Osvita.ua Середня освіта Розроблено нову програму "Захист Вітчизни"
Розроблено нову програму "Захист Вітчизни"

Предмет входитиме до інваріантної складової Типових навчальних планів навчальних закладів ІІІ ступеня

Розроблено нову програму "Захист Вітчизни"

Міністерством освіти і науки розроблено та запропоновано для громадського обговорення проект навчальної програми "Захист Вітчизни" для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів.

Метою навчального предмета "Захист Вітчизни" є набуття знань старшокласниками про задачі Збройних Сил України та інших військових формувань, засвоєння основ захисту Вітчизни, цивільного захисту, медико-санітарної підготовки.

Також предмет має формувати та удосконалювати у старшокласників життєво необхідні знання, уміння і навички щодо захисту Вітчизни і військово-патріотичного виховання, підготовити учнів до захисту Вітчизни тощо.

Передбачається, що предмет "Захист Вітчизни" стане обов’язковим навчальним предметом, який викладатиметься у старшій школі навчальних закладів системи повної загальної середньої освіти.

У навчальній програмі "Захист Вітчизни" подається перелік розділів і тем та розрахунок годин на курс навчання юнаків і на курс навчання дівчат з різним потижневим навантаженням. Навчальний матеріал програми розподіляється по періодам навчання, окремо для групи юнаків і для групи дівчат.

Також, з метою практичного закріплення рівня знань, умінь та навичок учнів програмою заплановане проведення військово-польових зборів.

До заходів військово-патріотичного виховання у розділ річного плану навчального закладу включатиметься вивчення традицій, історії, духовної спадщини, символіки, звичаїв українського народу, національної гідності, культури міжнаціональних відносин, морально-психологічних якостей громадянина, патріота, захисника Вітчизни.

Програмою також передбачено відвідування учнями військових частин з метою ознайомлення їх зі зброєю і бойовою технікою, з побутом і життям військовослужбовців, відвідування військових музеїв, зустрічі з ветеранами Збройних Сил, проведення туристичного походу з військово-патріотичною тематикою.

Проектом навчальної програми "Захист Вітчизни" для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів передбачено, що предмет викладатиметься на підставі діючого законодавства та входитиме до інваріантної складової Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня.

З проектом навчальної програми "Захист Вітчизни" для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів можна ознайомитися на сайті Міністерства освіти і науки.

