Osvita.ua Середня освіта Наша освіта виховує комплекс неповноцінності
Наша освіта виховує комплекс неповноцінності

Лілія Гриневич вважає, що сучасна освіта має формувати у школярів необхідні життєві компетентності

Наша освіта виховує комплекс неповноцінності

Українська освіта повинна давати дітям крила, почуття, що вони можуть подолати найрізноманітніші життєві проблеми. Про це сказала голова парламентського комітету з питань науки і освіти Лілія Гриневич в ефірі Еспресо TV.

За її словами, освіта в Україні побудована на відтворенні знання, яке зараз примножується з неймовірної швидкістю.

"Інформаційні потоки зараз такі величезні, що вся ця традиційна система відтворення знання, передача його, вона втрачає актуальність", - зазначила Гриневич.

Вона також зауважила, що українська освіта йде по шляху, що якщо знання збільшується, то дітям необхідно надати більшу кількість знань.

"В результаті наші діти дуже швидко починають втомлюватися від такого навчання, і починають відчувати комплекс неповноцінності, що вони нездатні. І це є найстрашніше, що робить сьогодні українська система освіти. Вона виховує в наших дітях комплекс неповноцінності", - наголосила Лілія Гриневич.

Вона висловила переконання, що система освіти повинна дати дітям інструмент, за допомогою якого вони зможуть успішно вирішувати життєві проблеми.

"Система освіти повинна дати дітям інструмент, як підійти до кожної життєвої проблеми і як її вирішувати. Як будувати свою кар’єру, як відкрити свій бізнес, яким чином влаштувати свої стосунки з людьми і в своїй родині", - сказала голова профільного парламентського комітету.

Вона також зазначила, що коли у людини з’являється життєвий виклик, вона має не самоусуватися від нього.

"На це зараз спрямована вся західна освіта. Вони сьогодні говорять про те, що вони формують у людини компетентності. Компетентність це власне сума різних знань та вмінь до того як підійти до вирішення життєвої проблеми", - наголосила Лілія Гриневич.

