Фізична культура: критерії оцінювання. 6–11 класи

Орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень з фізичної культури учнів 6–11 класів 

Фізична культура: критерії оцінювання. 6–11 класи

Об’єктами оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках фізичної культури можуть бути:

  • виконання навчального нормативу (з урахуванням динаміки особистого результату).
  • техніка виконання учнями фізичних вправ.
  • засвоєння теоретико­-методичних знань.
  • виконання навчальних завдань під час проведення уроку.

Для оцінювання розвитку фізичних якостей використовуються орієнтовні навчальні нормативи передбачені навчальною програмою та нормативи запропоновані програмами  кожного варіативного модуля по роках вивчення. Порядок складання нормативів визначає вчитель відповідно до календарно-­тематичного планування.

При складанні навчального нормативу за його показником визначають рівень досягнень (низький, середній, достатній, високий), а потім з урахуванням динаміки особистого результату виставляють оцінку в балах.

Оцінюючи навчальні досягнення учнів з фізичної підготовленості, потрібно дотримуватися таких вимог:

  1. Навчальні нормативи складають учні основної медичної групи, які на момент прийняття нормативу не скаржаться на погане самопочуття та стан здоров’я.
  2. Кожній заліковій вправі передує спеціальна фізична підготовка (не менше як на двох заняттях).
  3. Перед складанням нормативу вчитель проводить розминку, а після — відновлювальні вправи.
  4. Учні мають можливість перескласти норматив на визначеному вчителем занятті.
  5. Учитель зобов’язаний забезпечити безумовне дотримання правил і виконання вимог щодо безпеки під час здачі нормативів.

У період з 01.09 до 01.10 кожного навчального року з метою адаптації учнів до навантажень на уроках фізичної культури прийом навчальних нормативів не здійснюють.

Невиконання нормативів з причин, незалежних від учня: непропорційний фізичний розвиток, пропуски занять з поважних причин, тимчасове перебування в підготовчій групі не є підставою для зниження підсумкової оцінки успішності.

Оцінювання техніки виконання фізичних вправ, рівня засвоєння теоретико-­методичних знань, виконання навчальних завдань під час уроку може здійснюватися як комплексно так і роздільно.

Рівні навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)

Початковий

1

Учні можуть розпізнавати деякі об’єкти вивчення та називають їх (на побутовому рівні)

2

Учні описують незначну частину навчального матеріалу; частково розпізнають інвентар та обладнання для проведення занять

3

Учні мають фрагментарні уявлення з предмета вивчення; з допомогою вчителя виконують елементарні фізичні вправи; використовують за призначенням навчальний інвентар та обладнання

Середній

4

Учні знають окремі відомості, що стосуються фізичних вправ; виконують елементарні технічні елементи вправ за зразком

5

Учні відтворюють навчальний матеріал, необхідний для виконання фізичних вправ, з допомогою вчителя; виконують більшість технічних елементів вправ з недоліками

6

Учні самостійно відтворюють значну частину навчального матеріалу, необхідного для виконання фізичних вправ;  виконують більшість запропонованих вправ

Достатній

7

Учні самостійно і логічно відтворюють фактичний і теоретичний матеріал, необхідний для виконання практичних завдань; частково контролюють власні навчальні дії; вправи виконують з окремими незначними відхиленнями в техніці за показниками кінематичних, динамічних або ритмічних характеристик (недосконала міжмязева координація, недостатня злитність виконання, незначна скутість рухів тощо); в основному виконують навчальні завдання під час уроку

8

Учні виявляють розуміння навчального матеріалу, наводять приклади, намагаються аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв’язки і залежності між фізичними вправами та їх впливом на організм; використовують набуті знання і вміння в стандартних ситуаціях; вправи виконують відповідно до вимог кінематичних, динамічних та ритмічних характеристик техніки (вільно, легко, невимушено) у стандартних сприятливих умовах їх виконання; виконує більшість навчальних завдань під час уроку

