Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Дошкільне виховання На гостини до звірят. Заняття в логопедичній групі
Рейтинг
16

Конспект бінарного заняття в середній логопедичній групі на заявлену тему. Мовленнєвий програмовий зміст: розвивати розповідне мовлення; учити дітей граматично правильно будувати речення; удосконалювати фонематичний слух, активізувати вживання прийменників і дієслів, продовжувати вчити складати описові загадки про диких тварин

На гостини до звірят. Заняття в логопедичній групі

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 4 з 5 на основі 4 оцінок.

Програмовий зміст

  1. Мовленнєвий – розвивати розповідне мовлення, вчити дітей граматично правильно будувати речення, вдосконалювати фонематичний слух, активізувати вживання прийменників і дієслів, продовжувати вчити складати описові загадки про диких тварин за допомогою опорної схеми.
  2. Фізичний – розвивати дрібну моторику, розвивати уміння передавати імітаційними рухами поведінку тварин.
  3. Креативний – розвивати тактильно – кінестетичні відчуття на основі сенсорики, що сприяє активізації мовленнєвої діяльності, заохочувати дітей перевтілюватися в заданий образ.
  4. Емоційно – ціннісний – стимулювати дітей до творчо – мовленнєвого самовираження.
  5. Пізнавальний – розвивати увагу, мислення, пам’ять, розширювати знання дітей про світ тварин.
  6. Соціально – моральний – формувати в дітей бережливе ставлення до тварин.
  7. Обладнання: мякі іграшки ведмедика, зайчика, їжачка, білочки, площинне зображення дятла, дерева, лісові телевізори, люстерка, зображення лісової галявини, волоські горіхи із розрахунку на кожну дитину, грибочки і яблучка з пінопласту, дерев'яні дощечки і палички, соняшникове насіння, указка, запис «звуки лісу», «стукіт дятла», «ритмічна мелодія», «музика для релаксації.

Вступна частина

Організаційний момент. Діти заходять до зали, вітаються з гостями.

Логопед:

- Дітки сьогодні я пропоную вам здійснити подорож до весняного лісу. А для того, щоб дізнатися, кого ми можемо зустріти в лісі, треба подивитись у ці чарівні телевізори. Станьте рівненько, вдихніть повітря через носик і дмухайте ….. Подув легенький вітерець, потім сильніший, і нарешті, дме вітрище. (Діти дмухають спочатку легенько, потім сильніше, і нарешті ще сильніше звучить запис шуму вітру).

Основна частина

Роздивившись в чарівних телевізорах лісових мешканців діти складають описову загадку про них за допомогою опорної схеми. (Ця тваринка маленького розміру, колір хутра сірий, але буває і білий, полюбляє їсти моркву, капустку; хвостик в цієї тварини коротенький, живе в лісі). Інші діти відгадують ці загадки.

З-за дверей чути сумний голос і зітхання. До зали заходить лисичка (психолог) і розповідає, що в неї сталася біда. Вона заблукала і не може знайти шляху до свого будиночка, просить діток їй допомогти. Діти погоджуються і разом з лисичкою вирушають в подорож до лісу.

Логопед: А щоб дізнатися, кого ми зустрінемо першим, послухайте цю загадку: Хвіст куценький, довгі вуха, має в шафі два кожухи. Влітку одягає сірий, ну а взимку – теплий білий. Діти відгадують загадку і логопед знімає тканину, якою був вкритий зайчик.

Зустрівши зайчика, в якого дуже неслухняний ротик, діти вирішують йому допомогти і показують зайчику, які вправи треба робити, щоб язичок, губки, щічки стали слухняними. (Виконують артикуляційну гімнастику із люстерками з елементами самомасажу).

Діти вирушають далі разом з лисичкою і логопедом, підходять до деревця під яким сидять ведмедики, накриті тканиною. Логопед читає загадку: Хто все літечко гуляє, їсть малину, мед шукає, а зимою тільки спить, бо не знає, що робить? (Діти відповідають: ведмідь!) Логопед піднімає тканину, якою вкриті ведмедики.