Освіта.ua
29.09.2014

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
проектувальник з 40 річним стажем
Шановна Лілія! Велике Вам спасибі за підняту проблему. Наше покоління навчалось за спрощеними програмами по всіх предметах і з нас вийшли непогані спеціалісти з усіх галузей, а головне - ми впевнені в собі і в своїх діях. Зараз, дивлячись на перенавантаження в школі своїх онуків, душа болить за їх майбутнє, за їх здоровья. Дякую Вам від щирого серця за підняту проблему.
Админресурс
Не повезло студентам Одесской национальной музыкальной академии, которым вообще предложено голосовать за Рондина бесплатно. Что неудивительно: миллионер Рондин является зятем ректора консерватории, Александра Сокола. На днях Рондин даже осчастливил своим появлением студентов и преподавателей, которых сорвали с пар. Спич забронзовевшего Рондина в актовом зале длился сорок пять минут. В начале встречи Сокол честно призвал голосовать “за горячо любимого зятя”.
солотель
"наша освіта виховує комплекс неповноцінності" і лише такі богоподібні як я здатні отримати крила і високо ширяти в небесах. Як нам із крилами побачити ваші реальні пробгнми? Як нам не накакати вам на голову? Хто вам винен, що ви із комплексом неповноціності, а ми із крилами?
Кандидат с Одессы
Все они болтуны! У них время использования админресурса! Циничный "коварный план", разработан, очевидно, совместно избирательным штабом Рондина и Минобразования и науки. Полянский же десантировался в Одессу, чтобы реализовать его на месте. Замысел состоял в том, чтобы "нейтрализовать" ближайшего соратника Кивалова Владимира Завальнюка, занимающего должность ректора университета. Детали плана столичный чиновник, без стеснений и боязни быть уличённым в незаконной деятельности, в четверг обсуждал прямо в избирательном штабе Рондина. Мне об этом стало известно в четверг. Но поверить в такое откровенное использование админресурса было сложно…"
Лариса
Послучать наших чиновников от образования,так креатив прсто зашкаливает.И все простое сотрясание воздуха.Давайте так и давайте эдак,а по сути ничего! Ничего не менялось и не меняется! Вы программу сделайте нормальную для школ,дифференцируйте уровень знаний детей, а потом устраивайте рефонмы с ЗНО! А так говорили балакали, сіли, тай заплакали!В европу мы идем? Так сделайте европейским образование в наших школах,финансирование тоже европейское,учебники,тоже как в европе,и не только городских,но и в сельских а вот потом ,мы и поговорим о переменах и двухуровневых ЗНО!
Виктор
Гриневич, на молодежном жаргоне "Ты не о чем". Крила, говоришь, освіта має дати дітям. Так, вон в Харькове уже летают памятники, крылья которым дает " окрыленная молодь".А кто же виноват, что "дитина швидко втомлюється", не МОН ли. Что учителя пишут программы и учителя, что материальная база школ позволяет новому этапу развития. Все держится на спонсорских поборах с родителей.Государство просто начхало на среднее образование. Как говорится все съэкономленное идет на АТО как говорят нам "учителя учителей и их боссы"
музика
Для Виктор: а Вы не слушайте "учителей учителей". Или - встречный вопрос6 " А КУДА шло финансирование последние 23 года? Тоже на АТО?
Коментувати
Геннадий
"В результаті наші діти дуже швидко починають втомлюватися від такого навчання, і починають відчувати комплекс неповноцінності, що вони нездатні. І це є найстрашніше, що робить сьогодні українська система освіти. Вона виховує в наших дітях комплекс неповноцінності", - наголосила Лілія Гриневич. Если заменить слово "діти" на "вчитель" суть статьи не изменится.
Киянин
Ще одна використовувач адмін ресурсу! Особливо в Києві через свого "помічника" - керівника головного управління освіти міста Києва
Сергей
Звичайні загальні фрази, які промовляє будь-який новий чиновник чи депутат, який отримав нарешті владу. Всі вони вказують ЩО треба зробити, але самі не знають ЯК. Звільніть вчителя від зайвої паперової роботи, від невігласів у місцевих управліннях освіти, від купи обов’язків, які не стосуються безпосередньо навчання і виховання, зменшіть навантаження на дітей, зробіть реально посильні навчальні програми, видайте зрозумілі підручники (не по 30 сторінок у парагрфі), і тоді порівнюйте з західною освітою. Я вже не кажу про матеріальне заохочення і низьку престижність учительської праці.
1111
Для пані Гриневич та інших реформаторів: діти вже знайшли той інструмент, який ви шукаєте. Вони просто не вчать тої дурні, яку ви зі своїми реформаторами напихаєте до шкільних програм. Тому у них немає комплексу меншовартості. Неповноцінними є сучасні нові програми, підручники, навчальні плани, Державні стандарти освіти і ті, хто їх розробив.
Василий
Для 1111: Посилання для відповіді на всі ваші запитання, ШАНОВНІ! http://obrazovanie.by/sandakov/kak-razvalit-obrazovanie.html
Коментувати
V.L.
Чому навчати в школі: знанням, умінням, компетентностям чи ще чомусь... Як би хто в світі це достеменно знав. І будь-яка категоричність у цьому питанні шкідлива. Зрозуміло, що потрібно навчати базовим знанням, але які знання є базовими, наприклад, в математиці. Бабуть перш за все потрібно дослухатися до фахівців: математиків, хіміків, біологів... Педагогогічні "науки" можуть вказати шлях не туди, куди хотілося б...
III
Что за ерунда? Кто и кого будет учить строить карьеру, выстраивать отношения с людьми, создавать бизнес? Женщины предпенсионного возраста с 40-летним педстажем первокласников?(Никого не хочу обидеть, но комплекс неполноценности возникнет у обоих сторон) Недоучки без базовых знаний будут строить страну? Я уже не говорю о том, что все эти умения устаревают морально с невообразимой скоростью, а базовые знания раз в 100 лет. Другой вопрос, что не нужно в общеобразовательную школу совать сугубо специальные знания, нужные единицам. Мои любимые учителя говорили, что их задача - не напихать какой-то объем сведений в наши головы, а научить нас, где найти эти знания (замечу, интернета тогда в Украине не было, речь не об этом)
