Учні переповнених класів навчаються краще, -  дослідження

У третьокласників великих класів вищий рівень розвитку наскрізних умінь

Учні переповнених класів навчаються краще, - дослідження

Учні класів з високою наповненістю (понад 30 учнів) краще виконують завдання на розвиток наскрізних умінь, передбачених у Державному стандарті початкової освіти. Вони справляються з компетентнісними завданнями успішніше, аніж однолітки з класів із середньою (від 20 до 30 учнів) та невисокою наповненістю (до 20 учнів).

Таким є один з результатів комплексного дослідження ефективності впровадження Нової української школи, проведеного з ініціативи Міністерства освіти і науки громадською організацією «Центр підтримки освітніх реформ».

Метою дослідження була оцінка ефективності впровадження реформи НУШ у частині формування наскрізних умінь учнів початкових класів, а також у частині сприйняття її учасниками освітнього процесу.

У 2019 році проведено перший етап дослідження із залученням третьокласників, які навчаються за Держстандартом початкової загальної освіти 2011 року. Водночас до вибірки було включено частину шкіл, які беруть участь у пілотуванні Держстандарту початкової освіти 2018 року.

Дослідження рівня сформованості наскрізних умінь учнів початкової школи відбувалось у 149 закладах освіти. Загалом у ньому взяли участь 897 третьокласників.

Більше половини груп учнів, які взяли участь у дослідженні, на достатньому та високому рівнях володіють усіма наскрізними вміннями, визначеними в чинному Держстандарті (читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, уміння конструктивно керувати емоціями, оцінювання ризиків, приймання рішень, розв’язування проблем, співпраця з іншими особами).

Окрім того, саме в класах з невеликою наповнюваністю, тобто там, де вчитель може приділити кожній дитині більше часу, учні ставлять більше спонтанних та організаційних запитань, ніж це відбувається у великих класах.

Як підкреслено в результатах дослідження, майже дві третини урочного часу (близько пів години) учні початкових класів зайняті адаптивною активністю: слухають учителя, працюють у зошитах чи з підручником, беруть участь у перевірці знань тощо. На неадаптивну активність – проявляють творчу / дослідницьку активність, беруть участь у дидактичних та інших іграх, проявляють позитивні або негативні емоції тощо – припадає близько 10–13 хвилин, серед яких виявлення власної ініціативи в середньому триває менше хвилини. Такий розподіл активностей на уроці свідчить про брак умов для розвитку творчого потенціалу учнів початкової школи.

Підкреслено, що учні в пілотних класах більше часу займаються різними видами неадаптивної активності. Така відмінність відповідає ключовим положенням концепції Нової української школи, якими передбачено запровадження дослідницького методу навчання та методів навчання через гру, формування наскрізних умінь, таких як творчість, уміння конструктивно керувати емоціями тощо, і свідчить про підтримку творчого потенціалу дитини в умовах запровадження Нової української школи.

РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ

Освіта.ua
18.09.2020

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
М
Які розумні люди при владі,що були що є!Вас там забагато в міністерстві заступник,заступник заступника,може там ще є заступник туалетів?!Які зарплати одержуєте!Вже час вас скоротити,щоб менше грошей менше буде на зарплати!Яка від вас користь,що вас там стільки?Я вже давно писала за переповнені класи,що вже можна в спортзалі уроки проводити!Ви би хоч раз зайшли в переповнені класи і подивилися як діти сидять ,в класі душно,а ще якщо клас зі сонячної сторони-в дітей голови болять!Зараз діти слабкі не такі як скоріше були,більш витривалі!,і Чорнобиль і хімія!Дибіл на дибілі,дибілом поганяє,але це вони для нас дибілів,як вони рахують людей нижчого сорту,дибілізація нації!!,для себе для своїх дітей-все найкраще!
Lora
Це так "ніжно" підводять нас до думки, що класи мають бути наповнені не менше ніж 32 учні.. А всі попередні висновки фахівців, дослідження роботи в інших країнах - фейки. Менше ставок вчителя - менше витрат з бюджету.
Патент
Давайте проводити уроки на СТАДІОНАХ, плюс-мінус 10 тисяч учнів на уроці,а ще краще на Олімпійському)...оце знання будуть
Covid-19
Хто вам дозволив видаляти мої коментарі, я звертаюся до вас розумово-відсталих адмінів. У мене таке відчуття, що ви видаляєте лише мої коментарі. Я прагну щоб люди на мене підписувалися, я не порушую правил сайту. А ви як ображені школярі займаєтеся тут тоталітаризмом.
Исаак Гольдман
Ой вей, таки хорошие новости! Теперь можно снести больше школ и построить вместо них супермаркеты! А гои пусть учатся по 200 человек в одном классе! А почему бы и нет? Умнее станут! Вот такая она, новая украинская школа! ИИИИИИИИ!
Сергій
Це круто. Якщо в сільській школі наповнюванісь класу від трьох до шести учнів, то вони не зможуть здобути знання, які вчитель надає в класі де тридцятерко дітей???? Ви самі вірите в цю гіпотезу???? От чому з села роблять неадекватів??? Ну да, Кремінь з села, раніше також було простіше. Але зараз не може вся країна бути з одного регіону. Борітеся -- поборете!!! Нам Бог допомагає!!!
Віктор Громовий
В якості гуманітарної допомоги пропоную ще кілька робочих гіпотез для майбутнього "дослідження" з претензією на Шнобелівську премію: Чим менші витрати на навчання одного учня, тим кращі академічні досягнення. Чим меншу зарплату отримують учителі, тим щасливішими вони почуваються і мають вищу мотивацію до праці та професійного розвитку. Діти, які не підвозяться до місця навчання шкільним автобусом, вчяться краще. Відсутність медсестри у школі позитивно впливає на стан здоров’я дітей. Тільки зашуганий "вказівками" і замордований паперовим божевіллям директор спроможний забезпечити прорив до нової якості освіти.
Сергій Бакута
"Закон України Про повну загальну середню освіту. Стаття 12. Формування класів (груп) у закладах загальної середньої освіти. Кількість учнів у класі (наповнюваність класу) державного, комунального закладу освіти не може становити менше 5 учнів та більше: 24 учнів, які здобувають початкову освіту; 30 учнів, які здобувають базову чи профільну середню освіту." Тож про яку "наповненістю (понад 30 учнів)" у НУШ може взагалі іти мова??? Які неуки проводять такі дослідження чи хто пише ці статті? Варто обрати юмориста президентом, уся країна перетворюється поступово у "Квартал-95"...
Элла Лосминская
Для Сергій Бакута: 24 учні - це з 2024 року.
Сергій Бакута
Для Элла Лосминская: положення про 30 учнів діє вже зараз. Тому про клас НУШ з наповнюваністю понад 30 говорити недоречно. Це вже порушення.
Коментувати
Надія
Не розумію, хто може повірити в результати такого дослідження. Ви, коли таке публікуєте, головою думаєте? Може зробити класи наповнюваністю від 100 до 200 дітей? Уявляєте, який результат буде? Головне, що по грошах зекономите, а як буде з дітьми чи вчителем - байдуже. Оце і є головна політика.
Людмила
Маячня! Причому, пiд замовлення.Таке враження,що не знають про що пишуть.Не треба людей вводить в оману своiми брехнями.Не срамiться.Спитайте вчителя-практика.Вiн вам розкаже.
Вікторія
Ну і нісенітницю написали, ви ці класи переповнені хоча бачили, чи зі стелі такі дані навели, в переповнених класах діти навпаки стають гірше вчитися, не виявляють бажання вивчати новий матеріал, слухають і бачать як вчитель намагається пів уроку заспокоїти і втихомирити дітей. Яке там навчання, якщо більша частина дітей не сприймають вчителів і їх манеру викладання. Придумали гарне виправдання для переповнених класів, ви що там себе так заспокоюєте, спустіться на землю, підіть і подивіться на цю освіту в таких класах...
Марічка
А можна узгодити назву з текстом? "Х1 працює краще за Х2" =/= "Х1 витрачає менше часу на власне роботу, ніж Х2". (Не кажучи вже про Центр "підтримки реформ"; якби ж той центр був хоч "оцінки реформ", хоч про людське око...)
Тетяна Кіба
Вчені взяли муху, сказали:"Лети!" - муха полетіла. ЇЇ спіймали, відірвали крила, сказали "Лети!" - муха лазила по столу. Вчені дійшли висновку: "Після того, як мусі відірвали крила, вона втратила слух". Знову пригадалось)
Скептик
Чому вважається, що анкетування є коректним дослідженням? Здається це дослідження вкладається в відомий анекдот про Штірліца: "Штірліц напував собаку бензином, собака пробігла декілька кроків і впала: Мабуть закінчився бензин - зробив висновок Штірліц".
микола кучевський
Для Скептик: Дослідження заслуговує міжнародної премії Шнобеля.
Коментувати
Олена
Я так і не зрозуміла, яким чином переповненість класів могла вплинути на рівень навчання. Головним в успішності є не кількість учнів, а досвід вчителя і зацікавленість батьків в знаннях своїх дітей. Звісно у гарного вчителя завжди будуть класи переповнені. Але від такої переповненості страждає здоровя дітей. а здоровя - це саме головне.
Тетяна Кіба
Для Олена: Головним в успішності індивіда є здібності, а їх природною основою розвитку є задатки (природжені анатомо-фізіологічні особливості нервової системи, мозку людини). То спочатку треба було провести моніторинг здібностей та задатків))
Ольга
Задатки дуже переоцінюють. Почитайте про Барбару Оклі та її книжки.
Тетяна Кіба
Для Ольга: Не в біографії Барбари Оклі, ні в її книжках я не бачу нічого, щоб суперечило моєму допису.
Коментувати
Слава Україні!
А батьки без грошей краще працюють)
Кэп
Большей тупости я не видел. Очень слабая попытка оправдать перегруженость школ...
Swjatoslaw Matwijchuk
Для Кэп: На номінацію "дурість року" претендент №1 - «Центр підтримки освітніх реформ» спільно спільно з їх покровителями із МОНу. А ще, бажано їм вручати дану номінацію в переповнених старшокласниками класах, щоб підсилити ефект від "результатів комплексного дослідження ефективності впровадження Нової української школи".
Коментувати