Osvita.ua Середня освіта Сільські школи не забезпечують якісної освіти
Сільські школи не забезпечують якісної освіти

Підсумки зовнішнього оцінювання 2016 року засвідчили нерівність в доступі до якісної освіти між містом і селом

Сільські школи не забезпечують якісної освіти

У сільських навчальних закладах близько двох третин дітей складають ЗНО з усіх предметів на початковому та середньому рівні, тобто від 1 до 6 балів за 12-бальною системою. На противагу селу, в містах більше половини дітей складають ЗНО на достатній та високий рівень – від 7 до 12 балів. Про це свідчать результати ЗНО 2016 року, що сьогодні, 16 серпня, представив директор Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО) Вадим Карандій під час прес-конференції в інформаційному агентстві УНІАН.

За даними УЦОЯО українську мову випускники міських шкіл на достатній та високий рівень – від 7 до 12 балів — складають 68,3% дітей, історію України – 44,9 %, математику – 56,4%.

Для порівняння, в сільській місцевості за тестування з історії України від 1 до 6 балів за 12-бальною шкалою отримали 77,5% дітей, математику на початковий та середній рівні склали 72,3% дітей, а українську мову – 62,7%.

Це означає, що у дітей, які отримали освіту у сільській місцевості в декілька разів менше шансів успішно скласти ЗНО з основних для вступу у ВНЗ предметів, ніж у їх ровесників, які закінчили школи у містах.

«Опорні школи – одне з рішень, яке сьогодні пропонує МОН для подолання очевидного розриву між якістю освіти в селах та містах. Я вже неодноразово наголошувала, що одна з причин цього розриву – низька якість викладання у малокомплектних школах сільських територій. Зрозуміло, коли вчитель фізкультури викладає іноземну мову, а кабінетів фізики та хімії немає взагалі, то й результати ЗНО будуть низькими. В опорних школах – навпаки, створюється потрібне дітям освітнє середовище, в якому працюють хороші вчителі та є необхідне для навчання обладнання», – зазначила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

Нагадаємо, що цього року на дообладнання опорних шкіл Урядом виділено 200 млн грн. Також Кабмін підтримав створення неурядового проекту розвитку опорних шкіл, що дозволить залучити для цих потреб кошти іноземних донорів, зокрема, деякі школи будуть профінансовані американським агентством USAID.

