Osvita.ua Середня освіта Чиновники звітуватимуть про боротьбу з бюрократією
Чиновники звітуватимуть про боротьбу з бюрократією

Управлінням освіти доручено інформувати про свою діяльність у напрямку дебюрократизації

Чиновники звітуватимуть про боротьбу з бюрократією

Міністерство освіти і науки доручило органам управління освітою обласних, районних та міських державних адміністрацій систематично оприлюднювати інформацію про свою діяльність та прийняті рішення щодо вжитих заходів для дебюрократизації освітньої сфери. Про це йдеться у відповідному листі освітнього відомства, що направлений органам управління освіти різних рівнів.

У Міністерстві освіти нагадують, що з метою дебюрократизації управлінської діяльності у сферах дошкільної, загальної середньої, професійно-технічної та позашкільної освіти протягом останнього часу відомством було ухвалено низку нормативних документів, зокрема: видано наказ щодо припинення практики створення та вимагання від навчальних закладів документації та звітності не передбаченої законодавством України; знято з контролю подання звітності (інформацій, повідомлень тощо) з питань навчально-виховної діяльності.

Також у Міносвіти зазначають, що минулого року відомство акцентувало увагу органів управління освіти на необхідності припинення практики покладання на вчителів функцій формального здійснення науково-дослідницької та пошукової роботи, а також на неухильному дотриманні принципів педагогічної свободи вчителя.

Виходячи з цього, у Міністерстві освіти доручили чиновникам розпочати процес публічного інформування про здійсненні кроки щодо дебюрократизації освітнього процесу.

"Враховуючи вимоги статті 14 Закону України "Про доступ до публічної інформації" та з метою удосконалення контролю за управлінською діяльністю доручаємо систематично оприлюднювати інформацію про свою діяльність та прийняті рішення щодо вжитих заходів для дебюрократизації освітньої сфери, в тому числі шляхом створення на власних офіційних веб-сайтах окремого відповідного розділу", - йдеться у листі МОН.

Також у міністерстві поінформували, що стан виконання вказаного доручення буде проаналізовано на найближчий нараді керівників місцевих органів управління освітою.

Як відомо, Міністерство освіти і науки неодноразово зверталося до органів управління освітою, керівників інститутів післядипломної педагогічної освіти та керівників методичних кабінетів з вимогою забезпечити дотримання принципів педагогічної свободи вчителів, однак освітні чиновники ігнорують звернення профільного міністерства та продовжують практику покладання на вчителів невластивих їх професії функцій.