9

Учні володіють навчальним матеріалом і реалізовують свої знання та вміння в практичній діяльності; можуть аналізувати і систематизувати інформацію щодо впливу фізичних вправ на організм; вправи виконують відповідно до вимог кінематичних, динамічних та ритмічних характеристик техніки (вільно, легко, невимушено) у прогнозовано варіативних умовах; виконують всі навчальні завдання під час уроку

Високий

10

Учні володіють глибокими знаннями та уміннями і застосовують їх у нестандартних ситуаціях; беруть активну участь в розробленні та застосуванні комплексів вправ, спрямованих на розвиток фізичних якостей; вправи виконують відповідно до вимог кінематичних, динамічних та ритмічних характеристик техніки (вільно, легко, невимушено) у непрогнозовано варіативних умовах; старанно виконують всі навчальні завдання під час уроку

Високий

11

Учні володіють гнучкими знаннями і навичками в межах вимог навчальної програми, аргументовано використовують їх у нестандартних ситуаціях; самостійно розробляють комплекси вправ, спрямованих на розвиток фізичних якостей; вправи виконують ефективно на фоні втоми; при виконанні навчальних завдань проявляють позитивні лідерські якості

12

Учні мають системні знання та навички з предмета, свідомо використовують їх, у тому числі, у проблемних ситуаціях; самостійно розробляють комплекси вправ, спрямованих на розвиток фізичних якостей та забезпечують їх якісне виконання; вправи виконують ефективно у змагальних умовах; можуть регулювати процес виконання навчальних завдань відповідно до індивідуальних потреб організму

Оцінювання навчальних досягнень учнів, віднесених до підготовчої групи здійснюється на загальних підставах без складання навчальних нормативів.

При оцінюванні навчальних досягнень з фізичної культури також враховуються: особисті досягнення школярів протягом навчального року; активне ставлення до занять фізичними вправами; активна участь в організації і проведенні фізкультурно­-художніх і спортивних заходів. На основі зазначених показників учителі можуть застосовувати різноманітні системи нарахування заохочувальних балів.

Складено на підставі наказу МОН №1222 від 21.08.2013 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання  навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти».