Освіта.ua
16.08.2016

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Володимир
До слова, в сільській школі мав оцінки 6-10 балів. Далі в місті отримував вже 8-11. Може, проблема в тому, що в селах вчителі більш вимогливіші?
989
Для Володимир: це виключення. Зазвичай навпаки. Зкільки сільських медалістів (коли ще ДПА не було у вигляді ЗНО), позавалювало ЗНО. Сама, викладаючи в коледжі, стикалась з сільськими відмінниками, які максимум на 7 тягли.
Коментувати
Ганна
Я - вчитель в сільській школі. Води немає, ремонту немає. Матеріалами мене не забезпечують, всі роздрукування на урок - за свій рахунок, будь-то тести, наочність, картки тощо. Моя зарплатня - 3000грн (організатор 0,5+гпд 0,5), доїхати до роботи і повернутися додому у день 40грн. Просто факти, я, навіть, вражень своїх писати не буду.
Небайдужа
З нашої малокомплектної школи, яку хочуть закрити, вийшло 10! вчених. Але ж Лілія Гриневич стверджує, що в місті працюють хороші вчителі, а в селі погані. Роблять із сільських дітей "другосортних", не виділяючи десятиліттями жодної копійки на необхідні засоби навчання, і ще й нарікають на низький рівень знань. Ось в сусідньому селі "хвалений" Шкільний автобус постійно стоїть на ремонті, а діти через поле пішки йдуть 5 км. пішки. Просто комусь потрібна тупа нація, і освіту треба завалити.
Ганна Куцин
Забембаний вчитель в забембаній школі, Забембаний завуч забембує всіх. І де ж та " Концепція школи нової"? Пустодзвонно лежить в кабінетах у МОН. Учитель - учень. Тепер це партнери. І все те, як завжди, буде на папері. Система прогнила у храмі науки, Немає на неї доброго бука. Забембаний вчитель. Директор як пес. В коридорі гавкіт. Крик. Учителю - стрес. Діти принишкли. Тиша у класі. Так нам і треба. І все це на часі. Забембаний вчителю, скинь цю наругу, Ти мусиш дітям світло нести. Як подолати корупцію в школі? Ніхто це не зміг. Не зможеш і ти. Смердить вся система освіти сьогодні. Подвійна мораль. Брехня на брехні. Кому потрібні знання в Україні, Якість освіти комусь в голові?! Забембаний вчитель, директор і завуч. Школу нову не збудують вони. Там, де рабство, страх і безчестя, Невігластво й наглість керує завжди.
правда
.Це брехня!!! Бiльшiсть великих вчених, вiдомих людей саме прийшли з сiльськоi школи! ! ! Досить. дiлити на село i мiсто,бiдних i багатих... Не тi часи...
Коментувати
Ганна Куцин
Відмінність у навчанні та вихованні сільських та міських дітей, звісно, є. Вона залишиться. І не тому, що там гірші кадри, а тому, що село живе за своїми правилами ( спосіб життя, спосіб мислення інший, ніж у місті). Але велична, прекрасна, духовна Україна за селом, місто деградує морально. Візьміть випускника міста і села. Сільський здатний до всяких умов праці, витриваліший, практичніший, дисциплінованіший, живе з природою в єдності. Мій учень, цьогорічний випускник, завалив ЗНО, але він підприємливий, ще з дитячих літ навчився орати трактором, косити і т. п. ( він за три тижні заробив 15 тисяч гривень). Таких дітей багато по селах. А дівчата. Золото . Якість освіти у селі покращиться тільки тоді, коли буде мотивація для навчання. Роботи нема. І не буде. Головний дохід - заробітки. І то по чужих країнах. Але це вічно не буде.
Прибічник
Для Ганна Куцин: Дякую, дякую, дякую за влучні і прекрасні слова. Радує, що серед нас є такі люди. Тримаймося разом!
Anna
Не всем в этом мире нужно высшее образование, многие люди без высшего получают больше людей с ним. Но то что городской ребенок в глаза трактор никогда не видел не значит что он морально хуже сельского ребенка. В городе невероятно много абсолютно разных люлей и говорить о их моральных качествах в целом - не правильно. Но задача министерства образования максимально повысить уровень образование (и в селе и в городе) на сколько это возможно, что они и пытаются сделать.
так
Для Anna: сделать они НЕ пытаются. Вам плюс за реплику, кроме последнего предложения.Они не просто НЕ пытаются. Они тормозят развитие... Нет, они ПРО-ДОЛ-ЖА-ЮТ ТОРМОЗИТЬ развитие...
Коментувати
Крик душі