Родион
В Україні життєві проблеми вирішуються не так як в цивілізованому світі. Тож чи може школа формувати компетентності: як красти, як брехати, як давати і брати хабарі, як зраджувати і штовхати інших щоб самому піднятись. Робити вигляд що цього немає -лицемірство. Ось пані Гриневич рік тому боролась з освітянською корупцією, а тепер одне словоблудство. Компетентність по-українськи.
1
Для Родион: Погоджуюсь з Вами, що дітей з першого класу треба навчати брехати, лизати зади, посміхатися придуреному начальству та кивати болванчиком, підсиджувати колег, писати скарги, ну, а хабарі - це як окремий предмет життєвих компетентностей в нашій країні.
Коментувати
Олекса Позняк
"Система освіти повинна дати дітям інструмент, як підійти до кожної життєвої проблеми і як її вирішувати. Як будувати свою кар’єру, як відкрити свій бізнес, яким чином влаштувати свої стосунки з людьми і в своїй родині"---------Превратим школу в одно большое ОБЖ+этика+Симпсоны+вальс.Корейцы с китайцами пускай головы математикой физикой забивают. Зачем украинским детям збыльшувать кылькысть знань. Сколько я таких придурков пережил. То липецкий метод то оптимизация то бабанизация тепрь модны жыттэвы компетентносты. Я своих детей родных физикой математикой загружал теперь у них приличные зарплаты, живут отлично а с жыттэвымы компетентностямы по мусоркам лазят
Otto
Для Олекса Позняк: Гарно сказали ;)
V.L.
Для Олекса Позняк: То варто б поряд з ОБЖ згадувати Сімпсона: члени Лондонського математичного товариства можуть не зрозуміти :).
V.L.
НЕ варто б поряд з ОБЖ згадувати Сімпсона: члени Лондонського математичного товариства можуть не зрозуміти. А то може може виникнути міжнародний шкандаль :)
Коментувати
Доцент
Чем больше знакомлюсь с их инициативами - тем больше хочется их лицензировать там в МОН!
та відкрийте ж очі
это тривиально, наивно и очень просто - детей необходи научить ЧИТАТЬ, СЧИТАТЬ, ВЫДЕЛЯТЬ ГЛАВНОЕ, УМЕТЬ ОТВЕЧАТЬ НА ВОПРОСЫ, РАЗВИТЬ ПАМЯТЬ (память развивается в процессе обучения чтению, счёту и в процессе всего обучения в школе)... а уж после - дать основы знаний, разделяя их при этом. Умея основное дети сумеют разобраться в потоке информации...
Exbntkm
шановній головній освітянській пані , мабуть, не розповіли її помічники, а їм їхні про те, що вже більше 5 років ми формуємо компетентності. У такому вигляді, як зараз, вони не вирішують освітянські проблеми. Як ви не розумієте, що яким би ми інструментом не мішали тісто, воно не підійде, якщо інгридієнти неякісні. Треба змінювати навчальні програми. Треба міняти підхід до визначення навчальних предметів. Об єднати природничі дисципліни в один курс. Змінити сухий науковий підхід на науково-популярний. Вдихнути дух в наші шкільні предмети.
та відкрийте ж очі
Для Exbntkm: Кроме объединения дисциплин в один курс.
вчителька
Для Exbntkm: підтримую кожне Ваше слово! Дивно, чого ніхто не чує розумних вчителів! програми початкових класів-просто жах і для дітей, і для батьків. А пані Гриневич скільки часу курує освіту? Чому лише говорить про проблеми? Хто буде їх вирішувати?
Олекса Позняк
Фізику замінити анекдотами про фізиків. Сухий на мокрий науково популярний
Коментувати
ррр
Забула додати: а як може сучасний учитель європейської держави, увігнаний у комплекси і морального, і матеріального плану (дякуючи в тому числі і багатьом горе-чиновникам від освіти, які, принижуючи все вчительство, намагаються довести власну спроможність) виростити в дитини крила. Не відрізайте їх перш за все учителю, нехай він летить на свою роботу, тоді за ним полетять діти, спочатку в школу, а потім у життя. Про себе: вибирала роботу за покликанням, копіткою працею зароблений червоний диплом філфаку, роки роботи у школі, любов до учнів, думаю, взаємна, переможці теж були у різних конкусах, свою роботу намагаюся виконувати чесно й порядно, але чому все більше й більше з’являється думок покинути все - не знаю! Не підкажете, панове чиновники від освіти, реформатори, які не знають об’єкту реформування?
Викладач ПТУ
Погоджуюся з Вами на 100 %! Не може сучасний український вчитель, звинувачуваний у всіх негараздах суспільства, завжди всім "винен і повинен", в якого зажди ще не дописаний якийсь папірець (а прочитайте тільки посадові обов"язки вчителя та класного керівника!), закомплексований і усіма принижуваний, починаючи від учня і закінчуючи чиновником високого рангу, виховати учня, здатного вчитися самостійно, приймати рішення, робити вибір і т. д. І поки у міністерстві не будуть працювати педагоги, які прийшли після 10-15 років роботи в звичайному навчальному закладі, змін не буде.
Коментувати
н
Для ррр. Погоджуюсь з Вашою думкою.
ррр
Вибачте, може, я щось не так розумію, а як же тоді здати ЗНО, якщо не відтворювати знання? Парадокс? З твердженнями пані Гриневич можна погоджуватись, але у разі відміни ЗНО чи приведення його у відповідність до таких вимог. І чому у нас критерієм роботи вчителя стало ЗНО, а як же бути з особистісно-зорієнтованим навчанням, коли треба звертати увагу на навіть маленький успіх дитини і заохочувати його. А діти бувають ой які різні! Для одних - перемога в Олімпіаді - це досягнення, а для інших (і такі є)-навчитися читати вже перемога над собою і обставинами...

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!