Osvita.ua Середня освіта Шкільні іспити варто замінити на ЗНО, - Лікарчук
Шкільні іспити варто замінити на ЗНО, - Лікарчук

Директор УЦОЯО назвав проведення ДПА у школах залишком радянської освітньої спадщини

Шкільні іспити варто замінити на ЗНО, - Лікарчук

Директор Українського центру оцінювання якості освіти назвав державну підсумкову атестацію у середній освіті рудиментним явищем, що залишилося у спадок від радянської системи освіти та заявив, що ДПА у школах необхідно повністю замінити зовнішнім незалежним оцінюванням. Про це Ігор Лікарчук написав у своєму Facebook, реагуючи на початок державної підсумкової атестації учнів 11-х класів.

"У загальноосвітніх школах розпочалася ДПА. На мій погляд, це дійство абсолютно безглузде за змістом і жалюгідне за формою. Рудиментерне явище, залишене в спадок радянською системою освіти", - зазначив Лікарчук.

"Ми можемо безкінечно довго дискутувати про те, якими мають бути завдання на ДПА. Але набагато важливішим питанням є інше: "Чи потрібна ДПА взагалі?". Учитель і без ДПА, і з ДПА поставить учневі ту оцінку, яку вважає за потрібне. І навіть у самого принципового педагога оцінка завжди матиме суб'єктивний характер. А принциповим у наших умовах залишатися дуже тяжко і у більшості випадків практично неможливо", - наголошує директор УЦОЯО.

За його словами, виходом із ситуації є відмова від підсумкової атестації школярів та її заміна на зовнішнє оцінювання.

"Вихід є один: лише зовнішнє оцінювання. Чи можна ДПА замінити зовнішнім оцінюванням повністю. Авторитетно заявляю, що можна", - зазначив Лікарчук.

 



На його переконання відмовитися від проведення ДПА можна при виконанні трьох умов.

"Це має бути потрібним державі. Повинна бути політична воля для того, щоб це зробити. Бо опір буде величезним. 2. Потрібні кошти. Існуюча технологія проведення ЗНО вимагає негайного удосконалення і заміни. Не можна старі ноги засунути в новомодні туфлі. Нові технології потребують капіталовкладень. 3. Потрібні нестандартні управлінські рішення. І не лише на рівні Міністерства. Але і на рівні регіонів і шкіл", - наголошує директор УЦОЯО.

Однак, за його словами, перепоною при прийнятті рішення про відмову від ДПА є нездатність абсолютної більшості освітянських начальників генерувати нові рішення та працювати в нових умовах.

"Біда в тому, що генерувати такі рішення нікому. 98% освітянських начальників - люди із традиційним і замшілим управлінським мисленням. Вони не хочуть і елементарно не здатні працювати в нових умовах. А такі рішення мають поширюватися на всі складові: від навчального плану і до структури навчального року, від нормативів в оплаті праці до іі організації. Тобто, потрібні нові люди в системі управління освітою: від верхів до низів. І знову тут повертаємося до політичної волі. Ох, як вона потрібна сьогодні", - наголосив директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук.

