Osvita.ua Середня освіта До друку обиратимуть лише рейтингові підручники
До друку обиратимуть лише рейтингові підручники

Нова система відбору підручників має функціонувати з урахуванням побажань громадськості та експертів

До друку обиратимуть лише рейтингові підручники

Книговидавці разом із Міністерством освіти підтримали ідею створення електронного порталу для відбору нових підручників. Про це повідомили у прес-службі Міністерства освіти і науки.

3 липня в МОН під головуванням заступника міністра освіти і науки Павла Полянського відбулася третя зустріч із експертами та книговидавцями щодо шкільних підручників для 4-х та 7-х класів.

Попри гострі дискусії учасники дійшли згоди, що традиційний конкурс з відбору рукописів потрібно скасувати. Адже він не забезпечує три ключових принципи – прозорість відбору підручників, якість підручників та участь педагогів у процесі відбору.

Натомість одноголосно була підтримана ідея створити електронний портал, який уможливить реалізацію цих фундаментальних критеріїв: на порталі планують розміщувати електронні зразки всіх рукописів, що були подані авторами на конкурс і отримали гриф МОН. Педагоги матимуть доступ до електронних рукописів, з яких і обиратимуть кращий підручник для навчання. Найрейтинговіший рукопис буде передано до друку.

За словами Павло Полянського, така схема дозволяє відмовитися від «лінійки», і це сприятиме викладачам у навчальному процесі.

"Тепер споживач сам формуватиме собі лінійку – і ключовим буде не прізвище автора, а якість підручника і, відповідно, якість знань дитини", - зазначив заступник міністра.

Для того, щоб нова система відбору підручників функціонувала ефективно з урахуванням побажань і зауважень громадськості та експертів, учасники засідання подали пропозицію запровадити 2-річний апробаційний період, упродовж якого у 4-х та 7-х класах нові підручники будуть протестовані в ході навчального процесу.

Під час наступної зустрічі у міністерстві планують обговорити вже деталізований проект щодо відбору, друку та впровадження нових підручників у школах, а також пропозиції щодо структури Незалежної агенції, яка проводитиме експертизу підручників.

Освіта.ua
04.07.2014

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Шестопалоа
Фрагмент: «Учитель-предметник, оскільки саме він відповідає за кінцеві результати навчання, сам обере на ринку навчальної літератури для своїх учнів якісні підручники, які й оплатить держава... Це відповідатиме загальноєвропейським тенденціям, оскільки “у більшості країн Європи вибір підручників здійснюють ради вчителів навчального закладу... У кожній країні моделі забезпечення підручниками різні, проте, в основному, вони базуються на двох принципах: закупівля за бюджетні кошти та вільний ринок навчальної літератури» Стаття «100 ДНІВ МОНУ:РЕФОРМУВАННЯ ЧИ ІМІТАЦІЯ?» Автор: Юрій Ковбасенко http://education-ua.org/ua/articles/260-100-dniv-monu-reformuvannya-chi-imitatsiya
Олекса Позняк
При радянській владі було просто: дітки! оце тут помилка закресліть а зверху напишіть правильно. А дядько на 32 сторінці-ворог народу-виколіть йому очі і замалюйте пику
Віктор
Не зрозуміло, як буде надаватися гриф Міністерства. Тут потрібне фахове рецензування підручників найкращими спеціалістами. Цього зараз нема, фактично рецензування відсутнє і в цьoму головна проблема. Ринок не відбере.
Шестопалов
Для Віктор: Найкраще фахове рецензування - це дворічна апробація "проекту" підручника, надрукованого на власний фінансовий ризик видавництвом, у реальному навчальному процесі і відгуки про нього діючих вчителів!
Віктор
Для Шестопалов: Такий підхід призведе лише до появи неякісних підручників. Теперішня ситуація якраз і пов’язана з відсутністю реального рецензування.
Коментувати
Шестопалов
Анулювати ВСІ грифи МОН і для відкритого відбору дійсно кращих підручників розмістити їхні електронні копії в Інтернеті. І лише за результатами ПОПЕРЕДНЬОЇ АПРОБАЦІЇ і відкритого обговорення діючими вчителями вибрати кращий. А державні гроші на їх придбання передати вчителям у школи, вони для себе поганого не куплять. Таким чином самі по собі "відсохнуть" всі до цього часу існуючі корупційні схеми.
Олекса Позняк
Для Шестопалов: Правильно!!!! Нічого мону отримувати відкати!!!! Нехай відкат отримує учитель і вибирає підручник по принципу хто більше дасть
svetlana
Приймала участь в апробації підручника. Написала висновки про його не повну відповідність віковим особливостям, незручність подання матеріалу, слабку наступність і т.д. Підручник випущений і на нього всі нарікають. Міняти треба систему, тих, хто приймає останнє рішення. А вчитель ніяк не може вплинути на "останню інстанцію".
Тетяна
Для Олекса Позняк: Згодна!!! Підтримую!!!
Коментувати
Тетяна Апостолюк
Щойно хотіла написати про помилку...а вимоги до абітурієнтів захмарні!

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!