Osvita.ua Середня освіта Інклюзивна освіта Інклюзивна освіта в Україні потребує розвитку
Інклюзивна освіта в Україні потребує розвитку

Уповноважений президента з прав дитини констатує наявність комплексу проблем в цій сфері

Інклюзивна освіта в Україні потребує розвитку

Уповноважений Президента України з прав дитини приділяє постійну увагу запровадженню та розвитку в Україні інклюзивної освіти для дітей з особливими потребами. Про це йдеться у звіті Уповноваженого Президента Юрія Павленка, представленому Главі держави.

У документі зазначається, що на виконання доручення Президента від 30 серпня 2012 року у Державному бюджеті 2013 року в 2,5 рази (до 48 млн грн) збільшено обсяги видатків на освіту дітей з особливими потребами у загальноосвітніх навчальних закладах, що створює відповідні умови для відкриття інклюзивних класів у загальноосвітніх школах та інклюзивних груп в дошкільних закладах.

Також, зазначається у звіті, у Державному бюджеті України на 2013 рік передбачено 10 млн грн на видання підручників і посібників для учнів з особливими освітніми потребами, в тому числі виготовленими шрифтом Брайля.

Разом з тим, уповноважений президента з прав дитини констатує наявність комплексу системних проблем в цій сфері та необхідність активізації діяльності центральних та місцевих органів влади з реального забезпечення права дитини з особливими потребами, дитини-інваліда на якісну, доступну освіту.

«Розвиток інклюзивної освіти обумовлює необхідність тісної професійної співпраці педагогічних, медичних, соціальних працівників в інтересах конкретної дитини. Проте, не розроблено міжгалузевих нормативних актів з питань цієї співпраці», - зазначив Юрій Павленко.

За його словами, відчувається гостра нестача роз'яснювальної роботи з громадою, педагогічною та медичною громадськістю.

«З-поміж інших, потребує вирішення проблема несприйняття інклюзивного навчання батьками як здорових дітей, так і дітей з інвалідністю, готовність педагогів до сприйняття таких дітей так само є проблематичною, і це все гальмує процес відкриття нових інклюзивних класів. Батьки дітей з інвалідністю часто натикаються на невмотивовані, на їх погляд, відмови у зарахуванні дітей до навчальних закладів, в тому числі і дошкільних», - зазначив Ю.Павленко.

Крім того, йдеться у звіті Уповноваженого Президента, необхідно визначити, дитина з якими саме потребами може навчатись в загальноосвітній школі за інклюзивною програмою.

«Розвиток інклюзивної освіти природно обумовлює удосконалення діяльності спеціальних шкіл та реорганізацію інтернатних закладів, що в результаті розширить можливості як спеціальних, так і загальноосвітніх шкіл, змінить практику співпраці педагогів з батьками та дітьми», - наголосив Ю.Павленко.

Освіта.ua
08.08.2013

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Марина Говорова
Наше общество делает таких деток изгоями, и основная причина здесь как раз в недостатке денег. Им действительно нужно выходить "в свет", так как без общения со сверстниками они угасают, но идеальный вариант все-таки отдельные учебные учереждения, только это не Донбас и Львов-Арена, на это денег точка нет.
Ирина Шульгина
Для Марина Говорова: тут ведь дело не только в деньгах. Вы посмотрите на наше общество. Вы бы рискнули отправить особенного ребенка в обычную школу? Да и мамы часто против. Сейчас никто никого не учит человечности и сопереживанию. Книг почти не читают, а по телевизору, если не "Менты", так очередной фильм про подростковый секс
Коментувати
Ольга Ильницкая
В цьому році я мала двох таких учнів - хлопчика - аутиста, з котрим взагалі дуже важко найти хоч якісь точки дотику, бо він живе у своєму придуманому світі, іноді стає агресивним і може трощити все навколо себе. Тоді може й вчительці добре перепасти. Його бабуся водила в школу і вчителі по черзі займалися з ним в кабінеті психолога. Я думаю, що така дитина має навчатисяч у спеціалізованому закладі і з нею мають працювати спеціалісти за відповідними методиками. Дівчинка - мала гострий пієлонефрит і до неї ми ходили до дому. Звичайно, що я не в змозі забезпечити її тим необхідним наочним матеріалом, який демонструю всьому класові. То ж мусіла викручуватися, як могла. Але це не має ставати проблемою вчителя - забезпечити таких дітей якісною освітою - турбота влади. А не пусто-порожнє жонглювання словами.
Виталий Бабенко
Для Ольга Ильницкая: у меня мама учитель, поэтому тоже наслышан о надомниках, программа такая же как и у остальных детей, просто сжата, а часов два раза меньше. Но основная проблема в том, что эти дети чувствуют, что не нужны обществу и желание учится у них постепенно сходит на нет, поскольку они ограничены в передвижении, недостаточно общения со сверстниками, и только стараниями учителей этого не изменить. Поэтому Вы абсолютно правы, государство обязано заботится о детях с особыми потребностями, и гарантировать им не только качественное образование, но и будущее!
Коментувати
Ирина Шульгина
У знакомой ребенок лежачий дома с ДЦП. Учительница приходит, занимается, искренне, терпеливо. Недавно приходила с детьми, чтобы поддержать. Но вчера позвонила, попросила 300 грн взнос заплатить на школу, а то ее директор спрашивает, почему не все в классе заплатили. Такой маразм. Но не она виновата, а система, где с тебя на каждом шагу хотят урвать. Деньги заплатятся, не хочется и с ней отношения портить, и чтобы она из своего кармана платила

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!