19 % випускників провалили іспит з української мови

В УЦОЯО наголошують на низькому рівні знань випускників шкіл з української мови і літератури

19 % випускників провалили іспит з української мови

Результати державної підсумкової атестації випускників шкіл, що цього року відбулася у формі зовнішнього незалежного оцінювання, засвідчили низькій рівень підготовки учнів 11-х класів.

Про це під час прес-конференції, що була присвячена підсумкам проведення ЗНО з української мови і літератури, повідомив директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук.

Зокрема, він зазначив, що за результатами державної підсумкової атестації 19 % випускників отримали оцінку від 1 до 3 балів за дванадцятибальною системою оцінювання.

Також, за словами директора УЦОЯО, лише 158 учасників за тест базового рівня отримали 200 балів або 0,06 % від загальної кількості тих, хто брав участь у ЗНО.

"Максимальну кількість тестових балів, що складає 104 – набрали лише 12 осіб на всю Україну, а лише 15 осіб отримали 200 балів за тест поглибленого рівня", - зазначив Лікарчук.

Серед 21 тисячі абітурієнтів, які складали тест поглибленого рівня також не виявилося жодного, хто набрав 136 балів - максимальну кількість тестових балів.

Окрім цього, результати тестів показали, що переважна більшість абітурієнтів не може письмово висловлювати свою думку, бо лише 334 учасника набрали 20 балів – максимальну кількість за завдання, що визначає це вміння.

"Високий рівень навчальних досягнень державної підсумкової атестації з української мови і літератури показало всього 11 % випускників шкіл, а 19 % - отримають оцінки - "1", "2" або "3" з української мови і літератури за 12-бальною шкалою, бо мають початковий рівень підготовки", - повідомив Ігор Лікарчук.

За його словами, за результатами ДПА середній рівень знань з української мови і літератури мають 41% випускників шкіл, а 29% – достатній, що свідчить про низький рівень підготовки.

За висновками Українського центру оцінювання якості освіти, освітні заклади, що мають "гучні" назви не забезпечують належний рівень знань.

Зокрема, у спеціалізованих школах 6,7 % випускників показало початковий рівень знань з української мови і літератури, у колегіумах -7,5%, гімназіях - 4,9% випускників.

Як відомо, незважаючи на позицію УЦОЯО щодо визначення порогового бала та висновки 9-ти експертних груп з різних регіонів, які шляхом використання методик - В. Ангоффа та К. Беука та математично-статистичних розрахунків дійшли висновку про необхідність встановлення порогового бала "склав / не склав" на рівні 25 балів, експертна комісія знизила пороговий бал до 22, збільшивши кількість осіб, які братимуть участь у вступній кампанії.

