Osvita.ua Середня освіта До друку обиратимуть лише рейтингові підручники
До друку обиратимуть лише рейтингові підручники

Нова система відбору підручників має функціонувати з урахуванням побажань громадськості та експертів

До друку обиратимуть лише рейтингові підручники

Книговидавці разом із Міністерством освіти підтримали ідею створення електронного порталу для відбору нових підручників. Про це повідомили у прес-службі Міністерства освіти і науки.

3 липня в МОН під головуванням заступника міністра освіти і науки Павла Полянського відбулася третя зустріч із експертами та книговидавцями щодо шкільних підручників для 4-х та 7-х класів.

Попри гострі дискусії учасники дійшли згоди, що традиційний конкурс з відбору рукописів потрібно скасувати. Адже він не забезпечує три ключових принципи – прозорість відбору підручників, якість підручників та участь педагогів у процесі відбору.

Натомість одноголосно була підтримана ідея створити електронний портал, який уможливить реалізацію цих фундаментальних критеріїв: на порталі планують розміщувати електронні зразки всіх рукописів, що були подані авторами на конкурс і отримали гриф МОН. Педагоги матимуть доступ до електронних рукописів, з яких і обиратимуть кращий підручник для навчання. Найрейтинговіший рукопис буде передано до друку.

За словами Павло Полянського, така схема дозволяє відмовитися від «лінійки», і це сприятиме викладачам у навчальному процесі.

"Тепер споживач сам формуватиме собі лінійку – і ключовим буде не прізвище автора, а якість підручника і, відповідно, якість знань дитини", - зазначив заступник міністра.

Для того, щоб нова система відбору підручників функціонувала ефективно з урахуванням побажань і зауважень громадськості та експертів, учасники засідання подали пропозицію запровадити 2-річний апробаційний період, упродовж якого у 4-х та 7-х класах нові підручники будуть протестовані в ході навчального процесу.

Під час наступної зустрічі у міністерстві планують обговорити вже деталізований проект щодо відбору, друку та впровадження нових підручників у школах, а також пропозиції щодо структури Незалежної агенції, яка проводитиме експертизу підручників.

Освіта.ua
04.07.2014

Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Шестопалоа
Фрагмент: «Учитель-предметник, оскільки саме він відповідає за кінцеві результати навчання, сам обере на ринку навчальної літератури для своїх учнів якісні підручники, які й оплатить держава... Це відповідатиме загальноєвропейським тенденціям, оскільки “у більшості країн Європи вибір підручників здійснюють ради вчителів навчального закладу... У кожній країні моделі забезпечення підручниками різні, проте, в основному, вони базуються на двох принципах: закупівля за бюджетні кошти та вільний ринок навчальної літератури» Стаття «100 ДНІВ МОНУ:РЕФОРМУВАННЯ ЧИ ІМІТАЦІЯ?» Автор: Юрій Ковбасенко http://education-ua.org/ua/articles/260-100-dniv-monu-reformuvannya-chi-imitatsiya
Олекса Позняк
При радянській владі було просто: дітки! оце тут помилка закресліть а зверху напишіть правильно. А дядько на 32 сторінці-ворог народу-виколіть йому очі і замалюйте пику
Віктор
Не зрозуміло, як буде надаватися гриф Міністерства. Тут потрібне фахове рецензування підручників найкращими спеціалістами. Цього зараз нема, фактично рецензування відсутнє і в цьoму головна проблема. Ринок не відбере.
Шестопалов
Для Віктор: Найкраще фахове рецензування - це дворічна апробація "проекту" підручника, надрукованого на власний фінансовий ризик видавництвом, у реальному навчальному процесі і відгуки про нього діючих вчителів!
Віктор
Для Шестопалов: Такий підхід призведе лише до появи неякісних підручників. Теперішня ситуація якраз і пов’язана з відсутністю реального рецензування.
Коментувати
Шестопалов
Анулювати ВСІ грифи МОН і для відкритого відбору дійсно кращих підручників розмістити їхні електронні копії в Інтернеті. І лише за результатами ПОПЕРЕДНЬОЇ АПРОБАЦІЇ і відкритого обговорення діючими вчителями вибрати кращий. А державні гроші на їх придбання передати вчителям у школи, вони для себе поганого не куплять. Таким чином самі по собі "відсохнуть" всі до цього часу існуючі корупційні схеми.
Олекса Позняк
Для Шестопалов: Правильно!!!! Нічого мону отримувати відкати!!!! Нехай відкат отримує учитель і вибирає підручник по принципу хто більше дасть
svetlana
Приймала участь в апробації підручника. Написала висновки про його не повну відповідність віковим особливостям, незручність подання матеріалу, слабку наступність і т.д. Підручник випущений і на нього всі нарікають. Міняти треба систему, тих, хто приймає останнє рішення. А вчитель ніяк не може вплинути на "останню інстанцію".
Тетяна
Для Олекса Позняк: Згодна!!! Підтримую!!!
Коментувати
Тетяна Апостолюк
Щойно хотіла написати про помилку...а вимоги до абітурієнтів захмарні!

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!