосторонніх здібностей дає нам змогу подивитися на картину потенційних можливостей учнів з тим, щоб розвинути їх в повній мірі.

Тому, в першу чергу, треба виявити основні здібності дитини, а потім керувати їх розвиток. Діти інтуїтивно відчувають, який тип збагачений різнобіччям обставин, їм потрібен, щоб підтримувати свій особистісний неврологічний розвиток. В дослідженнях Гудледа вказується, що серед своїх пізнавальних видів діяльності вони надають перевагу наступним: будувати або конструювати, малювати, збирати колекції, ходити на прогулянки на природу, розмовляти з людьми, розігрувати сцени і займатися самостійними проектами.

Виявлення талантів та інтересів

Не слід зупинятися на проблемах, які виникають у дитини в школі. Треба намагатися виявити її таланти і здібності. Можна задати наступні питання, проводячи дослідження здібностей дитини.

Набуті навички

Особистісні

інтереси

Особливі таланти

Позитивні якості

Що дитина вже вміє робити?

Що хвилює дитину?

Якими реальними і потенційними талантами володіє дитина?

Якими внутрішніми характеристиками володіє дитина?

-                   навички, якими вже володіє в класі,

-                  по яким предметам високий бал,

-                  пізнавальні здібності, які проявляє.

-    її хобі,

-   в які ігри

грає,

- від яких т\в програм і фільмів отримує задоволення,

- які любить

книжки.

Талант – це не те, що вже розвинулось, будьте уважні до проявлення будь-якої ознаки його зародження.

- Що дитина прохає купити їй? (баскетбольний м`яч або акварельні фарби)

До таких речей слід відноситися серйозно. Може бути, дитина повідомляє вам про свій особистий талант, який потребує розвитку.

- Які з наступних рис притаманні вашій дитині?

- співчуття,

- терплячість,

- завзятість,

- вірність,

- щедрість,

- мужність,

- віра,

- честь,

- винахідливість,

- творче мислення,

- дружелюбність,

- мудрість,

- інтуїція,

- воля,

- грайливість,

- здивованість,

- допитливість,

- авантюризм.

 

Як тільки список позитивних якостей складений, їх треба висунути на перший план як вдома, так і в школі. Слід змістити акцент з нездарностей, порушень і недоліків в шкільному житті на здібності, досягнення і переваги. Існує багато творчих засобів зробити це. Треба зробити так, щоб сильні сторони, які ви знайшли у дитини, працювали на нього в процесі навчання тому, що йому складно дається.

Автор: Калітенко Світлана Жоржевна
Посада: учитель початкових класів.

Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»

Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.

Освіта.ua
06.07.2012

Популярні новини
Уряд ухвалив новий держстандарт початкової освіти Документ визначає, чому навчатимуть дітей з першого вересня 2018 року
Гройсман головам областей та міст: платіть вчителям сповна За словами прем’єра, залученість місцевої влади до проблем освітян має бути максимальною
Школам доручили провести «диктант єдності» Інститут модернізації змісту освіти просить школи провести «диктант єдності»
Затверджено нове положення про вибір підручників Документ визначає порядок проведення конкурсного відбору проектів шкільних підручників

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!