Освіта.ua
14.05.2015

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
про зно
А де ж результати аналізу зно з інших предметів? Чи тільки вчителі укр.мови й літ-ри попали під роздачу?Невже учні "провалили" тільки українську?
Светлана Бек Панухник
Для Лікарчука. Шановний, доведіть до відома пана Квіта, що за одну годину української мови та дві години української літератури на тиждень у 10-11 класах підготувати дитину до ЗНО нехай спробує сам. А ще врахуйте, які "свята" влаштовують школярам останні роки. Нова програма націлена ще на скорочення уроків мови. Яких результатів Ви очікуєте?!
Natali
Нищий учитель-нищая учебная база в школе-умные книжки с красивыми иностранными словами и методиками,но чуждые нам-спорные вопросы и ответы в материалах зно.А дети у нас не глупые,сложно выучиться на пальцах и красивых словах на латыни, которые мы зачем то должны внедрять в учебный процесс.Когда нищий учитель на свою же зарплату покупает бумагу,карты таблицы...А позорные совковообразные мероприятия..?Идеи у них нужные и классные,но организация и метод проведения...Школа для детей это промежуток между горшком и молотком,даже учителю становиться не так интересно работать и виновны в этом не дети и учителя,а система "под одну гребенку".
Святослав Ігорович
Нарешті, друзі, давайте не будемо звинувачувати одне одного. Пора братися за справу – вивчати мудрість і досвід інших народів та окремих людей, проектувати здобуте в українську координатну площину, разом приходити до висновків, як має виглядати сучасний світ та освіта в ньому. Тоді працювати, тяжко працювати(!), не думаючи про найближчі вихідні та відпустки. І аж тоді – насолоджуватися результатом, здобутим нашими (!) спільними (!) зусиллями. Дякую всім, що прочитали. Гарної неділі, щасти!
Святослав Ігорович
Зрештою, діти, молоді юнаки та дівчата, вам будувати своє життя. Кожен з нас обмежений роками, які призначив нам Бог. На що витрачаєте своє життя?.. Подумайте, чи хочете Ви прожити Ваше життя з горілкою, цигарками, кальяном, наркотиками.., адже вибравши перше, ніколи не зможете оцінити неповторність нашої Планети, не зможете відчути містику та величність мов і знань людських, не зможете відчути красу природи, описаної математикою, чи усвідомити геніальність інженерних рішень людства! «Это, ведь, Ваша жизнь!!!»
Святослав Ігорович
Батьки мають зрозуміти, що поки не виховуватимуть своїх дітей вдома Людьми і не перестануть перекладати всю відповідальність за виховання дітей на вчителів та вихователів, доти в загальному результаті не буде суттєвого прогресу. Вчителі повинні розуміти, що вони мають, перш за все, прищепити любов дітей до предмета. В школі діти мають навчитися вчитися (тавтологія тут вжита навмисне), бо сьогодні вже давно застаріла практика «вивчився в університеті – маєш роботу». Тому вчитися потрібно все життя. Повинні існувати чіткі напрямки та предметні розмежування для зацікавлених. З іншого боку, не варто забувати про переваги загальної обізнаності – універсалізму знань. Суспільство розвиватиметься тоді, коли в ньому пануватиме атмосфера постійної жаги знань та вдосконалення існуючого. Тільки так можна буде добитись зростання вітчизняної науки, техніки, промисловості та економіки. І це завдання кожного з нас!
Святослав Ігорович
Шановні пані та панове, кожен з Вас є правим по-своєму. Проблема комплексна. Вона полягає і у низькій мотивації вчителів та якості їх підготовки (звичайно, йдеться не про всіх), і у ментальності великої частини українців, і у непридатній до сучасних реалій системі освіти, яка, до речі, також погана не тільки в нашій державі, але і на Заході. Результати ЗНО - це яскравий результат всіх вище перелічених проблем. Вважаю, що звинувачувати один одного, розбиратися, хто винен, не дасть жодного результату. Кожному необхідно задуматись, в чому справа, що відбувається, що може спричинити і як змінити ситуацію. А змінити її можна тільки разом. Систему освіти повинні реформувати всі українці, а не тільки чиновники з міністерства. Хтось може сказати,"я маю інші справи", "що зміниться", "ми нічого не вирішуємо" і т.д.Але в такому разі, ситуація точно продовжуватиме розвиватися в тому ж руслі. А варіантів безліч - будь-які громадські ініціативи, пропозиції від спеціалістів з предметної галузі...
Вчитель
19% - всім дивно.Кожен п*ятий. А хто згадав, що минулого року не всі учні брали участь в ЗНО...У виші не збиралися... У школі малювали їм четвірку, за те вони щиро дякували і були раді.Висновки, щодо тих 19 % робіть самі.
Марія
І ніхто не запитає, чому вчитель одягається у "секонді" і харчується , у кращому випадку, два рази на день. Голодний учитель не навчить, бо у шлунку бурчить.
Ольга
И ещё по цифрам, которые в тексте. 12 учеников ответили на 104 вопроса. Страна хотела бы знать своих героев, почему бы не опубликовать их данные, школу, город. Сразу можно было бы видеть, где хорошо знают. Хотелось бы рейтинг увидеть, где лучше знают, ну и учителей не забыть, поощрить. А то ведь только ругать способны и говорить что всё плохо.
Ольга
