Osvita.ua Середня освіта Форум педагогічних ідей Адміністрування школи Використання хмарних технологій у процесі управління навчальним закладом
Рейтинг
102
Вибір редакції

У статті на заявлену тему авторка вказує, що хмарна технологія - це технологія, яка надає користувачам Інтернету доступ до комп’ютерних ресурсів сервера та використання програмного забезпечення як онлайн-сервісу

Використання хмарних технологій у процесі управління навчальним закладом

Оцініть публікацію
Рейтинг статті: 4.1 з 5 на основі 25 оцінок.

Новий навчальний рік для освітян нашої держави розпочався в дещо нових умовах життя всього суспільства.

Тому на часі ефективне використання в процесі управління навчальними закладами інформаційних та комунікаційних технологій. Саме комунікації вносять у процес управління освіти дуже важливий компонент – мобільність, гнучкість, доступність з будь-якого місця перебування керівника навчального закладу.

Вже давно минули ті часи, коли комп’ютер був «героєм» фантастичного футуристичного роману або інструментом для роботи фахівців вузького кола спеціальностей. Технології розвиваються надто швидко, рівний доступ до інформації отримали мільйони людей, і дійсно щоб "тримати руку на пульсі" необхідно бігти удвічі швидше!

Наші навчальні заклади вже забезпечені локальною мережею та достатньою кількістю техніки. Використання мережевих технологій, як локальних так і глобальних, може суттєво покращити процес управління та його ефективність, а з часом і докорінно змінити.

Сьогодні комп'ютер став незамінним помічником і у роботі освітян. Ми створюємо тисячі документів, роздруковуємо їх, шлемо електронними листами колегам, стикаючись при цьому з низкою проблем…

  • накопичення великої кількості інформації – потреба у структуризації даних, швидкому пошуку потрібних документів та ін.
  • своєчасність доступу до інформації усіх учасників навчально-виховного процесу
  • організація спільної роботи над проектами з іншими учасниками навчально-виховного процесу
  • синхронізація даних, що обробляються
  • екологічність та багато ін.

Гадаю з цими "приємностями" зустрічається більшість освітян. Наявність проблеми – це точка старту до її вирішення. Для нашого колективу панацеєю у вирішенні цих проблем стали "хмарні" технології та сервіси.

Без перебільшення можна стверджувати, що це саме ті технології, про можливості яких сучасна освічена людина вже має уявлення, покликані розвантажити нас, освітян, від паперової рутини та безкінечних нарад з окремих управлінських питань.

Отже, в першу чергу варто з'ясувати що ж таке "хмарна" технологія?

Хмарна технологія — це технологія, яка надає користувачам Інтернету доступ до комп’ютерних ресурсів сервера і використання програмного забезпечення як онлайн-сервісу.

Всі дані ви розміщуєте на віддаленому сервері і Інтернет, і надалі з будь-якого комп’ютера, який має підключення до Інтернет,можете опрацьовувати свої дані використовуючи потужності віддаленого сервера, достатньо мати підключення до Інтернет та будь-який браузер, встановлений на комп'ютері.

Що також є зручним, що більшість хмарних сервісів мають свої мобільні застосунки для більш зручної роботи з ними на планшетах та смартфонах як під iOS так і під Android, що дозволяє фактично мати постійний зв'язок з усіма вашими даними будь-де і будь-коли.

У "хмарі" підтримуються три основних види діяльності, що зумовлює певні напрямки їх використання:

  • Комунікація — це процес обміну інформацією (фактами, ідеями, поглядами, емоціями тощо) між двома або більше особами.
  • Колаборація — процес спільної діяльності, наприклад в інтелектуальній сфері, двох і більше осіб або організацій для досягнення спільних цілей, при якому відбувається обмін знаннями, навчання і досягнення згоди.
  • Кооперація ― співробітництво, взаємозв'язок людей у процесах їх діяльності.

Власне тепер, про практичний аспект.. Що і як використовуємо ми?

Крок 1. Організація файлового сховища. Таких сервісів досить велика кількість.

Так склалося історично, що з 2012 року ми почали використовувати сервіс Гугл Диск для організації даних шкільної документації та віртуальну флешку – Е-диск Укр.нету. (для завантаження матеріалів педагогів). Суттєвою відмінністю Гугл Диску є можливість одразу редагувати документи без їх завантаження на комп’ютер.

Крок 2. Надання спільного доступу до редагування чи перегляду документів

Таким чином, наприклад, заступники директора опрацьовують проект річного плану та ін. документи. Створено Гугл групу Вчителі НВК №10 і цій групі дається право на редагування певних документів. Так, вчителі школи спільно заповнюють таблиці Прогнозу результативності НВП, Довідку виконання навчальних програм, Графіки роботи шкільних гуртків, факультативів, індивідуальних та групових консультацій, спільно з головами МО організовується робота над аналітичними довідками з питань аналізу результатів адміністративних контрольних робіт, моніторингу якості освіти тощо. Перебування в навчальному закладі учасників цих процесів не обов'язкове, а можливість висловити свою позицію та бути почутим є у всіх членів колективу.