На порозі навчальний рік - немає вчителя математики (на декретне місце)...зверталися в університет....жоден випускник не хоче їхати в сільську школу....Що робити нам????? Де взяти вчителя????? А тут говорять про переваги міста над селом...Чому ж не будуть знання кращі у міських дітей,у місті так вчителів,мабуть не шукають,як ми в селі....Вузи куди своїх випускників направляють???? Чому держава не слідкує за відпрацюванням???? А втім,вузи зараз таких спеціалістів випускають,що плакати хочеться - мовники не знають,що таке іменник,вчителі музики не володіють грою на муз.інструментах,а співають так,що діти сміються.....от вам і знання в селі...
Мама випускниці
Для Крик душі: А ви дасте молодому вчителю, що прийде до вас у село на роботу квартиру, допоможете влаштуватися, нарубати дров на зиму (якщо це жінка)? Дуже сумніваюся. Ви хочете, щоб чиясь дитина, батьки якої витратили десятки тисяч на її навчання впродовж 5 років, пішла до вас на село. Отримала півтори тисячі зарплати, з них 1 тис віддала бабці за кімнатку в селі. А на прожиття брала гроші у батьків. Щоб у вас купити те ж молоко чи картоплю треба досить заплатити. Ви ж то біля корови чи у полі важко робите, не те що вона (молода вчителька) у школі в селі. Крім того місцеві сільські пиячки проходу не дають і у вікна лізуть. Ви її захистите? Пишу з свого досвіду. Моя дитина прожила 10 місяців пекла у селі. Прошу інших батьків - не давайте свою дитину у пекло на чуже село. Краще дорогу підмітати в місті - більше поваги і краще життя.
Крик душі
ви такі налякані селом....ви,часом,самі не з села родом? Пиячок вистачає і в місті.....тисячу гривень за квартиру ніхто в селі не бере...ті ж бабки задоволені від сили 200 грн за місяць..те,що мала зарплата у молодого спеціаліста - не вина керівництва школи..... це такі ставки вчителів у нашій державі...на рахунок продуктів - у нас у школі,наприклад,молоді вчителі харчуються в їдальні БЕЗКОШТОВНО!!!! Чим можемо,тим допомагаємо,дров на зиму,повірте,було б кому нарубати... Але для того,щоб працювати у школі,повинно бути бажання,покликання,любов до дітей,чого у вашої доньки,на жаль,не було....для чого ж ви тоді обираєте професію вчителя,якщо шарахаєтесь від шкіл? Бо більше ніде не поступили,то йдете в педуніверситети? Робота в школі - то каторжна робота,і тут абияк не попрацюєш...дійсно,не всі витримують...ДИПЛОМИ ОТРИМАЛИ,А ПРАЦЮВАТИ НЕМАЄ КОМУ,,
Вчитель
Пропрацював в селі 4 роки. В перtважній більшості крім заздрості, підлості і ницості нічого доброго не побачив. Алкоголізм, тупість і обмеженість. Основний принцип, а воно тобі тра. Маєте можливість обійти село, обійдіть десятою дорогою.
Коментувати
...............
Пропоную Гриневич Лілію Михайлівну лише вього на 1 місяць в село і щоб її возили щодня 10 км до міста туди і назад . підйом 6.00 приїзд 17.00. Скільки ви , шановна добродійка, витримаєте? Чим відрізняється сільська від міської школи- лише кількістю дітей. Ви планомірно знищуєте село, возячи дітей по жахливих дорогах у негоду, бо де закриють школу там і не буде вже села
Anna
Для ...............: Боже 10 км это не так много.Люди с жургого конца Киева ездят в специализированные школы (10-15 станций метро). А 10 км это 2-3 станции. 10 км - это 10 минут на автобусе который еле тащится по дороге. А в 6 утра вставать надо будет только если дети решат этии 10 км пешком идти. Не преувеличивайте пожалуйста.
--------------------------------
Для Anna: тут говорили о Вашем нестандартном мышлении. Девочка, включите мозг,бОльшей глупости от взрослого ребёнка не ожидалось. Выпускница имеет примерно 15-1 лет.В 15 лет можно сравнить путь человека в Киеве и путь человека по сельским трассам. Рано выпускать было в работу...
Anna
Для --------------------------------: 10 км это не много даже по оочень кривым дорогам. Исключением является какая-то жесткая гроза или мороз который вообще бывает крайне редко. Я понимаю что ходить в школу в пяти минутах от дома вам нравилось больше, но и автобус не есть такая огромная проблема как вы ее описываете. Если бы вас за 100км везти собирались - то возможно ваши возмущения и можно как-то понять. А 10-20 км это правда не много и преодолеваются достаточно быстро. Я с первого класса трачу на дорогу в школу 20 минут (до 3 класса водили родители потом сама). И встаю не в 6 а в 7.30. и я тоже была в селе и ездила по этим дорогам, опять же если час так ехать то и надоесть может но 10-20 мин - это не сложно.
Коментувати
по поводу единиц