Освіта.ua
24.11.2014

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
учитель
А всё-таки надо для девушек отдельно вести основы медицинской подготовки.
Аня Ягнич
PS. Дуже хочеться вірити, що ми живемо в цивілізованій країні, в якій життя і здоров’я громадян є найважливішими пріоритетами.
Аня Ягнич
Окремо хочу відзначити, що вже понад 20 років у місті Тернополі успішно функціонує школа допризовної підготовки, на базі якої проходять вивчення предмету захист Вітчизни майже усі школи міста, крім 22 і 14 ЗОШ. Тут створена відповідна база, і,головне, працюють висококваліфіковані педагоги, які сумлінно і якісно виконують свої професійні обов’язки. Зокрема дівчатка отримують добрі знання та уміння надавати домедичну допомогу за різних обстави і травм. Практичні заняття ми проводимо частково на базі Тернопільського мед. Університету ім. Горбачевського. Підтримуємо тісний зв’язок з викладачами мед. університету. Такі заняття дуже подобаються учням. Вони проходять невимушено і цікаво. Учні практично, на манекенах мають змогу перевірити свої вміння, випробовувати себе у змодельованій критичній ситуації. І, як на мене, це досить добра підготовка до можливих подібних випадків у реальному житті. Тож робіть висновки! Враховуйте зважено всі «за» і «проти» і думайте про наслідки.
Аня Ягнич
Медики стверджують, якщо кожен 10-й громадянин володітиме навичками надання домедичної допомоги то кількість трагічних наслідків в результаті травмувань зменшиться у рази! Невже це не аргумент? Невже є щось дороще за життя людини? Чи для держави оптимізація та економія коштів повинна здійснюватись за будь-яку ціну? Прикро, бо, окрім як для цього, появу даного проекту програми не бачу. Чому? Все просто. Відповідно до діючої програми, дівчатка, за бажанням, можуть вивчати предмет разом з хлопцями за їх розділами. І немає жодних перепон. Більше того, такі бажання всіляко заохочуються і вітаються у нашій школі. Вже на першому вступному занятті ми ознайомлюємо учнів що до умов вивчення предмету, тих питань які вивчаються юнаками і дівчатками зокрема. І вони цілком поінформовано і свідомо роблять свій вибір. Та все ж таких випадків зовсім небагато. Загалом приблизно 1% дівчат обирають вивчення предмету разом з хлопцями. Отож робіть висновки.
Аня Ягнич
Зауваження до програми Найбільшим недоліком програми вважаю те, що дівчата і хлопці будуть вивчати предмет разом, за однаковим змістом, а на домедичну підготовку відводиться зовсім мізерна кількість годин. Реалії життя доводять, що вміння надавати домедичну допомогу конче необхідні. Та щоб оволодіти ними потрібно значно більше часу, потрібен окремий повноцінний курс, хоча б на рівні діючої програми. І це правильно, що дівчатка вивчають предмет окремо і саме у такій редакції. Вони майбутні матері,яким треба вміти піклуватися про дітей, доглядати хворих,надавати першу допомогу у сім’ї і не тільки. Навіть в умовах війни жінки, як правило, залишаються у тилу, допомагаючи в різний спосіб на місцях. На їх плечі покладається допомога пораненим, догляд за старенькими і немічними. Тому ці знання і, підкреслю, уміння в більшій мірі необхідні саме для дівчат. Медики стверджують, якщо кожен 10-й громадянин володітиме навичками надання домедичної допомоги то кількість трагічних наслідків в результаті...
Учитель
"Вивчення навчального предмета проводиться з юнаками та дівчатами разом." - перечеркивает все написанное в прграмме. По сравнению с набором букв, из которых состоял первый вариант для обсуждения, в новом варианте что-то стало проявляться. Откройте, пожалуйста, личики авторов. Похоже, что они не служили в армии и не работали в школе. Очень хочется посмотреть, как автор Додатка №4 будет сам выполнять Вправу № 3 и стрелять по мишени №8 приведенной в Программе. Хотелось бы напомнить авторам, что ни в одной школе Украины уже не будет малокалиберного оружия. Авторы отвели 25 часов на изучение уставов и из них больше половины (13 часов) на строевой устав и строевую подготовку. Четыре часа военной топографии катострофически мало. Основи медичних знань і допомоги - 8 часов - преступление на фоне "Тема 1. Національні бойові мистецтва.", где ученик и ученица виконує прийоми нанесення ударів за технікою «Рукопаш–Гопаку» та «Хортингу» после одного часа обучения.
Руслан
Для Учитель: эта программа разрабатывалась кандидатами пед наук, доктором наук который прошел службу, и еще много военных которые прошли боевые действия в афганистане и югославии!!!!
Учитель
Для Руслан: Наличие военных заслуг и научных регалий только повышает ответственность за данное "Произведение". Если хотите, могу привести несколько цитат из проекта программы, которые заставят и Вас усомниться в компетенции авторов.
Коментувати
Ксюша Ф.
