Osvita.ua Середня освіта "Пряма дія" виступає проти втручання церкви в освіту
"Пряма дія" виступає проти втручання церкви в освіту

Студентська профспілка висловлює протест щодо впровадження курсів християнської етики в освітню систему України

"Пряма дія" виступає проти втручання церкви в освіту

Незалежна студентська профспілка "Пряма дія" виступила проти втручання церкви в систему освіти та закликала всі рухи, ініціативи та організації, що борються за сучасну якісну освіту підтримати їх вимоги. Про це йдеться у зверненні профспілки, що оприлюднене 29 квітня.

У студентській профспілці зазначають, що 2 квітня 2014 року відбулося засідання Громадської ради з питань співпраці з церквами та релігійними організаціями при Міністерстві освіти і науки України, яка розглянула питання подальшого впровадження курсів християнської етики та інших курсів "духовно-морального спрямування" в освітню систему України.

"Незалежна студентська профспілка "Пряма дія" висловлює протест як проти введення нових курсів, озвучених у рішенні Громадської ради, так і проти викладання вже існуючих. Також ми не вбачаємо потреби в існуванні самої Громадської ради та вимагаємо розформувати її як протизаконну і таку, що не має жодного стосунку до освіти та науки", - йдеться у зверненні.

У "Прямій дії" відзначають, що освіта та наука сторіччями розвивалися переважно не завдяки, а всупереч втручанню церкви, і майже нічим їй не завдячують. Крім того, нав’язування учням певної релігійної позиції є неприпустимим у жодній формі, оскільки позбавляє їх права на свідомий вибір того, у що вірити чи не вірити, які погляди сповідувати.

"Також звернемо увагу на те, що поширена практика добровільно-примусового викладання релігійної етики, котра формально визначається як курс з варіативної складової, – це грубе порушення права на свободу совісті, закріпленого, зокрема, Законом України "Про свободу совісті та релігійні організації". Згідно із цим Законом, жоден курс штибу "християнської етики" не може бути включений до загальноосвітніх програм, адже, відповідно до ст. 3 згаданого Закону, “не допускається будь-яке примушування при визначенні громадянином свого ставлення до релігії, до сповідання або відмови від сповідання релігії, до... навчання релігії", - наголошують у студентській профспілці.

В організації наголошують, що будь-які твердження про "співпрацю держави і церкви", у т.ч. у сфері освіти, є понятійними маніпуляціями і суперечать положенню про відокремлення держави і церкви, згідно з яким, серед іншого, релігійні організації не можуть виконувати державних функцій, а отже, брати участь у розробці навчальних програм.

Незалежна студентська профспілка "Пряма дія" звернулася до Міністерства освіти і науки з вимогою відхилити пропозиції Громадської ради з питань співпраці з церквами та релігійними організаціями при МОН та захистити світський характер шкільної та вищої освіти, вилучивши предмет "Основи християнської етики" та аналогічні йому з навчальних планів шкіл та університетів.

Також у студентській профспілці закликали МОН сприяти недопущенню діяльності релігійних установ та організацій на території навчальних закладів у будь-яких формах та ліквідувати Громадську раду з питань співпраці з церквами та релігійними організаціями при Міністерстві освіти і науки України як орган, що не має під собою жодного правового поля та суперечить базовим принципам функціонування світської держави.

