Osvita.ua Середня освіта Децентралізація є наріжним каменем в освіті, - Полянський
Децентралізація є наріжним каменем в освіті, - Полянський

Освіта має задовольняти потреби особистості і вирішувати питання працевлаштування

Децентралізація є наріжним каменем в освіті, - Полянський

Одним з наріжних каменів є питання децентралізації в освітній галузі. Про це заступник міністра освіти і науки Павло Полянський розповів у студії Телеканалу новин "24".

Він зазначив, що декілька законопроектів в освітній галузі зараз розроблюються не чиновниками, а громадянським суспільством.

"Одним з наріжних каменів для нас є питання децентралізації в освітній галузі. Наша освіта має задовольняти потреби особистості і вирішувати питання працевлаштування після отримання освіти", - наголосив заступник міністра.

Також за його словами, батьки мають цікавитися системою навчання дитини у школі, контролювати відносини учителів та дітей у школах.

"На сьогодні, завдяки залучанню батьків до написання підручників для початкової школи, ми отримали дуже якісну нову редакцію програм, які є значно розвантаженішими за попередні", - підкреслив Павло Полянський.

 На думку заступника міністра, потрібно залучати батьків до процесу демократизації шкіл, бо ми не можемо стати демократичним суспільством, якщо у школах панує авторитаризм.