Створення презентації аналітичного характеру, яка вимагає збору інформації великого обсягу, залучення великої кількості колег для проведення майстер-класу, засідання МО, педагогічної ради і т.д. не лякає координатора ці їж справи, адже всі залучені он-лайн беруть участь у створені презентації, не відриваючись від свого робочого місяця або із зручного домашнього крісла. Саме Гугл-диск дозволяє педагогу працювати будь-де і будь-коли.

Крок 3. Мабуть найбільшим головним болем користувача є синхронізація своїх даних між різними ПК. Власне, наше знайомство з «хмарними» сервісами почалося в той прекрасний момент, коли ми втомилася по декілька разів на день копіювати на «флешку» власні документи вдома або на роботі та «переносити» їх на робочий/домашній комп’ютер і знов виконувати зворотні дії. І, як «ліниві люди» почали шукати вихід з ситуації J

Більшість хмарних файлових сховищ має свої локальні клієнти – програми які встановлюють на комп’ютер, планшет, смартфон для більш зручної роботи.

Звісно, можна було б ще довго говорити і згадувати інші не менш корисні сервіси у роботі управлінця – це органайзер Evernote, календар-органайзер Google Календар та ін.

І якщо можливості інтернет-ресурсів ми вже використовуємо, то стає питання про створення ефективної системи та її застосування у навчально-виховному процесі та в процесі управління навчальним закладом на рівні школа- управління освіти-департамент.

На перший погляд створити таку чітку та струнку систему дуже важко.

Але це дасть можливість: підвищувати професійний рівень керівників навчальних закладів, педагогів в галузі застосування сучасних педагогічних та інформаційних технологій, спростить вересневі( та взагалі ) звіти ( вони втратять свою актуальність), якщо, наприклад:

1. Створити на сайті управління освіти репозитарій «Нові горизонти ІКТ в освіти міста» з метою відкритого доступу до банку результатів інноваційної діяльності та налагодження зворотного зв’язку між освітянами міста з питань управління навчальними закладами та методичного супроводу навчально-виховного процесу:

  • дистанційні курси,
  • відео презентації педагогів-новаторів,
  • презентації інноваційних рішень для освіти,
  • відео лекції з актуальних проблем інформатизації освіти, досвіду використання ІКТ в навчально-виховному процесі та адміністрування,
  • он-лайн виставки-презентації, дискусії,
  • конкурси,
  • освітні квести,

2. Створити хмарний журнал «Діалог для змін» з метою створення єдиного реєстру методичних наробок освітян міста, які знаходяться в мережі Інтернет;

3. Створити базу учнів міста;

4. Створити базу педагогів міста.

Наш навчальний заклад – пересічна школа, у нас немає 100% сучасних супер-вчителів. Все на початку було: недовіра, іронія та спротив. Але завдяки командній наполегливості та глибокій вірі в кінцевий результат нам вдалося подолати шлях від «я не буду, не вмію, не хочу цього робити» до «це ж так просто!»

Тепер, коли НВК №10 м. Хмельницького – переможець I та II етапів конкурсу «Відкритий світ», коли початкова школа увійшла до складу експериментального майданчика II етапу Україно-шведського проекту «Освіта для сталого розвитку в дії», коли 10% учителів за власною ініціативою навчаються на курсах дистанційної академії, 30% вчителів отримали сертифікати тренінгів «Е-навчання» та практикувалися опановувати Веб-сервіси, призначені для освіти, а 90% звично користуються Е-диском, Гугл-диском – ми почуваємо себе підкорювачами стихій. Гірську річку не можна зупинити, але можна отримати насолоду від рафтингу (сплавлятися річкою).

Тому ми звертаємось до всіх освітян: «Єднаймося в хмарах!» Це спростить наше життя: Алфавітна книга он-лайн, База педагогічного колективу та технічного персоналу дозволяють звіт ЗНЗ, щорічний звіт про педагогічний склад, планування атестації робити не по кілька днів, а за 15-20 хвилин.

Сподіваюся, що ви також закохаєтеся у хмарні сервіси так як і ми.

Що для цього потрібно? Комп'ютер, Інтернет, і насамперед, БАЖАННЯ!

Автор: Мігунова Інна Анатоліївна
Посада: заступник директора з НВР.

Матеріал розміщено в рамках проведення Форуму педагогічних ідей «УРОК»

Категорично заборонено використовувати цей матеріал на інших інтернет-порталах і в засобах масової інформації, а також поширювати, перекладати або копіювати будь-яким способом без письмового дозволу освітнього порталу Освіта.ua.

Освіта.ua
02.10.2014

Популярні новини
У школах відбулись свята Останнього дзвоника Цього року документи про освіту отримають 343 тисячі учнів 9-х класів та 185 тисяч одинадцятикласників
Київ посилює охорону шкіл і садочків Відповідні заходи вжиті у зв’язку із поширенням отруєння школярів газоподібними речовинами
Поділ початкових класів на групи: роз'яснення МОН Поділ здійснюється незалежно від того, як розподілений час між окремими й інтегрованими предметами
МОН офіційно продовжило строки вибору підручників Міносвіти продовжило строки проведення конкурсного відбору проектів підручників для 1 класу

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!