Osvita.ua Середня освіта В МОН хочуть створити якісний навчальний контент
В МОН хочуть створити якісний навчальний контент

У Міносвіти обговорили створення електронних підручників та навчального контенту

В МОН хочуть створити якісний навчальний контент

У Міністерстві освіти відбулась нарада, у ході якої представники відомства, Інституту модернізації змісту освіти, громадськості, ІТ-компаній та науковці обговорили можливість створення якісних електронних підручників для навчальних закладів, а також навчального контенту для української школи.

За словами заступника міністра освіти Павла Хобзея, одним із пріоритетних завдань МОН є модернізація змісту освіти. Він підкреслив, що таку модернізацію потрібно проводити, активно використовуючи сучасні інформаційні комп’ютерні технології та усуваючи всі перешкоди.

Зокрема, необхідно переглянути санітарно-епідеміологічні норми для використання комп’ютерної техніки у школах, зробити ревізію нормативно-правової бази, положення про електронні освітні ресурси та положення про дистанційне навчання, створити доступний для всіх якісний навчальний контент.

«У проекті закону «Про освіту» ключовою компетентністю є інформаційна як складова фахової компетентності вчителя. І якщо закон буде прийнято, то сьогодні потрібно створити передумови для розвитку інформаційно-комунікаційних технологій», – наголосив заступник міністра.

Як повідомила директор з фінансово-економічних питань Інституту модернізації змісту освіти Марія Богуслав, сьогодні всі країни зосередили свою увагу на інформатизації освіти, а деякі з них поставили це питання в державний пріоритет. Так, Естонія зобов’язалася забезпечити електронними носіями до 2020 року всіх учасників навчального процесу: електронними підручниками, робочими зошитами, додатковими матеріалами. У Сербії розроблені відео уроки, якими можна користуватися вдома.

Також вона зазначила, що слід звернути увагу на проект Угорщини – державний освітній портал, який було запущено кілька місяців тому. Портал розроблявся три роки та побудований на програмному забезпеченні компанії Майкрософт. На ньому розміщений офіційно рекомендований контент – це єдиний за державними стандартами Угорщини підручник, і матеріали, якими діляться вчителі. Серед матеріалів – 4 тисячі відео, 4 тисячі інтерактивних завдань, 10 тисяч інших різних матеріалів. Користувач порталу під час вибору певного класу, відповідного предмету і необхідної компетенції може знайти завдання, тести, які відповідають цій компетенції.

Завдяки цій платформі вчителю дуже зручно формувати свої уроки, використовуючи розміщений матеріал. Також на порталі за рейтингами можна визначити кращого вчителя, учня, а також порівняти між собою регіони за успішністю. На цьому майданчику вчителі спілкуються з батьками, ведуть щоденники он-лайн.

У майбутньому Міністерство освіти і науки також планує розробити та створити державну платформу навчального контенту. Заступник директора Інституту модернізації змісту освіти Юрій Завалевський зазначив, що велику роль у процесі запровадження електронного навчального контенту відіграє вчитель. Саме тому розпочинати підготовку майбутніх вчителів з інформаційних технологій потрібно на останніх курсах навчання в університетах. До цієї роботи мають активно долучитися обласні інститути післядипломної підготовки вчителів.

Разом з тим, зазначають у МОН, необхідно вирішити питання доступу навчальних закладів до Інтернет та ліцензійного програмного забезпечення.

Освіта.ua
17.05.2016

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Михайло Чиж
То на підручники (друковані) цього року вже і не сподіватись? Минулого року нам обіцяли, обіцяли, все терміни переносили, а ми так і недочекались тих підручників... А це, я так розумію, перший дзвіночок, що цього року МОН і 50% друкувати не збирається....
Є. Балов
Поняття "мон" і "якість" діаметрально протилежні.
Віталій
У нас в країні більшість і не уявляє, що це таке електронний підручник. Зараз наробок є багато, навіть з грифами, але вони ІМЗО чи МОН не потрібні. Треба знову затіяти типу «Відкритий СВІТ», злити туди купу грошей нічого не зробивши.
учитель
Панове! У багатьох населених пунктах інтернету не має, комп`ютери ще 90-років. Значна кількість учителів навіть не вміє на рівні користувача працювати з ПК. Це все захмарні технології майбутнього століття. Якщо тільки для галочки, то зрозуміло. Чому спочатку не забезпечити кожний кабінет хоч одним комп`ютером та засобами навчання. Зокрема віртуальними лабораторіями. Таким шляхом можна частково вирішити проблему відсутності певних макетів чи моделів. Невже так важко пожити хоч день реальністю.
Педагог
"Саме тому розпочинати підготовку майбутніх вчителів з інформаційних технологій потрібно на останніх курсах навчання в університетах. ". На останніх курсах уже запізно, треба НЕ розпочинати підготовку, а ЗДІЙСНЮВАТИ наскрізну підготовку і ввести відповідні дисципліни в стандарти підготовки учителів.
Volodymyr
"Портал розроблявся три роки та побудований на програмному забезпеченні компанії Майкрософт." - у нашому випадку цьго робити категорично не можна! Лише кросплатформенність! Інашке стимулюватимемо крадіїв ПЗ!
марія
Для Volodymyr: Чому ні? Якщо це на користь вчителю,учневі, школі ,освіті - то це можна тільки вітати! От тільки щоб модернізація змісту освіти була справжньою та відповідала нашій українській ментальності а не "списана " з польської , угорської, чи ще якоїсь...
Михайло Чиж
Для Volodymyr: А як вирішено питання ліцензійності того ПЗ компанії Майкрософт?
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!