Освіта.ua
12.02.2015

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Кузьміч
ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ Управління освіти і науки 10014 м. Житомир, майдан С.П. Корольова, 12, тел. 47-44-97 Директорам ПТНЗ 19.02.2015 № 373-2/3-15 Про подачу матеріалів з цивільного захисту З метою координації роботи з питань цивільного захисту в професійно-технічних навчальних закладах області зобов’язуємо Вас забезпечити своєчасну і якісну подачу заступниками директорів ПТНЗ (або відповідальними за ЦЗ в закладі) в управління освіти і науки облдержадміністрації усіх основних документів закладу з питань цивільного захисту, визначених законодавством України: Графік подачі статистичних звітів: Дата ПТНЗ 25.02.15 ГВПУНТ, БПБЛ, ПТУ № 4, 5, ЖППЛ, ЖВПУСД, ЖПЛХТ, ЖПЛЛП, ЖПЛСП 02.02.15 ПТУ10, 12, АПЛ, ДНЗ «БВПУ», ПТУ №35, ДНЗ «МПЛ», ЛПЛ, ЧПЛ, КПАЛ 04.02.15 ЖВПУБД, ДНЗ «НВПУ», БПЛ, ДНЗ «ЖВПТУ», ЦПТО, ПТУ № 16, 30, ВПУ ЖДТУ, РПЛ, НЦ № 4 Заступник начальника М.В. Костюченко Вик.: Салімонович Ю.В. Тел.: 0962750509
Аліна
А звітувати про дебюрократизацію, це не бюрократизація?
Natalya Levitska
Підтримую! Але чому анонімно? Створюється враження, що ми - безлика маса, яка шипить, клекоче, кипить, але безрезультативно...
пропозиція
Пропоную створити спільноту у facebook, де можна було б скоординувати дії освітян по реальній боротьбі із бюрократією, обмінюватись інформацією про діяльність освітянських чиновників. А може така вже є?
ищи суть
Для пропозиція: так у Ликарчука же можно это делать. Хотя Полянский интереснее. И оба бюрократы к тому же. А с кем, как не с бюрократами, общаться, чтобы и реакцию видеть, и им показать, с чем согласны или не согласны... Вот только - у бюрократов и мышление особое, так что - не просто всё будет
Коментувати
ррр
http://osvita.ua/legislation/pozashk_osv/45995/ Вот не поленитесь, коллеги, пройдите по ссылке и посмотрите методические материалы к игре "Джура" Особенно умиляет план "Звіту" к игре. Ну и как это вяжется с борьбой с бюрократией! Опять по-новой! Это как круги ада! Или я чего-то не понимаю.
Надія
Останні новини!!!!!!!!!!!!!!!!! 20 лютого оголошено Днем увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні. РДА від методкабінетів вимагають розроблення заходів, а потім звітів про виконання цих заходів. Що знову винні методкабінети?
Вчитель
Для Надія: НЕ просто звіти, а до 15.00 20.02.2015 року. Ще і підкреслили. А у нашому містечку заходи на 15 сплановані. Бюрократія була, є і залишиться
так отож
Для Надія: а шанувати ті тисячі загиблих, що вже загинули? Та не заходи потрібні. Родинам потрібні ГРОШІ НА НОРМАЛЬНЕ ЖИТТЯ. Там же дітки маленькі залишились. А у тих хлопців, що днями загинули? Чи хтось наївно вважає, що їх родинам потрібні якісь заходи? Захід провели. Заспокоїлися. Тут вже не подвійна мораль, тут вже настільки перекривлена свідомість, що воно ще довго вілунювати буде
Коментувати
кошмар
Казалось бы, аттестация школы - волнующее событие, но! Чиновники из управления, все эти инспектора остались те же самые, на тех же самых местах, такие же гнусные, алчные, насквозь пропитанные коррупцией и тягой к вымогательствам. А ведь на Майдане, в этой революции Гидности, погибло несколько учителей, которые которые мечтали облегчить жизнь своих коллег также. И вот теперь те, купившие себе места еще при Бандюковиче, продолжают ходить и совать свой нос в якобы грязные углы школы, рассматривают тряпки, а в глазах с прозрачным намеком - насыпьте денег от педколлектива и родителей, иначе школа не пройдет аттестацию. Когда это закончится? Почему МОН в это не вникает? Почему нас проверяют эти чиновники, это и есть та РЕФОРМА, за которую подписан договор с МВФ?
ищи суть
Для кошмар: ну пусть школа не пройдёт аттестацию. В таком случае ГДЕ был методкабинет, работники которого обязаны были помогать учителям и администрации школы? Вот с это стороны и играйте. А если у вас там прозрачный намёк, то намёк он для того и намёк, чтобы его НЕ видеть. Скажут прямо - вот тогда и соображать будете. А что такое намёк? Так. Ничего. Неужели Вам так интересно следовать намёкам. а не собственному видению ситуации и движения вперёд? У нас как-то школа с удовлетворительной оценкой прошла аттестацию, но это не помешало директору получить довольно хорошую прибавку к будущей пенсии, и... Так почему вашей администрации не успокоится и пройти аттестацию без унизительного тыканья денег в руки.
кошмар
Потому как привычка такая, вторая натура - совать деньги, инвестировать свои будущие выгоды, свою прибавку и спокойствие.
так отож