Освіта.ua
26.05.2014


Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Галина
Я повністю підтримую п. Лікарчука, хоч теж вчитель з 25 річним стажем і методист,теж вважаю,що як і в 11 так і в 9 класах має бути ЗНО ,бо корупція у технікуми,училища,коледжі страшенна!!!! ДПА в 9-11 класах -це страшенна формальність ,це можливість інспекторської служби здійснювати контроль над вчителями, а знань ,як показує практика, немає.... Памятаєте скільки було сумнівів стосовно ЗНО в 2008 році,так без репетиторів зараз важко ,але ЗНО заставляє дітей готуватися бодай з репетитором,як вчитель недолугий... слід ,на мою думку.вибрати експериментальну область і вводити ЗНО з 9 класу і чим швидше тим краще... Ходять чутки ,що і в 11 класах ЗНО хочуть відмінити,така тенденція вже була за Табачника,цього робити аж ніяк не можна,його можна вдовконалювати,довершувати,але не відміняти,а навпаки
Микола
1. В 11 класі ДПА потрібно відмінити. 2. У 4 та 9 класах ДПА має бути, однак ні за яких умов не потрібно завчасно пропонувати завдання для ДПА та відповіді до них. Мають бути орієнтовні завдання, типові. А конкретні не повинні бути відомі ні учням, ні учителям. Як це зробити: поміщати в інтернеті у день ДПА. Нині існуюча система, коли видаються посібники із завданнями та посібники у вигляді шпаргалок-відповідей на них, причому примітивних, є наскрізь корупційною, в цьому зацікавлені чини з верших освітянського бюрократичного апарату (думаєте, Табачник свою віллу за зарплату побудував?!). Діти ж залюбки купують одне й друге (куди й кому йдуть гроші зрозуміло), на ДПА приносять готові відповіді, й завдання комісії стежити, щоб вася-петя-оля-гриша не списали. А вони все одно спишуть і всі одержать бали від 8 до 12-ти. 3. Пришкільні табори з денним перебуванням - не мають нічого спільного з оздоровленням. Це фікція, намагання на державному рівні продемонструвати високий процент оздоровлення дітей.
Та отож
Для Микола: а мої сьогодні не списали)
Лео
Для Миколи: повністю підтримую. А що не списали - не вірю.
Лео
А мені здається, що спочатку потрібно відмінити обов’язкову загальну середню освіту: досить уже заганяти дітей у школи і примушувати їх здобувати освіту, а показати перспективи середньої та вищої освіти. До того часу доки випускник вишу буде працювати продавцем на ринку, тому що там у рази більша зарплата, до того часу не буде сенсу здобувати вищу освіту. І ніякі зміни у проведенні ЗНО чи ДПА не дадуть результатів.
Коментувати
DOCENT
Виявляється, Лікарчук під час брифінгу 27 травня пропонував ДПА у формі ЗНО не лише після 11 класу але після 9 та 4 класу також
w
Для DOCENT: У ликарчука маразм крепчает
hhh
Почему "маразм"? Те, кто работает в школах, поддержат зно. Ведь ДПА в той форме, в какой она существует сегодня, это полная профанация знань. И те министерские тетечки, которые ответственны за сборники заданий (в основном - это бред сивого мерина) дуиают только про свой карман. А интересы детей им по барабану...
w
Для hhh: ЗНО для 4 класса!
Коментувати
w
Невже не зрозуміло, що об"єднання ДПА та ЗНО перетвориться на ЕГЭ з усіма його вадами. Наші чиновники не можуть щось розумне придумати, а от злизати у Росії - так це з великим задоволенням. А потім подати злизане, як щось страшенно новаційне.
DOCENT
Для w: розумний вчиться на своїх помилках, мудрий на чужих, дурень не вчиться на помилках взагалі. Скористатися позитивним досвідом інших країн (не тільки РФ) це зекономити час і кошти на здобуття досвіду.
w
Для DOCENT: А что плохого в нашем ЗНО в роли вступительных экзаменов. Зачем опять все колошматить. Зачем смешивать выпускные и вступительные. Дорываються до кресла и давай новую ерунда изобретать, и шарахается образование и вся страна из стороны в сторону. Достали со своими "новшествами", от которых ничем новым и не пахнет.
Коментувати
Слава