Освіта.ua
19.08.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Віталій
чи маю право я працювати вчителем фізичного виховання , спеціальність 016 спеціальна освіта
Юлія
Добрий день. Скажіть, будь ласка, чи правомірно вчитель ставить на кожному уроці фізкультури 8 балів за розминку??? +2 бала, якщо ти сам її провів( у класі якщо що 22 учні, тобто 21 урок у тебе по 8 балів і лише один -10балів????) А за приготоване повідомлення максимум 10 балів, якщо на пам’ять, А 9б. і нижче, якщо підглядав, читав ну і так далі....
989
Для Юлія: зовсім не зрозуміло: 1 Ви не задоволені, що оцінку ставлять просто так за розминку на кожному уроці, без вимоги виконання навчальної програми?; 2. які ще повідомлення? це ж фізкультура. Тут вправи виконувати треба, а не писати повідомлення. У вас схоже гарні оцінки ставлять взагалі ні за що
Юлія
Я забула вказати, що діти вчаться дистанційно. Миколаївська область!!Вправи виконують на камеру, але оцінюється це у 8б.!!! Здати нормативи учні не можуть десь на стадіоні чи в ліцеї, тому або якісь повідомлення пишуть????, або 8 за розминку. Хочеш високий рівень - беріть батьків, йдіть на стадіон і записуйте на камеру як ви здаєте нормативи. Хіба це нормально??? Виходить,якщо я не знайду час, то за семестр донька отримає максимум 9б, а все інше у табелі 11, 12б.
Коментувати
Пуша
Равррррррррррраааааа... аапапппппппккккккккк... ккекееаеаееаеееааааа... ккуууууууууууууууууу... уукккккккккккггггггг... нв...
Вадим
На протязі... цікаво. Серйозні рекомендації. Обов’язково потрібно дотримуватися.
Юлія
Добрий день, учень на початок навчального року не приніс довідку про медогляд, відповідно медична сестра не знає до якої групи віднести учня. Як оцінювать учня без медичної довідки?
Віталій
Добрий день. Якщо учень 100% уроків без спортивної форми чи має право вчитель поставити учню неатестовано за семестр?
Богдан
Для Віталій: Також цікаво про це. Імовірно треба ставити неатестацію або ж можна опитати теоретичні знання, якщо дитина взагалі не займається. Можливо буде легше йому зробити презентацію чи подібне аніж працювати на уроці без заохочення. Різні ситуації бувають. А раптом у цього учня нема жодного бажання цим займатися? Нехай хоч якось спробує навчатися ...
Богдан
Ще напевно потрібно дізнатися групу учня. Раптом він спеціальної групи, підготовчої або просто звільнений з уроків. Будьте добрі, можливо, справді людина аж ніяк не хоче...
Коментувати
Наталія
Доброго дня вчитель фізкультури ставить за залік 12 дівчині яка була на змаганнях і не здавала залік, це правильно?
Вікторі
Скажіть, будь ласка, моїй доньці на підготовчій групі фізкульт. ставлять оцінки, хоча племіннику на підготовчій ставлять зараховано.Як правильно треба оцінка чи зараз?
Сергій
Ваш текст...скажіть будьласка чи ставити оцінки учням віднесеним до підготовчої групи?
дарина
Для Сергій: так, виставляти. не ставиться оцінка лише повністю звільненим від занять фізичної культури та спеціальній медічній групі. І то, ці учні мають знати теорію. А СМГ виконувати зарядку, відповідно до своєї хвороби. тільки батьки про це зовсім забули, а потім вчитель винен!!!
Коментувати
Тетяна
Учениця 6 класу за перший семестр мала оцінку "9". На початку другого семестру зробили їй операцію, внаслідок чого була звільнена від уроків фізкультури. Що ставити дитині за ІІ семестр і за рік?
Василь
Для Тетяна: 2семестр ЗВ. Річна 9
Ірина
Доброго дня! На підставі якого документу (2 семестр ЗВ. Річна 9) таким чином виставляється оцінка?
Коментувати
Інна
доброго дня, будь ласка, дайте розяснення щодо ситуаціїї,яка виникла при оцінюванні досягнень з фізкультури. Моя донька, учениця 5 класу, звільнена від занять через хворобу суглобів, однак у вересні місяці встигла отримати 6 балів з фізкультури. Сьогодні вчитель виставляє 6 балів за рік
Дмитро
Учитель фізичної культури- Грищишин О. П., взагалі неправильно ставить оцінки дітям, нічого не вчить, буває таке, що не приходить на уроки. Моєму синові занизив оцінку, хоча постійно грає у футбол, теніс і т. д.
Коментувати
Петро
Доброго дня, будь-ласка дайте роз’яснення якими документами регламентується оцінювання учнів на уроці фізичної культури і яким чим виставляється оцінка за урок? Чи проставляється вона в атестаті? 12,10,8 ....
Павло
Підкажіть будь-ласка, чи має право вчитель ставить двійку по фізкультурі за незданий реферат?
юля
Для Павло: так, це є завдання яке учень не виконав. Фіз-ра це і теоретичні знання, які дитина повинна була викласти в рефераті
Коментувати
Галина
Підкажіть будь-ласка, якщо учень 5 класу прийшов на урок фізкультури без форми, чи має вчитель поставити за таке 1 бал?
Денис
Для Галина: так має право адже по перше учень не готовий до уроку, по друге відповідно до інструкцій з охорони праці вчитель не має право допускати до уроку учнів без спортивної форми і як наслідок той не працює на уроці. А отже вчитель ставить 1 не за навність форми, а за роботу на уроці.
Оксана
Якщо за перший семестр оцінка 7, а за другий семестр зараховано.. Чи може бути похвальний листом?
Виктория
Для Денис: Підкажіть, будь ласка, якщо учень без змінного взуття не допускається до уроку з фізкультури, то про яку роботу на уроці ви говорите? За що 1 бал?
Коментувати