за контрольную работу.А не пробоввали родители немножечко подумать и подойти к учителю в плане ЧТО следует сделать ребёнку, чтобы тема была усвоена? Почему у знающего и умеющего научить учителя 25 единиц?Учитель бы отвеила родителям,что программа не предусматривает времени на усвоение темы и родителям следует Д О М А самостоятельно поработать с детьми,чтобы те тему всё ж усвоили.Все учились в школе,получили аттестат и знают предмет хотя бы на уровне 5 баллов. По крайней мере прочитать теорию и послушать насколько качественно это у детёныша в голове каждый способен.Это ведь МАТЕМАТИКА и неусвоенная тема покажет себя в будущем.Нет ведь,родители Т У П О бросились искать репетитора. ЧТО можно сказат о родителях? Вот-вот, именно это...
Anna
Для по поводу единиц: поддерживаю. У нас тоже были ситуации когда учитель половине класса ставил 1 за то что нет дз или полный провал на кр, но она точно не пыталась найти себе новых учеников (время на репетиторство и так было расписанно под завязку :) ). А по поводу родителей.. Многие работают и у них нет времени делать уроки вместе с ребенком, а некоторые просто уже совсем не шарят тот материал который изучаеся в школе. Родители увидели проблему в виде единицы и решили ее единственным доступным для них способом - нанаяли репетитора. В этом нет ничего плохого.
именно это и плохо,
Для Anna: поскольку ... Советские родители не менее заняты были, не так ли?
Anna
Для именно это и плохо,: мои родители на пример не особо шарят математику или англ и им проще нанять репетитора. Репетитор это лучше для ребенка (так как это учитель который знает материал и знает как его рассказать в отличии от родителей), это лучше для родителей которые после работы хотят отдохнуть а не делать дз вместо ребенка и естественно это лучше для репетитора который деньги с этого имеет. Итак в чем проблема репетитора и почему советские родители обьясняют математику лучше учителя?
Коментувати
Справедливо
Я однозначно впевненний, що сільська початкова школа повинна існувати, навіть якщо в класах по 3-5 учнів! Це не повинно, навіть, обговорюватися!!! Далі з 5 кл. дитина може їхати до опорної школи,(чи як хочите її називайте) але не далі, ніж за 10--15 км, і обов’язково міністр повинна взяти персональну відповідальність за життя і безпеку кожної дитини під час цих перевезень. А тепер за якість освіти! Шановна "міністерко", ви хочете економити на сільських школах-то так і кажіть, а не треба вішати локшину на вуха укр.суспільству про якість освіти у сільській школі ( буває всяке і у міських школах). Мої діти навчалися у міській, де по 30-32 учні в класі.То був випадок, де на контр. з матем. вчитель виставила 25 ОДИНИЦЬ, навіть не двійок! Просто, щоб йшли до репетиторів! Вже через місяць збуджені батьки "повстромляли" своїх чад на платні заняття, при чому в основному до неї ж... Таких принизливих прикладів безліч! В класі не повинно бути більше 20 учнів! А всіляким вчителям(заучам, директорам)-слизнякам не місце у...
вчитель ір
В міській школі я працюю,загальноосвітній. Я думаю.що вчителі знають ,що в кращому випадку третина вчиться, а інші просто досижують до випускного. З цієї третини пята частина домовляється з репетиторм,а іншим всеодно-Їх і так па технікумам розберуть або на зно вгадають.Тому поголовне,тотальне репетиторство в міських школах _це неправда. В багатьох сільських школах знання кращі .Справа в тому, що МОНУ треба заощадити гроші,бо малокомплетні школи накладно утримувати.В сільських школах є прекрасні вчителі.які добре навчають дітей, а наявність компютерів -не гарантія мотивованості учнів.В деяких сільських школах матеріальна база краще ,ніж в сільських.
Віктор Берещанський
А рівень життя села хтось досліджував? Можливості батьків? Фінансування шкіл? Якби міністр звернула увагу на це, то не було б оціх сухих незрозумілих тлумачень. Адже хороший професіональний вчитель у селі на зарплату до 2000 грн. не дуже хоче виживати, коли в місті є можливість і репетиторством зайнятися, і оснащення шкіл на порядок вище.
Мария Сергеева
МОН України не забезпечує якісної сільської освіти. Не спроможні. Відсутній справжній керуючий галузі, заступники не професіонали, штат управлінських органів роздутий... Через це страждають діти ти вчителі не тільки сільських шкіл... Результат ЗНО говорить саме про це!
Геннадий (любимец Позняка)
Слава Україні!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Олекса Позняк