Приятно знать, что не оскудела Украина здравомыслящими людьми :"Біда в тому, що генерувати такі рішення нікому. 98% освітянських начальників - люди із традиційним і замшілим управлінським мисленням. Вони не хочуть і елементарно не здатні працювати в нових умовах..." Все верно сказано, Игорь Ликарчук, но у них "связи", хорошо сидят. Вам уважение и терпения в этой "системе образования". Мне жалко - только детей, не себя.
Н
На мою думку, спочатку потрібно замінити Лікарчука на цій посаді (навіщо його повернули назад - не розумію), потім змінити сам підхід до формування тестів із врахуванням світового досвіду в цій сфері, щоб позбутися "керівної ролі" УЦОЯО у формуванні єдиного варіанту завдань для всіх. Той підхід, який зараз застосовується для формування завдань, за світовими стандартами застарів років на 50. Необхідно створити банк завдань, який би налічував 10-20 тисяч завдань з кожного предмета, цей банк завдань повинен бути оприлюднений і повинен активно використовуватися у навчальному процесі - це дасть можливість виявити і виправити помилки у завданнях. Кожен учасник ЗНО повинен отримувати свій унікальний варіант завдання, сформований із цього банку завдань, - тоді автоматично знімається проблема "допомоги", списування, "утєчки" завдань на етапі підготовки, розпродажів "правильних" відповідей тощо. А вже після цього можна говорити про заміну ДПА на ЗНО.
Віктор
Для Н: Думаю, що підхід, який Ви пропонуєте, не використовується в жодній країні світу. Він має очевидні вади.
Н
На жаль, не існує досконалих методик, всі мають свої вади. Але, на мою думку, така методика має значно менше вад, ніж та, яка використовується зараз. Якщо під "очевидними вадами" ви розімуєте необхідність значної підготовчої роботи (визначення коефіцієнтів складності завдань, визначення алгоритмів побудови тестів однакової складності із банку завдань, необхідність математичної обробки результатів для приведення їх до однієї шкали тощо), то із теперішнім рівнем обчислювальної техніки це не є проблемою. Взагалі, на мою думку, варто відмовитися від "паперових" технологій і перейти на електронні - тоді і результату чекати не потрібно, він буде відомий відразу після проходження тесту і виключаються суб’єктивні фактори оцінювання. На жаль, технічного забезпечення для цього у нас не достатньо.
Н
Для Віктор: Щодо самих підходів - то, на скільки мені відомо, ЗНО базується на класичній теорії тестів (публікації 1966-1979 р), та й то, не повністю. Проте, з того часу було розроблено вдосконалені методики, які відомі у світі під загальною назвою IRT (item response theory). Висловлені мною пропозиції - це певне узагальнення підходів IRT. Звичайно, у двох-трьох реченнях неможливо викласти всі особливості такого підходу. І, звичайно, викладені мною пропозиції не можуть бути "істиною в останній інстанції". Але у 2014 році розробляти методики освітніх вимірювань за технологіями 1966-1979 років мені видається трохи дивним. А Вам?
Коментувати
fla
Перечитав коментарі. Чомусь обговорення йде тільки в руслі об’єднання ДПА - ЗНО. На мою думку треба просто відмінити ДПА в 11 класі. Вона нічого не показує, а нервів і роботи всім додає багато. Атестат видавати на підставі річних оцінок. ЗНО взагалі не повинно мати стосунку до школи, а має бути тільки для вступу до ВНЗ.
Саша
Для fla: Підтримую повністю!!
Коментувати
bimba
Абсолютно згодна! Згадуючи жалюгідні екзамени в нашій школі, надиктовані кожному учневі, якщо не написані за нього. 12 тим, хто правильно записав слова, 10 отримує той, хто не зміг правильно цю надиктовку звписати... І відмінниці, які бігали з конфеденційним виглядом і за закритими дверима виправляли міліпіздричні помилки у роботах. а потім здали зно на 720. Огидно, треба рухатися далі, а не вчити дітей місити своє лайно.
Elena
Для bimba: повністю підтримую. ДПА відмінити і об’єднати із ЗНО. ДПА в тому вигляді, як ми проводимо зараз просто недопустимо. Навчальний процес продовжується, паралельно екзамени в 11-х проводимо, до свят готуємось, документи виписуємо,... і це все в останні два тижня травня
