Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Дошкільне виховання Виховуємо казкою
Рейтинг
20
Вибір редакції

У матеріалі на заявлену тему авторка пише, що слухаючи казку, малюк учиться відрізняти правильні вчинки від неправильних, добрих персонажів від злих, бачить негативні наслідки поганої поведінки. Виховний ефект досягається без нотацій і моралей, дитина отримує нові знання про світ і про саму себе природно

Виховуємо казкою

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 5 з 5 на основі 4 оцінок.

 Казка, фантазія – це ключик, за допомогою якого
можна відкрити… джерело думки і слова.
…Без казки, без гри уява дитина не може жити…
Казка – це, образно кажучи, свіжий вітер,що
роздмухує вогник дитячої думки й мови.
В. Сухомлинський.

Виховна сила казок відома людям з давніх часів, багато казок передавалися з вуст у вуста і давно отримали статус народних. Казки про правду і кривду, Івана-дурника, що перемагає ворогів кмітливістю, прекрасних і премудрих дівчат виступають свого роду чарівним дзеркалом реального світу. І власного, поки ще не відкритого внутрішнього світу дитини.

Слухаючи казку, малюк вчиться відрізняти правильні вчинки від неправильних, добрих персонажів від злих, бачить негативні наслідки поганої поведінки. Виховний ефект досягається без нотацій і моралей, дитина отримує нові знання про світ і про саму себе природно. Переконаність, що добро обов'язково перемагає, що можна завжди вирішити будь-яке завдання, залишаючись чесною і доброю людиною, позначається на характері дитини найпозитивнішим чином. Вона стає більш впевненою в собі, сміливішою і рішучішою, цінує друзів і допомагає оточуючим.

Як правильно читати казку

Дуже часто дорослі не замислюються над тим, чи правильно вони читають дітям казки, чи приносять вони їм користь.

Правила читання казок дітям:

  • Усі казки батьки повинні читати в спокійних умовах. Дитина має зручно розташуватися поряд у комфортній атмосфері.
  • Читати казку необхідно вдумливо, пояснюючи дитині незнайомі слова, обговорюючи основні моменти.
  • Важливо вислуховувати думки самої дитини про почуті події з казковими героями.
  • Не можна говорити дитині, що її судження неправильне, або засуджувати її позицію.
  • Не бажано читати декілька казок відразу, тому що мораль кожної казки повина бути осмислена дитиною.

Казкова безпека

Як навчити дитину правил безпеки за допомогою казок?

Перші казки, які слухають малята, чомусь дуже схожі зі страшилками. Але це страшилки не для дітей, а для їх батьків. Саме батьки повинні стежити за дітьми, адже саме вони повністю відповідають за їхнє благополуччя, доки діти безпорадні. Отже, батькам необхідно пояснювати, що буде, якщо:

  • дитину покласти на край ліжка;
  • залишити без догляду;
  • дитина візьме заборонений предмет;
  • дитину залишити на вікні без догляду.

Казки застерігають батьків і попереджають про їхні наслідки. Якщо розглянути будь-яку казку, то можна знайти в ній багато корисних рекомендацій-нагадувань про техніку безпеки. Це нагадування більше стосуються дорослих.

Рекомендації для батьків

1. У казках про великодушних, сильних і благородних персонажів головним героєм краще зробити вашу дитину. Називайте героя ім'ям малюка, щоб ваш син чи донька уявляли, що саме вони здійснюють ці хороші й добрі справи. Так ви закладете в дитині правильні думки про те, яким героєм вона може бути в житті.

2. Казки, в яких герой спочатку постає перед нами "поганим" (жадібним, примхливим, егоїстичним), навпаки, не варто прив'язувати до вашої дитини. Нехай у казці цього персонажа називають просто "схожим на тебе", а його негативною якістю буде те, що вам дійсно не подобається в характері дитини. Це допоможе скорегувати дитячу поведінку, не осуджуючи і не соромлячи, адже в кінці історії персонаж обов'язково засвоїть урок і зміниться в кращу сторону.

3. Те, як ви будете читати казку, має важливе значення для відносин мами і малюка. Ви сидите поряд, дитина чує ваш голос, притискається до вас, разом у вас одні і ті ж емоції - в такий момент встановлюються теплі, довірчі відносини. Жоден професійний оповідач чи актор не зможе замінити дитині близькості і уваги мами.

4. В одній казці може розглядатися тільки один каприз або позитивна властивість характеру. Не можна перемогти всі недоліки одним махом - занадто складний сюжет не забезпечить корисного ефекту від казки.

5. Сама по собі книжка з казками не повинна привертати зайвої уваги малюка. Ілюстрації професійних художників не дають можливості придумати свої образи, тому краще самостійно обговорити з дитиною зовнішність героїв або прстрій чарівного міста. Нехай малюк сам подумає який капелюх може бути у доброго чарівника або на чому пересувається хоробрий персонаж. Такі маленькі вправи чудово розвивають фантазію і любов до творчості.

Автор: Гавриленко Тетяна Вікторівна
Посада: практичний психолог.

Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»

Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.

Освіта.ua
26.02.2013

Популярні новини
Місцева влада зможе утримувати школи, - Гройсман За 11 місяців 2016 року додаткові надходження до місцевих бюджетів сягнули 44 млрд
Керівники шкіл та вишів подаватимуть е-декларації Починаючи з 01 січня 2017 року, освітяни-керівники будуть зобов'язані подавати е-декларації
В МОН хочуть відкрити процедуру надання грифів Міністерство освіти має намір зробити відкритою процедуру надання грифу навчальній літературі
МОН зменшить регуляторний вплив на школи У відомстві переглянуть накази МОН на предмет зменшення регуляторного впливу в освіті

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!