Для Геннадий (любимец Позняка): Героям слава!!!! Усі труднощі подолаємо коли відсунемо олігархів від влади.
Коментувати
Вчитель
"Сільські школи не забезпечують якісної освіти!" А міські її забезпечують? Який % учнів міських шкіл лишається в 10 класі? МІЗЕРНИЙ! А 80% учнів з цих славних, тепер опорних, просто втікають! Тому, що половина з них навіть таблиці множення не засвоїли! На чому тримаються ваші "замилені" глибокі знання? 1. Значно вищий освітній рівень міських батьків+ ПОГОЛОВНЕ ТОТАЛЬНЕ репетиторство в міських школах! Репетиторів наймають вже з дошкільного віку!. І прасують дітей всі 11 років! Оце та проблема, якої наше сліпе МОН не бачить вже більше 20 років. В країні функціонує паралельно ціла шкільна галузь з мільярдним оборотом. Відмінники не в міських школах знання здобувають, а в репетиторів!. Проведіть оитування серед студентів-побачите, який % сільських дітей навчався в репетиторів, а який-в міських!
Anna
Для Вчитель: вообще очень большой процент людей остается в 10 класс. Из моего класса все остались в школе из двух паралельных классов в колледж ушло 2-3 человека. Просто не понятно на чем вы основываете ваши утверждения. Никаких фактов или статистики.
Голосzнарода
Для Вчитель: Так репетиторством в основному займаються ті ж шкільні вчителі, та за гроші навчають своїх же учнів того, чого не навчили на своїх же шкільних уроках :0
мама
Повністю згідна з Вчитель. Мій син перейшов до 10-го класу. З 60-ти дев’ятикласників лишилося лише 20 учнів. От вам і опорна школа.
Коментувати
Іван
Згоден з міністром. Результати зно в сільських школах кричуще жахливі. По суті,освіти не селі немає,є видимість і профанація.
Вы недалёк
Для Іван: сельские дети попадают на бюджет в столичные ВУзы,получают в них стипендии,поскольку родителям сложно финансировать их обучение... И это ещё сегодня. ЧТО будет завтра зависит и от Вас лично. НО мне думается, Ваша задача - уничтожение Вы очень-очень близорук...
Тамара
Для Іван: Сельские школы могут научить, у нас значительная часть учеников уходит в техникумы и городские школы т.к. район пригородный. Думаю, это не только наша проблема.
Коментувати
доворожкинеходи
Вся проблема в тому, що опорні школи-це лише прикриття. Владній верхушці глибоко фіолетового до рівня освіти сільських дітей. Їх мета -якось залатати діряві державні кишені. І найпростіший вихід-закрити сільські школи і обдерти працюючих мільйонерів ( ой, вибачте, пенсіонерів). Поповнити бюджет за рахунок багатіїв (через податки, зарплату без конвертів іт.д) -не осміляться-"кишка тонка"! А діти й пенсіонери-це те, що їм по зубах!
ХХХХХ
Для Вчитель: Для доворожкинеходи: Рівень знань учнів з кожним новим вивихом міністерства опускається нижче й нижче. А ця реформа школу взагалі на рівень початку 60 років опустить. Чому відкрито не аналізуються результати попередніх реформ? всі колишні реформатори поперелізали в академію і далі кормляться з освіти!
Коментувати
Mikhailo Klub
Дискусія стосовно сільський чи не сільський недоречна. Я закінчив сільську школу, закінчив львівську. Політехніку з дипломом із відзнакою, став лауреатом державноі преміі украіни. Сільські діти- це наше майбутнє, тому і селянство знищували у голодомор.
Вчитель
Як же дійстали ці соплі про нерівний доступ до освіти. Немає його і ніколи не буде. Проблеми опорних шкіл, в які дітей будуть звозити з усього району будуть не менші - більшість просто до них не буде йти, бо для того щоб доїхати до школи потрібно встати о 5 ранку, ждати автобус, який призначений для відбивання нутрощів(проектувала ці автобуси людина, яка, мабуть, дуже ненавидить дітей), повертатися ввечері, харчування на грані "фантастики"... Я знаю одне вмотивована дитина буде вчитися у будь якому випадку, а за вуха в сьогоднішніх умовах можна тягти дуже довго... 50% наших випускників цього року вступили до ВНЗ на бюджет - оце така "погана" освіта в сільській школі. Не треба всіх гребти під одну гребінку - школа школі різна, є непогані сільські школи, так як є і нерезультативні міські школи...
Oksana Solodka
просто міські діти масовіше ходять по репетиторах!!!!!!! от і вся "ф....ня")
Вчитель
Пані міністр,назвіть хоча б одну малокомплектну школу,де вчитель фізичної культури викладає іноземну???Насловах всі герої...!!!

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!