![]() |
Учні з низьким рівнем активності онлайн мають нижчий рівень освітніх компетентностей |
Онлайн-активність успішно впливає на компетентності учнів
В Україні учні з низьким рівнем активності онлайн мають істотно нижчий рівень читацької, математичної та природничо-наукової компетентності.
Про це свідчать результати аналізу відповідей учасників PISA-2018, оприлюдненого Українським центром оцінювання якості освіти.
Згідно з дослідженням, в Україні й у всіх референтних країнах учні з низьким рівнем активності онлайн показали істотно гірший рівень читацької, математичної та природничо-наукової грамотності порівняно з тими, хто має високий чи середній рівень онлайн-активності.
Як показує аналіз, 39 % українських 15-річних підлітків мають високий показник активності онлайн 45 % – середній, 16 % – низький, причому найменш активні в онлайн-середовищі учні з низьким соціально-економічним статусом.
Рівень активності учнів онлайн в Україні мало відрізняється за закладами різного типу. Натомість найбільша різниця в онлайн-активності учнів пов’язана з різним соціально-економічним статусом.
Високий рівень онлайн-активності демонструють 48 % учнів з високим соціально-економічним статусом, натомість серед учнів з низьким соціально-економічним статусом таких усього 30 %.
Кожен п’ятий хлопець або житель сільської місцевості також має низький рівень онлайн-активності. Серед дівчат і серед учнів з високим соціально-економічним статусом найменша частка з низьким рівнем активності онлайн – 11 % та 10 % відповідно.
Майже 62 % українських 15-річних підлітків кілька разів на день спілкуються в онлайн-чатах, натомість 17 % їхніх однолітків повідомили, що не робили цього ніколи чи майже ніколи, або зазначили, що навіть не знають, що це таке.
Окрім того, 95 % учнів шукають інформацію на певну тему в онлайн-середовищі принаймні кілька разів на місяць або й частіше, а 59 % – роблять це кілька разів на день.
Довідково: референтні країни — це країни, освітні характеристики й результати успішності 15-річних учнів яких узято для порівняння з аналогічними параметрами України. Відбір країн було проведено на підставі врахування подібної соціально-економічного становища цих країн із соціально-економічним становищем нашої країни або з огляду на їхню культурну чи історичну близькість до України. До переліку референтних країн увійшли Білорусь, Грузія, Естонія, Молдова, Польща, Угорщина та Словацька Республіка.
Освіта.ua
04.03.2021