Согласна с тем, что дети сейчас не учат, что не все должны протирать штаны в институтах. Но... считаю, что вопросы ЗНО в этом году были не всегда корректные, неоднозначные ответы. И всё таки ЗНО и ДПА никак нельзя смешивать. Многие ученики просто лишились хороших аттестатов и даже медалей ( я не про "липовых" медалистов). Хотя учились хорошо, участвовали в олимпиадах, но ДПА, которые проводились в школе, в знакомой обстановке психологически не травмировали детей, и конечно были адекватные результаты, а это просто надругались и над детьми и над родителями. Причём тут аттестат и поступление??? А если ребёнок не хочет поступать дальше, зачем испортили оценки??? Мне просто жаль выпускников, которые рыдали, увидев оценку ниже той на которую знают. Действительно знают!!!!Надеюсь на следующий год, всё таки наши "учёные" мужи подумают и отделят одно от другого,а моим будующим выпускникам повезёт больше, чем моей дочери, выпускнице этого года.
Дарія
І не все правильно, що ви пишете. Наші медалісти підтвердили свої знання. Всі три золоті. Вчителі працюють. А от учні не вчать в першу чергу по причині платного навчання. На платний приймають всіх. Лиш би написав. 19% це ще мало. Якби вузи не приймали неуків, то діти б училися.
N
Не могут все знать одинаково хорошо никакой предмет. Оценка рейтинговая - и всегда будут и Умники и Умнички , которые получили 200 баллов и те что просто протирали брюки или юбки все 11 лет . Соотношение сдавших и не сдавших +- одинаковое по всем предметам и за все годы.
N
Реальная картина отношения детей к учебе. А если бы еще учителей не ругали за реальное оценивание знаний в школе , а то 5 пишут, а 3 в уме ( по 12-ти бальной ) , то никто бы сейчас на ЗНО не удивлялся.
Шиншилла
Овод пишет все правильно: отгадалочки не способствуют развитию мышления и речи ни разу! Но должна сказать, что я сама лично над "отгадалочками" тоже голову ломала, и представьте, сдала для себя тест по русскому языку, набрав 175.5 баллов из 200. Не являюсь учителем русского, но когда заканчивала филологический, с превосходными преподавателями. А то, что плохо учим, плохо учатся и плохо сдают, то дальше хуже будет. Как может улучшиться качество образования, если все пропитано коррупцией, направление реформ не определено, учитель не имеет возможности развиваться и зарабатывать, у детей вместо головы "айфон" и нет желания учиться, потому что понимают, что хорошая учеба им не гарантирует хорошую работу в будущем.
Овод
И кстати, а кто из выпускников этого года читалд произведения Войнич "Овод"? Так для общего развития хотелось бы узнать)
Otto
Для Овод: Боже, упаси наших діток від читання такої літератури. Вже одна начиталась Пагутяк, а постраждали діти.
Олекса Позняк
Симоненко нехай читає цей революційний романтизм
Ilona
И где там революция? Если узнаете, что вас предали, как поступите лично Вы? Задайте себе вопрос.
Коментувати
Овод
Ну что же, этого и следовало ожидать. Из года в год дети делали вид, что учатся, а учителя делали вид, что учат. И все было бы хорошо и дальше, если бы не ЗНО 24 апреля, которое "зарезало" уйму золотомедалистов и показало всю суть нынешней системы среднего образования. Дети ведь не умеют и не хотят думать, выражать свои мысли ( речь идет о большинстве). Тестирование - это фикция, отгадалочка. С подходом к образованию у нас в 11 классах будут целый год готовится к ЗНО по предметам, забивая на все и всех. Верните в школу переходные экзамены, уберите тесты, развивайте мышление!!!
Євгенія
Чому ви заявляєте, що діти не вміють письмово висловлювати власну думку? Чому ви згадуєте, що ви забрали в учасників 30 хвилин? За ці пів години діти змогли б рет ельніше перевірити власні роьоти та виправити помилки. Вмієте лише казати, які всі дурні.
Irra
А мы, чтобы сдать зно-сняли квартиру, сдали экстерном все предметы доя аттестата и , что самое главное- в течение года самостоятельно полностью проходили программу 11 класса по украинскому языку, потому что в нашей школе, на оккупированной луганщине, нет ниодного учителя по украинскому-все переехали, да и часов по украинскому практически нетЗВПРЕЩЕНО! Стрельба и бомбежка(20 км до Дебальцево)!!!! Но мы не плачемся, мы любим Украину, хотим стать украинскими студентами! Да, результат сына всего лишь 157,5 и 6 за дпа, но мы никого ни в чем не обвиняем-ни учителей, ни Ликарчука! Мы рады,что нас просто нормально приняли. А вот теперь ответьте: в равных ли условиях наши абитуриенты? Сколько средств и нервов нам стоило выбраться из дурдома! У всех вас была возможность спокойно учиться и готовиться, развели сопли и обвиняете всех, но не себя и своего ребенка. Зно- это отличный шанс достойным стать студентами. Дочь в 2008 году, когда впервые было проведено обязательное зно смогла его отлично сдать,поступить в имо КНУ н
до теми
Сподобалось:"Окрім цього, результати тестів показали, що переважна більшість абітурієнтів не може письмово висловлювати свою думку".А Ви,шановні міністерські колеги,ще скоротіть кількість годин української мови в 10-11 кл.(зараз1годинка+факультатив),навіщо знати державну мову і вміти нею висловлювати думки,рабу мислити не обов’язково,головне розуміти накази господарів.
Дарина
Для до теми: шановні грамотні наші чиновники! скільки разів можна нагадувати, що більшість не може бути переважною або непереважною - це плеоназм! або переважна частина, або більшість! щось ще від дітей хочете...
Коментувати