Освіта.ua
29.04.2014

Провідні компанії та навчальні заклади Пропозиції здобуття освіти від провідних навчальних закладів України та закордону. Тільки найкращі вищі навчальні заклади, компанії, освітні курси, школи, агенції.
Коментарі
Аватар
Залишилось 2000 символів. «Правила» коментування
Ім’я: Заповніть, або авторизуйтесь
Код:
Код
Чому в Україні обов'зкова світська середня освіта ?
Спочатку відділили церкву від школи , потім панівною в освіті стала теорія еволюції , тоді зробили в Україні обов’язковою повну середню освіту . Де ж справедливість по відношенню до віруючих ? Виходить, дитина з віруючої сім’ї повинна навчатись у світській школі обов’язково , не маючи іншої альтернативи .Курс історії , біології ,фізики і т.д .побудовані на теорії еволюції і десь там в 11-му класі щось згадується про креаціонізм . Уроки етики хоч якоюсь слабкою мірою компенсують повну несправедливість до віруючих .
Евгений Сурело
Вот именно, возвращаемся в Средневековье! О чём вы все спорите? Основы христианской этики преподаются в школах Украины уже почти двадцать лет!!! И никто не пострадал от этого предмета! Скажу больше, на эти уроки (факультативные занятия) ходят и православные, и протестанты, и даже больше(!) мусульманин с удовольствием знакомится с традициями и культурой украинского народа привнося свои. Для мусульман, кстати, в Крыму был курс "Основы мусульманской этики". А по поводу "дикости" посмотрите на наших соседей: Польша - даже для двух учеников государство оплачивает учителя (причём конфессионального). Для тех кому нравится Россия - вообще конфессиональное образование в светских (государственных школах) - "Основы православной культуры". Украинский курс "Христианская этика" был признан в мире, как самый актуальный и культурологический. ХРИСТИАНСКИЙ ЭТИКЕ В ШКОЛАХ УКРАИНЫ БЫТЬ! Детям он очень нравится. А вот студенческую раду нужно распустить! И по поводу принудиловки - её нет в наших...
w
Для Евгений Сурело: Заграница априори права? Откуда повелось такое поклонение Загранице? "Як німець покаже Та до того й історію Нашу нам розкаже..." Любая религия - оковы на руках и умах плебеев, это способ управления народными массами и с верой ничего общего не имеет. А если человек желает изучать христианскую этику или подобное, есть воскресные школы при церквах.
Коментувати
w
Какая религия, какая церква, какая христианская етика в государственных учреждениях? Такое ощущение, что мы в Средневековье возвращаемся.
Евгений Сурело
Для w: А церковь никогда в светское образование и не вмешивалась (с 1917 года).Это образование постоянно использовало и продолжает использовать религиозную компоненту (посмотрите учебники для начальной школы, "Вступ до історії" для 5-го класса - там вообще всё на религиозной составляющей (вплоть до изучения иконографии и храмового зодчества). Поэтому нужно ещё разобраться, кто куда вмешивается.
Коментувати
Та отож
ну не знаю - не знаю. А где моё иудейство? А мусульмане как же теперь? Да, ещё забыли свидетелей Иеговы... как же так?
Чим займається профспілка
А може ліквідувати вашу студентську профспілку " Пряма дія ,"яка паразитує за гроші платників податків . Цікаво, в яких внз і на яких факультетах учаться ці " нові реформатори сучасної освіти " ?
Евгений Сурело
ПОЛНОСТЬЮ С ВАМИ СОГЛАСЕН!
Вчитель
Я також згідна. Ніколи не чула про "Пряму дію".
Коментувати
Леонідович
“не допускається будь-яке примушування при визначенні громадянином свого ставлення до релігії, до сповідання або відмови від сповідання релігії, до... навчання релігії", - наголошують у студентській профспілці. ТО ЧОМУ Ж ВИ ПРИМУШУЄТЕ ВИЛУЧИТИ ПРЕДМЕТ ХРИСТИЯНСЬКА ЕТИКА З ВАРІАТИВНОЇ(ЗА ВИБОРОМ) ЧАСТИНИ НАВЧАЛЬНОГО ПЛАНУ? Не порушуйте право людини вірити в Бога! Атеїзм - це також релігія. Хочете щось заборонити? Забороніть атеїзм!) Тоді й Бог вас благословить!
Легенда
Советую прочитать о взглядах данной "левой", прокоммунистической организации и станет понятно, почему такая заява. ТОлько почему они расписываются за всю Украину? http://molotoff.info/rozdumi/interview/3580-direckaction.html