Коментувати
Юрий Яковлев
Полностью согласен с необходимостью отмены ДПА, как пережитка. А ЗНО нужно оставить только для поступающих, тем более, что оно действительно несколько лет.Все, кто захочет поступать позже года окончания школы, сможет пройти ЗНО в любой из годов.Снимется нагрузка на детей и педагогов, уменьшится "коррупционная составляющая "выпуска.А те, кто сидит на последней парте и рассчитывает что-то купить ,пусть попробуют купить результаты ЗНО. Очень доволен нашим Украинским ЗНО , которое пока не дало ни одного повода в подтасовке и личностном вмешательстве. А вузам необходимо реже менять перечень предметов, необходимых для поступления.Тут стабильность только повысит подготовку абитуриентов.
Н
Для Юрий Яковлев: Перелік предметів для вступу затверджує міністерство, вузи (крім деяких) не можуть змінити цей перелік.
Юрий Яковлев
Я это и имел в виду .Нужна стабильность в подборе предметов. И мне непонятно сочетание-либо физика, либо иностранный язык. Эти два предмета определяют далеко не одинаковые способности ученика и необходимость в освоении будущей профессии.
Та отож
Для Юрий Яковлев: Да уж. Соглашаюсь. Хороший кибернетик имел долгоиграющие проблемы с английским, пока не стало необходимо общаться именно английским языком. Хороший физик имеет на сегодня проблемы с английским. Вопрос в том, кто нужен - будущий переводчик, или, всё ж технарь?
Коментувати
Леонідович
Правильно! ЗНО зробити обов’язковим. І тим 10% хто не здають ЗНО не видавати атестати, а довідки! Атестат має бути свідченням того, що людина отримала освіту і знання. Тоді у дітей буде мотивація навчатися, а не лише отримувати оцінки.
Elena
Для Леонідович: Ну це вже ви загнули "не видавати атестати"!!! Мотивації все рівно не буде.... образно кажучи до тих пір, поки людина без освіти буде отримувати зарплатню більшу в декілька раз, ніж людина з вищою освітою. А атестати видавати потрібно... пройшли ж шкільний курс... пройшли!... отримайте документ.
Коментувати
Іван
БА! Скільки противників ЗНО.Аж не віриться.Згадайте 2008 рік,коли це було зробленою.Лопнули тисячі липових медалей,але ж діти стали вчитися.Тож профанацію типу ДПА треба відмінити.респект Лікарчуку! Та чи вистачить духу?Освіта України у великому занепаді.
w
Для Іван: От іноді дивуєшся, як люди бачать те чого немає. Де ви побачили тут противників ЗНО як вступного випробування?
Коментувати
Завуч
Відмінити медалі, відмінити практику , відмінити ДПА в такому вигляді як сьогодні. ЗНО не потрібне для 30% учнів, обовязкове ЗНО для всіх - дурна трата грошей, яких і так нема
Вчитель
Для Завуч: А хто сказав, що ЗНО обов’язкове для всіх? У нас реєструються тільки ті, хто планує поступати у ВНЗ. А ті хто в ПТУ, або нікуди - не реєструються.
Коментувати
Лада
А вам не здається, що всі ці балачки про ДПА, оцінювання, медалі - повна профанація. Будь яка оцінка, виставлена живою людиною є суб"єктивна і не справедлива з самого початку. А ще зважаючи на наші непосильні програми, які начисто відбивають в учнів бажання вчитись вже в початковій школі. Нам треба думати, як спростити програми і викинути силу - силенну непотрібної для життя інформації. А взагалі, я вважаю, що найоб"єктивніше оцінює знання учнів чесно проведене ЗНО, відділене від впливу людського фактора.
Вчителька
Я проти об"эднання ДПА і ЗНО. ЗНО здають за всі роки, а ДПА - за 10-11 клас. Про це хтось подумав? Є такі учні, яким ЗНО не потрібно, але вони вимушені будуть його здавать. І коли будуть відомі результати? Знову ЗНО буде в травні місяці, коли інші класи будуть вчитися, і весь навчальний процес буде "ковбасити" місяць? Чи будемо сидіти в школі без відпусток до середини липня, щоб атестати виписати? Згодна, що ДПА себе ізжила, вона як так не потрібна в 11 класі. В усякому випадку вона в жодному разі не повинна проводитися, коли інші діти ще вчаться, а вчителі вчать.
