Osvita.ua Середня освіта Україну не омине стан PISA-шоку, - Гриневич
Україну не омине стан PISA-шоку, - Гриневич

В Україні досі панує міф про велич радянської освіти, і велич української, як уламку радянської

Україну не омине стан PISA-шоку, - Гриневич

Міністр освіти Лілія Гриневич висловила думку, що Україну не омине стан шоку після отримання результатів міжнародного дослідження PISA, у якому цього року вперше взяли участь українські школярі. Про це міністр освіти сказала в інтерв’ю виданню «Слово і Діло», відповідаючи на запитання щодо місця, яке може отримати Україна за результатами PISA-2018.

«Я б дуже хотіла, щоб ми мали можливість посісти високе місце серед країн в межах цього порівняльного дослідження, але, на жаль, впевнена, що цього не відбудеться. Знаєте, як правило, стан країн-учасників після отримання перших результатів дослідження можна охарактеризувати як PISA-шок. І нас цей стан не омине», - зазначила міністр.

За її словами, в Україні досі панує міф про велич радянської освіти, і велич української освіти, як уламку радянської.

«Ми сьогодні маємо драматичні відмінності у якості освіти, яку надають різні школи в Україні. Більшість шкіл – а саме вона важлива, коли ми говоримо про масову освіту – сконцентровані на запихання в дитину знань і абсолютно не стимулюють до творчості та пізнання, креативного мислення, що допомагає вирішувати складні проблеми, а саме це перевіряє PISA», - сказала Лілія Гриневич.

Вона також наголосила, що без сумніву, українська освіта має надзвичайних вчителів і чудові школи, однак цього не достатньо.

«Здобутки та переваги сучасної освіти мають бути надбанням кожної школи – лише тоді освітня система може вважатися хорошою. Однак, я вірю в те, що PISA дасть нам низку дуже важливих переваг. Перше, це усвідомлення реального стану речей в українській освіті. Краще знати правду, ніж як дурень із заплющеними очима потикатися у пітьмі. Отримані результати стануть ще одним каменем у фундаменті змін. Друге – PISA сьогодні, дозволить нам порівняти себе із нами завтрашніми. Ми розпочинаємо реформу – усі першокласники йдуть до нової української школи. Ми матимемо результати PISA станом на початок змін, а також отримаємо результати внаслідок реформи. Це дозволить оцінити ефективність трансформацій», - підкреслила міністр освіти Лілія Гриневич.

Як відомо, Програма міжнародного оцінювання учнів PISA має на меті порівняти освітні системи близько 80 країн світу через вимірювання компетентностей учнів із читання, математики та природничих дисциплін, прямо не пов’язаних з оволодінням шкільними програмами. Дослідження PISA проводиться кожні три роки, починаючи з 2000 року, шляхом тестування навичок і знань 15-річних учнів. Цього року Україна вперше долучилась до дослідження.

