Osvita.ua Середня освіта Комбінування ‒ метод підвищення ефективності уроку
Комбінування ‒ метод підвищення ефективності уроку
PR

Найбільш дієвий метод проведення уроку - поєднання декількох способів донесення інформації

Комбінування ‒ метод підвищення ефективності уроку

Що мається на увазі під словом «комбінування»? Це поєднання декількох методів донесення інформації на уроці. Цей метод стає все більш актуальним, адже в багатьох школах вже є інтерактивна панель.

Щоб зрозуміти, чому ця стратегія ефективна, потрібно звернутися до когнітивної теорії мультимедійного навчання. Коли людина переглядає анімацію, інформація надходить у мозок двома окремими каналами: зоровим і слуховим. Далі інформація з кожного каналу потрапляє в робочу пам'ять (один із різновидів короткотривалої пам'яті). Там вона реорганізується у відповідну ментальну модель матеріалу, який ви вивчаєте.

Це може бути зорова чи вербальна модель — залежить від того, через який канал інформація потрапила у мозок. Ці моделі інтегруються з попередніми знаннями, які зберігаються в довготривалій пам'яті.

Таким чином, одна й та ж інформація зазнає подвійної обробки в робочій пам’яті. Так формується більше зв’язків між нейронами, що дозволяють запам’ятати нову інформацію та інтегрувати її в довгострокову пам’ять.

Навчання за допомогою тексту із зображеннями та анімаціями — це дієва стратегія. Вона дозволяє вчителю використовувати більше навчального матеріалу. Учень же краще запам’ятовує все необхідне за рахунок подвійного осмислення. Однак є важлива умова: візуальні матеріали мають бути не перевантажені деталями. Тобто, коли ви на інтерактивній дошці відкриває презентацію там не повинно бути безлічі тексту та поміток. Краще обрати прості та зрозумілі схеми. Вони допоможуть опанувати тему краще, ніж детальні та реалістичні зображення, адже кількість деталей відволікає увагу та ускладнює сприйняття головної думки.

Кожен вчитель має можливість зробити комбінований метод частиною всього навчання.

Комбінований метод при самостійному вивченні теми

  • знайдіть в інтернеті зображення, анімації чи відео, які пояснюють обрану тему. Не забувайте і про тестування, яке можна зробити за допомогою одного із інтерактивних сервісів;
  • обирайте книги та підручники, у яких матеріал супроводжується зображеннями. Якщо немає такої можливості, запропонуйте учням пошукати відповідні зображення в інтернеті або створити їх власноруч. Це чудова підготовка до уроку;
  • коли пишете план уроку або запитання для самоперевірки, малюйте схематичні зображення;
  • впроваджуйте онлайн-курси. Це — поєднання і звуку, і зображень, і тексту, і тестів. До речі, не нехтуйте тестами, адже вони допомагають не лише перевірити знання, а й закріпити їх у пам’яті.

Комбінований метод у класі

Зі звуковим супроводом на уроці проблем не виникне — це пояснення вчителя. Залишається підібрати якісний візуальний матеріал:

  • коли ви пояснюєте покрокові процеси, супроводжуйте їх зображеннями, анімаціями та відео. Інтерактивна дошка забезпечує можливість відтворення візуального контенту як з мережі інтернет, так і з комп'ютера. Зробіть перегляд відео частиною домашнього завдання — це допоможе учням повторити матеріал перед виконанням вправ;
  • коли роздаєте роздруківки, включайте в них ілюстрації до навчального матеріалу. Вони мають бути схематичними, з текстовими підписами та поясненнями;
  • надавайте перевагу схематичним візуальним матеріалам, у яких чітко зрозуміла головна ідея. Або запропонуйте учням в ході уроку самостійно створювати схеми. Це буде індивідуальна робота кожного учня в своєму зошиті, чи колективна із застосуванням інтерактивної дошки;
  • коли ви готуєте презентації до уроків, уникайте великої кількості тексту на слайдах. Він буде лише відволікати увагу учнів і бажаного результату не дасть ні зображення, ні звуковий супровід. Краще додати більше зрозумілих картинок із підписами та супроводжувати їх усним поясненням. Так ви задієте і візуальний, і аудіальний канали сприйняття. А отже, учням буде легше сприймати нову інформацію.

Намагайтесь як можна більше урізноманітнити ваш навчальний матеріал. Сучасні технології дають широке коло можливостей і доступ до актуальної інформації.

Більше корисної інформації для кожного вчителя шукайте на сайті https://intboard.com.ua.

Освіта.ua
25.04.2019

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Оооо
Ну и что в этом хорошего? Не пришёл в этот день в школу и ничего в итоге об утке ты не узнаешь))))
Vlad
Помнится, мы проходили утку. Это были сразу три урока: география, естествознание и русский. На уроке естествознания утка изучалась как утка какие у нее крылышки, какие лапки, как она плавает и так далее. На уроке географии та же утка изучалась как житель земного шара: нужно было на карте показать, где она живет и где ее нет. На русском Серафима Петровна учила нас писать «у—т—к—а» и читала что—нибудь об утках из Брема. ....Кажется, это называлось тогда «комплексным методом». В. Каверин. Два капитана.
МОН-плагиаторы!
Для Vlad: Точно! В МОН во главе с Гриневич перечитали Каверина и решили создать НУШ,украв идею у персонажа Каверина. Плагиаторы!
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!