DOCENT
Для Вчителька: за нинішнього положення ДПА української мови потрібна всім без винятку випускникам; ДПА з математики або історії України - потрібна всім (за винятком профільних класів); третій предмет за вибором учнів - потрібен всім. Для вступу ЗНО з української мови та літератури потрібне всім без винятку абітурієнтам. У одному з років, було реалізовано, що при вступі на будь-який напрям підготовки обов’язковим є математика або історія України (не завжди гарний варіант особливо для медичних спеціальностей). Тобто є значний перетин для тих, хто планує і не планує вступ до ВНЗ. Можливий варіант - проміжний. Обов’язкові предмети ДПА у формі ЗНО для всіх. Не обов’язкові - за бажанням випускників.
Думающий человек
Не вижу никаких проблем и для медиков. Им люди будут доверять самое ценное, что у них есть - свое здоровье и жизнь. Поэтому пусть напрягутся немного больше, чем все остальные. Но я сделал бы обязательными на выходе со школы четыре экзамена (естественно в форме ЗНО):украинский язык и литература, история Украины -это для всех без исключений ( мы же воспитываем граждан Украины) и два предмета пусть выпускники выберут сами без привязки к профильности школы(т.е. ЛЮБЫЕ два предмета, которые есть в перечне ЗНО). То есть для аттестата сдаем четыре экзамена,три из которых потом можно использовать для поступления. В таком варианте, даже медики не будут в накладе. И пресекаем стоны, типа : "Мне не надо ЗНО, я не буду поступать". ЗНО сдаем для аттестата, а кто желает использует и для поступления. Если, конечно, не настаивать на истории Украины(т.е. сделать только один обязательный предмет), то тогда три экзамена. Но все-таки, каждый человек должен знать язык и историю страны, в которой живет.
Коментувати
Віктор
Якщо об’єднати ДПА із ЗНО, то, імовірно, отримаємо щось подібне до страви, приготовленої шляхом змішування борщу із компотом.
Олекса Позняк
Відмініть ДПА, напишіть у кінці по контрольній у конверті і закрийте тему
DOCENT
Для Олекса Позняк: А скільки треба вкласти в конверт портретів Бенжаміна Франкліна?
Олекса Позняк
Був у мене знайомий -доцент- як червінець намалює....це не про вас?Усе життя у школі проробив і хабарів не брав і усі мої колеги не беруть.Щодо конверта-приїздить тьотя або з районо або іншої школи, учителя виганяють з класу, підручники забрали конверт розпечатали-діти написали-конверт запечатали і негайно у районо. і без металошукачів і обєктивно
сільський директор
Для DOCENT: Для Олекса Позняк: Повністю підтримую пана Олексу. Можливо, тому, що сама вчилася ще , коли теми творів виймали з конвертів, коли відповіді до усних ДПА готували самі діти в окремих зошитах, коли диктанти писали саме так, як про це розповів Олекса. І знання мали, і до сьогодні математику на рівні 8-9 класів - без проблем, чого, на жаль, не скажеш про сьогоднішніх дітей. Допоки заздалегідь будуть викинуті питання і відповіді для учнів - не буде якісної оцінки знань.
Коментувати
Мама
Выпускные экзамены и пступление не нужно смешивать. Во-первых не все 100% собираются поступать в вуз, во-вторых, дети сдают разное количество предметов на ЗНО. Ну и психолгически детям этот процесс тоже нелегок. Ведь практика замены ДПА на ЗНО была, я хорошо помню девочку, претендентку на золотую медаль - она украинский и математику сдала на 10 и 11, а вот последний предмет, английский на 8, причем результаты этого последнего экзамена выложили за 3 часа до городского бала. Можете себе предствить ее состояние - 11 лет училась отлично и в последний момент лишилась даже серебрянной медали., у нее депрессия была, на выпускной не пошла. Кому это надо? Нагрузка большая на учителя? Согласна, но, если нормальная администрация и коллеги, то уроки всегда подхватят и помогут в проверке. О детях нужно думать. Ну и напоследок - Ликарчук недоволен всем, что осталось от советской системы образования, а не эта ли система его выучила? или он родился сразу образованный?Сам в себя плюет.