Легенда
Интересно, чей заказ выполняет эта студенческая организация? Кто снова просовывает совковые идеи? Неужели мы настолько отстаем от цивилизованных стран, что можем себе позволить так думать? Цитирую: "Також звернемо увагу на те, що поширена практика добровільно-примусового викладання релігійної етики, котра формально визначається як курс з варіативної складової, – це грубе порушення права на свободу совісті"... А как же насчет большого количества учеников, которые думают по-другому(они религиозные). Их права не нарушаются? А их родители тоже платят налог на образование. Так может мы предложим ученикам разную информацию? И когда это эти предметы вводились насильно? Итак, возврат в Советский Союз? Ай яй яй...
мир
Для Легенда: підтримую , який же цей "прізрак коммунізма " живучий . Нащадкам комуністичних вождів слава дідів не дає спокою .
Коментувати
ервпаиавив
По-перше, і так дуже велике навчальне навантаження на дитину, по-друге, не все у нашій країні християни. Дуже багато іудеїв, мусульман, буддистів. Тож вводити такі предмети дуже некоректно.
мир
Для ервпаиавив: А запровадивши обов’язкову повну середню освіту , при цьому відділивши церкву від школи , давши змогу лише атеїзму , теорії еволюції панувати в навчальних програмах - це дуже коректно . Права віруючих утискаються , зате сексменшинам більше прав . Це "демократія " ! А щодо навантаження , то краще скоротити уроки з основ здоров’я , які як у Європі скоро стануть підгрунтям секспросвіту .
Майбутній спудей
Для мир: Що ви верзете?
мир
Для Майбутній спудей: прикро стає за таких " майбутніх " спудеїв , мабуть , це єдине питання , що ви в змозі озвучити . А за нинішніх " спудеїв"- героїв цієї статті , й говорити годі , дивно , що вони взагалі студенти .
Коментувати
Олена
Изучите опыт стран Прибалтики и Польшы. Там этика, религиоведение и подобные предметы изучаются в средней школе. Даже в Кыргызстане этика изучается с 1 по 9 класс. ПО- видимому, наших детей кому-то не выгодно учить думать, иметь свою точку зрения в лабиринте разных мировоззрений, искать ответы на смысложизненные вопросы. Наши дети до сих пор не могут понять, как можно было убрать "Этику". Они и раньше спрашивали, почему она заканчивается в 6 классе... Это единственные предметы, где дети размышляют о себе, заходят в тайные комнаты своей души. Жаль, что не все наши учителя не понимают ценности таких предметов.
Олена
Дуже неочикуване звернення. Декілька років працювали над тим, щоб релігійний світогляд мав місце поряд зі світським, щоб учень міг орієнтуватися в різних джерелах і обирати свій шлях, формувати власну точку зору. Хочу зазначити, що такі предмети по -перше викладаються тільки за бажанням батьків, по-друге, не мають конфесійного характеру, по-третє, їх не мають право викладати церковні люди, які не мають педагогічної освіти і не пройшли спеціальної підготовки. Мені цікаво, які області представляє ця "Пряма дія", і за дорученням кого вони виступають. Ніколи не повірю, що це Івано-Франківські, або Львівські студенти(я з Дніпропетровської області). Дуже шкода за таке вузьке мислення студентів, які проявляють такий дилетантизм в заяві, що освіта завжди розвивалась окремо від релігії. Хочу нагадати, що ми і досі вчимося по системі Я. КАменського ("Велика дидактика"), який був дуже релігійною людиною. Також великий вплив на освіту має К. Ушинський, який теж був релігійним. Можна приводити багато...
Надія
Пригадую свою ученицю ( здібну і мислячу дитину, навіть би сказала юнку європейського мислення), якій священик, учитель християнської етики занижував бали тільки тому, що дитина не хотіла сприймати і поділяти біблійної тези "Ударили в одну щоку - підстав іншу". Сучасна дитина не хоче ставати рабом...
Віктор Шпаченко
Для Надія: А на основі чого цей "вчитель" взагалі виставляв оцінки? Адже за факультативні заняття вони не виставляються.
Евгений Сурело