– Дітки, та це ж ті ведмедики, про яких ми знаємо з вами віршик. Я пропоную вам його розповісти і показати. Діти розповідають вірш «В лісі є зелена хата» і супроводжують його відповідними рухами.

Дітки, а гляньте - но, це ведмежатко таке неслухняне, бешкітливе, весь час ховається від своєї мами. От і зараз воно сховалося, а давайте допоможемо мамі ведмедиці знайти його. (Діти по черзі називають місце знаходження ведмедика і показують указкою: ведмежа заховалося під кущиком, на гілочці, на пеньочку, між пеньочком і кущиком, біля грибочка).

«Лисичка» (психолог) запрошує дітей погратися і відпочити на галявині (психогімнастика). Потім дітки сідають на галявину.

«Лисичка» роздає дітям тактильні дощечки.

Дітки, візьміть дощечку в руку, замружте очі і спробуйте уявити, на хутро якого звіра схожі ці дощечки. (Діти із замруженими очима погладжують рукою дощечку, звучить спокійна музика). І відповідають: Ця дощечка схожа на ведмедика. Ця дощечка нагадує мені котика. Чому? Тому, що вона м’якенька як хутро у котика).

Діти вирушають далі, лисичка читає загадку про наступну тваринку. Діти відгадують і підходять до деревця, на якому сидить білочка. Логопед знімає тканину, якою була накрита білочка. Беруть горішки, що порозкидала білочка, і роблять пальчикову гімнастику.

Діти підходять до наступного деревця. Логопед читає загадку про їжачка, діти відгадують, і логопед піднімає тканину, якою був вкритий їжачок, діти бачать їжачка, що розгубив свої припаси: грибочки і яблучка. Вони допомагають їжачку: нанизують їжачкові припаси на нитку, потім дарують це «намисто» їжачкові. Лисичка знаходить доріжку до своєї хатинки і хоче вже йти, але дітки не хочуть відпускати її і запрошують ще погратися з ними в лісі.

Звучить запис стукоту дятла. Логопед запитує в дітей, чи впізнали вони, хто це? Діти відгадують, що це дятел, слухають, як він може стукати дзьобом по дереву і відстукують ритмічний малюнок дерев’яними паличками по дерев’яних дощечках разом з лисичкою.( 1-1,2-1,2-2,2-1,2-3,3-3).

«Лисичка»:

Дітки, я вже трохи стомилася і запрошую вас відпочити на галявині. Хвилинка релаксації з музичним супроводом.

Логопед:

Дітки, гляньте, що ж це порозкидав дятлик-жартівник? Це ж насінинки Я пропоную вам зібрати це насіннячко і виготовити з нього подарунки для наших звірят.( Діти сідають за столики і виготовляють подарунки для звірят: на дощечці, покритій пластиліном, викладають з насінинок горішки, яблучка, діжечку з медом, листочок і віддають їх лисичці, просять її передати ці подарунки лісовим звірятам.

Заключна частина

Логопед: Діти, куди ми з вами сьогодні подорожували?

Що вам сподобалося в лісі? Кого ви зустрічали в лісі? А це дикі тварини чи домашні? Що нового дізналися на занятті?

Автори:

  • Кудряченко Олена Станіславівна, учитель-логопед
  • Влад Світлана Петрівна, практичний психолог

Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»

Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.

Освіта.ua
20.11.2012

Популярні новини
Гриневич пообіцяла вигризати зарплати для вчителів Міністр освіти заявила, що має намір добиватись підвищення заробітних плат для вчителів
Школи мають самі вирішувати питання шкільної форми Питання щодо шкільної форми має регламентуватись внутрішніми правилами школи
Профспілка передумала виводити освітян на «акції протесту» Анонсована раніше «акція протесту» освітян не відбудеться. Профспілка домовилась з урядом
Українські вчителі найбідніші в Європі, - профспілка Рівень зарплати українських учителів найнижчий серед пострадянських країн

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!