Олекса
Для Мама: Ви розумниця!!!!.Лікарчуку треба побільше фінансів під себе підгребти. Практика показує що 40-60% нікуди вступати не будуть а в 11 класі уже багато випускників працюють паралельно на роботі. Їм що ЗНО що ДПА що МММ по барабану - пахать потрібно.У армії бронежилетів немає, люди гинуть а лікарчуку КОШТИ ПОТРІБНІ а не ЗНО.
Олександр
Повністю підтримую ініціативу Лікарчука щодо об’єднання ДПА та ЗНО, навіть більше - пропоную подумати над доцільністю так званих "золотих" медалей, вартість яких сумнівна для дітей. Потуги батьків, направлені на те, щоб дитина стала обов’язково медалістом, у більшості випадків мають, як правило, один спільний результат - підірване назавжди здоров’я дитини.
Відмінити ДПА
Для Мама: Як легко вам як мамі говорити про навантаження вчителя ! " Нормальная администрация , подменят коллеги , подхватят ". А взагалі-то кінець навчального року й у кожного вчителя купа роботи : контрольні , звітність , журнали і т. д. Звичайно , хто ж окрім учителя в нашому суспільстві ще погодиться працювати безкоштовно . Про медицину вже навіть соромно говорити , що вона в нас за Конституцією безкоштовна . А про освіту - будь ласка , при кожній нагоді присоромлюють : "о детях надо думать ". Ніби вчителі не мають власних сімей , дітей , побутових і матеріальних проблем . Навіщо згадувати радянські часи ? Зараз усе інакше , за все платиш . Тому блюзнірством є вимагати від учителя безоплатної праці .
Коментувати
Ольга
Міністр освіти та науки Сергій Квіт також позитивно говорить про ЗНО. Знаходьте подробиці тут: http://znoclub.com/novyny/371-shcho-dumae-ministr-osviti-pro-zno-v-ukrajini.html
Олекса
Для Ольга: Квіт в середній освіті баран бараном. Яка доцільність проведення ЗНО для Петі на останній парті який не учив і не учитиме і не вступатиме?Ми і без ЗНО ставимо йому 3-4. Що тут доведе ЗНО?.Вчителю доплати- немає коштів, солдатам по копійці збираємо з народу, Давай гроші лікарчуку він Петю буде перевіряти. Не нажерлись.
Бєлий Володимир
Проблема "Петі, який нічого вчить" є трагедією всієї нації. Головна причинау тім, що країна до сих пір не те, що не вибудувала, а навіть ще і не думала про сучасну мережу ПРОФІЛЬНИХ закладів для старшокласників, які вже не є просто школою. Саме ця мережа й розподіляє УСІХ старшокласників по різним ЗНО - окремо для ВНЗ, окремо для системи ПТО.
Олекса Позняк
Та з Петюнею можна жити а от Вася який на уроці математики лазить рачки по класу і взалежності від настрою або гавкає або хрюкає або співає матірні частушки -оце основна біда української освіти. Визиваєш батьків-ащо мийому зробимо, він нас не слухає- міліцію дитячу- так він же нікого не побив-директора-не справляєтесь з класом.Учителю до васі близько не підходь-я права дитини знаю, тебе виженуть з роботи. Батьки зібрались на збори -не дає класу учитись-перестрінемо поговоримо щоб тихо сидів-ну тоді мене з роботи а вам у тюрму. Нет у нас методов против васи ха-ха-ха. Плюнув і перейшов у гімназію і горя не знаю .
Коментувати
Andriy
Повністю згоден.
Ірина
ДПА під час навчального року це просто дурдом! Від уроків ніхто не звільняє, проводиш екзамен, відчитуєш свої уроки, сідаєш перевіряти, а як тим учителям, у яких робіт для перевірки за 50?На наступний день знову уроки, а якщо ти класний керівник 11 класу!..Це просто на межі фізичного виживання! Пане міністр, якщо,можливо, заглядаєте сюди, вирішіть уже щось,бо таке враження, що у освітянського начальства абсолютно нема уявлення про навчальний процес!Пора в школу повернути хоч якісь розумні дії!
Відмінити ДПА
Для Ірина: Підтримую !!! Навантаження вчителя на ДПА під час навчального року - за межею здорового глузду .
Коментувати

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Розвиток дитини

Дякую,
не показуйте мені це!