Освіта.ua
13.01.2015

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Шиншилла
"На думку заступника міністра, потрібно залучати батьків до процесу демократизації шкіл, бо ми не можемо стати демократичним суспільством, якщо у школах панує авторитаризм, бла-бла-бла... О, Полянский, думаю, с содроганием вспоминал свою советскую школу с авторитарным режимом, с вызовами родителей, со стоянием в пятом углу, что еще?) Он в курсе, что такое современная школа? Он знает, что есть просто неадекватные родители? Обратила внимание на часто употребляемые слова с приставкой "демо-". Что, обычные учителя - это уже не народ? Вы его причисляете к "власти" или просто быдломассой считаете, потому что они законопослушны, не стоят у вас под Радой с горящими шинами, а просто выполняют свою работу, свой долг за смехотворное пособие за него?
Ольга
Классно! Родители пишут учебники, так может они и детей учить будут?! А я, например, учитель, слышала как лечат моразм, - это значит, что я могу работать врачом?! Какой ужас! Дореформировались!
користувач
Для Ольга: цікаво, а пан Міністр МО читає коментарі, чи то придумали щоб ми тут себе "развлекали", хоча б раз залишив коментар для користувачів, щоб ми зрозуміли, чує він про наше "наболіло" чи ні?
Коментувати
salka
То, що називають «реформами» не що інше, як черговий етап цинічного знищення системи масової освіти. Ну не потрібен нашої «еліти» освічений народ! Ще почнуть задавати питання чому так, а не по іншому.. Потрібно бидло – з ним легше керувати. Скоріше всього ця «еліта» колоніальної адміністрації, а не «національна». Подивиться на склад уряду… Чого від них очікувати? Їхня задача не «створити», а знищити!
Учителька
Коли, нарешті, у МОН зрозуміють, що шкільна освіта -це стратегічна державна галузь, а не приватна справа батьків та учнів?і
здобули
Школьные учебники для учеников со следующего учебного года планируют сделать платными. Об этом во время брифинга сообщила первый заместитель Министра образования и науки Украины Инна Совсун. Она, в частности, отметила, что норма в бюджете о бесплатных учебниках снимается.
учитель
Для здобули: Интересно, и сколько будет стоить один учебник? И кто его будет продавать - школи или издательства? Не завидую родителям. Учебники дишат на ладан, даже новие разламиваются в руках детей. Молчу уже про качество подачи материала в них....
Коментувати
учасник
Для Натэл: МО бiльше, може, принесло б користi на вiйнi,нiж у своiх затишних мiсцях,де легко воювати з учителями.А учителi вiддають свое життя у АТО, щоб панство могло жити краще ...Де ж сором?
користувач
Для учасник: згоден, де ж поділася децентралізація освіти, мабуть заблукала десь коридорами МОН, багаточисленні перевірки руо і міські як були та і продовжуються, вже заплановано на целий рік - протоколи перевірок по 3-4 сторінки, і це коли в АТО гибнуть люди, не вистачає коштів на зарплату? Де оптимізація довгоочікувана?
Коментувати
durdom
Читаючи всi "реформи ",висновок:вчителя вже так МО принизило, що вже дальше нема куди.Батьки,учнi мають вже всi права на керiвництво вчителями,зробити вчителю новую атестацiю, ЗНО,лiцензiю, перевiряти кожен крок. Приниження,приниження, приниження! Та що це таке,панове,ви вже просто з шкiри лiзете для знищення учителя.А якоi якостi навчання ви хочете, чи думаете, що "крiпаки"завжди будуть мовчати?Хтось хоча на хвилину подумав, що робиться з освiтою?ПРО ВIЙНУ ТЕЖ НЕ ДУМАЕТЕ,"ПАНОВЕ"!!!
користувач
Для durdom: Отакої Вам! Підуть грамотні досвідчені вчителі на вислугу років, бо встигли зазделегідь оформити, а молодь на таку зарплату і відповідальність не піде, от і уявіть собі перспективи нашої школи...
Коментувати
Анна Семенко
Цікаво, а коли вже припиниться авторитаризм з боку відділів освіти, департаментів, МОНУ? Чому тільки школа і вчителі повинні бути "демократичними", чому ніхто не запитує думку простих освітян, які й досі в обов’язковому порядку повинні підкорюватись РВО?
оксана
Нехай вже краще пишуть батьки, ніж фахівці. Я повинна з дитиною читати і розбирати тексти з підручника Я і Україна, тому що дитина, ще немає такого життєвого досвіду, щоб сприймати написане. до того ж тексти написані майже науковою мовою.
гість
В статті жодного слова про децентралізацію.
VL
Цікаво, а чим займається Академія педнаук, якщо підручники пишить батьки? Може її ..., для економії коштів?
VL
"... завдяки залучанню батьків до написання підручників для початкової школи..." Я то думав, що підручники пишуть фахівці. Може і в медицині застосувать цей унікальний монівський досвід?
Лурдес
Для VL: Мене це теж розвеселило,,, Мабуть, скоро будемо узгоджувати з батьками кількість уроків, оцінки, учителів...
Коментувати
Тетяна
О,давненько пан Полянський не пропонував нічого новенького. А цікаво,попереднє,ним запропоноване,втілюється в життя? Зокрема,чи будуть цього року " табори на асфальті"? Чи він просто популіст?
Натэл
Наших чиновников, что называется, "понесло". Только они забыли, что учителя в школе - это не гувернантки, которых родители нанимают и контролируют. И вообще, что там за великие специалисты в МОН, что не могут справиться с программами для средней школы? А где же наши "науковци", что родители помогают составлять учебники? Где хваленые МК? Может, нужно было к учителям обратиться, ведь им работать с этими программами? А может, вообще школы закрыть, пусть будет домашнее обучение у всех, "децентрализованное", с контролем со стороны родителей: Григорий Сковорода назвал своего воспитанника " свинячьей головой", мама мужу нажаловалась и Сковороду " попросили", правда, потом назад позвали. Но это детали. Ясно то, что "свет в конце тоннеля" тихо гаснет. Наверное, потому что МОН никто не контролирует.
Це МОНівський план відродження України
Передбачається зменшення затрат на одного учня на основі оцінки результативності (performance review). З цією метою планується підвищити навантаження у перших та других класах шкіл з 18 до 20 годин на тиждень, а до липня 2016 року – до 22 годин. Потреби в донорській допомозі включають: • Експертну допомогу у розробці рамкового закону “Про освіту”. Експертну допомогу у розробці закону “Про професійно-­‐технічну освіту” • Експертну допомогу з імплементацією ЗУ “Про вищу освіту”, зокрема підтримка розробки внутрішніх механізмів забезпечення якості вищої освіти у кількох пілотних ВНЗ (обраних на конкурсній основі);розробку нової системи атестації вчителів • Підвищення інституційної спроможності МОН: створення Інституту освітньої аналітики. Налагодження електронної системи збору статистичних даних. • Участь України у міжнародних порівняльних звітах (e.g. OECD Education at Glance); участь в міжнародних моніторингових програмах (TIMSS, PISA, PIRLS)