Для кошмар: Тобто є розуміння причини. А тепер шлях, яким воно, можливо, змінить щось. Ті, хто не матиме бажання платити мзду, стануть платити офіційно. Тобто-діти їх вчитимуться в приватних школах. Чому? Тому що "добровільно"-примусові побори не тільки не припиняться, їх вводять в разрад обов*язкової проплати (необов*язково). ///Для тих, хто настільки, вибачте, сліпий, що не здатний побачити реальність ізгойства для дітей неплатоспроможних батьків, поясню. В класі діти знають про те, хто здав, а хто не здав гроші. Розмови однозначно вестимуться. А нещодавно гуляюча оповідка про "всі діти принесли подарунки вчительці в гарних обгортках, а ____-в старому папері"(а подарунком виявились парфуми мами, якої не стало...) говорить про те, що і подарунки на свята приймаються за норму. Не вчителька дарує дітям, ні... навпаки. /// А тепер-навіть якщо список не оголошується, навіть розмов немає, то варто побачити дітину, яка раз-другий-третій не принесла гроші. ЯК дитина почуватиметься?
Коментувати
Капаліка
Керівникам .... закладів освіти. З метою проведення заходів щодо дебюрократизації діяльності та згідно з листом МОНУ №..., прошу до 10-00 завтрашнього ранку надати наступну інформацію: 1. Перелік звітів та форм, які ви передаєте нам. 2. Списки осіб, відповідальних за укладення форм (з посадами, телефонами та електронними адресами). 3. Чисельність педагогічного персоналу Вашого закладу. 4. Чисельність працівників допоміжного складу. 5. Відсоток працівників, які мають достатній рівень володіння комп’ютерними технологіями (за кожною категорією окремо). 6. Кількість комп’ютерів у закладі. 7. З них застарілих Додатково просимо призначити у Вашому закладі особу, відповідальну за здійснення дебюрократизації. Цій особі щопонеділка об 11-00 бути в управлінні на нараді з питань дебюрократизації та щосереди о 14-30 на тренінгах з даного питання. Інформацію надати в електронному вигляді та на офіційному бланку з гербовою печаткою. В разі зміни показників невідкладно повідомляти про це управління.
библиотекарь
Для Капаліка: 100% Супер!!!!! В точку!!!!!
Вчитель
Для Капаліка: Щось малувато заходів! Задля покращення роботи та гласності дані заходи проводити щогодини (в рамках навчального часу) із залученням громадскості, батьків, техпрацівників, голів селищних та сільських рад, ради школи і т.д.
Коментувати
Игорь Соломонов
Бюрократи будуть боротися с бюрократією))). Скажіть скоротили хоть когось в методкабінетах? Вони скоротили години гуртків, факультативів, години в будинах творчості, а самі всі на місцях.
вчитель
Для Игорь Соломонов: А хто ті гуртки, факультативи по школах добросовісно читає? Це ж щомісячна премія до зарплати, зрозуміло, що вчителю це вигідно, а чи потрібно учню? А методистів у вас у районі 8-10 і то вони вам заважають. Хто справжній спеціаліст зі свого фаху, то йому ніякий методист не страшний і не лишній, а хто у школі заробітчанин , той дивиться на методкабінет.
отакої
Ви не вчитель, а звичайно, методист, тому що запевняю Вас - гуртки працюють і учні їх із задоволенням відвідують, життя школи після уроків не зупиняється!!! А методисти досвідченому вчителю тільки заважають,і молодих навчають не методисти, а наставники!
Ласка
Я просто в шоці від роботи методичного кабінету! Це є керівна структура в керівній структурі відділу освіти! Та вони вже закидали вчителів безкінечними конкурсами педагогічної майстерності, педагогічними знахідками, різними перевірками вчителів. До якого часу це буде продовжуватися? Та дайте спокійно вчителю працювати. В людей є дипломи , які підтверджують їх кваліфікацію! В якій професії ще є такий бюрократизм? Безкінечні перевірки із сторони відділу освіти, методичного кабінету, адміністрації закладу, купа документації, примушування до участі в різних конкурсах...
Коментувати
O
Вимагають вести гурток, за який не платять. Перепис дітей в мікрорайоні. Що далі?
ідея
З таким заголовком, можна йти на телешоу "Розсміши коміка". Виграш забезпечений.
SOS
Люди, порадьте!!! Атестуюсь на звання. Маю і грамоти, і призові місця в найрізноманітніших конкурсах.... Вимагають ще й написання роботи. Що робити? Як себе захистити? Адже голосуватиме за присвоєння комісія райвно... Телефонувати на "гарячу" лінію в МОН?
Пенсіонерка