Вот как то интересно получается. А вообще Вы, Надежда, спрашивали у этого священника, есть ли у него педагогическое образование и проходил ли он курсы при обл. институте. Там обязательно ему бы пояснили, что факультативный курс не оценивается, а уж если эта бедная девочка Ваша ученица, значит Вы учитель, познакомьтесь с программой и текстом учебников, там нет ни одного намёка на воспитание РАБА. А вот Вы действительно становитесь рабом своей недальновидности. Простите за резкость, я сам учитель, психолог и действующий священник, поэтому знаю о чём пишу.
Коментувати
Віра
Для того щоб нашій церкві впливати на нашу освіту, спершу потрібно провести докорінні зміни у їхній політиці. Наша церква не знає, що український народ на голову, а може, й на дві від неї виріс у свої поглядах. І це довів Майдан!!! Допоки церква думала - гадала, що їй робити - чи приймати сторону народу, чи все - таки злочинців у владу( не кажу про тих поодиноких священослужителів, які були до останнього на Майдані, - це справді герої). Думаю, що це питання не варто торпедувати, а слід винести на широке громадське обговорення. Уже і так чимало наламали дров
Учитель
Для останніх часів. Не можу з Вами не погодитись стосовно висловленої Вами думки про роль церкви для розвитку нашої освіти у 16-17 століттях. А ось стосовно того, коли і як слов"яни отримали свою абетку, так це просто невігластво і непошана до власної історії. Шановний дописувачу, раджу прочитати працю проф. І.Огієнка "Постання азбуки у слов"ян" та й до правдивих історичних джерел, де Ви, якщо Вам справді не байдужа власна історія... І так доволі обману. А от щодо ролі церкви у наш час, то не варто поспішати. Так, події на Майдані дали церкві змогу певною мірою реабілітувати себе. Але!!! Для того щоб нашій церкві дозволити впливати на освітній процес, потрібно самій докорінно мінятись - стати українською за своєю суттю, стати виразником і захисником незахищених, допомагати матеріально українській освіті, а не дбати про пишноти і розкоші свої ієрархів. Коли подивитись, як живуть ці пастирі Божі, так явно ж не за Христом. Будь ласка, нехай спочатку матеріально почнуть помагати освіті,а далі...
Останні часи
Для Учитель: "невігластво і непошана до власної історії" - це Ви про чию "власну історію " ? Аргументи , шановний (-а ), аргументи , а також цитати із вищезгаданої праці( до речі , священослужителя - митрополита ) І.Огієнка (бажано із зазначенням сторінки , вид-ва і т.д. ) , а також докладніше про "правдиві історичні джерела" . Дивною є також вимога до церкви "стати українською за своєю суттю " . Християнська церква "за своєю суттю " належить Ісусу Христу , а не окремим націям , конфесіям, громадам чи людям . Що ж стосується сучасної ролі церкви , то варто її визначати не тільки за подіями на Майдані . Послабиться роль церкви , буде подальша секуляризація суспільства - тоді вже наші діти будуть називати батьків не мама і тато,а партнер "а " або "б", вивчатимуть в молодшій школі секспросвіт , узаконяться наркотики і гейшлюби - це буде апофеоз теорії еволюції і нащадків мавп . А гроші на безоплатну освіту хай дає гарант Конституції .
leox
у вас в голові безнадійна каша.. ніхто не заперечує про позитивну роль церкви в цементуванні нації, але ми про інше говоримо
Коментувати
Останні часи
Це ж треба так сказати : " наука розвивалась усупереч втручанню церкви ". Де виникали перші школи , колегіуми ? Завдяки кому й чому ми , слов’яни , одержали першу абетку ? Мабуть , представники цієї профспілки кличуть нас у комуністичне минуле чи в ювенально-гомосексуальне майбутнє .Дійсно , навіщо людині , яка вірить , що пішла від мавпи , християнська етика ? Але навіщо нащадкам мавпи ще й наука ? А назва у цих бідних ( у сенсі духовному ) студентів промовиста : "Пряма дія ". Як казав цар Соломон : "Є шляхи , що видаються людині ПРЯМИМИ , але кінець їх -загибель ".
leox
Для Останні часи: то кирило з мефодієм були науковцями?
Коментувати
I_Hate_Jew
Нарешті знайшлися здорово мислячі люди які проти того щоб нашим дітям втирали будь-які жидівські казки в школі.

Щоб отримувати всі публікації
від сайту «Osvita.ua»
у Facebook — натисніть «Подобається»

Osvita.ua

Дякую,
не показуйте мені це!