Освіта.ua
22.08.2018

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
нова школа без підручників
сьогодні я зрозумів, що українській освіті точно піса ! От побачите, все до того йде.
petro
Одним словом у нашій країні Повна ПІСЯ!
Валентина
Всіх учителів, які вважають радянською освітою найкращою і не хочуть змінюватися потрібно звільняти зі школи. Але на жаль їх нема ким замінити. Та і звільнити їх не можна. Якби була конкуренція між вчителями і конкурс тоді б і школа змінилася. А так потерпають діти.
Анатолій
Для Валентина: Радянська система освіти - це Сухомлинський і Макаренко. Японці, Китайці, інші не кажуть що такий підхід поганий. А нашим тільки щоб на язиці було солодко. Питання не в системі. Її тільки варто було адаптувати до сучасних умов.
нова школа без підручників
розумієте, ніхто в Україні не буде заморочуватися, щось адаптовувати, вдосконалювати, вникати в суть, мислити масштабно. Розвалити - розвалять, побудувати щось путнє - не зможуть.
Коментувати
VL
Завдання PISA, як правило, не є складними.
Вася
Ой, та НУШ все змінить на краще, якщо, звичайно, вчителі закуплять необхідний інвентар, бо ж батьки не зобов’язані, а МОН не може. Це точно так, як комп’ютеризація, оволодіння комп’ютерними технологіями, коли всі вчителі мали сертифікати отримати про це) і неважливо, що комп’ютерів і по сьогоднішній день у школі нема. А творчий учитель - нехай свій принесе)) тоді він молодець!
Валентина
Для Вася: Хіба творчість впирається лише в ПК. Хороший вчитель може використати реальні можливості які є і максимально використати їх для розвитку компетентностей. Читаю уроки (надруковані, видані тиражем) з технологій, а там пропонується мотивація з малярних робіт така: знання вам знадобляться у майбутньому. А якби вчитель навів приклади з життя, як розводять на гроші будівельники, коли беруться за ремонт і т.д. то і розвивав би критичне мислення і практичне застосування знань. І це можна без ПК.
Коментувати
спец
Невже цій людині потрібно ще підтвердити, що вона нічого не зможе зробити для покращання освіти в нашій країні. Так не треба ніяких там міжнародних експертів, комісій і т. п. Я прямо, без всяких там сучасних критеріїв - хренова в нас справа з освітою, а такі як ця міністр і їм подібні, роблять все, що б стало ще хреновіше.
Український науковець
Для спец: Просто подивіться відео "Бидло - це найкращий електорат". Його легко знайти на ютюбі. І все вам стане ясно.
Коментувати
Для Гриневич
Можу передбачити"ефективність трансформацій",що на 30% впаде масова якість освіти(і це при найкращому розвитку освітніх змін),а творчістю,пізнанням і креативністю думок наші сьогоденні випускники ніяк не гірші інших!Потрібно підтримати,а не ламати!Де дитина доторкається до творчості?Вірно,на уроках мистецтва(образотворчого, трудового, музичного і т.д.)! А ці заняття проводять часто непрофесіонали,а звичайні вчителі інших предметів(бо професіонали в школі нічого не зароблять!).Дайте можливість професіоналам-педагогам заполонити цю нішу і будете мати когорту творчих особистостей вже при закінченні школи! Щодо пізнання!Якщо вчителя достатньо"озброїти"сучасною технікою, то й рівень пізнання у дітей підніметься( бо на сьогодні, щоб попасти до комп. класу ледь не в чергу потрібно стати). І креативнісь! Якщо буде креативний обізнаний ініціативний вчитель,то й дітей він зможе цьому навчити, а сьогодні молоді вчителі з вузів далеко не такі(на 10чол.-один ще якось і того зразу"ламають").Ось так!
Доктор
Для Для Гриневич: А навіщо їм ціла "когорта творчих особистостей"? Мета-то зовсім інша - протилежна...
Коментувати
PISA
та ми й так в стані ПІСА- шоку, міністр говорить про напихання знаннями але конкретно не здатний запропонувати ідеї, щоб справді розвантажити шкільну програму. "Ми розпочинаємо реформу – усі першокласники йдуть до нової української школи", але йдуть вони в 1 клас вже обманутими, бо обіцяних підручників так і не надрукували, ось вам трансформація.
украйна
Для PISA: Так скрізь брехня. Вони бачите не знали що підручники не вспіють надрукувати парти зробити компютери телевізори проектори дошки і все інше що там ще мало бути де воно. Треба свідомість змінити цілого суспільства а це не просто.
освітянка
Освітянка. А чи аналізували фахівці психічні та розумові здібності сучасних школярів та їх трансформацію упродовж навчання. За останні десятиріччя ці здібності значно погіршилися. Як правило, половина класу не здатна запам’ятати найпростіші речі. А що говорити про навички зіставлення, аналізу, узагальнення. У старших класах забувають і те, що знали. Пам’ять сучасних дітей перевантажена відомостями із соцмереж, віртуальних ігор і т. д. І ти хочеш танцю на одній нозі, хоч вверх ногами стійкість. ..результат один... Та про це вголос ніхто не каже.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!