Osvita.ua Середня освіта Курс «Природничі науки» ще раз обговорять
Курс «Природничі науки» ще раз обговорять

МОН проведе додаткове обговорення проектів програм інтегрованого шкільного курсу «Природничі науки»

Курс «Природничі науки» ще раз обговорять

Міністерство освіти і науки України спільно з освітньою платформою EdEra проведуть  додаткове публічне обговорення проектів програм інтегрованого курсу «Природничі науки» для 10-11 класів. Про це повідомили у прес-службі відомства.

У Міносвіти повідомляють, що додаткове обговорення покликане ознайомити громадськість з інтегрованими курсами для 10-11 класів, які передбачені Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти. Передбачається, що курси будуть запроваджуватись з 2018/19 навчального року в пілотному режимі – у разі бажання та за вибором школи, як передбачено наказом МОН «Про типові навчальні плани для учнів 10-11 класів ЗНЗ».

Робочі групи, які розробляли проект інтегрованого курсу «Природничі науки», запропонували 4 проекти навчальних програм. У червні вони були виставлені на громадське обговорення на сайті МОН.

«Враховуючи, що інтегровані курси – абсолютно новий тип навчальної програми, було прийнято рішення організувати додаткове публічне обговорення, щоб ознайомити ширшу громадськість за допомогою інструментів, які надає он-лайн платформа «ЕдЕра», - повідомили у Міносвіти.

Інтегрований курс «Природничі науки» розроблений для шкіл та класів суспільно-гуманітарного профілю. Його можуть обирати учні, які не планують складати ЗНО з предметів природничого профілю. Курс об’єднує фізику, хімію, біологію, географію, астрономію та екологію. Згідно з чинним Державним стандартом, базову освіту з природничих предметів учні отримали в основній школі – до 9-го класу. З 10-го класу учням надається можливість поглиблено вивчати обрані предмети. Непрофільні предмети можуть вивчатися в рамках інтегрованих курсів.

У Міністерстві освіти зазначають, що публічне обговорення навчальних програм на EdEra вже двічі показало свою ефективність.

«Запропонований алгоритм допомагає залучити якомога більше експертів з різних куточків країни для отримання конструктивних пропозицій. Відкритість та доступність системи дозволяє кожному взяти участь у дискусії з проблемних питань та отримати зворотній зв’язок від модераторів щодо врахування їхньої думки. Це новий тип відкритої освітньої дискусії, який дасть змогу удосконалити запропоновані варіанти програм», - повідомляють у відомстві.

Публічне обговорення інтегрованих курсів «Природничі науки» на EdEra триватиме з 25 липня по 4 серпня. Залишити свої коментарі під обраними розділами програм матимуть можливість усі бажаючі. Організатори обговорення зазначають, що всі пропозиції, в тому числі ті, що надійдуть у рамках публічного обговорення на сайті МОН, будуть враховані в підсумковій таблиці коментарів.

Модераторами 4-х проектів програм виступлять їх автори. Оновлені і доопрацьовані програми будуть оприлюднені 09 серпня 2017 року.

У Міністерстві освіти також повідомили, що можливість викладання інтегрованих курсів передбачена Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти та Типовими навчальними планами для 10-11 класів.

