Osvita.ua Середня освіта У МОН визначили, як виховувати патріотів
У МОН визначили, як виховувати патріотів

МОН рекомендує виокремити патріотичне виховання як один з головних напрямів виховної роботи

У МОН визначили, як виховувати патріотів

Міністерством освіти і науки оприлюднено методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання, які мають застосовуватися загальноосвітніми навчальними закладами у процесі патріотичного виховання школярів.

За визначенням авторів методичних рекомендацій, в умовах нових суспільно-політичних реалій усе більшої актуальності набуває виховання у молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни та активної громадянської позиції.

У міністерстві наголошують, що важливим є те, щоб кожен навчальний заклад став для дитини осередком становлення громадянина-патріота України, готового брати на себе відповідальність, самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, сприяти єдності української політичної нації та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві.

У рекомендаціях зазначається, що важливим чинником національно-патріотичного виховання має стати феномен Майдану, як свідчення жертовності заради безумовного дотримання прав людини та поваги до людської гідності, відстоювання загальнонаціональних інтересів тощо.

Актуальним також є організація збирання та поширення інформації про героїчні вчинки українських військовослужбовців, бійців добровольчих батальйонів у ході російсько-української війни, волонтерів та інших громадян, які зробили значний внесок у зміцнення обороноздатності України.

"Героїчні й водночас драматичні й навіть трагічні події останнього часу спонукають до оновлення експозицій шкільних музеїв, заповідників та кімнат бойової слави, зокрема щодо інформації про учасників АТО та волонтерів з даної території; необхідно взяти шефство над родинами учасників ATO, які цього потребують. В цілому важливим є формування засобами змісту навчальних предметів якостей особистості, що характеризуються ціннісним ставленням до суспільства, держави, самої себе та інших, природи, праці, мистецтва", - наголошується у рекомендаціях.

З огляду на це у Міністерстві освіти і науки рекомендують виокремити національно-патріотичне виховання як один з найголовніших напрямів виховної роботи, що за своїм значенням є стратегічним завданням. Не менш важливим є повсякденне виховання поваги до Конституції держави, законодавства, державних символів - Герба, Прапора, Гімну.

По-друге, зазначають автори документа, необхідно виховувати в учнівської молоді національну самосвідомість, налаштованість на осмислення моральних та культурних цінностей, історії, систему вчинків, які мотивуються любов'ю, вірою, волею, усвідомленням відповідальності.

Також у Міносвіти рекомендують системно здійснювати виховання в учнів громадянської позиції; вивчати та популяризувати історію українського козацтва, зберегати і пропагандувати історико-культурну спадщину українського народу; поліпшувати військово-патріотичне виховання молоді, формувати готовність до захисту Вітчизни.

Іншим важливим аспектом формування національно самосвідомої особистості, на думку авторів методичних рекомендацій, є виховання поваги та любові до державної мови. Володіння українською мовою та послуговування нею повинно стати пріоритетними у виховній роботі з дітьми. Мовне середовище повинно впливати на формування учня-громадянина, патріота України.

Ще одним напрямком національно-патріотичного виховання у школах має стати формування моральних якостей особистості, культури поведінки, виховання бережливого ставлення до природи, розвиток мотивації до праці.

У Міністерстві освіти і науки наголошують, що для реалізації цих глобальних завдань необхідна системна робота, яка передбачає забезпечення гармонійного співвідношення різних напрямів, засобів, методів виховання дітей у процесі навчання і позакласної діяльності. Зокрема, у навчально-виховний процес мають впроваджуватися форми і методи виховної роботи, що лежать в основі козацької педагогіки.

«Слід визнати, що поміж інших джерел впливу на становлення й розвиток дитини (сім’я, однолітки, позашкільні освітні заклади та ін.) школа посідає домінантні позиції, тож і відповідальності на неї покладається більше, і можливостей перед нею відкривається більше», - наголошують автори методичних рекомендацій.

З метою створення умов для реалізації кожної особистості та підтримки творчого, інтелектуального, духовного потенціалу нації автори пропонують модернізувати систему викладання української мови, зокрема, у навчально-виховній діяльності неухильно дотримуватися єдиного мовного режиму, формувати інформаційно й емоційно самобутній україномовний простір, виховувати відповідальне ставлення до рідної мови, сприяти вияву українського менталітету тощо.

Також навчальним закладам рекомендовано проводити інформаційно-просвітницьку роботу з батьками, спрямовану на формування толерантності, поваги до культури, історії, мови, звичаїв та традицій як українців так і представників різних національностей за участю психологів, істориків, працівників кримінальної міліції.

Методичні рекомендації, яких мають дотримуватися школи у своїй діяльності, також містять рекомендації з виховання у школярів патріотизму на уроках з української мови і літератури, зарубіжної літератури, іноземних мов, мов і літератур національних меншин, історії, математики, інформатики, географії, фізики, біології, екології, хімії, природознавства, фізичної культури та трудового навчання.

Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах

 

Освіта.ua
26.05.2015


Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
DiX
Патріотизм не виховаєш!!! Він або є, або його немає!!! Все інше піар чиновників, які хочуть показати, що вони щось роблять, крім грабування власного народу!!!
Натэл
Скоро помощь психологов всем жителям страны понадобится как пострадавшим от экспериментов Яценюка, Чеботаря( уже , наверное, в Украину не вернется) и прочих великих "патриотов".
DR
Всеукраїнська мережа Центрів психологічної допомоги "Крок назустріч". Центр надає психологічну допомогу постраждалим від військових дій в АТО (переселенці, біженці, учасники бойових дій, сім’ї загиблих та поранених, безпосередні учасники та очевидці, працівники служб екстреної допомоги та швидкого реагування). В центрі працюють спеціалісти, кваліфікована команда волонтерів-психологів, яка надає безпосередню допомогу постраждалим від бойових дій в АТО шляхом індивідуальних консультацій, у психологічних групах, а також по телефону та Skype. Сайт: http://krokcenter.org
Одесситка
Детей депутатов и министров - срочно на курсы повышения патриотизма! Кто-то из них же предложил создать батальон "Мажор". На войне сгодятся такие, как Аваков-младший, сын президента (старший)), сын Турчинова, который пишет книгу о сврхчеловеке.
Всем
Вот еще ювенальная юстиция начнет действовать и тогда будет в воспитании граждан вообще все хорошо.
Для МОН
Как-то страна очень непатриотично распоряжается своим имуществом: порт илличевский продан американцам, Мариупольское пароходство выставлено на продажу, химзавод в Одессе, самый лучший на постсоветском пространстве тоже хотят продать, и желающие уже появились,земли украинские тоже будут продавать под рапс, кукурузу, добычу сланцевого газа и т. д. И все это без лишнего шума и пыли. Так чьими патриотами будут наши дети? Украины или американских корпораций типа Монтсаны?
Авторизуйтесь
Все 23 года жили-были и жирнели украинские царьки, бывшие комсомольцы и кэгэбэшники, будущие владельцы заводиков-пароходиков. Они грабили, потому что поняли - как хорошо быть незалэжными удельными князьками, которых никакая советская власть не привлечет к ответственности. Народ для них - быдло, с которого по крупице, но таки можно собрать нехилый бюджет и воспользоваться им так, что заводиков-пароходиков хватит на правнуков. И вдруг... возникла опасность распада царства Украина, а еще хуже - присоединение к империи зла. Это ж делиться придется с другими князьями, а так не хочется. И тогда все эти гнусы, жрущие с Украины, но хранящие сбережения и тратящие их же в австрийских банках, не на шутку испугались, и стали кричать о патриотизме, странно как-то... Никогда не думала, что порошенки, тимошенки, аваковы, коломойские, кучмы, шуфричи будут рассказывать нам о патриотизме, то есть любви к родине и уважении к ее законам, а точнее, к людям, населяющим эту землю, и природе.
Back in USSR
Когда государству что-то нужно от его граждан, оно начинает называть себя Родиной. Неужели, находясь в здравом уме, можно поверить, что ’’воспитательные мероприятия’’, проводимые школой, способны перекрыть семью и окружающую действительность? Как воспитать уважение к отдельной личности, когда государство лишает своих граждан элементарных человеческих прав на том только основании, что они проживают на определенной территории? О каком уважении к труду может идти речь, когда зарплаты заморожены, производство стоит, а глава Нацбанка подсчитывает личные многомиллионные доходы? В каком месте бережется природа - в предполагаемой свалке радиоактивных отходов чуть ли не в столице, или на эталонных черноземах Кировоградщины, истощаемых рапсом? А понятие ’’piдна земля’’ вообще может исчезнуть как таковое, стоит только отменить мораторий на продажу этой самой земли... И чьи интересы будут тогда защищать воспитанные ’’истинными патриотами’’ ученики?
Українка
Чому б "Бойовий Гопак" не зробити національним видом спорту ОФІЦІЙНО!!!
Шиншилла
Мы согласны воспитывать патриотов, только не дай Боже таких ультранациков, как Вита Заверуха, которые решают, кому жить, а кому умирать, расстреливают милицию в Киеве, позорят Украину.
я вот себе думаю
это КТО же будет всё предложенное проводить? Те, кто проводил "до того" так, тчо целове поколение пожелало жить в России? А ведь это не только донецкие. Очень и очень многие желали и желают быть жителями соседнего государства. И не следует считать, что те, кто отправлял детей на ПРакции, изменили собственное мировозрение. Изменились то есть. Шапку сменили. Вот так и живём. Вместо того, чтобы РЕАЛЬНУЮ ЖИЗНЬ УКРАИНЦА сделать действительно такой, чтобы он сам гордился своей страной, начинаем жать на прослойку подневольных ограниченных людей(не были бы ограниченными, не были бы подневольними). чтобы те "готовили патриотов"
Для МОН
Это все прекрасно. Покажите такого человека во власти, хотя бы одного, который бы соответствовал этим критериям. Надо же на что- то опираться...
Выпускник 2015
Какой кошмар.слава богу я не застал этого маразма и уже ухожу из школы...как же я сочувствую следующим поколениям и учителям Рыгать хочется от этого их поцреотического бреда уже. Мерзкое тоталитарное полицейское государство,будущее которого-адъ,погибель,развал,распил и откат.
Игорь
Ось таке, нав’язливе, майже диктаторське запровадження любові до всього постмайданутого спричинить те, що вчителі плюватимуться від тих ідей, які вони начебто повинні втілювати у загальноосвітніх закладах. Чи не награлися ви ще у свій патріотизм, панове??? Бо завдяки вашим принципам козацької педагогіки слідом за Донецьком і Луганськом, від України захочуть втекти Запоріжжя, Миколаїв, Херсон, де ті самі козаки й проживали, я вже мовчу про Харків та Одесу, де подібна "патріотична розкіш" просто народить ненависть до всього українського

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!