Для SOS: Раджу. Знаю про декілька таких випадків, люди скаржились в обласне управління освіти і відстояли своє право отримати вищу категорію чи звання, не подаючи роботу, в якій узагальнювали свої дослідження з методики. Але це коштувало багато нервів та здоров’я. На мою думку, простіше роботу написати. З комп’ютером та інтернетом часу піде тижня два-три, це щоб було поменше збігів з виставленим в мережі. Якщо збіги не перевіряють, досить трьох вечорів. А ще простіше взяти свою курсову роботу на курси підвищення кваліфікації, внести туди необхідні зміни та доповнення. Робота не обов’язково повинна бути за цьогорічною науково-методичною темою, краще за тією, над якою Ви працювали раніше (3-5 років тому), якраз за такий час можна перевірити свою методику та набрати статистичні дані.
Ірина
П. 5.2. Типового положення про атестацію педпрацівників: Педагогічні звання "учитель-методист"... можуть присвоюватись педагогічним працівникам, які мають кв. категорію "спеціаліст вищої категорії", здійснюють науково-методичну і наково-дослідну діяльність, мають власні методичні розробки, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами...
Ірина
А про грамоти і призові місця у конкурсах, до речі, у п. 5 "Умови та порядок присвоєння педагогічних звань" цього ж положення як умову присвоєння звання нічого не вказано. Отже, від учителів їх вимагають незаконно?
Коментувати
Натэл
Пока не определят точно, какая документация обязательна, будут требовать что угодно: акты на детей- сирот и характеристики (хотя им никто не помогает) два раза в год, на детей из зоны АТО, микрорайон, за который никто не платит, и никто не спрашивает, как ты можешь вообще попасть в чужую квартиру, чтобы получить сведения, я не говорю уже о том, какого учитель должен ходить по подъездам чужим в свое время личное. Особенно мне нравятся журналы по технике безопасности: 32 раза написать свою фамилию и 64 раза поставить свою подпись ( до 9 кл.)- вот 1,5 часа и прошло, а потом то же самое - в журнале, еще 40 мин, а та еще что- нибудь. Вот все и довольны, что не зря учителю деньги заплатили. А подготовка к конкурсам, к олимпиадам( ну, это святое), фотографии на сайты класса и школы, папки методической работы, которые никому не нужны. Как- то с меня потребовали поурочные с 01.09, я уперлась и сказала, что требование незаконно. До сих пор завуч волком смотрит. Буду стоять на своем, посмотрим
так отож
Для Натэл: по поводу поурочных планов. Как только пошли разговоры о подобных требованиях, часть людей перешли на планы на листочках. С пояснениями того, что планы пишутся на остатках от давних тетрадей, на испорченных при печатании листах... А сохранять их и негде, да и- каждый год новые планы, поскольку новые классы, с абсолютно различными возможностями. Даже контрольные работы каждый год следует пересматривать. ОНИ ведь Вам деньги на канцелярию не выделяют? Не выделяют. Вот пусть сперва выделят, а после - выступают.
Натэл
Я всю жизнь планы на листах А-4 пишу, мне так удобно: что не нужно- выкинула, что нравится- оставила, а сейчас , судя по "наказу" 648, можно даже в электронном виде планы иметь, но вот это пока не прошло у некоторых моих знакомых коллег. А выступать будут, конечно, ведь это такая форма" контроля" классная , чтобы учителя держать в " ежовых рукавицах". Самое смешное, что люди из РОНО, на удивление, планы за год не требуют, требуют свои завучи. Говоришь о приказах МОН, так воспринимают как личное оскорбление и покушение на власть. Так что пока МОН не наведет порядок, с нашей помощью, так и будут местные " начальницы" свою "нужность" доказывать всеми средствами. А вот эти работы учительские, хорошие, себе забирают. Я попросила свою папку методическую вернуть, так мне вернули только печатные работы, а разработки уроков исчезли. Честно говоря, тогда жалко было. Копий не оставила. И это не только моя история, многие тоже на такую завуалированную выкачку мозгов жалуются.
Натэл
Про папки - это я для SOS. Сочувствую коллеге всей душой.
Коментувати
Я уже не бюрократ
Отчитываюсь: В этом месяце я, бюрократ, потребовал от школ на 2 отчета меньше, чем в прошлом (правда, два последних отчета были по 99 пунктов, но этого никто не знает). Значит, я борюсь с бюрократией. Обязуюсь, в следующем месяце потребовать на 1 отчет меньше, чем в прошлом.
VL
Ударимо бюрократизацією по бюрократизації!
колега
Для VL: дійсно все це смішно, якщо не було б так сумно...
Коментувати
Елена
Тем не менее, вчера обязали отчитаться о проделаной работе по патриотическому воспитанию, по десятку пунктов!
Долой бюрократию!
Для Елена: А кто обязал? В нашей привилегированной школе патриотического воспитания и близко не ведется. Никаких рисунков или "сердечек" для военных, никаких волонтерских порывов, никакой такой работы не проводилось. Страусиная политика.
Коментувати
ищи суть