абсурдик
Для Це МОНівський план відродження України: Цікаво виходить, Закон про ВО діє, а підзаконні акти на запуск його дії буде "підготовлено" (це ще не впроваджено) до осені 2015р. (осінь - це кінець року). такий фривольний підхід свідчить про непрофесійність?
Teacher
Для Це МОНівський план відродження України: мені цікаво: а у МОНівському плані відродження Укріїни є що-небудь про підвищення зарплати у вчителів? Чи як завжди: голодний і принижений вчитель - дуже творчий! навіщо йому їсти, одягатись, тощо, він хай дихає повітрям і відроджує Україну! Яка реальна вартість тієї зарплати сьогодні? при тій інфляції, що бачимо і при тих цінах, що маємо... Чи знову вчитель "повинен розуміти ситуацію, учня, батьків, трохи не всіх підряд і кожного... А коли вже почнуть розуміти самого ВЧИТЕЛЯ ?! Якщо ніколи, то не допоможуть МОНу ні плани відродження, ні ліцензування вчителів, ні зміна порядку атестації вчителів, ні нові програми, ні нові підручники і т.п. "Бытие определяет сознание" - хтось думає інакше?
Димон
Для Teacher: Додати нажаль нічого.
Коментувати
Це МОНівський план відродження України
До осені 2015 року буде: • Підготовлено низку необхідних підзаконних актів для імплементації ЗУ “Про вищу освіту” • Розпочато роботу Національного агентства з забезпечення якості освіти • Розроблено проект децентралізації системи фінансування освіти • Розроблено підхід до вдосконалення мережі шкіл
Це МОНівський план відродження України
До 2017 року заплановано наступні заходи: • Забезпечення здобуття дошкільної освіти відповідно до вікової періодизації (згідно з класифікацією ВОЗ). • Узгодження з типовими європейськими нормами загальної тривалості навчання в школі (12 років), тривалості навчального року та структури освіти. Розробка нац. сurriculum для 12-­‐річної школи • Прийняття Закону України «Про професійну освіту». Узгодження змісту професійної освіти з новими професійними стандартами • Запровадження єдиних стандартів/індикаторів знань, умінь і навичок у галузі ІКТ для учнів і викладачів, співмірних із міжнародними показниками • Перехід на триступеневу систему вищої освіти. Розробка нового покоління стандартів вищої освіти • Розробка нових процедур атестації педагогічних працівників • Запровадження принципу субсидіарності. Децентралізація повноважень • Створення інтегрованої загальнонаціональної бази даних «Освіта України»
Це МОНівський план відродження України
У цих процесах нам допомагали міжнародні партнери. Рада Європи у травні 2014р. провела експертну оцінку законопроекту «Про вищу освіту». Британська Рада надає консультаційні послуги щодо забезпечення якості освіти в контексті імплементації цього закону, зокрема у створенны Національного агентства з забезпечення якості вищої освіти. USAID виділив фінансування на розробку Стратегії розвитку вищої освіти. Фонд “Відродження” виділив фінансування для підтримки Strategy Advisory Group у сфері освіти, котра займалась розробкою Концепції розвитку освіти Метою політики в галузі освіти є підвищення якості освіти та підвищення ефективності витрат в галузі. Для цього буде узгоджено структуру освіти з потребами сучасної економіки. Буде змінено систему підготовки й перепідготовки педагогічних та управлінських кадрів в освітньому секторі та проведено реорганізацію системи управління, фінансування і менеджменту освіти шляхом децентралізації та дерегуляції.
Татьяна
Для Це МОНівський план відродження України: Почему вам помогают международные партнеры? Своего ума на хватает. Так обратитесь к молодежи, которая достойно закончила ВУЗ и хочет, и может работать. Так нет же. Молодому преподавателю возможности найти достойную работу нет.Действительно знающего молодого педагога берут на 1 год, а затем на его место - своего протеже. Безграмотного, но зато своего. Что -то не припомню чтобы наши чиновники помогали в разработке каких-то проектов в Европе или чтобы Украина делала экспертною оценку какого-то европейского или любого другого закона. Почему же вы, бестолковые такие. Не хватает знаний - освободите место думающим и знающим людям. Не позорьте все учительство!!!!
Коментувати
Семен Мухін
Батьки, батьки, батьки... Діти, діти, діти. А де ж учитель? У школах панує авторитаризм? Пан Полянський очевидно давно у школах не бував. Відкрию Вам очі, пан Полянський: більшість учнів не поважають вчителів, можуть їх принизити, обізвати, вказати напрямок руху... Теж саме роблять і деякі батьки. Замість того, щоб стимулювати авторитет вчителя, навпаки МОН дає батькам і дітям повний карт-бланш. Абсурд. Давайте ще пацієти будуть вказувати лікарям як лікувати, писати лікарям протоколи лікування і т.д. Тепер вчитель боїться справедливу двійку поставити, бо недалеким і скандальним батькам потім не доведеш, що двійка заслужена. Тепер вчитель боїться зробити зауваження учню, бо ж учень на першому місці. Шлях в нікуди.
оксана
Для Семен Мухін: повністю підтримую.
лариса
Для Семен Мухін : теж згодна, вчитель облаяний, безправний, батьки винуватять вчителів, а самі навіть і в щоденник не заглянуть, діти часто в обличчя кажуть вчителям що вони (вчителі) жебраки! Вчитель в Україні- бідна-біднесенька людина!!!
Натэл
Совершенно справедливо. Представляю, как некоторые ленивцы могут воспользоваться такой возможностью. У меня еще один вопрос: почему на одну доску ставят учителя и иногда совершенно некомпетентного родителя? Принцип " кухарка может руководить государством" ? Так это уже проходили. Хочется спросить:"Вы живых детей давно видели? ". Коллега совершенно правильно заметил:" Возложите всю ответственность на родителей за успеваемость детей - и успеваемость пойдет вверх". Родители должны контролировать детей своих, а не учителей. Приглашаешь маму ученицы в школу, а она отвечает:" Я работаю до 22.00 и не могу смотреть за успеваемостью дочери" А кто может? И она будет контролировать мою работу?
Коментувати
Alexey Dovbnya
Дайте вчителю свободу!!! Не принижуйте вчителя!!! Тільки достойна зарплата знайде професіонала-вчителя!!!

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!