Данный курс должен быть в школе непременно. И ставить его не на последнем или первом уроке, позволяя многим "откосить", а в середине. На сегодняшний день дети имеют те убеждения и знания, какие закладывают им их родители. Есть школьники, которые искренне недоумевают, зачем идти в армию и "что и от кого мы защищаем". Есть учителя, которые от сердца отрывают эти 1,5 процента на военный сбор. В общем, нулевой патриотизм нужно приближать к какой-то цифре. У многих Родина ассоциируется с правительствами и власть имущими, от которых за все эти годы пострадал народ. Надо постараться, чтобы Родина не подменялась чем-то негативным, а чтобы все знали, что это - твой дом, твои родные, твоя свобода и твоя будущая жизнь.
Вчитель
Предмет "Захист Вітчизни" повинен викладатися окремо по програмі для хлопців та дівчат. Програма 2010 року відповідає завданням та меті предмета.Кількість годи повинно бути не менше 2. Саме головне ,щоб була матеріально-технічна база в навчальному закладі для проведення практичних занять.
олександр
Проект програми-це 2 кроки назад у минуле і не має нічого спільного з удосконаленням викладання предмета.Програма Мелецького потребуе удосконалення але вона більш змістовна і саме головне відповідає вимогам з підготовки солдата.Пропоную удосконалити діючу програму з використанням розподілу тем, що існував у Програмі 2005 р.де це необхідно.Вважаю,що введення в дію пропонуємого проекта буде злочином проти Держави.Викладаю прдмет вже одинадцятий рік. Слава Україні.
Учитель
Это не программа, а набор случайно подобранных фрагментов. Полный бред. Кто ее читал, думаю со мной согласится. Очень хочется посмотреть на лицо автора. Коментировать сложно, т.к. отсутсвует смысл в принципе. Особый восторг вызвали приложения, которые не вяжутся с текстом программы. Пытался выпонить Вправу № 2 по пулевой стрельбе из пневматической винтовки. Не получилось. Хотел бы глянуть, как это получится у автора. Раздел V "Физическая подготовка" - особая тема. Полный восторг вызвали Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів. Цитировать не буду. Действующая ныне программа, которую разрешили коректировать на 20% позволяет нормально готовить мальчишек к службе в армии. Единственное, что надо, так это допечатать приложения, ссылки на которые в прграмме есть, а самих приложений нет. Опубликованный на сайте МОН текст программы - бред. Предложенное обсуждение - фарс.
Николь
Щодо "... відвідування учнями військових частин з метою ознайомлення їх зі зброєю і бойовою технікою, ..." як бути з тим, якщо у місті немає військової частини? Це ще один привод для наших учнів "закосить" навчання. Слід ретельно вивчити всі "за" і "проти" щодо введення цієї дисципліни. Бо здається, що у Міністерстві на сьогодні зовсім не знають, які дисципліни викладаються у школах. Як би відстежували, то запропонували внести зміни у програму викладання існуючого предмету, а не вигадувати новий.
военрук
Реальные стрельбы конечно очень повысят интерес к изучению предмета. Хотя современным деткам даже учебный автомат в руки давать опасно.
Вчитель
Ці розумні дяді й тьоті взагалі не розуміють, що роблять! ЗВ і так входить до складу інваріантної частини робочого плану - ну це ж треба - елементарно не можуть прочтитати типові навчальні плани загальноосвітньої школи!!! Що новго? За програмою ті ж розділи, НПЗ - (хто фінансуватиме?) проводиться на папері, і після ухвали нового плану буде те жсаме - безглузда паперотворчість процвітає...
пф
Дійсно, а що нового? Такою програма завжди була :)
Ирина
Ознайомилась. Дуже-дуже нагадує попередню програму(ту,що була перед цим.Вчили за підручником "Основи медичних знань" Коденко) Це я про групу дівчат. Люди , ситуація як із старого анекдоту "Жаль,а в мене ще стільки ідей було....."
Ирина
анекдота
Коментувати
Захисниця
Так цей предмет і так викладається щорічно.... Чи в МОНі цього не знають???
Сергій
Для Захисниця: Це говорить про те, що розробники програми навіть не заглядали в навчальні плани МОНу
Vdovik50
Зрівняв програми 2005 та2009 року за якою зараз працюємо!Незрозуміло куди автори пректу бажають поставити акценти??Забрати години прикладної фізичної підготовки, а з нормативів вилучити марш кидок,підтягування,бруси,?????На фізкультурі вже давно майже ніхто не бігає ,після зажахуваннями смертями на уроках..В проекті немає поділу розділів на класи -що читається в 10му ,а що в 11 му??Навчально-польові заняття винесені за сітку годин!!За рохунок чого вони будуть проводитися?Вичитати всі заняття ,а потім безкоштовно проводити збори ніхто не збирається!!Невже немає глузду перед тим ,як щось міняти, спитати у досвідчених людей??Чи вони не тієї портії???
Проницательная
А я зможу ось як це все пояснити. Президент десь когось спитав чи сказав, чи наголосов про те, що колись у нього в школі читався предмет Початкова військова підготовка і непогано було б її і зараз читати (його оточення, звісно не в темі, або бездітні, або діти вже дорослі, або дуже малі, або за кордоном вчаться, або такі татусі й мамусі, що не знавють, які предмети в дитини читаються). Всі вирішили, що такий предмет таки треба, звернулися до Міністерства освіти та й пообіцяли гроші за програму з цього предмета. Там сидять не дурні (хто ж від дармових грошей відмовиться), стару програму видали за нову, пару фраз змінили, гроші забрали, відрапортували.
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!