"А начинать бороться с бюрократией надо с себя, выучить для начала нормативную базу, обсуждать с коллегами каждую новинку, и получится"-уявімо собі, що подібного немає. Тобто директор не знаходиться в подібному становищі. В такому випадку дійсно можна обговорювати кожну новинку. Та для того ці новинки люди повинні спершу знати. А отже хтось мав би взяти на себе роль інформатора. Добре. Виникає питання- як донести до людей новину? Розповісти в учительській? Можна, якщо люди уважно стануть слухати, тобто якщо колектив настільки згуртований, що здатний слухати будь-яку новину на перерві, під час видпочинку. А якщо ні? На педраді? Чи всі новини люди здатні сприйняти на педраді, особливо в часи власних проблем? І наступне. Для маси людей варто було би бачити реальні кроки інших людей/колективів,які зуміли відмовитись від запропонованої відділом освіти діяльності/які без проблем вийшли з подібної, або іншої ситуації.Допоки мені особисто конкретних реальних дій в цьому напрямку не зустрічалося
ррр
Для ищи суть: Я предложила один из способов! Это я так вижу, по-другому пока не придумалось, как действовать, но знаю одно: нужно хоть что-то делать, и начинать надо с себя! Хоть по капельке, хоть по грамулечке! Я изучаю нормативно-правовую базу, интересуюсь, рассказываю коллегам о новинках, не ленюсь распечатать для тех, кто хочет знать!Согласна, некоторые работают по старинке: что директор-зауч сказали, то и истина! Как показывает практика, это далеко не так, так для этого и есть интернет, чтоб начальство перестало быть истиной в последней инстанции. Проблем действительно много: и пенсионеры, которых скоро носить в школу будут(не обижайтесь, пенсионеры, которые работают вовсю, но есть и другие), и зарплата низкая, и ученики разные, и начальство часто некомпетентное, но где сейчас хорошо? Давайте делать, что должно, и будь что будет!
ищи суть
Для ррр: погоджуюсь із тим, що варто робити що маєш, і як знаєш. А там-як вийде. Роздруковувати варто не для тих, "хто хочет знать", а можна спочатку для всіх. Роздрукували кожному в руки. Та ще й на перервах розпитали, що людина з цього приводу думає.Людина не зможе прочитати все,бо часу не стане,власні справи.То Ви на другий-третій день розпитуйте.Або в розмові згадайте.Тримайте просто в голові те, що прегнете дізнатись думку колеги.Або, якщо всі збираєтесь, знову зачепіть.Так,з часом,Ви знатимете,хто й що думає,хто як приблизно відреагує,хто поділиться з Вами власною думкою,кому болітиме.Знатимете, кому цікаво,а хто навіть читати не стане роздрукованого.А хто лише в розмові сам на сам видасть власну точку зору.Скажу так-то є надто довга справа.Та якщо вас багато,думаю буде швидше.А ще знайти таких,хто бував в подібних ситуаціях і вийшов із них без проблем. Але людей потрібно знайти таких,хто не має тата-мами-чоловіка з великими статками(відповідно-дружини).Інакше люди не сприймуть
ррр
Але людей потрібно знайти таких,хто не має тата-мами-чоловіка з великими статками(відповідно-дружини).Про що Ви? Де вони, великі статки? У нас звичайна школа, де мажори не працюють! Та й де Ви бачили мажорів у школі? Може, хіба в Києві? І з приводу роздрукувати на всіх... У мене дома немає власної типографії. Спасибі за поради, звичайно, але ми робимо, що можемо
Коментувати
ищи суть
"А начинать бороться с бюрократией надо с себя, выучить для начала нормативную базу, обсуждать с коллегами каждую новинку, и получится" - наступне. Коли відбувається подібне виставлення оцінок (зауважимо, в школі і свої дітки вчаться, і їх майбутнє залежить від, і адміністрації також), то диерктор напряму контактує із бюрократами відділу освіти. Чи потрібно жиректору напружувати стосунки із представниками відділу? Певно що ні. А чи потрібно батькам, діти яких навчаються в молодшій-середній-старшій школі, які є працівниками закладу, напружувати стосунки із адміністрацією? А особливо коли дітям щось там не дається, батьки в добрих стосунках із вчителем, вчитель прагне "підтримати" дитину, тощо... Певно що ні
ищи суть
"А начинать бороться с бюрократией надо с себя, выучить для начала нормативную базу, обсуждать с коллегами каждую новинку, и получится". Добре. Іспит. Велика школа.В школі навчаються дітки місцевих бізнесменів, які фінансують заклад.Дах перекрили. Кошти на меблі виділяють. Потрібно віддячити? Потрібно. Як? Бали діткам виставити високі. Як? Якщо дати одному-інші помітять. Щоб не було кривотолків-дозволити користуватись додатковою літературою всім. Директор в цьому полі - бюрократ? Певно. Потрібно колективу з ним "боротися"? А в школі ще й свої діти вчаться. І їм потрібні бали атестату.
Скептик
Здайте звіт про те, як ви не здаєте звіти. Де-жа-вю.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!