Проблеми енергозбереження і мікроклімату шкіл
PR

Час осмислити інженерне обладнання шкіл з точки зору забезпечення здоров'я і безпеки дітей

Проблеми енергозбереження і мікроклімату шкіл

Більшість українських шкіл побудовані за типовими проектами, розробленими 40-50 років тому. Зрозуміло, що вимоги щодо комфорту й енергоефективності приміщень від цього часу значно підвищились. Також у світі досі продовжується пандемія коронавірусу. Тому зараз саме час осмислити інженерне обладнання шкіл, у першу чергу, з точки зору забезпечення здоров'я і безпеки дітей.

Дослідження вчених дозволили встановити вплив застояного повітря на поширення інфекційних захворювань і самопочуття учнів. Відсутність припливу свіжого повітря в приміщеннях позначається на підвищенні концентрації вуглекислого газу, а також прогресуванні мікробів і бактерій.

Стандартне провітрювання класів на перервах дає тимчасовий результат, який зникає після 20 хвилин перебування в приміщенні і не дозволяє домогтися дотримання санітарно-гігієнічних вимог. У холодну пору року не можна залишати відкритими вікна, що не дозволяє провітрювати клас постійно. Саме з цієї причини системи вентиляції є необхідною і обов'язковою умовою експлуатації сучасних шкіл.

Системи вентиляції українських шкіл

У державних навчальних закладах використовується мінімальна кількість обладнання для облаштування вентиляції. У приватних школах кількість використовуваних пристроїв і тип змонтованих венткоробів залежить від стандартів і переваг організації. Сьогодні існує два основних види вентиляції, що використовується в школах: природня і механічна припливно-витяжна.

Перший тип зустрічається тільки в навчальних закладах старого типу. Найчастіше в закладах відсутні навіть вентиляційні повітропроводи, тому приплив свіжого повітря здійснюється шляхом провітрювання класів. У кращому випадку для підтримки нормативних показників якості повітря використовуються припливні клапани на вікнах. Недоліком є значні тепловтрати на нагрів припливного повітря і неможливість якісно контролювати параметри повітря в класах.

Для того щоб системи вентиляції та опалення відповідали сучасним вимогам, необхідно проводити проектування і монтаж інженерних систем.

У процесі проектування і виконання розрахунків системи вентиляції враховуються такі чинники:

  • графік перебування в класі протягом тривалого періоду часу;
  • рівень шуму при роботі обладнання;
  • норми повітрообміну;
  • температурні режими та інше.

Норми повітрообміну різні для кожного типу приміщень. Наприклад, розрахунок на одну людину може бути визначено згідно наступних показників:

  • 20 м3/год у класах й аудиторіях;
  • 80 м3/год для спортивних залів;
  • 20 м3/год у їдальні.

Сьогодні в приватних і державних школах нового типу встановлюються припливно-витяжні системи вентиляції, які забезпечують приплив свіжого повітря і видалення вуглекислого газу в постійному режимі. Використання повного комплексу обладнання допомагає знизити витрату електроенергії, досягнувши якісного повітрообміну в приміщеннях різного призначення. Припливно-витяжна система може бути двох видів: лише з нагрівом повітря в зимовий період року або з нагрівом повітря взимку і кондиціюванням влітку.

Система вентиляції з пристроями нагріву повітря забезпечує постійне підтримання комфортного клімату. Система нерідко обладнується пристроями рециркуляції тепла, яка дозволяє знизити витрати на нагрівання повітря до 70%. Система має високий ККД, однак не створює комфортних умов в літній час.

Припливно-витяжна вентиляція з підігрівом і кондиціонуванням повітря – повністю укомплектована система, що відрізняється підвищеним контролем клімату в приміщеннях. Наявність нагрівального обладнання та камер охолодження повітря дозволяє регулювати температурні режими в будь-який час року. Використовується складна система автоматизації, що робить її досконалою для сучасних умов експлуатації в школах. Недоліком є висока ціна на обладнання, розробку і монтаж вентиляції.

У державних школах повсюдно використовуються природні вентиляційні системи. У приватних навчальних закладах популярністю користуються припливно-витяжні з обладнанням для нагрівання повітря. Третій тип систем використовується рідше за інші через високу вартість. Загалом більшість шкіл потребує реконструкції систем вентиляції.

Основні задачі реконструкції – комфортний мікроклімат в приміщеннях, енергозбереження і енергоефективність.

Реконструкція опалення шкіл

Реконструкція системи опалення школи з влаштуванням теплового пункту або індивідуальної котельні дозволяє знизити витрати на опалення від 30 до 50%. При реконструкції системи опалення необхідно проводити заміну трубопроводів, підводок, запірної арматури та радіаторів. Облаштування системи погодного регулювання дозволяє автоматично підтримувати температуру теплоносія в подаючому трубопроводі на необхідному рівні, залежно від температури повітря назовні, часу доби і дня тижня, що дозволяє економити на оплаті за опалення.

Сучасні інженерні рішення, матеріали і устаткування дуже відрізняються від тих, які застосовувалися раніше. Тому грамотний підбір обладнання не менш важливий, ніж якість монтажних і проектних робіт. Найбільш поширеним рішенням на даний момент є секційні і панельні радіатори, підключені до двотрубної горизонтальної системи опалення.

Реконструкція систем опалення і вентиляції найчастіше виконується в період проведення капітального ремонту. При цьому застарілі мережі замінюються на нові, які більшою мірою відповідають вимогам щодо енергозбереження, зовнішнього вигляду, а також технічним параметрам. Здійснювати реконструкцію повинні тільки професіонали.

Самостійне виконання робіт може призвести до серйозних прорахунків, через які в майбутньому можливі аварії та повний вихід устаткування з ладу. Професійні майстри компанії ТОВ «Теплософт» виконують поставлені завдання ретельно і відповідально, вони здатні зробити перепланування інженерних мереж будь-якої складності.

Освіта.ua
20.01.2021

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
Я думаю, Теплософт нічого не вдіє з нашими +5°С в кабінеті фізики. Хоч як реконструюй систему опалення, без забезпечення паливом це немає ніякого смислу.