Освіта.ua
24.07.2017

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Ярослав
Нехай мене заб’ють палицями, але не розумію, чому все старше покоління педагогів так противиться інтегрованому курсу. Зменшать кількість годин? Тоді це ваше завдання до 10 класу зацікавити учнів, щоб вони обрали природничий профіль навчання. Великий обсяг матеріалу? Але ж і програму складали не дурні люди, до того ж, поглянувши на зміст програми (особливо до вподоби програма Засєкіної) можна сказати що дітям буде цікаво її вивчати, якщо робити це по тим критеріям, проектам і рекомендаціям, які там написані. Повірте, діти з радістю готові вчитись, якщо вміти їх зацікавити. Стосовно вчителя цього курсу, то можна використати модульну систему, яка гарно працює в університетах. До того ж інтегрований цикл Science досить поширений у закордонній середній освіті. Тому, не потрібно противитись змінам, особливо сприятливим, адже від цього буде тільки гірше як учням, так і вчителям.
Наталія
ЗНО теж буде все в одному: біологія, фізика, географія, хімія? Шкода дітей та вчителів.
Володимир
Пропоную "інтегрувати" предмети "Фізична культура" та "Захист Вітчизни" з обсягом вивчення 3, 5 год/тиждень у 10 та 11 класах
Мирослава
Школу закінчила у 1975р. Кількість годин хімії 7-10 кл -2,3,3,3. фізики -2,3,4,5. алг,геом.6,5,6,5 .А тепер порівняйте ,Коментарі,думаю ЗАЙВІ!!! І візьміть підручники,теж порівняйте виклад матеріалу.
Марта
Для Мирослава: А ще доповню,на кожному уроці хімії,фізики - досліди,лабораторні,практичні.В кінці року з фізики 12 год практикум.в звичайній сільській школі. А що маємо сьогодні??? При тій кількості годин не має часу на задачі -кожного уроку нова тема. не говорячи що все на пальцях.В школах реактивів не має,приладів теж!!! А виноватий вчитель,бо він не професійний,халтурник і тд.Хоча всі погодятся,що вчителів - спеціалістів фізики в школах катастрофічно не хватає!!!
Таня
Нам с учительницей физики очень повезло (занималась с ним бесплатно, ходил даже к ней домой заниматься на каникулах), она смогла его действительно заинтересовать, побольше бы таких Учителей с большой буквы в наши школы.
Коментувати
вчитель хімії
Цїкаво, хто ж буде викладати оте страхіття?! Я маю 25 років педстажу, років десять викладаю крім хімії ще й природознавство у 5 класі. Інтегрований курс для п’ятикласників це жах, а у 10 - 11 класі це буде ще більшим покаранням. Технічні, медичні( і всі ті,де вивчають хімію, фізику, біологію, географію,екологію та астрономію) ВУЗи можна закривати повністю. У перспективі - держава буде мати одних гуманітаріїв, які навіть лампочки не вкрутять...
Ольга
Для вчитель хімії: А хто напише нормальний підручник???? А Природознавство у 5 класі ЖАХ не тому що інтегрований,а тому що зміст програми не відповідає віковим можливостям дітей та й написаний академічною мовою.2 год у 5 класі це ,як на мене,дурно потрачений час.Дайте у 7 класі додатково по годині - по 0.5 до хімії,фіізики.географії І буде більш продуктивно
Коментувати
ще раз те саме
До 9 повинен бути єдиний стандарт освіти. Щодо 11. Якщо у класі навчається 23 учні. Такого бути не може щоб усім був потрібен філологічний чи інший профіль. Тоді давайте клас ділити хоча на 2 групи і кожна буде вчитися за своїм профелем. На це звичайно грошей немає. Тоді професійній освіті свої програми, а школам свої. І кількість годин на природничі науки повинна бути не меншою як тепер.
Влад
Для ще раз те саме: Для цього ніяких додаткових грошей не потрібно. Для філологічного напрямку кількість годин збільшиться за рахунок фізико-математичного. А для фізико-математичного за рахунок філологічного. Але загальна кількість годин залишиться тією ж. А от обладнання ... . Тут я промовчу.
Влад
Для ще раз те саме: Прошу вибачення. Таки потрібно. Для поглибленого вивчення навчальних предметів один клас фактично ділиться на два.
Коментувати
Учитель
Коли оприлюднять програми для 10-11 з окремих предметів? Першого вересня чи першого січня?
МАМА
Курс "Природичі науки" - це дурня. Дітям легше сприймати окремий предмет, а не всі разом. У 5-6 класі в "Ростку" є предмет: навколишній світ( вивчає всі природичі науки). Це дуже важкий предмет для сприйняття дитини. Кожна нова тема різна: то з хімії, то з астрономії, то з географії... У моєї дитини був шок, їй легше було вивчати поглиблену математику ніж навкол. світ. У цьому році моя дитина закінчила школу. І ми дивились в ютубі відкриті заасідання по визначенню порога з різних предметів. З яких я можу зробити висновок, що у школі більшу увагу приділяють гумаітарим наукам, а не природничо-математичним. Проаналізуйте результати ЗНО з фізики, хімії.. і що ви побачите, якщо укр.мову здають всі і поріг недолають -7%, а природничі науки здають ті діти яким необхідні ці предмети для вступу і поріг недолають - 15%-20%. Чому коли я (мама) ходила в школу у мене було 3 год хімії на тиждень, в моєї дитини в цьому році була 1 год . Що буде далі боюсь навіть думати!? Куди котиться освіта???
Олена
Для МАМА: Причина, що учні погано здають ЗНО з природничо-математичних предметів ще і у їх складності. Адже гуманітарні предмети (крім іноземних мов) даються дітям легше, ніж природничо-математичні. Крім того, рівень складності тестів ЗНО з математики, фізики і хімії дуже високий (укладачі ЗНО з цих предметів цього року постарались). Якщо на історію чи українську можна піти і якось здать зі шкільними знаннями, то до фізики і хімії, щоб хоч поріг перейти, треба спеціально готуватись з репетиторами, а не в усіх є можливість.
Таня
Будемо здавати ЗНО на слiдуючий рiк, в цьому роцi майже всi вузи полiтехи виставили умови ЗНО з фiзики= ЗНО з iноземної мови, нівелюється значення фiзики як такої, якщо для математики вузовськi коефiцiєнти 0,5 то для фiзики 0,2; слiдуючий етап виключити фiзику зi шкiльного курсу, навiщо вона потрiбна, я так розумiю?
Геннадий
А как можно было в медицинских вузах ( Запорожье) уравнять историю Украины и химию? Это преступление на мой взгляд. Медик без химии-это нонсенс.
Коментувати
Сенатор
Для технікумів і коледжів такий розподіл дуже потрібний. Для бухгалтерів і економістів - математика. Для інженерних спеціальностей - математика, фізика або хімія, для технологічних - хімія, біологія. Для кожної конкретно взятої спеціальності потрібно робити вибір на місці. Причому надати дозвіл викладачу "перекроювати" навчально програму в залежності від потреби того чи іншого розділу для подальшої підготовки спеціалістів.
Тетяна
Діти та їх батьки повинні обирати предмети в старшій школі.Це світова пратика. Дуже важко якісно підготувати 7 різних предметів щодня.
вибачте за прямоту
Яке публічне? Хіба учителі захочуть щоб їм зменшували години! Звичайно існує друга сторона медалі. Повністю отуплені учні. Там в МОНУ взагалі ведуть статистику по вибру профілів 10-11 клас сьогодні? Не буде дивно якщо 70% це суспільно-гуманітарні. Так влаштована система, що дирекціям простіше робити акцент на гіманітарних науках ніж інших. Ніби це нічого. Але ми не живемо у 18 ст. Державі потрібні різноробочі та підйом НТП. Крім того існує безліч потрібних професій та ЗНО. Вважаю не можна робити такий великий крок назад. Тут багато сперечалися на рахунок Совка. Але мабуть забули, що це була потужна промилова та аграрна країна. Закликаю зробити правильні кроки.
Мама
З гуманітарного предмету 4 години або5годин на тиждень з географії біології 2 години як можуть навчитись за дві години ,якщо мову за 5 годинвчать а- зно здали погано задумайтесьогодні шановні.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!